Nou ja, dan nog is wellicht een 335i interessanter. Die benzine 6-cilinders blijven prijzig, en qua wegenbelasting scheelt het een hoop zeker gezien het feit dat ik nu veel minder km's maak. Afgelopen jaar (eind feb tot eind feb) 17k km. Ik zou dan wel bij voorkeur voor een LCI met N55 gaan. Mocht ik weer veel naar kantoor gaan kan ik alsnog weer overstappen naar een diesel, maar 2-3 dagen per week thuiswerken zal sowieso nog wel even de standaard blijven.Arthur schreef: ↑02 mar 2021, 11:03Bij die bouwjaren en (rest) waardes kun je gerust weer diesel gaan rijden. Jonge diesels voelen wel pijn. M’n broer heeft net een 3 jaar oude 520d gekocht met 90kkm. Gewoon 51k onder de nieuwprijs en dan vond ik het nog geen koopje, dan ga je nog wel wat afschrijven.Afhankelijk van de hoogte komt er weer een E91, wellicht een benzine ivm meer thuiswerken en de dieselhaat van tegenwoordig.
Maar niet iedereen vindt afschrijving hetzelfde. De 1 vindt 5k per jaar weinig, de ander veel. Dus dat is een lastige, maar in mijn optiek kan de afschrijving op een E91 niet meer heel veel pijn doen.
Of gewoon idd toch weer een 335d, want het blijft toch wel fijn dat je voor je gevoel niet teveel kwijt bent aan brandstof