Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P75 , Hervatting GTR
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
De e46 bovenste draagarmen zijn 1 op 1 te vervangen. Dan heb je al meer spoorbreedte.
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Ja wel minder camber stelmogelijkheid verwacht ik als die arm ook niet langer wordt.
De e46 armen had ik gelezen in een ander e36 racer topic op het web. Hij heeft zelf camber armen gemaakt.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Het zal wel aan mij liggen........ maar voor een racer zit het er retestrak opDjessey schreef: ↑24 okt 2020, 18:32 Nou, vandaag maar eens verder gegaan! De kit past echt afschuwelijk, dus heb m'n best gedaan om het zo strak mogelijk te krijgen. Maar veel strakker als dit gaat het helaas niet worden
Nu uiteraard verder afmaken.
In de tussentijd even kijken hoe we de sporing achter 60mm breder krijgen zonder de wegligging om zeep te helpen. En uiteraard opzoek naar nog meer setjes van deze 0058 Rondells in 18x10....dus weet je iets te liggen stuur me absoluut een berichtje!!!
Gr Ron
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Dacht al wat duurt het lang met mijn glas maar je ligt weer onder de auto te rollen.
Deze bodykit verdiende deze auto wel .
Heb je nog tijd over? heb nog een mooi klusje voor jou en je 3d printer + las skills
Deze bodykit verdiende deze auto wel .
Heb je nog tijd over? heb nog een mooi klusje voor jou en je 3d printer + las skills
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Ziet er dik uit. Ben benieuwd wat je gaat doen voor je spoorbreedte!
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Nou, het idee is nu langere onder+boven draagarmen. Dat zou me veilig +/- 25mm moeten brengen. Samen met MRT engineering even aan het kijken of hun kit daarvoor geschikt is
Als dat werkt....dan gewoon +/- 30mm spacers eronder. Dan even kijken of de aandrijfassen de extra lengte waarderen anders moeten daar ook ff 25mm spacers tussen. Dat is zo gemaakt.
Of het allemaal goed is voor de wegligging....geen flauw idee daarvoor ben ik niet naar school geweest. Trail and error, we zien het wel!
Als dat werkt....dan gewoon +/- 30mm spacers eronder. Dan even kijken of de aandrijfassen de extra lengte waarderen anders moeten daar ook ff 25mm spacers tussen. Dat is zo gemaakt.
Of het allemaal goed is voor de wegligging....geen flauw idee daarvoor ben ik niet naar school geweest. Trail and error, we zien het wel!
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
V.w.b. de wegligging kan je altijd bij Intrax de auto laten uitwegen/uitlijnen/Droop/rijhoogte/camber/etc. voor weinig
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Wat ziet het er nu al insane gaaf uit!!
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Ik ben verre van een kenner van de ophanging van een E36, maar heb verder best het nodige gepuzzeld met de wielophanging van mijn eigen auto. Als ik zo kijk naar de achterophanging van een E36 en je vervangt onderste en bovenste draagarm krijg je wel een grotere spoorbreedte en kan je ook spelen met je camber (of zelfs verstelbaar maken). Maar je zal ook iets met de arm moeten doen die naar voren loopt. Als je die andere armen langer maakt zonder het voorste montagepunt naar buiten te verplaatsen krijgen de wielen flink toespoor, wat zeker niet goed zal zijn voor de wegligging.
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Ik kan zelf uitlijnen, en heb een set weegschalen dus dat zit wel goed
Gaat me voornamelijk om het rolcentrum achter, dat is iets wat niet zo 123 aangepast is.
Klopt helemaal!Marc Sierra schreef: ↑27 okt 2020, 16:37Ik ben verre van een kenner van de ophanging van een E36, maar heb verder best het nodige gepuzzeld met de wielophanging van mijn eigen auto. Als ik zo kijk naar de achterophanging van een E36 en je vervangt onderste en bovenste draagarm krijg je wel een grotere spoorbreedte en kan je ook spelen met je camber (of zelfs verstelbaar maken). Maar je zal ook iets met de arm moeten doen die naar voren loopt. Als je die andere armen langer maakt zonder het voorste montagepunt naar buiten te verplaatsen krijgen de wielen flink toespoor, wat zeker niet goed zal zijn voor de wegligging.
Met de MRT set komt de boel verder naar buiten, ik ben een nieuwe montagebeugel aan het maken voor het voorste ophangpunt. Immers : als je de boven/onder draagarm langer maakt dan druk je het fusee naar buiten en krijg je extreem veel toespoor. Dus dat probeer ik te compenseren.
We gaan het zien!
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Wat je ook zou kunnen doen, maar ik heb ff geen subframe op het netvlies (zwaar ook) ... je montagepunt van je onderste draagarm aan de binnenkant hoger aan het subframe plaatsen.
Je kan ook het zelfde bereiken door het omgekeerde te doen, draagarm lager aan je fusee maken.
Als je dat te samen met het diff/subframe hoger in je auto plaatst, verlaag je je auto zonder je geometrie te verneuqen... enige nadeel, er zit een vloer in de weg.
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
vergeet niet je steekassen door te slijpen en er stukje tussen te lassen danMarc Sierra schreef: ↑27 okt 2020, 16:37 Als ik zo kijk naar de achterophanging van een E36 en je vervangt onderste en bovenste draagarm krijg je wel een grotere spoorbreedte en kan je ook spelen met je camber (of zelfs verstelbaar maken).
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Ondertussen is V2 van het vliegwiel ook af, met een gericht van rond de 1KG is het weer 2KG bespaard op de aandrijflijn!
Gemaakt door m'n getalenteerde maat Bert, die heeft meteen een kleine serie gemaakt voor in de verkoop.
Gemaakt door m'n getalenteerde maat Bert, die heeft meteen een kleine serie gemaakt voor in de verkoop.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Nice!! Vakwerk!
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: E36 LS1 DCT......GTR? @ P50
Heel gaaf!
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 LS1 DCT
Inmiddels is het gelukt om de kit er half degelijk op te krijgen, het is nog niet zoals ik wil. Maar ik denk dat het niet heel veel strakker gaat worden als dit.
Ging niet allemaal vanzelf, zo waren bijvoorbeeld de sideskirts gewoon compleet finaal te kort....dus die ook maar mogen verlengen
Resultaat is....mwa. Maar mijn motivatie om dit perfect te krijgen is ook...mwaaaa
Dan de achterschermen.....deze met behulp van speciaal precisiegereedschap (lees : een uitweegset en een 3 tons heftruck) in vorm gebracht
Nou, tijd voor wat plaatjes!
Ondertussen even aan de slag gegaan....met het verder uit de hand laten lopen van dit project.......Ik zal je even het gedachten process uitleggen want zie je, het is niet mijn schuld. Het begon allemaal met die GTR kit, allemaal leuk en aardig. Maar dan moet je ook deftige velgen hebben....dus ik braaf mooie velgen gekocht. Wat blijkt....die passen helemaal niet over mijn lompe Amerikaanse willwood ankers......dus wat doe je dan....kleinere diameter schijf en nieuw adaptertje. Of als perfect excuus gebruiken om die AP upgrade te doen die er toch al ging komen.....tsja je ziet al waar dit heen gaat.
Nieuwe AP9660 remklauwen, en om het "budget" aspect van deze auto nog even te honoreren gewoon standaard E92 M3 remschijven!. Daarvoor even de 3D printer aangegooid om een prototype pas adapter te maken...want na deze financiele ingreep kan ik het me niet veroorloven om de adapters fout te laten maken
En dan zou dit het zo'n beetje moeten worden...even wachten tot ik de remblokken binnen heb zodat ik deze ook kan passen. Daarna worden de adapters in 7075 aluminium gemaakt.
En toen was het tijd om de auto naar de bestickeraar te brengen, die gaat de panelen in kleur wrappen om ze daarna te bestickeren.
En zo laten we hem achter bij Dick van Topsign reclame....die gaat nu mijn matigheid omtoveren in een schitterend geheel.
Ging niet allemaal vanzelf, zo waren bijvoorbeeld de sideskirts gewoon compleet finaal te kort....dus die ook maar mogen verlengen
Resultaat is....mwa. Maar mijn motivatie om dit perfect te krijgen is ook...mwaaaa
Dan de achterschermen.....deze met behulp van speciaal precisiegereedschap (lees : een uitweegset en een 3 tons heftruck) in vorm gebracht
Nou, tijd voor wat plaatjes!
Ondertussen even aan de slag gegaan....met het verder uit de hand laten lopen van dit project.......Ik zal je even het gedachten process uitleggen want zie je, het is niet mijn schuld. Het begon allemaal met die GTR kit, allemaal leuk en aardig. Maar dan moet je ook deftige velgen hebben....dus ik braaf mooie velgen gekocht. Wat blijkt....die passen helemaal niet over mijn lompe Amerikaanse willwood ankers......dus wat doe je dan....kleinere diameter schijf en nieuw adaptertje. Of als perfect excuus gebruiken om die AP upgrade te doen die er toch al ging komen.....tsja je ziet al waar dit heen gaat.
Nieuwe AP9660 remklauwen, en om het "budget" aspect van deze auto nog even te honoreren gewoon standaard E92 M3 remschijven!. Daarvoor even de 3D printer aangegooid om een prototype pas adapter te maken...want na deze financiele ingreep kan ik het me niet veroorloven om de adapters fout te laten maken
En dan zou dit het zo'n beetje moeten worden...even wachten tot ik de remblokken binnen heb zodat ik deze ook kan passen. Daarna worden de adapters in 7075 aluminium gemaakt.
En toen was het tijd om de auto naar de bestickeraar te brengen, die gaat de panelen in kleur wrappen om ze daarna te bestickeren.
En zo laten we hem achter bij Dick van Topsign reclame....die gaat nu mijn matigheid omtoveren in een schitterend geheel.
-
Online328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P54
Wel heul erg dik hoor Djessey,
Man wat een bruut ding.
Man wat een bruut ding.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P54
Vet project. Niet in prblemen denken maar in oplossingen.
Ik zou adviseren om nog een ander stickertje links achter op je bumper te plakken. Er staat nu BMW Motortsport ipv motorsport
Ik zou adviseren om nog een ander stickertje links achter op je bumper te plakken. Er staat nu BMW Motortsport ipv motorsport
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P54
Dat staat er al op sinds de laatste keer dat hij hier was voor een livery.....alleen nooit de moeite genomen om het te fixen.
Je bent wel een van de weinige die het opmerkt! Op de motorkap stond hij ook zo verkeerd, net boven de koplamp
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P54
stop maar met glas, start maar iets met maatwerk 3d printen.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P54
Meestal zijn die widebody E36’s niet mijn ding maar de afwerkkwaliteit van jouw projecten zijn zoooooo mooi dat ik niet anders kan dan dit subliem te vinden!
Wat een gave auto gaat dit niet zijn!
Looks - check
Sound - check
Bouwkwaliteit - dubbelcheck
Zelf gedaan - waanzinninge check
Respect!
Wat een gave auto gaat dit niet zijn!
Looks - check
Sound - check
Bouwkwaliteit - dubbelcheck
Zelf gedaan - waanzinninge check
Respect!
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P54
Ik ben gelijk naar mijn garage gelopen om te kijken...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], BMeinders, frank de jonge, frankie, krentenbol, matthyssie, Sideways, vester86 en 125 gasten