Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P75 , Hervatting GTR
- Martijn M
- Berichten: 3282
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Kan ik die van jou niet lenen?Martijn M schreef: ↑30 jun 2020, 14:51 https://www.bol.com/nl/p/woonwagenhits- ... 121652172/
Al besteld?
- Martijn M
- Berichten: 3282
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
HEEL ERG VET!
HEEL ERG VET!
Wat een ding joh. Heel vet!
HEEL ERG VET!
Wat een ding joh. Heel vet!
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Klinkt en loopt best ok zo te zien :p
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Heerlijk om dit te lezen en het geluid te horen naast dat off-topic BLM/politiek geneuzel op het forum.
Werk je nu met 1 brandstof pomp?
Werk je nu met 1 brandstof pomp?
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
In de tank zit nog de originele pomp van de 316 die het ooit was, die pompt het naar de 2 liter catchtank waarna het daar door een Bosch 044 pomp naar de drukregelaar en dan motor wordt gepompt.
Tot een week of 3 geleden zat er nog een replica aliexpress 044 pomp in..... Toch maar besloten om voor een echte te gaan haha
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Nou, aanstaande zaterdag maar weer eens aan de gang met het tunen van de bak.
Ondertussen even alles los om de nieuwe ATI super demper te monteren. Dat is dus echt genieten, want om goed bij de pulley te komen moet het koelsysteem eraf. Om vervolgens de nieuwe demper te monteren moet ook de aandrijflijn vastgezet worden met een speciaal tooltje, daarvoor moet weer de startmotor weg....welke weer alleen weg kan als het uitlaatspruitstuk weg is. Ja precies, genieten....
Ook maar even een extra demper eronder gezet
Ondertussen even alles los om de nieuwe ATI super demper te monteren. Dat is dus echt genieten, want om goed bij de pulley te komen moet het koelsysteem eraf. Om vervolgens de nieuwe demper te monteren moet ook de aandrijflijn vastgezet worden met een speciaal tooltje, daarvoor moet weer de startmotor weg....welke weer alleen weg kan als het uitlaatspruitstuk weg is. Ja precies, genieten....
Ook maar even een extra demper eronder gezet
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Aan zo'n LS mag zeker alleen maar met "American tools" worden gewerkt?
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Die extra silincer is wel handig met de geluidsnormen van vandaag
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Ik ben benieuwd hoe de ATI het op een V8 doet. Op m'n 4 pittert 4G63T was het verschil echt heel groot. In heel het toerenbereik veel smoother , stiller en klimt ook sneller in toeren. Prima goedkope upgrade voor het behoud en levensduur van de motor.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 Racer - LS1 DCT - Poah hij doet 't hoor. @ P45
Nou, daar was het dan. Moment van de waarheid. De aller eerste vuurdoop op zandvoort.
Na wat laatste checks en dingetjes zat er niks anders op dan het gewoon te proberen.
Direct na de eerste rond werd duidelijk dat
-Geen downshift throttle blips door een software fout
-Rempedaal gevoel was ruk
-Onvoldoende carterventilatie
-En de man achter het stuur kon wel weer wat oefening gebruiken, beetje roestig allemaal.
Om bovenstaande redenen was het extreem vroeg remmen, en kon je niet terugschakelen tenzij je onder de 2500 toeren zat. Zelfs dan was het kantje boord, maar daarover straks meer. P.s. die klappen die je hoort is gewoon onverbrande brandstof in de uitlaat door de ignition cuts van de bak. Het is dus niet fysiek de bak die je hoort.
En ja, een paar bochten later het onvermijdelijke
Dat was, wat ik direct in de auto al vermoede. De voorste bout van het differentieel. Welke ik al een keer had opgeboord naar een M14.
Maar, hij doet het toch maar wel gewoon. Vrij snel daarna het probleem gevonden van de brakke downshifts. Dat zal nog wel een dagje opzich nodig hebben om goed af te stellen. Ook de upshifts kunnen nog sneller en beter afgesteld worden. Maar een goed begin is er zeker. Over n ruime week op vakantie, dus in de tussentijd zal er niet heel veel meer gaan gebeuren.
In het kort moeten nu onderstaande dingen aangepakt worden
-Diff ophanging repareren/verstevigen
-Carterventilatie systeem maken
-Bak verder afstellen
-Zwakke polyester motorkap vervangen voor iets dat niet weg wil vliegeren
-En tot slot kijken voor een pedalbox, want ik rij nu nog met een standaard E46 M3 hoofdremcilinder, en met voorzijde 6 pots, en achter 4 pots is dat verre van ideaal. Iemand toevallig nog wat liggen?
Na wat laatste checks en dingetjes zat er niks anders op dan het gewoon te proberen.
Direct na de eerste rond werd duidelijk dat
-Geen downshift throttle blips door een software fout
-Rempedaal gevoel was ruk
-Onvoldoende carterventilatie
-En de man achter het stuur kon wel weer wat oefening gebruiken, beetje roestig allemaal.
Om bovenstaande redenen was het extreem vroeg remmen, en kon je niet terugschakelen tenzij je onder de 2500 toeren zat. Zelfs dan was het kantje boord, maar daarover straks meer. P.s. die klappen die je hoort is gewoon onverbrande brandstof in de uitlaat door de ignition cuts van de bak. Het is dus niet fysiek de bak die je hoort.
En ja, een paar bochten later het onvermijdelijke
Dat was, wat ik direct in de auto al vermoede. De voorste bout van het differentieel. Welke ik al een keer had opgeboord naar een M14.
Maar, hij doet het toch maar wel gewoon. Vrij snel daarna het probleem gevonden van de brakke downshifts. Dat zal nog wel een dagje opzich nodig hebben om goed af te stellen. Ook de upshifts kunnen nog sneller en beter afgesteld worden. Maar een goed begin is er zeker. Over n ruime week op vakantie, dus in de tussentijd zal er niet heel veel meer gaan gebeuren.
In het kort moeten nu onderstaande dingen aangepakt worden
-Diff ophanging repareren/verstevigen
-Carterventilatie systeem maken
-Bak verder afstellen
-Zwakke polyester motorkap vervangen voor iets dat niet weg wil vliegeren
-En tot slot kijken voor een pedalbox, want ik rij nu nog met een standaard E46 M3 hoofdremcilinder, en met voorzijde 6 pots, en achter 4 pots is dat verre van ideaal. Iemand toevallig nog wat liggen?
Laatst gewijzigd door Djessey op 26 jul 2020, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Je ging al wel gaaf rond hoor! Lekkere sound ook er in
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Haha was je er ook?
Ja de sound....ik vond hem wel erg stilletjes moet ik zeggen.
Ik heb er nu 1 grote en 1 kleine demper onder zitten, wellicht dat ik die kleine er nog even af haal.
In anders nieuws, vanwege dat carterontluchtingsprobleem toch nog even voor de zekerheid de compressie gemeten, want het kan natuurlijk ook zijn dat de ringen verrot zijn en je daardoor aanzienlijke blowby hebt. Maar gelukkig was dat allemaal in orde. Compressie was zelfs iets bovengemiddeld
- Vanreijmersdal
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Ja mooie verschijning op de baan, afgelopen donderdag mogen aanschouwen.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Inmiddels ook maar even het diff eronder vandaan getrokken om de schade te bekijken
Een steekas die wat vet verloren heeft
Bij de pijl de afgebroken bout, dit was origineel M12, nu opgeboord naar M14.
Twijfel of ik hem nu weer M14 laat of naar M16 tap.
Een steekas die wat vet verloren heeft
Bij de pijl de afgebroken bout, dit was origineel M12, nu opgeboord naar M14.
Twijfel of ik hem nu weer M14 laat of naar M16 tap.
-
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Was het een 10.9 of 12.9 kwaliteit bout? Als het een 8.8 was, dan eerst een bout met hogere sterkt toepassen.
Laatst gewijzigd door SlowCo op 26 jul 2020, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
12.9
Maar er zit ook iets speling nu in het gat, als de bout er doorheen zit kan hij iets wiebelen waardoor je dus makkelijk de boel breekt.
-
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Een bout zelf moet eigenlijk alleen op treksterkte belast worden. Door het vasttrekken van de oppervlaktes op elkaar, zou de afschuifkracht op de bout geminimaliseerd moeten worden. Als er wat los zit en het dus dynamisch belast wordt, "knip" je de bout af.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 race LS1 DCT - Eerste shakedown zandvoort P47
Ja, vandaar dat de bout niet precies bij de scheiding was afgebroken, maar iets verder naar binnen toe. De vraag is nu, oplassen en dan weer M14 tappen. Of nu naar M16
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 165 gasten