Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P75 , Hervatting GTR
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Mooi opgebouwde auto, dit zijn toch wel de projecten om te lezen.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
DAAAAAAAMNNNN <3 <3
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 mar 2012, 17:07
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Wat betreft de ECU, Johan van VVT tuning heeft zitten spelen met een dsg bak aansturen via de EMU Black spulletjes... wellicht kan je hem contacteren.
Gaaf project verder zeg!
Gaaf project verder zeg!
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Vet!!!! Zijn er trouwens bedrijven (gespecialiseerd) in LS motoren bouwen in MX5/RX8 of BMW's in NL/Europa ook voor op de weg?
Lijkt mij gaaf een 2JZ of LS blok in een RX8 te hebben, alleen zelf niet de know-how of skills.
Lijkt mij gaaf een 2JZ of LS blok in een RX8 te hebben, alleen zelf niet de know-how of skills.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Geweldige update!
-
Online
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Ik weet wel iemand die een 2jz in zijn volvo heeft gebouwt met single turbo..
Aandrijf as speciaal gemaakt enz enz hoop zelf moeten fabriceren.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
-
Online
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Jep. Van wat ik de indruk kreeg zaten er nog een hoop kinderziektes in. Maargoed, wel een mooie prestatie.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Barbaar. Maar zijn de RX8 volledige kits te koop voor verschillende motoren. Heb je geen specialist bij nodig.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Wat was de prestatie dan?
- Kant en klaar harnas en computers
- Automaatbak
- Diff's die bleven knappen
- Kant en klare motorsteunen
- Super simpel log-style turbo spruitstuk.
Hij heeft hem verkocht voordat hij de leuke dingen ging doen en serieus power uit het ding ging trekken.
De handbak heeft er nooit onder gezeten, de HX40 heeft alleen gedraaid met standaard computers.
Sinds de verkoop van dat hok, heeft hij wel leuke dingen laten zien overigens.
Z'n Fabricage-skills hebben een vlucht genomen en z'n las-skills ook. Hij tekent inmiddels ook dingen 3D die hij laat zetten, dus de kwaliteit van z'n werk zit zeker in de lift!
En gezien hoeveel BC-setjes hij verkoopt en last voor oude volvo's, weten mensen hem zeker te vinden.
De 940 was gewoon een heel erg ruw project. Z'n laatste projecten zijn een heel stuk beter! (sowieso Volvo 240 > Volvo 940)
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Goed bezig Djessey..., kan niet anders zeggen dat ik onder de indruk ben van je technische kennis en de uitdagingen die je aangaat
Je (we) moeten wel een beetje gek zijn om hieraan te beginnen
Je (we) moeten wel een beetje gek zijn om hieraan te beginnen
-
Online
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Indrukwekkend om te zien inderdaad. Blijkbaar sleutel je liever dan dat je rijdt.....
Als ik een ding geleerd heb dan is het wel dat hoe meer aanpassingen je doet hoe onbetrouwbaarder het wordt. Dus hoe extremer de auto, hoe onbetrouwbaarder..... Maar als ie rijdt..........!!!!!!
Mooi dat je dit allemaal kan. Ik ben zelf geen steutelaar, kan het niet, niet de ruimte om het te doen en ook te weinig tijd. Ben al blij als ik een dag of 5 per jaar kan rijden. Dan moet je dus ook andere keuzes maken. Maar wel stiekem jaloers op de sleutelvaardigheden!!!!!
Als ik een ding geleerd heb dan is het wel dat hoe meer aanpassingen je doet hoe onbetrouwbaarder het wordt. Dus hoe extremer de auto, hoe onbetrouwbaarder..... Maar als ie rijdt..........!!!!!!
Mooi dat je dit allemaal kan. Ik ben zelf geen steutelaar, kan het niet, niet de ruimte om het te doen en ook te weinig tijd. Ben al blij als ik een dag of 5 per jaar kan rijden. Dan moet je dus ook andere keuzes maken. Maar wel stiekem jaloers op de sleutelvaardigheden!!!!!
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Waanzinnig gaaf project om te lezen! Voer je nog berekeningen uit waarmee je de materiaalkeuze en dimensies onderbouwt?
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Dat zijn meestal wel de beste
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
^ Ontwikkelen op break down basis.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 17:09
Re: E36 Racer - LS1 DCT?
Je bent niet wijs. Eindelijk zo'n schitterende auto opgebouwd, ga je dit doen.Djessey schreef: ↑31 jul 2019, 22:53 ...
Na bovenstaande items, dan laatst toch even lekker kunnen raggen op Assen en Zandvoort. Was was dat heerlijk zeg, alles zat mee. De auto gaf geen kik, en heb de motorkap niet eens hoeven opendoen. Top!
....
Aangezien ik natuurlijk niet te lang een volledig functionele auto kan hebben moest ik opzoek naar iets anders om te vervangen.
Mooi man!;)
Laatst gewijzigd door Dwarsligger op 08 aug 2019, 02:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Dit ga ik wel volgen!
Doe dan gelijk achteraan ook dezelfde velgen als vooraan .
Gaat een mooie wagen zijn met een super v8 sound erin!
Doe dan gelijk achteraan ook dezelfde velgen als vooraan .
Gaat een mooie wagen zijn met een super v8 sound erin!
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Zonnesteek opgelopen? Midden in seizoen blok eruit trekken haha.
Ben je samen met Erwin Aan het bouwen? .
Leuk verslag! Ben benieuwd wanneer die rijdend is
Ben je samen met Erwin Aan het bouwen? .
Leuk verslag! Ben benieuwd wanneer die rijdend is
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 5.7l V8 + DCT 7bak
En weer door!
Aangezien er lekker veel custom bedrading aan te pas komt, besloten dat het handiger is om overnieuw te beginnen. Hoe ver overnieuw vraag je je dan af? Nou zo dus
Het doel : geen spaghetti meer door de auto. Hoe? Een centraal toegankelijk paneel onder het dashboard met daarop de ECU, GCU, zekeringen, relais en andere uitgenodigde. Hierbij is het de bedoeling dat alles relatief goed los te koppelen is, dus het dashboard met 1 of 2 stekkers los, de bak, motor, alles wat langs de tunnel naar achteren loopt enz, allemaal op stekkers. Hiervoor gebruiken authentieke Deutsch DT namaak rommel uit china.
Zoiets als dit dus.
Verder is er al een goed begin gemaakt aan de motorkabelboom, maar daar is nog niet al te veel aan te zien. Ik heb wat kleine klusjes afgerond zoals een beugeltje om de altijd-aan parkeerstand uit de DCT bak te halen. Deze staat altijd op P tenzij deze hendel omhoog wordt gehouden.
Let voornamelijk op de tactische hoek van de foto, zodat je de lassen niet kunt zien.
Daarna bezig gegaan met het leukere werk, de motor.
Zowaar frisse drijfstang lagers, met een nieuwe type bouwjaar bouten (welke iets sterker zijn). Een dikkere timingketting uit een LS2, en een hoog volume oliepomp. Dit keer heeft de pomp namelijk niet alleen intern de olie om rond te pompen. Maar moet deze ook extern rond gepompt worden door de externe oliekoeler en het "olie expansievat" ofwel de accusump.
Vervolgens maar even de hele keuken ondergekliederd. De krukas schraper, oliepan, en aanzuigbuis. Een uurtje of 2 en wat verrimpelde vingers later :
En de boel erop geknalt
Let op de olie pickup buis. Zoals je ziet zitten er 2 gaten voor een boutje. maar zit hij standaard maar met 1 bout vast, omdat de pickup buis maar 1 uurtje heeft....ja handig, vooral omdat ze dus wel eens afbreken. Nu hebben onze ali bombali vrienden daar een heel mooi beugeltje voor, was wel even tobben of het 't waard was. Maar na lang twijfelen toch maar die 3.44 euro uitgegeven aan zo'n beugeltje.
Vervolgens even een testfit gedaan met de uitlaatspruitstukken en het ea alvast terug gemonteerd. Ook zit er een groter (electronische) gasklep op. De gasklep moet namelijk bedient kunnen worden door de ECU, aangezien de GCU deze weer moet kunnen aansturen voor bijvoorbeeld terugschakelen. Zo weet de bak ook wat de vermogensvraag is, en kan die daarop anticiperen.
Tot slot is ook de adapterplaat voor de motor af, hierbij hebben we een beetje valsgespeelt, en niet helemaal het wiel opnieuw uitgevonden. Maar hij past perfect!
Nu is het de bedoeling dat komende 2 weken het vliegwiel af komt, dan kan de bak achter de motor en kan ik bak en motorsteunen maken. Voor die tijd zal ik nog wel de bak intern aan moeten passen voor de externe controller, maar dat is een ander verhaal.
Met een beetje geluk, ligt de motor er deze maand in, en wie weet hoe snel de elektra dan op z'n plek valt.
Aangezien er lekker veel custom bedrading aan te pas komt, besloten dat het handiger is om overnieuw te beginnen. Hoe ver overnieuw vraag je je dan af? Nou zo dus
Het doel : geen spaghetti meer door de auto. Hoe? Een centraal toegankelijk paneel onder het dashboard met daarop de ECU, GCU, zekeringen, relais en andere uitgenodigde. Hierbij is het de bedoeling dat alles relatief goed los te koppelen is, dus het dashboard met 1 of 2 stekkers los, de bak, motor, alles wat langs de tunnel naar achteren loopt enz, allemaal op stekkers. Hiervoor gebruiken authentieke Deutsch DT namaak rommel uit china.
Zoiets als dit dus.
Verder is er al een goed begin gemaakt aan de motorkabelboom, maar daar is nog niet al te veel aan te zien. Ik heb wat kleine klusjes afgerond zoals een beugeltje om de altijd-aan parkeerstand uit de DCT bak te halen. Deze staat altijd op P tenzij deze hendel omhoog wordt gehouden.
Let voornamelijk op de tactische hoek van de foto, zodat je de lassen niet kunt zien.
Daarna bezig gegaan met het leukere werk, de motor.
Zowaar frisse drijfstang lagers, met een nieuwe type bouwjaar bouten (welke iets sterker zijn). Een dikkere timingketting uit een LS2, en een hoog volume oliepomp. Dit keer heeft de pomp namelijk niet alleen intern de olie om rond te pompen. Maar moet deze ook extern rond gepompt worden door de externe oliekoeler en het "olie expansievat" ofwel de accusump.
Vervolgens maar even de hele keuken ondergekliederd. De krukas schraper, oliepan, en aanzuigbuis. Een uurtje of 2 en wat verrimpelde vingers later :
En de boel erop geknalt
Let op de olie pickup buis. Zoals je ziet zitten er 2 gaten voor een boutje. maar zit hij standaard maar met 1 bout vast, omdat de pickup buis maar 1 uurtje heeft....ja handig, vooral omdat ze dus wel eens afbreken. Nu hebben onze ali bombali vrienden daar een heel mooi beugeltje voor, was wel even tobben of het 't waard was. Maar na lang twijfelen toch maar die 3.44 euro uitgegeven aan zo'n beugeltje.
Vervolgens even een testfit gedaan met de uitlaatspruitstukken en het ea alvast terug gemonteerd. Ook zit er een groter (electronische) gasklep op. De gasklep moet namelijk bedient kunnen worden door de ECU, aangezien de GCU deze weer moet kunnen aansturen voor bijvoorbeeld terugschakelen. Zo weet de bak ook wat de vermogensvraag is, en kan die daarop anticiperen.
Tot slot is ook de adapterplaat voor de motor af, hierbij hebben we een beetje valsgespeelt, en niet helemaal het wiel opnieuw uitgevonden. Maar hij past perfect!
Nu is het de bedoeling dat komende 2 weken het vliegwiel af komt, dan kan de bak achter de motor en kan ik bak en motorsteunen maken. Voor die tijd zal ik nog wel de bak intern aan moeten passen voor de externe controller, maar dat is een ander verhaal.
Met een beetje geluk, ligt de motor er deze maand in, en wie weet hoe snel de elektra dan op z'n plek valt.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Wat een prachtige compacte motoren zijn het toch. Lekker bezig!
-
Online
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
+++
Ben je er nog uit gekomen met de AN leidingen?
Ben je er nog uit gekomen met de AN leidingen?
- Luco
- Berichten: 27874
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - Giga update : LS1 DCT? @P27
Ja! Ik ben extreem cheap gegaan. Ik heb een partij leidingen en koppelingen besteld via een bepaalde aliexpress shop. Die PTFE slang is getest tot 150 bar. Zodra het binnen is ga ik het zelf op lucht testen tot 30 bar. Als dat goed zit, dan kan die 4-5 bar brandstof en olie ook wel. En pak ik die rommel uit china wel. Scheelt meer als 1200 euro.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 167 gasten