Giulia 2.1 Cosworth, Škoda Enyaq en Giulia 2.0T
- tomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Helemaal af nu. Hopelijk stopt nou ff de kriebels om aan te klooien
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Bizar verschil zeg, alleen op basis van ontsteking. Hoe kan het dat zowel vroeger, als latere ontsteking, een vermogenswinst geeft? Wat is de groene lijn dan?
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Voor de echte deskundigen......... verbeter me maar als ik onzin praat.
De groene lijn in beide staatjes is de eerste sessie op de rollenbank in 2017. Zo heb ik de Alfa gekocht, vond hem een beetje tam voor een 2.1. Na wat afstelwerk en andere sproeiers kwam het blok op 140PK. Vond het blok niet helemaal naar mijn zin. Voor mijn gevoel was het met deze 140PK na 5500 toeren al buiten adem. Heb vervolgens met Barend om tafel gezeten hoe een blok te bouwen naar mijn wensen. Wilde veel koppel bij laag toerental en veel vermogen bij hoog toerental. Dat blijft altijd een compromis. Het afstellen van de ontsteking is o.a. nogal van invloed op het vermogen. Zoals ik het begrepen heb is het vervroegen van de ontsteking ook automatisch minder veilig voor de marges. Gisteren is het nieuwe blok op de rollenbank def. afgesteld. (Blauw) De kunst is met sproeiers de brandstoftoevoer goed te krijgen. Laag in toeren iets rijker om hoog in toeren niet de schraal te lopen. Doel was blok van rond de 170-175 PK te bouwen. Op de rollenbank bleek na vervangen acceleratiesproeiers de ontsteking zelfs later te kunnen, wat een meer veilige marge geeft. Ook heeft ie op de rollenbank de nokkenassen op tijd gezet, is dus paar keer kleppendeksel erop en eraf. Was ook wel een verrassing dat er op een veilige manier 185 PK uit kwam. Dit is echt old-fashion tunig, veel schroeven, uitproberen en meten. Tis geen chippen plaatsen of software met je mobiel.
Gr Ron
De groene lijn in beide staatjes is de eerste sessie op de rollenbank in 2017. Zo heb ik de Alfa gekocht, vond hem een beetje tam voor een 2.1. Na wat afstelwerk en andere sproeiers kwam het blok op 140PK. Vond het blok niet helemaal naar mijn zin. Voor mijn gevoel was het met deze 140PK na 5500 toeren al buiten adem. Heb vervolgens met Barend om tafel gezeten hoe een blok te bouwen naar mijn wensen. Wilde veel koppel bij laag toerental en veel vermogen bij hoog toerental. Dat blijft altijd een compromis. Het afstellen van de ontsteking is o.a. nogal van invloed op het vermogen. Zoals ik het begrepen heb is het vervroegen van de ontsteking ook automatisch minder veilig voor de marges. Gisteren is het nieuwe blok op de rollenbank def. afgesteld. (Blauw) De kunst is met sproeiers de brandstoftoevoer goed te krijgen. Laag in toeren iets rijker om hoog in toeren niet de schraal te lopen. Doel was blok van rond de 170-175 PK te bouwen. Op de rollenbank bleek na vervangen acceleratiesproeiers de ontsteking zelfs later te kunnen, wat een meer veilige marge geeft. Ook heeft ie op de rollenbank de nokkenassen op tijd gezet, is dus paar keer kleppendeksel erop en eraf. Was ook wel een verrassing dat er op een veilige manier 185 PK uit kwam. Dit is echt old-fashion tunig, veel schroeven, uitproberen en meten. Tis geen chippen plaatsen of software met je mobiel.
Gr Ron
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
OK duidelijk. De groene lijn is dus nog van 2017, dan snap ik 't. Te vroeg of te laat zetten kan beide schadelijk zijn. Te vroeg krijg je extreme warmteontwikkeling, en te laat kan een gat in de zuiger veroorzaken. Het zal wel lekker rijden zo!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
RS-Ron schreef: ↑04 mei 2020, 17:49 Zo dan, de Alfa staat na te walmen voor de garage........ Hoopte een lekker vlot DF doosje te krijgen........ best gelukt, zeg maar. Uiteindelijk na veel rollen een veilige marge aangehouden, en op 185.1 PK uitgekomen. Dat maakt in combinatie met de nog geen 1000KG best vlotte stappen. Heb de uitdraai digitaal nog niet, nette koppelkromme. Door de 2.1 conversie kan ik de Giulia lekker op koppel rijden in het “normale” verkeer, boven de 4500 toeren zet ie, behalve een retegrote keel, ook serieuze stappen. Top ligt ergens rond de 220+ km/u. Ben er content mee.
Gr Ron
O ja bericht van de C10, staat 25 gepland om in Rotterdam gelost te worden.
Gr Ron
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Soduju zeg wat een verschil met de vorige run. Ook gewoon ff 1500rpm verder doorgetrapt Met de oorspronkelijk run helemaal een gigantisch verschil !
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 06 mar 2020, 19:48
- Auto: Giulia Super
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Mooi dat hij goed is en nog lekker levert!
Wat levert een standaard goed 2 litertje bij Barend op de bank?
Enig idee?
Even om de waardes in het juiste perspectief te zien want er zit gruwelijk veel verschil in rollenbanken is mijn ervaring waardoor ik ervoor gekozen heb in principe altijd dezelfde bank te gebruiken.
Wat levert een standaard goed 2 litertje bij Barend op de bank?
Enig idee?
Even om de waardes in het juiste perspectief te zien want er zit gruwelijk veel verschil in rollenbanken is mijn ervaring waardoor ik ervoor gekozen heb in principe altijd dezelfde bank te gebruiken.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Geen idee, ik heb alleen de referentiekaders van dit blok en van mijn ex-Giulia. Mijn blok deed met 2.1 zuigers en bussenkop 140 PK na afstellen. Vond dat tenopzichte van een standaard 2 liter niet echt onderbroekscheurend. Mijn ex-Giulia is gerold door Marcel Violier. Kwam toen zonder airbox bij van Lingen 143 pk uit. Nu met de Squadra carbon airbox bij Barend 152PK. Dat blok is voorzien van HC-zuigers, Alfetta nokkenas, geen idee meer welke van de twee, en ander spruitstuk.
Gr Ron
Gr Ron
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Die 152pk was met airbox en zonder binnenste koplamp + aanpassing ontsteking. Alleen met de airbox kwamen we op 140pk
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Jij hebt er toch zo’n 123 ignition inzitten Erik ? Marcel is daar toen afgebleven, wat betreft de curves. Hij wist niet precies hoe dat werkte.
Gr Ron
Gr Ron
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
-
Online
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
En gelijk heeft 'ie
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Jawel, de boot is aan de oversteek begonnen naar Europa.......... even duimen dat de C10 er niet afwaait....... de 24e moet ie in Antwerpen aankomen, de 25e in Rotterdam. Werd mij verteld vandaag dat de RDW de 18e weer volledig open is.
Gr Ron
Gr Ron
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Ga je hem zelf invoeren Ron? Want dan moet je een afspraak maken bij de RDW.
Erkenningshouders (autobedrijven) moeten nog steeds dmv VIA een aanvraag indienen. Die mogen niet naar de keuringsstations komen.
Erkenningshouders (autobedrijven) moeten nog steeds dmv VIA een aanvraag indienen. Die mogen niet naar de keuringsstations komen.
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Nee, ik zet hem neer bij een specialist. Moeten nog een aantal dingen aan gedaan worden, hij zet hem op kenteken.
Gr Ron
Gr Ron
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Dan zou het sneller moeten gaan dan bij een particuliere keuring. Hopelijk zit het weer mee en hebben ze geen tegenwind
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Hehe................ hij is in het land.
Vandaag even in de loods gaan kijken wat ik nou eigenlijk precies heb gekocht..............
Viel niet tegen. Het is beslist geen concours-queen, wel goed in de blanke lak, maar door de used-look zal ik niet wakker liggen van een krasje hier en daar. Het was starten en lopen. Je hoort hem wel iets, maar dat kwam vast omdat ie in een loods stond.........
Leuke details, had ik nog niet eens gezien.
Moet wel wat te prutsen hebben, zie al klusje om begin roestvorming aan te pakken.....
Als de douane hem vrij geeft gaat ie naar Wateringen, kan ie klaar gemaakt worden en de onderdelen worden besteld.
Zal ook eens kijken voor een geruststellende boodschap voor op de achterruit, zoiets als dit is misschien wel goed idee om te tonen dat je sociaal gewenst denkt.......
Gr Ron
Vandaag even in de loods gaan kijken wat ik nou eigenlijk precies heb gekocht..............
Viel niet tegen. Het is beslist geen concours-queen, wel goed in de blanke lak, maar door de used-look zal ik niet wakker liggen van een krasje hier en daar. Het was starten en lopen. Je hoort hem wel iets, maar dat kwam vast omdat ie in een loods stond.........
Leuke details, had ik nog niet eens gezien.
Moet wel wat te prutsen hebben, zie al klusje om begin roestvorming aan te pakken.....
Als de douane hem vrij geeft gaat ie naar Wateringen, kan ie klaar gemaakt worden en de onderdelen worden besteld.
Zal ook eens kijken voor een geruststellende boodschap voor op de achterruit, zoiets als dit is misschien wel goed idee om te tonen dat je sociaal gewenst denkt.......
Gr Ron
- tomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Geweldig geluid. Die achterlichten, gaaf!!!!
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Mooi ding. Die sticker zou ik achterwege laten.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Lijkt me idd verstandig....... anders blijf ik hem overspuiten............
Stond wel erg veel leuk spul in de loods bij SCL. Verschillende Austin Healy’s, klassieke Porsches en een hele berg klassieke trucks. Veel patina uitvoeringen, allemaal roestbruin zonder blanke lak oid. Volgens monteur daar komen er veel klassieke Amerikanen, vooral trucks binnen op het moment. Andere loods alleen maar schadeauto’s voor het Oostblok. Nu het ding klaarmaken voor de boodschappen bij Appie.
Gr Ron
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Giulia 2.1 Cosworth, Chevy C10 V8, Škoda Kodiaq
Gaaf! Klinkt ook al erg lekker.
Qua looks is ie op de foto's erg goed, ben nog wel benieuwd naar de "used look" hoe dat in het echt oogt.
Qua looks is ie op de foto's erg goed, ben nog wel benieuwd naar de "used look" hoe dat in het echt oogt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], daNpy, Eeuwe, Gijzert, Google [Bot], Marc Sierra en 98 gasten