Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P75 , Hervatting GTR
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - DCT Ellende P45
Met dank aan de vele suggesties, uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij de testbaan van het RDW in Lelystad. We hebben aanstaande zondag de 28e een afspraak staan voor 3 uurtjes testen.
Ondertussen flink door aan het werken aan de auto, de kleine dingetjes afstrepen maar ook de belangrijkere dingen afmaken. Zo is de standaard merkloze brandstofpomp vervangen voor een Bosch 044 pomp
Vervolgens afgelopen weekend zaterdag en zondag besteed aan het traceren van een storing in de bak kabelboom. Uit voorzorg de grote 48 polige stekker vervangen, vermoedelijk heeft hier het probleem in gezeten. Dus eindelijk, na aan paar dagen lang zoeken deed de bak eindelijk wat hij moest doen. De grote ellende is dat dit soort system zo verschrikkelijk nieuw zijn.....er is dus letterlijk niks om je te helpen bij de zoektocht. Je weet alleen dat iets niet goed is, maar je moet analoog alle sensors doormeten omdat de bak firmware geen manier heeft om aan te geven dat hij een sensor mist, of dat er iets niet goed is aangesloten. Tsja, dat is de prijs die je betaald als je de eerste wilt zijn.
Nu dan, met de motor afgesteld kon ik eindelijk schakelen op meer dan 1200 toeren. Onderstaande video schommelt het toerental een beetje tussen de 2500-3500. Alles is in de basis nu goed.. Dan is het nu zondag de upshifts, downshifts en throttle blips afstellen!
Ondertussen flink door aan het werken aan de auto, de kleine dingetjes afstrepen maar ook de belangrijkere dingen afmaken. Zo is de standaard merkloze brandstofpomp vervangen voor een Bosch 044 pomp
Vervolgens afgelopen weekend zaterdag en zondag besteed aan het traceren van een storing in de bak kabelboom. Uit voorzorg de grote 48 polige stekker vervangen, vermoedelijk heeft hier het probleem in gezeten. Dus eindelijk, na aan paar dagen lang zoeken deed de bak eindelijk wat hij moest doen. De grote ellende is dat dit soort system zo verschrikkelijk nieuw zijn.....er is dus letterlijk niks om je te helpen bij de zoektocht. Je weet alleen dat iets niet goed is, maar je moet analoog alle sensors doormeten omdat de bak firmware geen manier heeft om aan te geven dat hij een sensor mist, of dat er iets niet goed is aangesloten. Tsja, dat is de prijs die je betaald als je de eerste wilt zijn.
Nu dan, met de motor afgesteld kon ik eindelijk schakelen op meer dan 1200 toeren. Onderstaande video schommelt het toerental een beetje tussen de 2500-3500. Alles is in de basis nu goed.. Dan is het nu zondag de upshifts, downshifts en throttle blips afstellen!
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Heel gaaf Dat afstellen doe je wel op een rollerbank denk ik? Kan me voorstellen dat afstellen niet lekker gaat lukken zonder weerstand erop.
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Echt geweldig dit. Enne...je hebt alvast een extra torretje staan zie ik?
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Hihi, nee die ben ik aan het klaarmaken voor een maatje.....heb tot nu toe dus al 3 mensen indirect aangezet tot een LS swap.
Mocht ik echter nog een goedkope 5.3 tegenkomen.....dan zou ik die ook gauw meepakken. Leuke turbo build oid.
Nog even een video, gewoon omdat het kan
Laatst gewijzigd door Djessey op 22 jun 2020, 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Echt heel erg gaaf. Hoe heb jij het wegrijden uit stilstand opgelost, gewoon met een koppelingspedaal zoals die NL'er destijds met z'n 325i of gaat dat ook automatisch?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Veel plezier op Lelystad. Niet teveel herrie maken he
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Momenteel elektrisch geregeld, koppelingsdruk is in z'n 1 en R afhankelijk van het toerental.
Bij 800 toeren 0% koppelingsdruk, dus al stilstaand kan ik van N naar 1 schakelen en blijft de auto stilstaan. Bij een hoger toerental klimt de koppelingsdruk omhoog. Dus dan rij je vanzelf weg.
Dit moet ik allemaal nog een beetje afstellen, kijken wat handig is. Bijvoorbeeld de koppelingsdruk iets verder verhogen bij stationair toerental zodat je de rem ingedrukt moet houden omdat hij anders vooruit kruipt, ala automaat dus.
Maargoed, dat zijn allemaal dingen die ik nog moet gaan ondervinden. Ook launch control is iets waar ik mee bezig ben.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Dat zou ik juist niet willen eerlijk gezegd. Vind dat altijd een zwak punt van een automaat
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 20 jun 2020, 12:34
- Auto: BMW E36 328i 1:58 oud circuit
- Locatie: Naaldwijk
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Professor Djessey ...
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Ik zit te lezen: testen rdw lelystad . Dacht djessy heeft iets geregelt om weer mét kenteken de weg op te mogen
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Ja dat dacht ik dus ook even Wel mooi dat ze aan zoiets mee willen werken trouwens. Denk trouwens wel dat er genoeg mensen werken daar die dit soort dingen kunnen waarderen.Jeffrey026 schreef: ↑23 jun 2020, 07:32 Ik zit te lezen: testen rdw lelystad . Dacht djessy heeft iets geregelt om weer mét kenteken de weg op te mogen
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
+1. Altijd dat geklaag over de RDW. Dan is dit een mooi bericht. Ik ben benieuwd hoe de test gaat verlopen.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
RDW testbaan is dan ook wat anders dan het gemiddelde keuringsstation. Overigens heb ik met beide goede ervaringen
En er werken er wel een paar die het wel mooi vinden ja
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Ik heb ook al een paar keer bij zo’n keuringsstation gestaan en alleen maar positieve ervaringen hoor.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Ziet er allemaal weer goed uit, ben heel benieuwd naar de eerste circuit filmpjes.
Hier ook goede ervaringen met de RDW in Groningen, relaxte lui.
Hier ook goede ervaringen met de RDW in Groningen, relaxte lui.
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Daar is het moment dan eindelijk, voor het eggie gaan rijden met de auto, en eens kijken wat hij kan.
Een paar lange dagen achter de rug om alles klaar te krijgen. Vanochtend naar het RDW test terrein gegaan en net als op de dyno. Na 1 ronde de multiriem eraf.....gelukkig had ik er nog 1 bij me. Ook weer net als op de dyno, de rest van de dag geen last meer van gehad en is hij er op blijven zitten. Toch ga ik preventief de poellie vervangen voor een zelf balancerende ATI demper.
Hier stond ik even te wachten op de plaatselijke ANWB met m'n multiriem. Meteen maar even een fotomomentje gepakt.
Ook nog even een foto van Erwin z'n E36 LS1 DCT.
Zijn multiriem kwam er ook af....maar die nam nog iets mee.....
Maar dan natuurlijk waar iedereen op zat te wachten, de filmpjes
Ben zelf zeeeeeeeeeeeeeeer opgelucht en tevreden dat het werkt zoals ik wil, en bovendien dat het ook nog een is zoals ik had gehoopt. Want pfff, dit is echt heel erg gaaf.
Nu verder, wat dingetjes aanpakken die vandaag naar boven zijn gekomen.Krukas poellie, extra uitlaat demper (ja gek he ) en een andere motorkap, want deze blijft niet lang meer zitten. Mega veel flex in, niet strak te krijgen. En uiteraard nog een keer terug, om de bak verder te tunen, want daar is nog heel wat mee te winnen.
Verder nog
-Radio inbouwen
-Brandblusser inbouwen
-Voorruit vervangen, zitten weer wat barsten in
-Cardan laten balanceren
-en dus Krukas poellie en motorkap natuurlijk
Een paar lange dagen achter de rug om alles klaar te krijgen. Vanochtend naar het RDW test terrein gegaan en net als op de dyno. Na 1 ronde de multiriem eraf.....gelukkig had ik er nog 1 bij me. Ook weer net als op de dyno, de rest van de dag geen last meer van gehad en is hij er op blijven zitten. Toch ga ik preventief de poellie vervangen voor een zelf balancerende ATI demper.
Hier stond ik even te wachten op de plaatselijke ANWB met m'n multiriem. Meteen maar even een fotomomentje gepakt.
Ook nog even een foto van Erwin z'n E36 LS1 DCT.
Zijn multiriem kwam er ook af....maar die nam nog iets mee.....
Maar dan natuurlijk waar iedereen op zat te wachten, de filmpjes
Ben zelf zeeeeeeeeeeeeeeer opgelucht en tevreden dat het werkt zoals ik wil, en bovendien dat het ook nog een is zoals ik had gehoopt. Want pfff, dit is echt heel erg gaaf.
Nu verder, wat dingetjes aanpakken die vandaag naar boven zijn gekomen.Krukas poellie, extra uitlaat demper (ja gek he ) en een andere motorkap, want deze blijft niet lang meer zitten. Mega veel flex in, niet strak te krijgen. En uiteraard nog een keer terug, om de bak verder te tunen, want daar is nog heel wat mee te winnen.
Verder nog
-Radio inbouwen
-Brandblusser inbouwen
-Voorruit vervangen, zitten weer wat barsten in
-Cardan laten balanceren
-en dus Krukas poellie en motorkap natuurlijk
Laatst gewijzigd door Djessey op 28 jun 2020, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Testen op RDW Lelystad 28e
Dat klinkt echt al heel erg goed, razendsnel en soepel.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Waanzinnig gaaf dit!
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Echt heel gaaf gedaan, kan je trots op zijn!
En wat een gaaf geluid, ook met die bak..
En wat een gaaf geluid, ook met die bak..
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
gaaaaf! Wel zorgenkindjes die LS1 krukaspoelies/trillingsdempers, die op mijn Corvette is onlangs ook vervangen.
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Gaaf man! Wel echt rauw zeg! Je zou zeggen dat zon us blok wat dieper zou klinken? Lijkt wel f2000 joh
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Crookie, Djessey, KoenM, mauritsklein en 17 gasten