F31 330D nieuwe winterset - VW mk1 Cabrio 2.0 8v
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus
Rodelen, levensgevaarlijk maar zo enorm leuk. Zeker als er wat drank mee gaat. Wij doen het vaak op 1 van de laatste dagen ivm mogelijke blessures
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus
Rodelen, de enige vorm van wintersport waarbij ik wat gebroken heb: mn enkel. Drie dagen uit de running geweest.
Heb je er winterbanden of all seasons onder? Met (verse) winterbanden moet ijs eigenlijk ook niet een al te groot probleem zijn.
Heb je er winterbanden of all seasons onder? Met (verse) winterbanden moet ijs eigenlijk ook niet een al te groot probleem zijn.
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus
Dan valt een gebroken enkel nog mee, een collega (die best wat “extreme” dingen gewend is) heeft er zelfs z’n rug mee gebroken Wel allemaal goed afgelopen voor hem, maar toch niet echt wat je verwacht op te lopen bij zoiets “onschuldigs” als rodelenSpijkerhard schreef: ↑03 jan 2018, 21:07 Rodelen, de enige vorm van wintersport waarbij ik wat gebroken heb: mn enkel. Drie dagen uit de running geweest.
Heb je er winterbanden of all seasons onder? Met (verse) winterbanden moet ijs eigenlijk ook niet een al te groot probleem zijn.
Achter zitten winterbanden (Dunlop Wintersport 4D geloof ik) van toen nog geen 2000km oud. Maar als ik zeg dat ik op een ijsplaat stond bedoel ik ook echt een ijsplaat, gewoon erop staan (laat staan er omheen lopen om de kettingen uit de kofferbak te pakken) was al bijna onmogelijk. En op zoiets moest ik dus achteruit de berg op..
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus
Afgelopen week de Abarth laten ophalen door een garagebedrijf hier in de buurt, APK komt eraan wat nogal een probleem is aangezien de auto niet rijdt... Dus behalve de APK gaan ze ook kijken naar de startmotor en dynamo. In Maart is er een circuitdag voor Abarths waar ik misschien aan mee wil doen, wil dan voor die tijd eindelijk de camberverstelling erop hebben en ook eens een setje semi's scoren
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth & e91 335d - A112 terug van weggeweest
It’s back! Startmotor is gewisseld, dynamo was niet nodig want er bleek iets Italiaans in de bedrading te zitten waardoor het voltage flink omhoog ging (bijladen deed ie met 15-16 volt ) maar dat haden ze snel gevonden. Acculampje brandt nog wel zwak maar die fout zit onder het dashboard en aan die spaghetti durfden ze niet te beginnen
Aangezien ie toch even door mocht brengen daar en ik zelf toch nooit tijd heb voor dit soort dingen meteen subframe brace en camberplates laten monteren. Camber heb ik al wat meer negatief versteld, staat nu redelijk neutraal. Wil nog wel een beetje meer.
En verder nog de juiste set wielen (mét PS 3&4) gevonden voor de 335d!
Als komende koude periode over is er maar eens onder schroeven, dan heb ik eindelijk weer 255 (en dus grip) achter
Aangezien ie toch even door mocht brengen daar en ik zelf toch nooit tijd heb voor dit soort dingen meteen subframe brace en camberplates laten monteren. Camber heb ik al wat meer negatief versteld, staat nu redelijk neutraal. Wil nog wel een beetje meer.
En verder nog de juiste set wielen (mét PS 3&4) gevonden voor de 335d!
Als komende koude periode over is er maar eens onder schroeven, dan heb ik eindelijk weer 255 (en dus grip) achter
-
OnlineSander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - A112 terug van weggeweest
Mooi dat hij het weer doet en de juiste velgen inderdaad! Welk bedrijf heeft de Abarth onder handengenomen?
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - A112 terug van weggeweest
Van de Werken in Sprang-Capelle / Drunen. Superrelaxte en enthousiaste mensen, denken mee (niet meteen de dynamo vervangen bijvoorbeeld maar het in de bedrading zoeken) en de rekening die schijnt ooit nog wel een keer te komenSander-E46 schreef: ↑13 mar 2018, 14:32 Mooi dat hij het weer doet en de juiste velgen inderdaad! Welk bedrijf heeft de Abarth onder handengenomen?
En ben erg blij met de wielen, zocht er al een tijdje na maar het liefst zonder banden aangezien ik er Michelin PS (liefst 4) op wilde. En toen kwam ik deze tegen, in super staat en met PS3/4
- frankie
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - A112 terug van weggeweest
Zagato te ver weg of andere reden?
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - A112 terug van weggeweest
Te ver weg.. ik woon tegenwoordig in Sprang-Capelle, naar Auto Zagato is anderhalf uur rijden ofzo. Aangezien de Abarth überhaupt niet wilde starten was dat sowieso geen optie. Deze tent had m’n vriendin al goede ervaringen mee dus heb ze maar hun gang laten gaan.
- frankie
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - A112 terug van weggeweest
Ok, helder. In het verleden wel zien staan daar. Leuk ding.
-
OnlineSander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - A112 terug van weggeweest
Aan oké van de werken, heb mijn BMW laten aankoop(keuren) bij Hoefnagel in sprang. Mooi dat ze het hebben verholpen!
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Einde winter! Style 193 :)
Einde winter, einde winterwielen! 18” Style 193 er nu onder in plaats van de 19” Style 199, staat echt netjes wat mij betreft
Ook meteen de APK laten doen (geen opmerkingen ) en remvloeistof laten vervangen.
Ook meteen de APK laten doen (geen opmerkingen ) en remvloeistof laten vervangen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26617
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Einde winter! Style 193 :)
zeker netjes! 1 op 1 kopie van de 318i die ik had alleen dan met "iets" meer power
https://www.autovaneerde.nl/aanbod/bmw/ ... 96231.html
https://www.autovaneerde.nl/aanbod/bmw/ ... 96231.html
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Einde winter! Style 193 :)
Shit, xenon pitje stuk. Even opvragen wat die dingen (wil ze meteen beide doen) moeten kosten.. Ben je inclusief montage zo'n €500,- kwijt! Twee fucking lampjes!
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Einde winter! Style 193 :)
Gisteren het plan opgevat om even een eind te gaan rijden met de Abarth. Dat liep even wat anders De auto stond al een tijdje stationair te lopen terwijl ik m'n spullen op was aan het bergen en de garage afsloot. Ik ga zitten, doe m'n gordels vast en het moment dat ik de deur dicht gooi om te vertrekken kapt de motor ermee Proberen te starten maar hij wilde echt niet, liep wel goed rond maar niet aanslaan. Nou was ik toevallig niet de enige die bij de garageboxen rond aan het hangen was dus had eigenlijk meteen al wat hulp met het zoeken naar de oorzaak.
Begonnen met uitzoeken of de ontsteking het deed. Starten, carburateurreiniger erin spuiten, werkte perfect! Vond eigenlijk dat ie verbazingwekkend goed liep op dat spul Maargoed, ontsteking was dus niet de oorzaak van het niet starten. Brandstofslang loshalen bij de carburateur gaf een mooi fonteintje, dus de pomp was het niet. Nou ja, dan moet het in de carburateur zitten toch? Probleem hiermee was alleen dat ik nog nooit echt iets met zo'n ding te maken heb gehad en degene die aangeboden had mij te helpen was wel een handige Harrie maar had er ook nog nooit echt een bekeken.
Dus maar aan de gang. Luchtfilterhuis was er snel genoeg af, daarna eerst de emulsiebuizen eruit gehaald om te checken of er geen vuil in zat. Zat wel wat in maar niet overdreven. Daarna sproeier eruit, ook weinig bijzonders te ontdekken. Echter... Waar is sproeier nummer 2? De ene die we eruit hadden gedraaid bestond uit twee delen en van de tweede leek het schroefgedeelte gewoon verdwenen te zijn. Hoe dan ook, we wisten niet zeker of het echt de reden was dat ie het niet deed maar het was reden genoeg om dan de carburateur maar open te schroeven. En wat tref je dan aan:
Tweede deel van de sproeier gevonden!
Kwam ook nog deze tegen, zat klem in de tussen de venturi in de één van de inlaten
Nou ja, die sproeier moest wel het probleem zijn natuurlijk, dus de pakkingsvlakken weer een beetje netjes gemaakt om de boel terug te kunnen bouwen. Ik wist dat ik toen ik de A112 kocht nog een hele bak spullen mee had gekregen, even kijken en jawel hoor: een 'nieuwe' (maar niet geheel complete) pakking voor de carburateur zat er ook tussen. Samen met wat vloeibare pakking wilde dat wel werken, boel terug in elkaar geschroefd om nog eens te proberen of ie het nu wel wilde doen. En hij liep meteen!
Uiteindelijk dus niet gereden, wel anderhalf uur bezig geweest de auto terug aan de praat te krijgen
Begonnen met uitzoeken of de ontsteking het deed. Starten, carburateurreiniger erin spuiten, werkte perfect! Vond eigenlijk dat ie verbazingwekkend goed liep op dat spul Maargoed, ontsteking was dus niet de oorzaak van het niet starten. Brandstofslang loshalen bij de carburateur gaf een mooi fonteintje, dus de pomp was het niet. Nou ja, dan moet het in de carburateur zitten toch? Probleem hiermee was alleen dat ik nog nooit echt iets met zo'n ding te maken heb gehad en degene die aangeboden had mij te helpen was wel een handige Harrie maar had er ook nog nooit echt een bekeken.
Dus maar aan de gang. Luchtfilterhuis was er snel genoeg af, daarna eerst de emulsiebuizen eruit gehaald om te checken of er geen vuil in zat. Zat wel wat in maar niet overdreven. Daarna sproeier eruit, ook weinig bijzonders te ontdekken. Echter... Waar is sproeier nummer 2? De ene die we eruit hadden gedraaid bestond uit twee delen en van de tweede leek het schroefgedeelte gewoon verdwenen te zijn. Hoe dan ook, we wisten niet zeker of het echt de reden was dat ie het niet deed maar het was reden genoeg om dan de carburateur maar open te schroeven. En wat tref je dan aan:
Tweede deel van de sproeier gevonden!
Kwam ook nog deze tegen, zat klem in de tussen de venturi in de één van de inlaten
Nou ja, die sproeier moest wel het probleem zijn natuurlijk, dus de pakkingsvlakken weer een beetje netjes gemaakt om de boel terug te kunnen bouwen. Ik wist dat ik toen ik de A112 kocht nog een hele bak spullen mee had gekregen, even kijken en jawel hoor: een 'nieuwe' (maar niet geheel complete) pakking voor de carburateur zat er ook tussen. Samen met wat vloeibare pakking wilde dat wel werken, boel terug in elkaar geschroefd om nog eens te proberen of ie het nu wel wilde doen. En hij liep meteen!
Uiteindelijk dus niet gereden, wel anderhalf uur bezig geweest de auto terug aan de praat te krijgen
-
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen
En zelfs 2x. Jeetje.
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen
Poging 4 ondertussen...
Probleem lijkt te zitten in het vastschroeven van het deksel op de vlotterkamer, drie van de zes schroeven hebben niet echt draad meer waar ze in pakken dus bij de eerste de beste hobbel gaat de boel loszitten waardoor de pakking niet meer afdicht... Vlees om een helicoil erin te draaien is er volgens mij ook niet echt, het is allemaal dun en zacht en 30 jaar oud Heb hem om elf uur s’avonds toch nog dicht gekregen zonder valse lucht door het gebruiken van nieuwe (iets langere) schroeven, maar de vraag is natuurlijk hoe lang dit nog goed gaat..
Probleem lijkt te zitten in het vastschroeven van het deksel op de vlotterkamer, drie van de zes schroeven hebben niet echt draad meer waar ze in pakken dus bij de eerste de beste hobbel gaat de boel loszitten waardoor de pakking niet meer afdicht... Vlees om een helicoil erin te draaien is er volgens mij ook niet echt, het is allemaal dun en zacht en 30 jaar oud Heb hem om elf uur s’avonds toch nog dicht gekregen zonder valse lucht door het gebruiken van nieuwe (iets langere) schroeven, maar de vraag is natuurlijk hoe lang dit nog goed gaat..
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen
Dat is balen. Helemaal omdat het een auto is waar je maar een paar keer mee rijd per jaar.... Ben je net zo lang aan het sleutelen als dat je rijdt. Maar goed misschien is dat ook part of the fun?
Veel iig
Veel iig
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen
De afgelopen 2 jaar meer gesleuteld dan gereden inderdaad En een beetje prutsen is idd ook wel deel van de fun, zo nu en dan zou het alleen wel leuk zijn als ik de straat uit zo komen voorbhet volgende probleem zich aandient
Als ik nou een paar jaar terug toch die veel te goedkope achtkanaalskop zou hebben gekocht (was echt een buitenkansje, niet toegehapt..) dan zou dit zo’n beetje het moment zijn geweest om de kop er dan maar af te trekken en er meteen dubbele Webers op te schroeven
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen
Dubbele webers
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen
Hoe is de uitwisselbaarheid van onderdelen? Er moet toch echt veel mechanisch spul beschikbaar zijn van Fiat uit deze oudere jaren?
-
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen
En gewoon een moer aan de onderkant maken? Zo te zien heb je wel ruimte. Bouten vast zetten met loctite kan ook
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen
De aandrijfashoezen (en één van de assen) zijn al van een oude Panda!
Probleem is een beetje dat dit al zowat de 'top' is van wat er in die periode in deze carrosserie geleverd is en zo'n beetje de laatste iteratie (ooit als 850cc in een Fiat geloof ik) van dit blok, dus onderdelen van snellere versies zijn er niet. Hierna zijn ze met die Fire blokken gekomen qua kleine motoren of werd het 1300-1400cc met injectie.
Het blok uit een 127 Sport zou een optie zijn, die is qua blok volgens mij nog vergelijkbaar, met iets meer vermogen (75pk), meer slagvolume (1300cc), bovenliggende nokkenas ipv een onderliggende en 8-poorts kop. De 1050 die er nu in ligt 'hoort' hier wel in eigenlijk en die 1300cc is waarschijnlijk net zo'n probleem om onderdelen voor te krijgen maar ik weet vrijwel zeker dat je die er zo in kunt lepelen..
Bij twee van deze boutjes is dat wel mogelijk, maar bij de rest (waarvan eentje op een punt waar de draad niet best meer is) is er echt geen ruimte voor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Marinovic en 15 gasten