Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P73 ,3e YouTube aflevering online
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
ook die laatste foto's nog, waaaaaanzinnig wat gaaf!
- RJK
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
- Bram
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Heel gaaf!! Ik zou er niet meer mee rijden
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Alweer even geleden, ondertussen niet stilgezeten.
Met de remmen ben ik nog druk bezig, een eerste prototype van de bell gemaakt. Alles klopt, alleen ivm de ruimte in de velgen en aan de naafzijde zal ik de offset nog iets wijzigen, hopelijk aankomende week de nieuwe variant klaar, en dan kunnen ze definitief in Alu7075 gemaakt worden. Daarna volgt nog het maken van de adapters zelf.
Als het goed is moet het allemaal NET passen
In de cockpit nog even aan het rommelen geweest, een dead pedal gemaakt en het gat in de tunnel dichtgemaakt. Ondertussen wel knap een gat in m'n stoel gelast
Het interieur ziet er nu al wel een stuk beter uit, maar voor het mooie moet alles even strak gespoten worden....maarja, ff een interieurtje laten spuiten is ook knetter duur, en ik ga het dit keer echt niet zelf ondernemen!
En dan nog een aliexpress spiegeltje van 23 euro om het zicht te verbeteren
Dan een regelrechte KUT klus, het dichtmaken van de wielkuipen. Speltip voor de volgende keer : doe dit VOORDAT JE DE GTR KIT EROP ZET. Maarja ik ben eigenwijs, onervaren en eigenwijs.....nouwjah wat blijkt nou : het is toch handiger om het gewoon rustig aan te doen en dit soort klussen EERST te doen voordat je de GTR kit erop knalt en de auto naar de bestickeraar bonjourt...
En dan wat televisie magie , hoppa en oppeens is het klaar en zie je niet hoe dit 3 dagen heeft geduurd
Met de nieuwe GTR voorbumper laat de stevigheid te wensen over, de standaard bumperbalk past niet meer en de boel zat wat losjes. Dus als eerste een soort van bashbar gemaakt met daarin bumpersteuntjes. Doordat ik geen buigmachine heb ervoor besloten om hem in verstek te zagen en dan weer te lassen. Daarna op de stang kleine beugeltjes gemaakt voor de bumper zelf.
Eerste keer dat ik iets in deze zin maak, en voor nu is het prima maar helemaal tevreden ben ik natuurlijk nooit. Met een buigmachine zou het 't mooiste zijn om direct de contouren van de bumper te volgen en dan direct in de buis zelf draad te tappen. Staat simpeler en eleganter. Wellicht ook iets steviger.
Met dat uit de weg eens gaan kijken naar een splitter
In eerste instantie leek hij wat te groot, maar nadat ik hem kleiner had gemaakt stond het wat deftiger
Ook hiervoor wat beugeltjes gemaakt
Spuitbusje later
En dan de splitter even tijdelijk vastgezet, even kijken of ik een airdam ga maken van dit harde rubber spul of dat ik hem ietsjes subtieler maak zodat je nog iets meer van de bumper zit.
Met de remmen ben ik nog druk bezig, een eerste prototype van de bell gemaakt. Alles klopt, alleen ivm de ruimte in de velgen en aan de naafzijde zal ik de offset nog iets wijzigen, hopelijk aankomende week de nieuwe variant klaar, en dan kunnen ze definitief in Alu7075 gemaakt worden. Daarna volgt nog het maken van de adapters zelf.
Als het goed is moet het allemaal NET passen
In de cockpit nog even aan het rommelen geweest, een dead pedal gemaakt en het gat in de tunnel dichtgemaakt. Ondertussen wel knap een gat in m'n stoel gelast
Het interieur ziet er nu al wel een stuk beter uit, maar voor het mooie moet alles even strak gespoten worden....maarja, ff een interieurtje laten spuiten is ook knetter duur, en ik ga het dit keer echt niet zelf ondernemen!
En dan nog een aliexpress spiegeltje van 23 euro om het zicht te verbeteren
Dan een regelrechte KUT klus, het dichtmaken van de wielkuipen. Speltip voor de volgende keer : doe dit VOORDAT JE DE GTR KIT EROP ZET. Maarja ik ben eigenwijs, onervaren en eigenwijs.....nouwjah wat blijkt nou : het is toch handiger om het gewoon rustig aan te doen en dit soort klussen EERST te doen voordat je de GTR kit erop knalt en de auto naar de bestickeraar bonjourt...
En dan wat televisie magie , hoppa en oppeens is het klaar en zie je niet hoe dit 3 dagen heeft geduurd
Met de nieuwe GTR voorbumper laat de stevigheid te wensen over, de standaard bumperbalk past niet meer en de boel zat wat losjes. Dus als eerste een soort van bashbar gemaakt met daarin bumpersteuntjes. Doordat ik geen buigmachine heb ervoor besloten om hem in verstek te zagen en dan weer te lassen. Daarna op de stang kleine beugeltjes gemaakt voor de bumper zelf.
Eerste keer dat ik iets in deze zin maak, en voor nu is het prima maar helemaal tevreden ben ik natuurlijk nooit. Met een buigmachine zou het 't mooiste zijn om direct de contouren van de bumper te volgen en dan direct in de buis zelf draad te tappen. Staat simpeler en eleganter. Wellicht ook iets steviger.
Met dat uit de weg eens gaan kijken naar een splitter
In eerste instantie leek hij wat te groot, maar nadat ik hem kleiner had gemaakt stond het wat deftiger
Ook hiervoor wat beugeltjes gemaakt
Spuitbusje later
En dan de splitter even tijdelijk vastgezet, even kijken of ik een airdam ga maken van dit harde rubber spul of dat ik hem ietsjes subtieler maak zodat je nog iets meer van de bumper zit.
- 328Ti
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Kerel waar haal je de tijd vandaan... wat een klus maar o zo mooi!
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Echt respect hoe je zo alles zelf doet en netjes werkt.
Hier mag je best tevreden over zijn hoor. Over de gehele auto. Hoop hem eens in het echt te zien.
Hier mag je best tevreden over zijn hoor. Over de gehele auto. Hoop hem eens in het echt te zien.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Echt heel mooi werk idd!
- Hitz
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Insane, heel erg gave build!
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Lekker bezig, remmen zien er goed uit. Jammer van de stoel
- Bert ///M3
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Die beugeltjes gaan je splitter niet houden gok ik.
Ik had zoiets van aluminium en die waren na 5 rondjes afgescheurd
Er komt best wel behoorlijk wat kracht op splitters, aan de achterkant vastmaken en aan de zijkanten ook is geen overbodige luxe
Ik denk trouwens ook dat het formaat te groot is, maar dat zal je moeten proberen. Die van mij stak zo'n 15cm uit en ik moest de achtervleugel op max zetten om het nog een beetje rijdbaar te houden. Maar is een kwestie van proberen, als het niet wil dan zaag je er een randje af en probeer je nog een keer.
Ik had zoiets van aluminium en die waren na 5 rondjes afgescheurd
Er komt best wel behoorlijk wat kracht op splitters, aan de achterkant vastmaken en aan de zijkanten ook is geen overbodige luxe
Ik denk trouwens ook dat het formaat te groot is, maar dat zal je moeten proberen. Die van mij stak zo'n 15cm uit en ik moest de achtervleugel op max zetten om het nog een beetje rijdbaar te houden. Maar is een kwestie van proberen, als het niet wil dan zaag je er een randje af en probeer je nog een keer.
- Jaapi
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 19:45
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Super dik!!
Op de eerste fotos (p55) lijkt het wel een modelauto, echt retedik apparaat
Op de eerste fotos (p55) lijkt het wel een modelauto, echt retedik apparaat
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Weer lekker aan de knutsel!
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 GTR - LS1 DCT -----@P55 Nieuwe livery
Nou, ook maar eens even teruggekomen bij de stuurkolom, daar was ik dus totaal niet tevreden over. Toch maar eigenwijs zelf een nieuwe oplossing bedacht :
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Laat me raden, speling vrij?
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Dit weekend nog even verder gegaan,
Dashboard pas gemaakt, en een beugel gemaakt voor de AIM. Klein beetje bedrading hier en daar.
Nu nog een heeeeeel koop kleine dingetjes afronden. Om je een impressie te geven
-Gasklep vervangen met RS4 exemplaar, eerst nog een adapterplaat maken.
-Remklauw adapters maken
-Sleepogen maken
-Aliexpress brandstofstukregelaar vervangen voor een degelijke
-Nieuwe brandstof vulpoort maken
-Sleepogen maken
-splitter afmaken
-Datalogger plaatsen
-uitwegen/uitlijnen
Dashboard pas gemaakt, en een beugel gemaakt voor de AIM. Klein beetje bedrading hier en daar.
Nu nog een heeeeeel koop kleine dingetjes afronden. Om je een impressie te geven
-Gasklep vervangen met RS4 exemplaar, eerst nog een adapterplaat maken.
-Remklauw adapters maken
-Sleepogen maken
-Aliexpress brandstofstukregelaar vervangen voor een degelijke
-Nieuwe brandstof vulpoort maken
-Sleepogen maken
-splitter afmaken
-Datalogger plaatsen
-uitwegen/uitlijnen
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Stomme vraag misschien maar heb jij geen werk
Heerlijk aan het klussen, echt mooi man!
Heerlijk aan het klussen, echt mooi man!
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
Online
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Mooie vooruitgang weer.Djessey schreef: ↑01 feb 2021, 09:40 Nu nog een heeeeeel koop kleine dingetjes afronden. Om je een impressie te geven
-Gasklep vervangen met RS4 exemplaar, eerst nog een adapterplaat maken.
-Remklauw adapters maken
-Sleepogen maken
-Aliexpress brandstofstukregelaar vervangen voor een degelijke
-Nieuwe brandstof vulpoort maken
-Sleepogen maken
-splitter afmaken
-Datalogger plaatsen
-uitwegen/uitlijnen
Zo te lezen is misschien hier de 80/20% regel van toepassing: 80% van het werk doe je in 20% van de tijd en de resterende 20% van het werk kost 80% van de tijd...
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Vanaf wanneer mag ik mijn persoonlijke dingetjes doorgeven zodat je ze gelijk voor me aanpast.
Want hij is bijna af en dan kan jij direct aan iets nieuw beginnen en kan ik deze overkopen en rijden .
Wat een machine!
En wat een bouwkwaliteiten!
Want hij is bijna af en dan kan jij direct aan iets nieuw beginnen en kan ik deze overkopen en rijden .
Wat een machine!
En wat een bouwkwaliteiten!
- Roy RS
- Berichten: 4918
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Vet zeg, ik heb alleen de laatste 2 pagina’s gelezen, maar aan de paddles te zien en het dash heb je een sequentiele bak erin?
Hoe dan ook, mooi hoe je zelf alles fixed
Hoe dan ook, mooi hoe je zelf alles fixed
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Nee geen sequentiele bak, wel een bak die sneller/goedkoper en betrouwbaarder is.
Een GS7D36SG dct bak van een BMW M4. 7 versnellingen en compleet aangepast voor de LS. Vliegwiel,adapter,ecu in de bak enz enz.
Hier wat meer : viewtopic.php?f=3&t=33459&start=825
Haha zelf noem ik het de 90/10SlowCo schreef: ↑01 feb 2021, 13:13Mooie vooruitgang weer.Djessey schreef: ↑01 feb 2021, 09:40 Nu nog een heeeeeel koop kleine dingetjes afronden. Om je een impressie te geven
-Gasklep vervangen met RS4 exemplaar, eerst nog een adapterplaat maken.
-Remklauw adapters maken
-Sleepogen maken
-Aliexpress brandstofstukregelaar vervangen voor een degelijke
-Nieuwe brandstof vulpoort maken
-Sleepogen maken
-splitter afmaken
-Datalogger plaatsen
-uitwegen/uitlijnen
Zo te lezen is misschien hier de 80/20% regel van toepassing: 80% van het werk doe je in 20% van de tijd en de resterende 20% van het werk kost 80% van de tijd...
Thank you thank you
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Ja...dus die splitter he die ik gemaakt had....(als je zeg maar 30 centimeter naar boven scrollt....ja die ja) daar was ik niet helemaal tevreden mee.
Kijk, ik wilde dus enkele dingen anders hebben....van kleine miereneukerige dingetjes die alleen ik zie. Nou hij moest dus iets breder, en die zwarte luchtdam die ik had gemaakt die verborg de "gt corners" dus die hoekstukken op de bumper, dat vond ik ook wat jammer. Dus ik heb nu de splitter aangepast (lees : een nieuwe gemaakt) en een kleine aangepaste luchtdam gemaakt zodat je alles mooi blijft zien. Hij is stevig genoeg om op de voorkant te gaan staan.
En natuurlijk ook even de handen uit de mouwen gestoken om een sleepoogje te monteren wat een beetje bij het geheel past.
Zo en dan verder! Een van de klote dingen die ik nog moest oplossen was de gasklep. De gasklep was vlot genoeg voor de standaard dingen, maar voor het snelle terugschakelen van de DCT bak met de throttle blips was hij veel en veel te langzaam. Maarja wat verwacht je dan ook van een Amerikaanse gasklep uit het jaar 0. Wat is daar zo erg aan zou je denken? Nou dan schakel je terug, gasklep valt te ver terug naar 0% en duurt te lang om uit die "dode" positie te komen waardoor je feitelijk geen throttle blip hebt, en dan schakelt die fantastische snelle bak met 0.1 seconde terug en dan beukt ie zo lekker op je diff in, en dan breken de bouten van je diff af zoals onderstaand
Dus maar even opzoek gegaan naar een simpele oplossing, en dat was een audi RS4 gasklep, waarom die? Omdat hier al pre-fab tune files voor beschikbaar zijn, dus je hoeft de hele gasklep niet opnieuw te tunen. Er was dus enkel een adapterplaatje nodig om hem pas te maken. Zo gezegd zo gedaan!
Tekeningetje!
Test 3D printje! ow wacht.....
Met mijn engelen geduld dus maar meteen een corrigerende tik gegeven en het hele frame krom getoverd, dus zo hoppa de afvak bak in, bedankt en tot ziens.
Owjah, ik had een 3D printje nodig dus maar even uit handen gegeven en door iemand anders laten printen.
Nou super, tekeningetje ligt ondertussen bij de CNC om in aluminium te maken. In de tussentijd even een kevlar dakje ingebouwd bij een maatje van me (heeeeel toevallig dezelfde persoon die al het draai en freeswerk voor mij doet). Ook wel leuk om daar even een foto van te plaatsen
Dus en dan als klap op de vuurpijl, de velgen passen niet.....
Ja ik had dus een gecalculeerde gok genomen mbt het passen van de velgen over de nieuwe remklauwen. Maar god wat ben ik slecht in rekenen...
Ik kom circa 2.5mm tekort in de binnenradius van de velg. En dat is nadat ik echt alles uit de kast heb getrokken.
-Speciale bells zodat de schijf zo ver mogelijk terug valt.
-Schijven zelf 3mm afgedraaid
-Remblokken radius ingekort
-Velg zo ver mogelijk naar buiten met custom spacers
Maar het mocht echt niet baten,
Dus...nu vrees ik dat ik opzoek moet naar andere velgen. De reden dat ik juist voor deze velgen had gekozen is omdat ze de juiste offset hadden, de juiste breedte en bovendien ook een een retro look hadden. Dat feest gaat dus niet op. Dus nu de afgelopen dagen opzoek geweest naar andere velgen, de eisen?
18inch, 5x120 steek, offset(ET) rond de 20
Voorkant 8.5 tot 9.5J breed
Achterkant 10.5J breed
Nu heb ik iets gevonden, BBS replica's van het merk ESR. Zien er top uit en schijnen (volgens de o zo betrouwbare internet bronnen) redelijk degelijk te zijn, al dan niet iets zwaar.
Het nadeel? Ze moeten uit Amerika komen. Dus dan zit je alsnog op 1200-1300 euro per set. Dus even kijken of er alternatieven zijn....mocht iemand iets weten...??!
Kijk, ik wilde dus enkele dingen anders hebben....van kleine miereneukerige dingetjes die alleen ik zie. Nou hij moest dus iets breder, en die zwarte luchtdam die ik had gemaakt die verborg de "gt corners" dus die hoekstukken op de bumper, dat vond ik ook wat jammer. Dus ik heb nu de splitter aangepast (lees : een nieuwe gemaakt) en een kleine aangepaste luchtdam gemaakt zodat je alles mooi blijft zien. Hij is stevig genoeg om op de voorkant te gaan staan.
En natuurlijk ook even de handen uit de mouwen gestoken om een sleepoogje te monteren wat een beetje bij het geheel past.
Zo en dan verder! Een van de klote dingen die ik nog moest oplossen was de gasklep. De gasklep was vlot genoeg voor de standaard dingen, maar voor het snelle terugschakelen van de DCT bak met de throttle blips was hij veel en veel te langzaam. Maarja wat verwacht je dan ook van een Amerikaanse gasklep uit het jaar 0. Wat is daar zo erg aan zou je denken? Nou dan schakel je terug, gasklep valt te ver terug naar 0% en duurt te lang om uit die "dode" positie te komen waardoor je feitelijk geen throttle blip hebt, en dan schakelt die fantastische snelle bak met 0.1 seconde terug en dan beukt ie zo lekker op je diff in, en dan breken de bouten van je diff af zoals onderstaand
Dus maar even opzoek gegaan naar een simpele oplossing, en dat was een audi RS4 gasklep, waarom die? Omdat hier al pre-fab tune files voor beschikbaar zijn, dus je hoeft de hele gasklep niet opnieuw te tunen. Er was dus enkel een adapterplaatje nodig om hem pas te maken. Zo gezegd zo gedaan!
Tekeningetje!
Test 3D printje! ow wacht.....
Met mijn engelen geduld dus maar meteen een corrigerende tik gegeven en het hele frame krom getoverd, dus zo hoppa de afvak bak in, bedankt en tot ziens.
Owjah, ik had een 3D printje nodig dus maar even uit handen gegeven en door iemand anders laten printen.
Nou super, tekeningetje ligt ondertussen bij de CNC om in aluminium te maken. In de tussentijd even een kevlar dakje ingebouwd bij een maatje van me (heeeeel toevallig dezelfde persoon die al het draai en freeswerk voor mij doet). Ook wel leuk om daar even een foto van te plaatsen
Dus en dan als klap op de vuurpijl, de velgen passen niet.....
Ja ik had dus een gecalculeerde gok genomen mbt het passen van de velgen over de nieuwe remklauwen. Maar god wat ben ik slecht in rekenen...
Ik kom circa 2.5mm tekort in de binnenradius van de velg. En dat is nadat ik echt alles uit de kast heb getrokken.
-Speciale bells zodat de schijf zo ver mogelijk terug valt.
-Schijven zelf 3mm afgedraaid
-Remblokken radius ingekort
-Velg zo ver mogelijk naar buiten met custom spacers
Maar het mocht echt niet baten,
Dus...nu vrees ik dat ik opzoek moet naar andere velgen. De reden dat ik juist voor deze velgen had gekozen is omdat ze de juiste offset hadden, de juiste breedte en bovendien ook een een retro look hadden. Dat feest gaat dus niet op. Dus nu de afgelopen dagen opzoek geweest naar andere velgen, de eisen?
18inch, 5x120 steek, offset(ET) rond de 20
Voorkant 8.5 tot 9.5J breed
Achterkant 10.5J breed
Nu heb ik iets gevonden, BBS replica's van het merk ESR. Zien er top uit en schijnen (volgens de o zo betrouwbare internet bronnen) redelijk degelijk te zijn, al dan niet iets zwaar.
Het nadeel? Ze moeten uit Amerika komen. Dus dan zit je alsnog op 1200-1300 euro per set. Dus even kijken of er alternatieven zijn....mocht iemand iets weten...??!
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E36 GTR - LS1 DCT
Motec (Nitro) een idee zoals eerder besproken in andere topics? Kunnen naar wens gemaakt worden en zijn stukje goedkoper. En zijn licht. Ziet ze wel vaker onder E36's
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten