Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P76 , GTR Video
-
- Berichten: 3559
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Het probleem bij steeds verder opboren en groter tappen is natuurlijk dat het "vlees" van het diff waar de bout in gaat steeds dunner wordt. En als de bout niet meer breekt maar het diff kapot gaat je verder van huis bent. Ik vermoed ook dat de klappen die de versnellingsbak doorgeeft in de aandrijving naar het diff de grootste oorzaak zijn. De vraag is dus wat er kapot zal gaan als de bout niet meer breekt...
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Ja ik steek er gerust M14 in, door de software fout (en dus geen throttle blips) kreeg het diff giga op z'n flikker. Dus nu dat is opgelost blijft het wel heel. Vraag me alleen af hoe goed het op te lassen is. Hoor altijd van die horrorverhalen als het om gietijzer gaat. Al kan ik zelf wel prima staal/rvs/alu lassen.SlowCo schreef: ↑26 jul 2020, 16:39 Het probleem bij steeds verder opboren en groter tappen is natuurlijk dat het "vlees" van het diff waar de bout in gaat steeds dunner wordt. En als de bout niet meer breekt maar het diff kapot gaat je verder van huis bent. Ik vermoed ook dat de klappen die de versnellingsbak doorgeeft in de aandrijving naar het diff de grootste oorzaak zijn. De vraag is dus wat er kapot zal gaan als de bout niet meer breekt...
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
325 dollarE36-italia schreef: ↑26 jul 2020, 16:43 zou zoiets niet werken?
link:
https://store.activeautowerke.com/colle ... et-dsb-e36
Maar idd, zoiets zou wel zelf te fabriceren zijn. (lees : na te maken)
- matthyssie
- Berichten: 6015
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Met een plaatlaser/snijder en wat lassen kom je een heel eind
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26776
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Wat je ook wel eens ziet als oplossing is een diff deksel met 2 oren. Is dat niet een betaalbaar idee?
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Deze heeft er al 2Martijn_bmw schreef: ↑26 jul 2020, 20:19Wat je ook wel eens ziet als oplossing is een diff deksel met 2 oren. Is dat niet een betaalbaar idee?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26776
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Oh Hahah dat zie je dan niet op de foto.
Maar de software oplossing voor terug schakelen zal vast meewerken de stress op het diff te verminderen
Maar de software oplossing voor terug schakelen zal vast meewerken de stress op het diff te verminderen
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Hij klinkt wel erg lekker en loopt goed door!
Wilde donderdag zelf ook ff met de Audi gaan maar is er niet van gekomen.
Wilde donderdag zelf ook ff met de Audi gaan maar is er niet van gekomen.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Vind hem een beetje mak klinken..., zou dat te maken hebben met de extra demper die je laatst hebt toegevoegd
Verder is er zeker nog ruimte voor verbetering tijdens het schakelen
Dat met die gebroken bout is wel weer even iets wat goed moet zitten, anders rij je niet fijn rond
Wanneer staat de vogende schakedown gepland ?
Verder is er zeker nog ruimte voor verbetering tijdens het schakelen
Dat met die gebroken bout is wel weer even iets wat goed moet zitten, anders rij je niet fijn rond
Wanneer staat de vogende schakedown gepland ?
- WJ
- Berichten: 11745
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Wat een porno!
Wat klinkt dat lekker, geweldig!
Wat klinkt dat lekker, geweldig!
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Ja, hij is bijzonder stil geworden! Dus de kleinste demper gaat er nu weer tussenuit.Erminio schreef: ↑27 jul 2020, 11:08 Vind hem een beetje mak klinken..., zou dat te maken hebben met de extra demper die je laatst hebt toegevoegd
Verder is er zeker nog ruimte voor verbetering tijdens het schakelen
Dat met die gebroken bout is wel weer even iets wat goed moet zitten, anders rij je niet fijn rond
Wanneer staat de vogende schakedown gepland ?
Op onderstaande foto, eerst zat alleen de kleine erop. Toen de grote erbij gezet. Dus nu weer de kleine weg
Schakelen zit inderdaad nog veel verbetering in, maarja voor een eerste testdag!
Ik gaat eerst 2 weken op vakantie. Daarna zien we weer verder, maar ik wil zeker direct weer gaan rijden.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Yeah! Eindelijk weer een het circuit op.
Dat er wat kleine probleempjes zouden komen was te verwachten maar ook dat zal vast goed komen!
Verbaasd mij dat jij op vakantie gaat , dit zal vast niet vrijwillig zijn want jij zal liever de auto in orde maken .
Dat er wat kleine probleempjes zouden komen was te verwachten maar ook dat zal vast goed komen!
Verbaasd mij dat jij op vakantie gaat , dit zal vast niet vrijwillig zijn want jij zal liever de auto in orde maken .
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Jeffrey026 schreef: ↑27 jul 2020, 13:03 Yeah! Eindelijk weer een het circuit op.
Dat er wat kleine probleempjes zouden komen was te verwachten maar ook dat zal vast goed komen!
Verbaasd mij dat jij op vakantie gaat , dit zal vast niet vrijwillig zijn want jij zal liever de auto in orde maken .
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
kan geregeld worden Djessey, je weet de weg naar mijn pornoloods
- yorick
- Berichten: 970
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Kun je niet testen op een plek waar het geen kwaad kan, of de Mig kar een goede hecht legt die “vloeit”
Gietijzer gaat denk ik niet lukken, gietstaal wel.
Gietijzer gaat denk ik niet lukken, gietstaal wel.
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Gister was het weer zo ver, mocht weer even de auto uitlaten.
De pret was van korte duur, want 1,6 dB teveel plezier dat ging er niet in bij de organisatie. Al met al wel waardevolle testrondjes kunnen doen, even kijken waar de pijnpunten liggen.
-Hoofdremcilinder was lek, dus kon niet voldoende remdruk opbouwen.
-Foutje in de bak software (ik zeg niet door wie) waardoor de throttle blips bij het terugschakelen niet werkte onder de 25% tps. Met andere woorden, tijdens het remmen kon ik niet terugschakelen anders zou ik m'n diff er weer onder vandaan bonjouren. Inmiddels wel weer opgelost.
-Uitlijning moet iets anders
-Motor puft er af en toe nog wat wit/blauwe olie uit. Vermoedelijk nog steeds onvoldoende carterventilatie.
En dan wat video's
De pret was van korte duur, want 1,6 dB teveel plezier dat ging er niet in bij de organisatie. Al met al wel waardevolle testrondjes kunnen doen, even kijken waar de pijnpunten liggen.
-Hoofdremcilinder was lek, dus kon niet voldoende remdruk opbouwen.
-Foutje in de bak software (ik zeg niet door wie) waardoor de throttle blips bij het terugschakelen niet werkte onder de 25% tps. Met andere woorden, tijdens het remmen kon ik niet terugschakelen anders zou ik m'n diff er weer onder vandaan bonjouren. Inmiddels wel weer opgelost.
-Uitlijning moet iets anders
-Motor puft er af en toe nog wat wit/blauwe olie uit. Vermoedelijk nog steeds onvoldoende carterventilatie.
En dan wat video's
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - 1,6dB te veel :)
Zo, hier is de oplossing voor het remprobleem
Gelukkig is dat weer zo lekker plug 'n play :') daar gaan we weer
Morgen eens kijken of we de boel kunnen aflassen,
Gelukkig is dat weer zo lekker plug 'n play :') daar gaan we weer
Morgen eens kijken of we de boel kunnen aflassen,
- PeterM
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: E36 race LS1 DCT - 1,6dB te veel :)
Heb je alles netjes en strak in de lak, en dan toch weer moeten slijpen en lassen. Jammer dat je alles niet van te voren weet
Blijft een mooi project!
Blijft een mooi project!
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
- Harrie D
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 race LS1 DCT - 1,6dB te veel :)
Was het niet minder werk geweest om het gaspedaal, stuur & stoel naar achteren te zetten ipv een gat in je schutbord te hakken ?
Draadeindjes bestaan niet voor niks.
Draadeindjes bestaan niet voor niks.
- Djessey
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: RS-Ron en 11 gasten