F31 330D nieuwe winterset - VW mk1 Cabrio 2.0 8v

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
erwin20vt
Berichten: 786
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door erwin20vt » 08 jun 2018, 10:36

Wat je nog zou kunnen doen is er draadstangen in zetten en deze vastdraaien met de loctite, goede sterke! Dan carburateur er overschuiven en vastzetten met zelfborgende moeren.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door JdBn » 08 jun 2018, 10:53

erwin20vt schreef: 08 jun 2018, 10:36 Wat je nog zou kunnen doen is er draadstangen in zetten en deze vastdraaien met de loctite, goede sterke! Dan carburateur er overschuiven en vastzetten met zelfborgende moeren.
Thanks! Geen slecht idee. Moet alleen even zien of ik dan uit kom met de hoogte van de moeren, maar waarschijnlijk wel :thumbup:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door TurboClouseau » 08 jun 2018, 17:54

En zoiets dan? Of icm bovenstaande:

https://www.xtrack.nl/nl/product/repara ... aluminium/

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door JdBn » 12 jun 2018, 18:06

Afbeelding

Kut. Kwam iemand met trekhaak achteruit gereden terwijl ik langs reed. Gelukkig alleen velg geraakt, als ie iets eerder naar achter was gekomen had ie de hele zijkant meegepakt :blackeye:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door RS-Ron » 12 jun 2018, 18:48

Zo dan, das een lelijke schade. Zag nog één velg op marktplaats staan, helaas gereserveerd. Volgens mij kan je in de UK ook ergens velgen per stuk kopen, heb geen idee over het kleurverschil.

Gr Ron

Online
Gijzert
Berichten: 4994
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door Gijzert » 12 jun 2018, 23:49

Verzekering dus niet zo spannend of het 1 velg wordt of 4 denk ik zo.

Wel geluk gehad met deze schade.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39707
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door Arthur » 13 jun 2018, 00:29

Voor de verzekering 1 velg. Als ze bumpers al gedeeltelijk spuiten... dan krijg je echt niet zomaar ff 4 nieuwe velgen.

Online
Gijzert
Berichten: 4994
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door Gijzert » 13 jun 2018, 07:35

Mits het geen issue is qua kleur.
Geen idee of dat met velgen iets is.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door JdBn » 13 jun 2018, 08:08

Gijzert schreef: 13 jun 2018, 07:35 Mits het geen issue is qua kleur.
Geen idee of dat met velgen iets is.
Heb ze gekocht van iemand die ze recent had laten coaten, het is niet de originele lak die erop zit. Denk dat het een gevalletje schuren en opnieuw coaten wordt, neem aan dat ze dezelfde kleur wel kunnen vinden om da te doen. Heb de 19" hoepels nog liggen dus misschien gaan die er dan weer even onder.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Carburateurperikelen

Bericht door ///Joost » 13 jun 2018, 09:11

Balen zeg! Als ze pas geleden nog gecoat zijn, zal het niet zo moeilijk zijn om dezelfde kleur te vinden. Het zal waarschijnlijk een standaard RAL zilvergrijs zijn. Misschien kun je even te rade gaan bij de coater die ze heeft aangepakt.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Leenbakken

Bericht door JdBn » 09 aug 2018, 23:17

Weer eens een updateje.. schade is helemaal goed gekomen, wiel is opnieuw gespoten en je ziet er niets meer van. Op één of andere manier hebben ze het ook voor elkaar gekregen de verkeerde velg te spuiten (linksvoor i.p.v. rechtsachter) dus de weinige schade die er kennelijk op zat is ook weggewerkt.

Dan is de 1-serie nog weggeweest voor een klein garantie dingetje en nu staat de 335d bij BMW voor “inspectie” (is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat dat in moet houden) en een beurtje. Oftewel: de laatste tijd hebben we wat ervaring gehad met leenauto’s. En daar zit veel verschil in.

1. Schadeherstel, leenauto een recente Golf 1.0 TSI met handbak. Ik heb een beetje een aversie tegen (recente) VW’s, niet echt iets wat ik kan onderbouwen maar toch. Was best een net aangeklede versie, flinke navi met Apple CarPlay, de cruise control hield zelf afstand (dat werkte nog best goed vond ik) en de 1.0 viel me nog niet tegen. Spannend is het alles behalve, maar er zit genoeg tempo in dat je je niet continue gaat irriteren. Qua rijden niet verkeerd, maar gewoon alles behalve spannend. Mijn conclusie eigenlijk: prima als vervoersmiddel maar wat mij betreft niet veel meer dan dat. Oja, het viel me nogal tegen dat de binnenkant van de voorruit echt afgrijselijk smerig was, niet toe te rekenen aan de auto natuurlijk maar wel bloedirrirtant als je sochtends met laagstaande zon richting het oosten moet rijden.

2. Garantiegevalletje, leenauto een Up! met (denk ik) een 1.0 of 0.9. Ik snap niet hoe je weg kan zijn van dat hok.. Trekt nog geen drol de stoep af, en eigenlijk vond ik er alles kut aan. Een Citroën C1 is ook langzaam, maar die stuurt tenminste nog lekker. Verder viel het op dat er geen énkele radiozender fatsoenlijk te ontvangen was op het extreem kaal uitgevoerde radiootje. Radio ja, ik heb vergeefs gezocht naar een USB aansluiting of iets in die trant maar dat zat er dus allemaal niet op. Conclusie: nooit in m’n langzalzeleven dat ik ooit een Up! Ga overwegen..

3. Onderhoud, leenauto BMW 118i. Dit is wel de enige auto in dit rijtje waarvoor betaald moet worden maar het is dan wel een dik uitgevoerde. M-pakket, sportstoelen, leer, groot NAVO, fatsoenlijke audio, Performance remmen, automaat. Ze hebben er ook echt gewoon 4 of 5 staan als vervangende auto. Mooi ding om te zien, enige auto waarvan ik de moeite heb genomen een foto te maken :lol:

Afbeelding

Ik kan deze natuurlijk vergelijken met onze 116i, en het viel me al op dat deze 118i niet bepaald sneller leek. Is ook wel logisch, want kennelijk vonden ze bij BMW de 116/118 wat te potent en hebben ze er een 1.5 driecilinder van gemaakt :roll: Morgen moet ik er een retour naar werk mee doen, ben benieuwd hoe dat bevalt. Viel me wel al op dat de oude 116i veel meer koppel lijkt te hebben.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26692
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Leenbakken

Bericht door Martijn_bmw » 10 aug 2018, 09:21

leuk verhaal en klopt op papier heeft de 116i pre-LCI hetzelfde vermogen als de 118i LCI met dat verschil dat de 116i nog een 1.6 4 cilinder is met een potentieel tot 220pk en die 118i een 3 cilinder is die al aardig op ze max staat...

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Leenbakken

Bericht door JdBn » 10 aug 2018, 16:25

Martijn_bmw schreef: 10 aug 2018, 09:21 leuk verhaal en klopt op papier heeft de 116i pre-LCI hetzelfde vermogen als de 118i LCI met dat verschil dat de 116i nog een 1.6 4 cilinder is met een potentieel tot 220pk en die 118i een 3 cilinder is die al aardig op ze max staat...
Vanmorgen op de snelweg ook een paar keer flink ingetrapt, maar echt tempo zit er niet in. Wel apart dat je een soort van 'trap na' krijgt na elke schakelactie :roll: Ik weet niet wat het is, maar hij schakelt op en lijkt daarna even harder op te pakken, op zo'n manier dat het me op sommige momenten (ook omdat er ín de versnelling volgas niet veel gebeurd) best irriteerde eigenlijk. Voor de rest wel een prima auto, maar ik zou bij een LCI toch minstens een 120i willen terwijl een pre-LCI 116i prima voldoet.

Wel bericht gehad van de garage ook, achterremschijven onder de limiet dus vervangen. Niet goedkoop weer... Vraag me nu wel af waarom dat dan niet bij de APK naar boven is gekomen eigenlijk :hmmm:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26692
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Leenbakken

Bericht door Martijn_bmw » 10 aug 2018, 16:29

Meten ze bij de APK niet, vertraging moet voldoende zijn en niet teveel remverschil tussen links en rechts.

Dan is ie goed voor de APK, of de schijven ondermaats zijn, trillen en/of de blokken zo goed als op zijn maakt allemaal niet uit.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d - Leenbakken

Bericht door JdBn » 12 aug 2018, 15:46

Martijn_bmw schreef: 10 aug 2018, 16:29 Meten ze bij de APK niet, vertraging moet voldoende zijn en niet teveel remverschil tussen links en rechts.

Dan is ie goed voor de APK, of de schijven ondermaats zijn, trillen en/of de blokken zo goed als op zijn maakt allemaal niet uit.
Wederom een bewijs dat die APK niets voorstelt dus.. Toch bijzonder dat je een in principe 'gevaarlijke' auto doodleuk goedgekeurd kan krijgen. Nu is bijvoorbeeld de Belgische keuring een beetje overdreven met eisen zoals dat de uitlijning binnen de fabriekswaarden moet liggen, maar mijn A112 had zonder opnieuw uit te lijnen zo door de APK kunnen wandelen en das dan weer het andere uiterste. Dat ding wilde linksaf bij gas erop en rechtsaf bij gas los, is geen probleem voor de APK! :stom:

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door JdBn » 18 sep 2018, 16:50

Zo, eindelijk weer eens een positief bericht over de A112: probleem met de carburateur is gevonden en opgelost, hij doet het weer! Lekker verhaal weer...

Het probleem was, voor zover ik wist, dat de afdichting tussen de vlotterbak en het deksel niet goed genoeg was ivm uitgelubberd schroefdraad. Telkens na het uit elkaar en in elkaar zetten kon ik er iets van 500 m mee rijden voor het ding weer stil viel en was daarna met geen mogelijkheid meer te starten. Nu was ik er dit weekend écht van overtuigd dat het deksel er goed op zat, aangezien ik alle schroeven waarmee het ding vast zit nu goed kan aandraaien. Dus: wederom een testrondje. Begon weer voorspoedig, de straat in gereden, omgekeerd, aan het eind weer omkeren, mwa toch een iets groter eindje proberen.. En ja hoor, daar stond ik weer :dood:

Eenmaal terug in m'n garage (klote-eind moeten duwen, gelukkig is een A112 niet zo zwaar..) begon ik me toch af te vragen of ik niet iets over het hoofd zag, want ik geloofde er niks meer van dat de afdichting het probleem zou zijn. Alles nog eens nalopen, valt me ineens op dat het ding waar de vlotternaald in zit er los in zit, echt nog een kleine 5 mm draad over :blackeye: Goh, zou dat verklaren waarom de vlotterbak altijd leeg was als ik hem terug open maakte.. Jezus wat stom :blackeye: Nou ja, ik had nog een nieuwe naald met behuizing over omdat ik een keer een revisiesetje gekocht had voor de pakking, dus die er maar meteen ingezet. Alles weer dicht, starten -> lopen. Kijk, begint weer goed. Tja, dan maar -weer- een testrondje. Eind van de straat, omkeren, andere eind van de straat, omkeren, eind van de straat... Mwa, langer rondje doen. En jawel, het lijkt er nu dus echt op dat het probleem gevonden is, want buiten dat ie er twee keer mee is gekapt ivm vuil in een sproeier (de originele pakking zat nogal vastgekoekt aan het huis en er zullen hier en daar wat van die papiervezeltjes in de vlooterbak verloren gegaan zijn) doet ie het vooralsnog prima :tooth: Voor vuil in een carburateur is een bus perslucht echt een uitkomst trouwens! Deksel van het filter eraf, slangetje van de perslucht op een emulsiebuis zetten en blazen maar. Herhalen voor de tweede buis, nog ff in de venturi's spuiten en that usually does the trick :thumbup:

Seizoen is alleen alweer bijna over, dus better luck next year :lol:

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door JdBn » 08 mar 2019, 14:16

Heb het lang uitgehouden, maar de eerste mod is besteld! :lol:

Afbeelding

Verschil met hoe het eruit zou moeten zien zodra het gemonteerd is, staat een stuk moderner vind ik:
Afbeelding

Erger me al een tijdje aan die gele ringen en een opmerking van m'n vriendin "waarom zijn jou lampen zo geel" laatst was de druppel. Onze auto's stonden naast elkaar en gingen tegelijk van het slot af, waarbij mijn koplampen gelig oplichtten maar die van haar (2015 116i) felwit. Dan ziet dat het toch wel ineens erg verouderd uit.

Verder binnenkort de zomerwielen er weer onder met een beetje onderhoud (LMM) en APK. En dan eens gaan overwegen of ik wat software (xHP voor de bak icm chippen) aan ga laten passen... :roll:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door MartijnGizmo » 08 mar 2019, 14:28

Lichtopbrengst wel een beetje ok met die LED-pitten?

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door JdBn » 08 mar 2019, 14:39

MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 14:28 Lichtopbrengst wel een beetje ok met die LED-pitten?
80 Watt geloof ik, moet wel voldoende zijn. Zijn ook de duurste niet, als ik het echt vind tegenvallen kan ik altijd nog eens voor duurdere kijken. Of terug naar de oude lampjes :roll:

Zo op de foto ziet het er prima uit iig, en dit is een foto van iemand die afgelopen week dezelfde gemonteerd heeft dus dat moet wel goedkomen.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door Marsnel » 08 mar 2019, 21:17

Zit zelf ook al een poosje over dezelfde mods te denken.
Vooral wat minder slip van de koppelomvormer zou fijn zijn.

Ben benieuwd hoe je lampen bevallen.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door JdBn » 09 mar 2019, 07:38

Marsnel schreef: 08 mar 2019, 21:17 Zit zelf ook al een poosje over dezelfde mods te denken.
Vooral wat minder slip van de koppelomvormer zou fijn zijn.

Ben benieuwd hoe je lampen bevallen.
Als je gaat chippen is het aan te raden ook de bak te flashen en te benadrukken bij het chippen dat ze de berekeningen voor koppel doe door de ECU gedaan worden niet kunstmatig laag gehouden mogen worden. De bak bepaald de lijndruk adhv het koppel, dus als dat laag gehouden wordt (om onder de torquelimits van de bak te blijven die vervolgens het koppel terug gaat regelen) kun je sneller slip krijgen op de koppelingen. Met xHP kunnen de torquelimits naar 1000Nm dus mogelijkheden zat :blink:

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door JdBn » 05 apr 2019, 12:38

Tijdje terug een uur lopen vloeken op de lampen, heb ze er niet in gekregen. Binnenkort een paar dagen vrij, misschien dan weer eens een poging wagen ze erin te friemelen. Denken dat je dat 'eventjes' kunt doen is er niet bij…

Ondertussen wel weer de zomerwielen erop met verse APK. LMM kwam te laat binnen dus dat komt binnenkort, eigenlijk was ik er wel een beetje pissig om want dat betekend gewoon dat ik weer twee keer aan het eind van de dag bij die tent moet zijn zodat ze dat ding kunnen vervangen. Als ze nou nog om de hoek zaten...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door Vliet » 05 apr 2019, 15:09

Volgens mij is de beste oplossing om de hele koplamp los te halen. Ik ga ook één van de angel eye lampjes vervangen morgen (e60). Maar met 4 bouten is de koplamp los.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door JdBn » 05 apr 2019, 15:26

Op zich kan ik wel een lampje vervangen, achterkant van de AE lamp kun je namelijk gewoon bij als je de motorkap open doet. Ik krijg het H8 lampje er met wat prutsen wel uit en kan hem er ook terug in krijgen, echter zijn de tabjes van de ledlampen net wat lijviger en de lamp zelf is ook net wat groter waardoor je nog minder plek hebt voor je vingers om het ding erin te draaien. Originele H8 lampje kreeg ik er vervolgens wel weer gewoon in..

Vrees ook dat voor de koplamp te verwijderen ook heel de bumper los moet...

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Re: A112 Abarth & e91 335d

Bericht door vester86 » 05 apr 2019, 15:56

wielkuip eraf is genoeg toch? 7 of 8 boutjes en je trekt m zo los. wiel eraf werkt wellicht makkelijker maar hoeft niet eens.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, daNpy, ED35, Gijzert, GRzep, Jeroen, KoenM, Marc Sierra, Mark 320iS, maurizio, neklov, Philipoo, Rivanov en 87 gasten