Project Impreza Group-N
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Project Impreza Group-N
nice, gaat vast wat leuks worden
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Project Impreza Group-N
Het lijkt nu al heel dik!
- Erik
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: Project Impreza Group-N
PORNOOOOO!
- Aram
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Impreza Group-N
Thanks guys.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: Project Impreza Group-N
Holy moly. Ik heb net even je project door gelezen. Ik dacht dat ik er een groot project van maakte met mijn e30, maar dit slaat alles. Ik ga het zeker volgen! Keep it up!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Project Impreza Group-N
Dan kan ik je dit topic van Aram ook adviseren: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... hilit=AE86" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Project Impreza Group-N
Hoe is het met de 22 Aram?
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Project Impreza Group-N
Kolere, wat een project zeg. Petje af voor je doorzettingsvermogen!
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 okt 2008, 10:22
Re: Project Impreza Group-N
Ongelofelijk! Dit zal jr wel je leven houden denk ik?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Project Impreza Group-N
Leuk schopje !
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Project Impreza Group-N
Post hij hier nog?
- Aram
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Impreza Group-N
Ja, soms hahaha.
Het project leeft nog geloof het of niet.
Ik zal binnenkort weer is een updatetje doen!
Het project leeft nog geloof het of niet.
Ik zal binnenkort weer is een updatetje doen!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 01 jun 2008, 20:10
- Locatie: Den haag
- Contacteer:
Re: Project Impreza Group-N
excellent!
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 01 jun 2008, 20:10
- Locatie: Den haag
- Contacteer:
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Project Impreza Group-N
Binnenkort kan een vrij breed begrip zijn....
- Aram
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Impreza Group-N
Is het ook...
- Aram
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Impreza Group-N
Even een vraag over een aanpassing die ik wil doen, ik heb de vraag ook in het technische gedeelte van het forum gezet.
Voor mijn project wil ik de standaard riem aangedreven Stuurbekrachtiging pomp vervangen voor een elektrisch aangestuurde hydraulische pomp.
Er zitten natuurlijk wel wat haken en ogen aan zo'n aanpassing:
- zoals het verschijnsel wat nog wel eens voorkomt, dat de pomp, bij snelle stuurbewegingen zoals een het opvangen van de auto bij het uitbreken van de achterkant of het nemen van snelle krappe bochten op een bergweg, niet genoeg flow kan opbrengen en dan een soort van "bevriest", dit is levensgevaarlijk en wil ik ten alle tijden voorkomen.
Aangezien ik een directer rally stuurhuis heb (Ratio 13:1) lijkt me dit wel een reëel probleem.
- Het is ook de vraag hoeveel de mate van bekrachtiging uiteindelijk is, een te licht of te zwaar sturende auto is ook niet fijn om mee te rijden.
Ik heb wat rondgekeken en kwam erachter dat in de racerij nog wel eens speciale pompen gebruikt worden, die zouden het flow probleem niet moeten hebben lijkt me, maar dan zit je nog wel met het bepalen van de mate van bekrachtiging.
Heeft iemand hier ervaring met dit soort aanpassingen, misschien iemand in de racerij die met dit soort pompen werkt?
Alle info is welkom!
Voor mijn project wil ik de standaard riem aangedreven Stuurbekrachtiging pomp vervangen voor een elektrisch aangestuurde hydraulische pomp.
Er zitten natuurlijk wel wat haken en ogen aan zo'n aanpassing:
- zoals het verschijnsel wat nog wel eens voorkomt, dat de pomp, bij snelle stuurbewegingen zoals een het opvangen van de auto bij het uitbreken van de achterkant of het nemen van snelle krappe bochten op een bergweg, niet genoeg flow kan opbrengen en dan een soort van "bevriest", dit is levensgevaarlijk en wil ik ten alle tijden voorkomen.
Aangezien ik een directer rally stuurhuis heb (Ratio 13:1) lijkt me dit wel een reëel probleem.
- Het is ook de vraag hoeveel de mate van bekrachtiging uiteindelijk is, een te licht of te zwaar sturende auto is ook niet fijn om mee te rijden.
Ik heb wat rondgekeken en kwam erachter dat in de racerij nog wel eens speciale pompen gebruikt worden, die zouden het flow probleem niet moeten hebben lijkt me, maar dan zit je nog wel met het bepalen van de mate van bekrachtiging.
Heeft iemand hier ervaring met dit soort aanpassingen, misschien iemand in de racerij die met dit soort pompen werkt?
Alle info is welkom!
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 01 jun 2008, 20:10
- Locatie: Den haag
- Contacteer:
Re: Project Impreza Group-N
Interessante vraag, geen ervaring met dit soort pompen anders dat van mijn peugeot de pomp wel eens uit gevallen is... das hard werken
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Project Impreza Group-N
Nou is mij even ontschoten waar ik het zag, maar er is een type auto waarbij ombouw naar de pomp van een Mercedes A-Klasse populair is.
- Aram
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Project Impreza Group-N
Ik heb inderdaad ook gehoord van de A-klasse pomp, maar ik wil wel eens soort van zeker weten dat het gaat werken, anders ben ik het ding netjes in de auto aan het bouwen en als ie dan eindelijk een keer rijd kom je erachter dat het toch net niet goed is.
Zonde van het werk dan.
Zonde van het werk dan.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Project Impreza Group-N
Geweldig project, blijf ik volgen !
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 01 jun 2008, 20:10
- Locatie: Den haag
- Contacteer:
Re: Project Impreza Group-N
zat net dit topic te lezen https://forums.nasioc.com/forums/showth ... 52&page=15 en dacht bumpen dat topic van aram
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re:
Mooi project! Ik heb de Impreza zoals hij in het WRC 1997/1998 reed altijd zo dik gevonden.
Het is nu 2020, hij is dus bijna af?
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Project Impreza Group-N
Aram heeft het iig langer volgehouden van Metchu!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bokkepoot, matthyssie, Tomj en 189 gasten