Giulia 2.1 Cosworth, Škoda Enyaq en Giulia 2.0T
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Prachtig Ron!!
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Gaaf Ron! Waar verwacht je qua pk en nm op uit te komen? En heb je je vorige ooit laten rollen? Ik ben net weer terug na iets van 2500km en heb het idee dat het vooral boven de 4500rpm wel wat meer op zou mogen (moeten) schieten.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Zo dat is de moeite 2500 km ! Jou Giulia heb ik laten rollen door wijlen Marcel Violier. Het staat me bij dat die rond de 160PK had na de sessie. Jou blok is voorzien van HC zuigers en een iets scherpere nokkenas van een Alfetta. Dacht de inlaat nokkenas. De airbox helpt ook behoorlijk. Ik heb geen idee of daar door anderen nog veranderingen zijn gedaan.
Mijn Giulia is al een keer gerold, was toen niet bijster onder de indruk van de resultaten. Al helemaal niet toen het uiteindelijk toch een 2.1 bleek te zijn. Wat er nu precies uit gaat komen is een verrassing. De 2.1 heeft als basis veel koppel. Door de Squadra nokkenassen zou ie bovenin de toeren beter door moeten trekken. Het vorige blok was bij 5000 - 5500 toeren wel klaar. Deze conversie zou makkelijk naar de 7000 toeren moeten kunnen. Wat betreft vermogen zou 175 PK haalbaar moeten zijn, maar ik werd er op gewezen dat er blokken zijn met een bussenkop die 185 PK halen in deze conversie.
Het 2.0 Nord blok is al zou oud als metusalem dus je bent in tegenstelling tot de modernere blokken gewoon beperkt mbt de vermogensrek die er nog in zit. Meer vermogen hoger in de toeren betekend vaak minder koppel onderin. De kunst is om daar de balans in te vinden. Door de 2.1 zuigers neemt het koppel toe, door de Squadra nokkenassen het vermogen hoger in toeren. Omdat het hele blok toch uit elkaar lag heb ik gekozen voor lichtere race drijfstangen en een afgedraaid vliegwiel. Het blok zou dan makkelijk door zijn toeren moeten klimmen en aangezien het vliegwiel icm de krukas is gebalanceerd ook nog redelijk trillingsvrij.
Jij zou eens een ander setje nokkenassen kunnen proberen om mee te beginnen. Alleen als je serieuze nokken hebt moet de kop en de klepbekers/klepveren/klepgeleiders worden aangepast. Dan moet de kop eraf. Dan kan je ook net zo goed de zuigers doen............ en dan heb je een identiek blok als ik nu laat bouwen
Gr Ron
Mijn Giulia is al een keer gerold, was toen niet bijster onder de indruk van de resultaten. Al helemaal niet toen het uiteindelijk toch een 2.1 bleek te zijn. Wat er nu precies uit gaat komen is een verrassing. De 2.1 heeft als basis veel koppel. Door de Squadra nokkenassen zou ie bovenin de toeren beter door moeten trekken. Het vorige blok was bij 5000 - 5500 toeren wel klaar. Deze conversie zou makkelijk naar de 7000 toeren moeten kunnen. Wat betreft vermogen zou 175 PK haalbaar moeten zijn, maar ik werd er op gewezen dat er blokken zijn met een bussenkop die 185 PK halen in deze conversie.
Het 2.0 Nord blok is al zou oud als metusalem dus je bent in tegenstelling tot de modernere blokken gewoon beperkt mbt de vermogensrek die er nog in zit. Meer vermogen hoger in de toeren betekend vaak minder koppel onderin. De kunst is om daar de balans in te vinden. Door de 2.1 zuigers neemt het koppel toe, door de Squadra nokkenassen het vermogen hoger in toeren. Omdat het hele blok toch uit elkaar lag heb ik gekozen voor lichtere race drijfstangen en een afgedraaid vliegwiel. Het blok zou dan makkelijk door zijn toeren moeten klimmen en aangezien het vliegwiel icm de krukas is gebalanceerd ook nog redelijk trillingsvrij.
Jij zou eens een ander setje nokkenassen kunnen proberen om mee te beginnen. Alleen als je serieuze nokken hebt moet de kop en de klepbekers/klepveren/klepgeleiders worden aangepast. Dan moet de kop eraf. Dan kan je ook net zo goed de zuigers doen............ en dan heb je een identiek blok als ik nu laat bouwen
Gr Ron
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
O ja het blok wat eerst in mijn Giulia zat is gerold met een standaard spruitstuk. Na montage van het spaghetti spruitstuk niet meer gerold, wilde toch nieuw blok laten bouwen. Zal niet mega veel schelen maar een goed spruitstuk scheelt wel wat. Jij hebt er een CSC spruitstuk op zitten.
40 of 45 carbs maakt niet zo gek veel uit........ behalve dat mijn 2.1 met 45 carbs die ik 20 jaar geleden had makkelijk 1 op 4 deed. Leek wel een M5 E60. Werd mij de Barend afgeraden.
Gr Ron
40 of 45 carbs maakt niet zo gek veel uit........ behalve dat mijn 2.1 met 45 carbs die ik 20 jaar geleden had makkelijk 1 op 4 deed. Leek wel een M5 E60. Werd mij de Barend afgeraden.
Gr Ron
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Holy crap 1:4
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Hij hangt al in de motortakel:
En de motorruimte is weer netjes.
De bedoeling is dat ie er morgen weer in hangt.
Gaat nu lekker opschieten.
Gr Ron
En de motorruimte is weer netjes.
De bedoeling is dat ie er morgen weer in hangt.
Gaat nu lekker opschieten.
Gr Ron
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Nice! Stuurhuis ook (nog) goed? Je kan er nu wel mooi bij
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Alles wordt nagelopen, ga er vanuit van wel.
Gr Ron
Gr Ron
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
De oude dame heeft weer een hart.............
Begint nu te kriebelen.
Gr Ron
Begint nu te kriebelen.
Gr Ron
- JP
- Berichten: 31209
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Die hangt er mooi in !
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Waarschijnlijk eind volgende week ophalen. Kan ik mooi een totaal zinloze route door heel Nederland beginnen uit te zetten. Veel binnendoor en mooie 80 km wegen met veel rotondes enz. Wil hem zo snel mogelijk verlossen van de inloopolie. Dus asap 1000km rijden. Daarna 10W60 en rollenbank voor def. afstellen.
Gr Ron
Gr Ron
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Wat een heerlijk project
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Dat schiet lekker op.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Spannend! Inrijden lijkt mij enerzijds leuk maar ook wel frustrerend. Ben benieuwd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Mooi werk, Ron. Dat is toch nog allemaal snel gegaan zo. Succes met inrijden.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Onderste draagarmbussen zijn inmiddels biologisch afgebroken......... worden ook meteen vervangen.
Gr Ron
Gr Ron
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Prachtig project zeg!
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Der zit leven in !
Gr Ron
Gr Ron
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Op de rollenbank, afstellen op de “inrij-modus”.
Morgen krijgt ie z’n shake-down, als daar geen gekke zaken boven komen, blijft wel een Alfa natuurlijk, zaterdag ophalen.
Gr Ron
Morgen krijgt ie z’n shake-down, als daar geen gekke zaken boven komen, blijft wel een Alfa natuurlijk, zaterdag ophalen.
Gr Ron
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Klinkt goed en ziet er geweldig uit!
Komt er nog iets van een filter over de kelken?
Komt er nog iets van een filter over de kelken?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Wat klinken die carbs toch altijd lekker!!
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Heb altijd met deze auto zonder filter gereden met open kelken. Gaat nu wel een filter op. Geen sokjes, die kosten veel vermogen heb ik me laten vertellen. Deze gaat erop. Hoop dat ie past, filter mag niet stijf tegen de kelken zitten.
Gr Ron
Gr Ron
-
OnlineWJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Giulia TI 2.1 Cosworth en Mini R56 met JCW kit
Mooi man! Dat zal heerlijk knorren als je hem straks vol open trekt.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten