Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P75 , Hervatting GTR
- bandenman
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 24 mar 2019, 23:52
- Auto: A6 3.0TDI, Leon FR 3.2 dsg
- Locatie: EDE
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Ik heb gisteren "even" je hele topic doorgelezen, echt top werk!!
Je hebt ook een PB @Djessey
Je hebt ook een PB @Djessey
- Downforce Hans
- Berichten: 12545
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Een LS7 is 427 cui.Andry schreef: ↑08 mar 2020, 14:09 Laat je de flenzen na het lassen ook vlakken? In het verleden heb ik meerdere spruitstukken gebouwd voor LS7's (454 cui) en de flens zal altijd iets krom trekken en je het nooit lekvrij krijgt. Het geheel zet als het warm wordt wel behoorlijk uit, 5mm ruimte kan gewoon 0 worden kan ik uit ervaring zeggen
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Die Amerikanen ook met hun Cubic Inches. Square Feet. Threads per inch etc... bij ons zit er tenminste een opeenvolgende logica in.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Bij hun ook.
1/8, 2/8, 3/8, 4/8, 5/8, etc...
1/8, 2/8, 3/8, 4/8, 5/8, etc...
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Ok, ik dacht dat een 1970-1975 LS7 een 454 was.Downforce Hans schreef: ↑09 mar 2020, 11:32Een LS7 is 427 cui.Andry schreef: ↑08 mar 2020, 14:09 Laat je de flenzen na het lassen ook vlakken? In het verleden heb ik meerdere spruitstukken gebouwd voor LS7's (454 cui) en de flens zal altijd iets krom trekken en je het nooit lekvrij krijgt. Het geheel zet als het warm wordt wel behoorlijk uit, 5mm ruimte kan gewoon 0 worden kan ik uit ervaring zeggen
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
- Downforce Hans
- Berichten: 12545
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Nee, een LS7 is een 7 liter small-block en zit alleen in een c6 corvette z06. Dus ook niet in een gewone c6 of zr1.Andry schreef: ↑09 mar 2020, 12:39Ok, ik dacht dat een 1970-1975 LS7 een 454 was.Downforce Hans schreef: ↑09 mar 2020, 11:32Een LS7 is 427 cui.Andry schreef: ↑08 mar 2020, 14:09 Laat je de flenzen na het lassen ook vlakken? In het verleden heb ik meerdere spruitstukken gebouwd voor LS7's (454 cui) en de flens zal altijd iets krom trekken en je het nooit lekvrij krijgt. Het geheel zet als het warm wordt wel behoorlijk uit, 5mm ruimte kan gewoon 0 worden kan ik uit ervaring zeggen
Grtz, Hans
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Nou, het resultaat van dag 2 lassen en slijpen.
De bestuurderskant is in vorm nu af. Het erg lastig om pas te krijgen, laat staan ook nog demontabel. Na heel veel variaties heb ik nu de meest gunstige setup gevonden waarbij ik "slechts" de stuurkolom en motorsteun hoef los te halen om het spruitstuk naar onder toe eraf te
halen.
De volledige bochten die op de onderzijde zitten zijn even om te passen, deze worden nog bijgekipt en hier komen dan de V-Bands op.
Ik gok dat ik voor de andere kant ook grofweg een dag nodig heb, die kant is wat simpeler. Het is nu even wachten tot ik de V-Band klemmen heb en wat extra lasbochten die ik te kort kom.
De bestuurderskant is in vorm nu af. Het erg lastig om pas te krijgen, laat staan ook nog demontabel. Na heel veel variaties heb ik nu de meest gunstige setup gevonden waarbij ik "slechts" de stuurkolom en motorsteun hoef los te halen om het spruitstuk naar onder toe eraf te
halen.
De volledige bochten die op de onderzijde zitten zijn even om te passen, deze worden nog bijgekipt en hier komen dan de V-Bands op.
Ik gok dat ik voor de andere kant ook grofweg een dag nodig heb, die kant is wat simpeler. Het is nu even wachten tot ik de V-Band klemmen heb en wat extra lasbochten die ik te kort kom.
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Grappig hoeveel het eigenlijk lijkt op mijn 1UZ spruitstuk (alleen veel netter omdat ik er halverwege geen zin meer in had)
Ook die teruglopende pijpjes van de middelste 2 cilinders en het loshalen van motorsteun/stuuras.
Nieuwe uitlaatspruitstuk gaat een stuk simpeler worden.
Ook die teruglopende pijpjes van de middelste 2 cilinders en het loshalen van motorsteun/stuuras.
Nieuwe uitlaatspruitstuk gaat een stuk simpeler worden.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Hoezo ga je een nieuwe maken, en hoe wil je hem simpeler maken?Harrie D schreef: ↑10 mar 2020, 09:47 Grappig hoeveel het eigenlijk lijkt op mijn 1UZ spruitstuk (alleen veel netter omdat ik er halverwege geen zin meer in had)
Ook die teruglopende pijpjes van de middelste 2 cilinders en het loshalen van motorsteun/stuuras.
Nieuwe uitlaatspruitstuk gaat een stuk simpeler worden.
Ik zat met het probleem dat elke buis dezelfde lengte moest krijgen, dan moet je wel creatief te werk gaan.
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Deze is nog altijd mijn favoriet als het gaat om metric vs imperial
OT: Goed bezig!
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Tijd voor een haardroger, dus dan maken we gewoon wat simpele buisjes naar voren.Djessey schreef: ↑10 mar 2020, 15:36Hoezo ga je een nieuwe maken, en hoe wil je hem simpeler maken?Harrie D schreef: ↑10 mar 2020, 09:47 Grappig hoeveel het eigenlijk lijkt op mijn 1UZ spruitstuk (alleen veel netter omdat ik er halverwege geen zin meer in had)
Ook die teruglopende pijpjes van de middelste 2 cilinders en het loshalen van motorsteun/stuuras.
Nieuwe uitlaatspruitstuk gaat een stuk simpeler worden.
Ik zat met het probleem dat elke buis dezelfde lengte moest krijgen, dan moet je wel creatief te werk gaan.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Korte update, 1 kant is nu volledig af. Het is me toch wel even flink tegengevallen. De primaire buizen was zo gedaan, maar de grotere buizen waren een stuk lastiger.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Ziet er goed uit.
Staat nog genoeg op het lijstje zie ik
Staat nog genoeg op het lijstje zie ik
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
- lykel
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Serieus stukje werk zeg! Je moet ook nog eens goed bekijken wanneer je alles gaat aflassen. Want dom in elkaar hechten en aflassen kan natuurlijk niet omdat je er daarna niet bijkomt. Succes met de andere kant.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Nou die eerdere versie van het spruitstuk was niet zo'n succes. Door de vrij lomp grote V-Band klem kwam deze te ver onder de chassisbalk vandaan. Tijd dus voor een nieuwe versie.....
Zeker niet de mooiste lassen, maar met de hoeveelheid laswerk die erin zit was ik er wel redelijk snel klaar mee.
Er moet nog wel wat hitte band omheen, iemand tips voor een betaalbaar adres?
Zeker niet de mooiste lassen, maar met de hoeveelheid laswerk die erin zit was ik er wel redelijk snel klaar mee.
Er moet nog wel wat hitte band omheen, iemand tips voor een betaalbaar adres?
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Ziet er goed uit, knap gedaan.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Knap werk idd!
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E36 Racer - LS1 DCT -990kg 450pk - 3D printereren P34
Ziet er prima uit! Ik doe het je niet na.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 169 gasten