Giulia 2.1 Cosworth, Škoda Enyaq en Giulia 2.0T
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Alfa Romeo Giulia TI 2.1.Cosworth
Erg gaaf! En mooi geluid inderdaad.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alfa Romeo Giulia TI 2.1.Cosworth
Geweldig gaaf
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Alfa Romeo Giulia TI 2.1.Cosworth
Klinkt goed! Weer heel anders dan mijn Bertone/Giulia. Zullen we de Juuls binnenkort eens naast elkaar zetten/rijden?
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Alfa Romeo Giulia TI 2.1.Cosworth
Binnenkort komt de offerte binnen voor de opbouw van een nieuw onderblok. Dat project(je) moet deze winter plaats gaan vinden. De Giulia is nu voorzien van een "bussenkop" met Alquati nokkenassen en, voor zover ik heb kunnen zien, een standaard onderblok. De bedoeling is om er een echte 2100 van te maken, met lichtere drijfstangen en veel meer compressie. op basis van het andere onderblok gaan er ook andere nokkenassen in de kop. Eigenlijk is het hele blok op dit moment niet echt op elkaar afgestemd, dat is zonde van de bussenkop en er is veel meer betrouwbaar vermogen uit deze motor te halen. Standaard spruitstuk wil ik ook vervangen door een Spruell spruitstuk. Hij zal dan weer anders klinken ! Tot dan toe gewoon met deze conversie rijden, wat ook geen straf is. Maar ik had mijn zinnen op een 2100 gezet dus dat moet het toch een keer worden !
gr Ron
gr Ron
- Philipoo
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Alfa Romeo Giulia TI 2.1.Cosworth
Dat verklaart het vermogen iig! Heb met 2 2100 berlina's gereden, en dat is toch wel verslavend hoor.
4-2-1 spruitstuk op een 105 gaat echt lekker raspen, vind dat persoonlijk erg lekker klinken. Goed dat je trouwens bij de 'oldschool' methode's blijft, Alfaholics spul lijkt nooit te passen! Heb genoeg voorbeelden gezien waar de halve uitlaat opnieuw gelast moest worden om het ook maar een beetje goed onder de auto te krijgen..
4-2-1 spruitstuk op een 105 gaat echt lekker raspen, vind dat persoonlijk erg lekker klinken. Goed dat je trouwens bij de 'oldschool' methode's blijft, Alfaholics spul lijkt nooit te passen! Heb genoeg voorbeelden gezien waar de halve uitlaat opnieuw gelast moest worden om het ook maar een beetje goed onder de auto te krijgen..
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Twee auto's maar in één draadje gestopt.
Na een half jaar in de Lexus IS250 te hebben gereden was ik er (alweer) klaar mee. Superstil, comfortabel, redelijk vlot, kortom een luxe reissedan. Nadeel, zwaar, 11 jaar oud en 2 ton op de teller. Tevens zaten er een paar zaken aan te komen die aandacht behoefden. Dus op zoek naar iets anders. Eerste instantie wilde ik een BMW E90 sedan. Nog eens goed nagedacht en uiteindelijk na wat terloopse opmerkingen van vrouwlief toch maar eens verdiept in een kleine "hothatch". Mini leek mij wel wat, maar alle horrorverhalen zetten mij aan het denken. Had geen zin in een auto die iedere keer gerepareerd moest worden. De Giulia is nog een echte Alfa dus sleutelen kan ik genoeg. Geheel conform de ongeschreven forumregelementen alhier de BMW 130i ook nog overwogen, alleen dat model wordt ik niet warm van........ me toen eens verdiept in de Clio RS. Lees er relatief weinig klachten over, nog een echte atmosferische motor en kennelijk een lekkere wegligging. Ben er inmiddels wel uit dat een grote zware auto met 300+ pk niet iets is wat ik zoek, ik wil een gooi en smijt autootje. Alle RS-en eens op een rijtje gezet, wilde een Clio 3 RS cup uitvoering met Recaro interieur en geen blauwe of rode. Liefst zo nieuw mogelijk en zo min mogelijk kilometers.
Gisteren een zwarte opgehaald. Het is een RS van 2012, 45.000km op de teller en werkelijk nieuw. We hebben heel de auto met een loep bekeken, op de brug, onder de rubbers enz...... der zit gewoon geen steenslag op en in eerste instantie dachten we dat ie overgespoten was. Auto in 2016 ingevoerd, Duitse stempels en stickers van de dealer en netjes voorzien van nieuwe olie,distributie met waterpomp en airco ijskoud. Zijn er met de Lexus prima uitgekomen en heb hem meteen meegenomen. Auto is voorzien van een "snelle" chip, race katalysator en Milltek RVS uitlaat. Zou volgens de vorige eigenaar 230PK moeten genereren......... ik heb geen idee en ik was mijn opblaasbare rollenbank vergeten die ik normaal altijd meeneem....... Eerste bevindingen............ kart.
Wat nog te doen....... wang bestuurderstoel repareren of bij de dealer nieuwe zitting-hoes bestellen.... geen idee of dat leverbaar is. Verder even olie peilen om te kijken wat hij verbruikt en tanken......
Gr Ron
Na een half jaar in de Lexus IS250 te hebben gereden was ik er (alweer) klaar mee. Superstil, comfortabel, redelijk vlot, kortom een luxe reissedan. Nadeel, zwaar, 11 jaar oud en 2 ton op de teller. Tevens zaten er een paar zaken aan te komen die aandacht behoefden. Dus op zoek naar iets anders. Eerste instantie wilde ik een BMW E90 sedan. Nog eens goed nagedacht en uiteindelijk na wat terloopse opmerkingen van vrouwlief toch maar eens verdiept in een kleine "hothatch". Mini leek mij wel wat, maar alle horrorverhalen zetten mij aan het denken. Had geen zin in een auto die iedere keer gerepareerd moest worden. De Giulia is nog een echte Alfa dus sleutelen kan ik genoeg. Geheel conform de ongeschreven forumregelementen alhier de BMW 130i ook nog overwogen, alleen dat model wordt ik niet warm van........ me toen eens verdiept in de Clio RS. Lees er relatief weinig klachten over, nog een echte atmosferische motor en kennelijk een lekkere wegligging. Ben er inmiddels wel uit dat een grote zware auto met 300+ pk niet iets is wat ik zoek, ik wil een gooi en smijt autootje. Alle RS-en eens op een rijtje gezet, wilde een Clio 3 RS cup uitvoering met Recaro interieur en geen blauwe of rode. Liefst zo nieuw mogelijk en zo min mogelijk kilometers.
Gisteren een zwarte opgehaald. Het is een RS van 2012, 45.000km op de teller en werkelijk nieuw. We hebben heel de auto met een loep bekeken, op de brug, onder de rubbers enz...... der zit gewoon geen steenslag op en in eerste instantie dachten we dat ie overgespoten was. Auto in 2016 ingevoerd, Duitse stempels en stickers van de dealer en netjes voorzien van nieuwe olie,distributie met waterpomp en airco ijskoud. Zijn er met de Lexus prima uitgekomen en heb hem meteen meegenomen. Auto is voorzien van een "snelle" chip, race katalysator en Milltek RVS uitlaat. Zou volgens de vorige eigenaar 230PK moeten genereren......... ik heb geen idee en ik was mijn opblaasbare rollenbank vergeten die ik normaal altijd meeneem....... Eerste bevindingen............ kart.
Wat nog te doen....... wang bestuurderstoel repareren of bij de dealer nieuwe zitting-hoes bestellen.... geen idee of dat leverbaar is. Verder even olie peilen om te kijken wat hij verbruikt en tanken......
Gr Ron
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Mooi hoor, de juiste uitvoering
- Martijn_bmw
- Berichten: 26692
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Gaaf ding! Dat zal idd als een kart sturen
Veel plezier er mee!
Veel plezier er mee!
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Eerste week met de Clio gereden, bevalt prima. Ding zet een lekkere keel op als je naar de 8000 toeren gaat. Stuurt messcherp en gaat erg hard de bocht door. Remmen zullen lang meegaan, banden iets minder........
Gr Ron
Gr Ron
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Hij doet t.
Gr Ron
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Blijft echt een heel begerenswaardig karretje
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Ik hen een Imgur account aangemaakt voor de foto's, kan ik wat verschillende mappen aanmaken.
Gr Ron
Gr Ron
- Martijn_bmw
- Berichten: 26692
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Gave foto zeg!! Heerlijk die oude alfa's
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Eindelijk een leuk alternatief gevonden voor de Clio RS. Werd getipt over de auto maar de verkoper wilde niet inruilen, begrijpelijk trouwens. De specialst die me tipte, in 2017 heeft ie bijna alles aan de techniek vervangen, verstevigd enz, heeft hem zelf opgehaald. Is een mooie basis voor een leuke rwd daily. Hoef geen concoursauto te worden, gewoon een mooie verzorgde auto. Geen turbo, een lekker atmo-toerenmachine. Vrijdag of zaterdag maar eens kijken bij de auto en of het een beetje leuk blijft als ik de Clio RS daar inruil. Voordeel is dat ik dan ff kan blijven rijden tijdens het opbouwen en aanpassen van de nieuwe daily.
Gr Ron
Gr Ron
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
We zijn benieuwd Ron!
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Gisteren naar een M3 E46 gaan kijken. Was niet wat ik zocht en derhalve de M3 E46 maar uit mijn hoofd gezet. Wilde een mooie, strakke en goede BMW, en de M3 werd een zodanig project dat ik dan twee hobby-auto’s zou hebben waar ik altijd iets aan zou moeten doen. Vandaag naar Limburg voor een mooi alternatief. Proefrit en onderhandelen over de Clio. Zijn we uitgekomen en de nieuwe meteen maar meegenomen. Heb nog geen foto’s gemaakt, dus even van de garage geleend.
Het is een 325i 3 liter LCI met M-pakket en veel opties behalve open dak. Trekhaak is ook handig, staat nu 110dkm op de teller.
Ben er content mee !
Gr Ron
Het is een 325i 3 liter LCI met M-pakket en veel opties behalve open dak. Trekhaak is ook handig, staat nu 110dkm op de teller.
Ben er content mee !
Gr Ron
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Mooie kar! Mickey mouse spiegels dus lekker jonge uitvoering? Staat nog een Simota carbon inlaat in de te koop sectie.. misschien leuk voor in je nieuwe wagen?
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Bouwjaar is 2009, voorlopig doe ik er helemaal niets aan. Misschien een keer de SW van een 330i.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Gefeliciteerd!
- JP
- Berichten: 31198
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Aan het pand te zien, zie ik dat dit bij Jack is. Zeer fraai exemplaar, maar als automaat wel geschikt voor jouw (circuit?)plannen ?
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & Clio RS Cup
Voorlopg heb ik even een plannen, eerst maar eens rijden. Heb wel gekozen voor een 325i met 3 liter motor, daar kan eventueel op termijn nog wat vermogen uitgehaald worden. Circuit zal ik eerder met de Giulia doen, de beleving die je met de Giulia bij 110km/pu hebt haal je met bijna alle andere auto’s pas met 200km/pu +. En een setje achterbanden van de Giulia is wat prijsvriendelijker.....
Gr Ron
Gr Ron
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & BMW E90 325i LCI
Ik vond de BMW toch wat onregelmatig lopen en de uitlaat toch wel heel erg zwart worden. Volgens mij één of meerdere lekkende injectoren. Dus overleg met van Buggenum over wat te doen. Hij zit 170km verderop dus hij vond het geen probleem als ik bij de dealer om de hoek de slechte injector(en) zou laten vervangen op zijn rekening. Maar....... na een avondstudie op het www wist ik dat dit mogelijk niet het juiste resultaat op zou leveren, BMW heeft inmiddels namelijk 11 modificaties op deze injectoren....... en jawel de laatste zou hufterproof moeten zijn, de index 11 moest ik hebben. Maar de index 11 loopt op andere software dan de oudere indexen..... dus voor het mooie zou ik er 6 nieuwe index 11 in willen hebben. Die krengen kosten rond de 300€ per stuk dus dat is wel een serieus bedrag en dan moeten ze er nog in....... dan blijkt dat je toch ook nog bedrijven hebt waar wel mee te overleggen is...... mooi aanbod van Jack gehad. Dusssss
Vandaag vroeg naar het Limburgse. Tis even 170km enkele reis, maar ik wilde van die gare injector(en) af. Aangekomen meteen aan de slag met de auto. Ik kon er met mijn neus bovenop bij kijken, wat ik zelf altijd prettig vind. Heb meteen wat plaatjes geschoten:
Eerst wordt begonnen met het weghalen van heel veel plastic, daarna eerst de bougies bekeken:
Bleek een aanmerkelijk verschil in de bougies te zitten, 3 goed 3 (te) zwart
Zo ziet de motorruimte eruit zonder al het plastic en bobines eruit
Hier de oude boosdoeners, bleken injectoren met de index 7 & 9 in te zitten. Ik heb ze meegekregen, ze liggen in de garage op de werkbank.
6 nieuwe injectoren zaten er echt razendsnel in, allen index 11, de laatste modificatie. Monteur had nummers per cilinder opgeschreven, die werden vervolgens ingeleerd. Mooi om te zien en te horen hoe blok meteen schitterend vlak en zacht begon te draaien. Daarvoor even gestart om te kijken of alles goed vast zat en er niets lekte.
Resultaat na 170km terug......
Auto loopt zonder schokje of onregelmatigheid. Nieuwe bougies en injectoren voor minder dat 1/3 van de normale prijs en geen manuren in rekening gebracht. Wellicht voor sommige overdone, maar ik had het er wel voor over. Hoop nu voor een lange tijd van dit specifieke N53 puntje verlost te zijn. Ik kan er trouwens van genieten als een monteur aan de auto sleutelt die weet wat ie doet. Denk dat als ie een blindoek om had gehad hij alleen ff geholpen moest worden met koffie halen, verder zou het net zo snel gaan. Echt een vakman die, ondanks de taalbarriere, alles uitlegt en verteld hoe en of wat, was leerzaam en gezelllig. Netjes opgelost ook van de BMW-specialist :ja: Aanrader !
Nog even gewassen en naar binnen met de 325i.
Gr Ron
Vandaag vroeg naar het Limburgse. Tis even 170km enkele reis, maar ik wilde van die gare injector(en) af. Aangekomen meteen aan de slag met de auto. Ik kon er met mijn neus bovenop bij kijken, wat ik zelf altijd prettig vind. Heb meteen wat plaatjes geschoten:
Eerst wordt begonnen met het weghalen van heel veel plastic, daarna eerst de bougies bekeken:
Bleek een aanmerkelijk verschil in de bougies te zitten, 3 goed 3 (te) zwart
Zo ziet de motorruimte eruit zonder al het plastic en bobines eruit
Hier de oude boosdoeners, bleken injectoren met de index 7 & 9 in te zitten. Ik heb ze meegekregen, ze liggen in de garage op de werkbank.
6 nieuwe injectoren zaten er echt razendsnel in, allen index 11, de laatste modificatie. Monteur had nummers per cilinder opgeschreven, die werden vervolgens ingeleerd. Mooi om te zien en te horen hoe blok meteen schitterend vlak en zacht begon te draaien. Daarvoor even gestart om te kijken of alles goed vast zat en er niets lekte.
Resultaat na 170km terug......
Auto loopt zonder schokje of onregelmatigheid. Nieuwe bougies en injectoren voor minder dat 1/3 van de normale prijs en geen manuren in rekening gebracht. Wellicht voor sommige overdone, maar ik had het er wel voor over. Hoop nu voor een lange tijd van dit specifieke N53 puntje verlost te zijn. Ik kan er trouwens van genieten als een monteur aan de auto sleutelt die weet wat ie doet. Denk dat als ie een blindoek om had gehad hij alleen ff geholpen moest worden met koffie halen, verder zou het net zo snel gaan. Echt een vakman die, ondanks de taalbarriere, alles uitlegt en verteld hoe en of wat, was leerzaam en gezelllig. Netjes opgelost ook van de BMW-specialist :ja: Aanrader !
Nog even gewassen en naar binnen met de 325i.
Gr Ron
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & BMW E90 325i LCI
Netjes opgelost..!
Wat moest er specifiek gebeuren aan de m3?
Wat moest er specifiek gebeuren aan de m3?
- JP
- Berichten: 31198
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Giulia TI 2.1.Cosworth & BMW E90 325i LCI
Netjes, netjes !!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Cuprafan_123, Google [Bot], Reihen 6, Rogerb, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 71 gasten