Ja, dat blijft toch mijn ding dat oude barrel. De Mini is gewoon grappig als daily, heb ik ook lol mee. Wel veel bumperklevers met de Mini. In de Alfa nooit, dat komt misschien door de rijke afstelling
Gr Ron
Ja, dat blijft toch mijn ding dat oude barrel. De Mini is gewoon grappig als daily, heb ik ook lol mee. Wel veel bumperklevers met de Mini. In de Alfa nooit, dat komt misschien door de rijke afstelling
Told you so...Spijkerhard schreef: ↑18 mar 2019, 21:33
De Clubman is inderdaad veel praktischer dan de R53. Erg fijn rijdend, we zijn er met plezier mee naar Italie op en neer gereden.
ik mis wat ? (Behalve al mijn foto’s)Spijkerhard schreef: ↑12 mei 2019, 21:08Told you so...Spijkerhard schreef: ↑18 mar 2019, 21:33
De Clubman is inderdaad veel praktischer dan de R53. Erg fijn rijdend, we zijn er met plezier mee naar Italie op en neer gereden.
Ok duidelijk.............. ik heb alleen geen ClubmanSpijkerhard schreef: ↑12 mei 2019, 21:37 Je mist niks denk ik. Ik had al verwacht dat die Clubman je zou bevallen, toen je advies/ervaringen rondom de Mini vroeg.
Blij dat ie inderdaad bevalt!
Ja die mis ik dus ook. Nog geen foto van de Mini gezienRS-Ron schreef: ↑12 mei 2019, 21:28ik mis wat ? (Behalve al mijn foto’s)Spijkerhard schreef: ↑12 mei 2019, 21:08Told you so...Spijkerhard schreef: ↑18 mar 2019, 21:33
De Clubman is inderdaad veel praktischer dan de R53. Erg fijn rijdend, we zijn er met plezier mee naar Italie op en neer gereden.
Gr Ron
Dat zal blijken, één van de redenen om het blok aan te pakken is het idee van mij geweest dat er geen reet van klopte. Het lijkt erop dat er een onderblok is voorzien van 2.1 Cosworth zuigers, er een gebruikte bussenkop is gepakt van een Squadra racer en dat het gewoon op elkaar is geschroefd. Daarna een beetje rommelen aan de carbs en rijden maar. Het gaat nu echt op elkaar worden afgestemd. Kenmerk van een 2.1 is een sterk koppel van onderuit. Er wordt nu uitgerekend wat er van de kop gevlakt moet worden (met marge voor een lekke koppakking en nog een keer vlakken) om de gewenste compressie te krijgen voor de race nokkenassen. Poorten bewerken, balanceren, kleppen aanpassen, kop aanpassen voor andere nokkenassen (hogere nokken).