Dat de catchcan helemaal schoon is, geeft misschien aan dat het systeem niet voldoende werkt?Djessey schreef: ↑07 apr 2021, 14:11
Op de linkerkop een grote breather om het blok te voorzien van frisse lucht, en dan de rechterkop en valleycover een afzuiging de inlaat in met een catchcan en filter ertussen. Ik heb dus ook een donkerbruin vermoeden dat dit er ergens ook mee te maken heeft....maar als hij olie door het PCV systeem zou aanzuigen dan zou de catchcan vol moeten zitten, maar zelfs de slangen zijn nog netjes en schoon.....en alleen olie dampen zouden de rook niet kunnen verklaren.
Het is voor het afvoeren van druk, niet voor het naar binnen zuigen van schone lucht. En als de lucht er niet voldoende uit gaat, bouw je druk op.
Klepgeleiders inderdaad kritisch bekijken, maar ook de klepstelen. Als daar krassen/slijtagesporen op zitten, helpen nieuwe klepseals niet.
En het filter in de catch can er uit mikken?