Corvette C5 5.7 te koop - Hi Clio Bye Clio - Welcome Giulietta
- HJ2
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
Leuk zo'n Rover!
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
Toyota Corolla?
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
Geweldig, zo'n blok moet nog eens in de Verso!
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
-
Online
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
Heb je geen ruk aan in een Verso die weegt teveel.
T-Sport blok is best leuk. Van welk jaar is deze, vanwege de kwaaltjes van de begin productie.
Alleen snap de referentie Lotus Hart niet. Ja hetzelfde blok is in verschillende vormen ook te vinden in de Elise/Exige? Maar van origine gewoon een Toyota blok niet in samenwerking gebouwd toch. Dus verbouw auto met Toyota hart niet Lotus hart
Moest al wel gelijk aan het 2ZZ-GE blok denken toen je dat zei, maar omdat dat blok juist vanuit Toyota ontwikkeld was (neem ik aan?) liet ik het erbij
T-Sport blok is best leuk. Van welk jaar is deze, vanwege de kwaaltjes van de begin productie.
Alleen snap de referentie Lotus Hart niet. Ja hetzelfde blok is in verschillende vormen ook te vinden in de Elise/Exige? Maar van origine gewoon een Toyota blok niet in samenwerking gebouwd toch. Dus verbouw auto met Toyota hart niet Lotus hart
Moest al wel gelijk aan het 2ZZ-GE blok denken toen je dat zei, maar omdat dat blok juist vanuit Toyota ontwikkeld was (neem ik aan?) liet ik het erbij
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
Yamaha blok met Toyota sierdeksel erop?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
Online
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
-
Online
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
Zie nu inderdaad dat de Corolla niet eens zo lichtvoetig was, had hem lichter verwacht meer 1100 vs 1200 kg.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
Anders gewoon de 225pk compressor versie! Gang is alles en MDV is best een pittige rijdster
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
uhm 2002 geloof ik, nog punten waar ik op moeten letten...??? vervang wel even de lift bouten voor nieuwe.Kadett schreef: ↑28 mei 2019, 18:18 Heb je geen ruk aan in een Verso die weegt teveel.
T-Sport blok is best leuk. Van welk jaar is deze, vanwege de kwaaltjes van de begin productie.
Alleen snap de referentie Lotus Hart niet. Ja hetzelfde blok is in verschillende vormen ook te vinden in de Elise/Exige? Maar van origine gewoon een Toyota blok niet in samenwerking gebouwd toch. Dus verbouw auto met Toyota hart niet Lotus hart
Moest al wel gelijk aan het 2ZZ-GE blok denken toen je dat zei, maar omdat dat blok juist vanuit Toyota ontwikkeld was (neem ik aan?) liet ik het erbij
Mbt tot de Lotus referentie tja anders werd het wel heel saai
Volgens mij heeft Yamaha de aanpassingen gedaan om van de 1zz-fe de 2zz-ge te maken maar daar weet ik het fijne niet van eerijk gezegd.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
E46 330i & Yaris T Sport met vers onderstel
Moet toch eens wat actiever worden hier, vooral omdat ik de restauratie wil bij houden van de E46 330i
Zoals misschien al bekend heb ik de Civic geruild met de 330i van Rody, tot nu nog geen spijt van al heb ik sinds de ruil er nog niet mee gereden.
De Corolla T-sport is af gelopen zaterdag ook verkocht staat nu om de hoek bij de buren. Hun oudste zoon had een andere auto nodig omdat zijn Starlet het op had gegeven. Ja blijkbaar kunnen Toyota's toch kapot
Nog een plaatje van de saaiste auto op DF
Iets van 2 weken terug heb ik de Yaris voorzien van een fris onderstel, Eibach veren icm Kayaba Ultra SR dempers.
Dat was ook hard nodig, de oude dempers waren niet lek maar deden niet veel meer. De auto rijd waanzinnig goed nu ben erg tevreden over de demper keus. Welke niet heel makkelijk is omdat er nu eenmaal niet heel veel voor te krijgen is.
Voor verlaging
Nieuwe spullen
Achterzijde
Voorpoot weer in elkaar
en gemonteerd
Eind resultaat na verlaging
Remmen bevallen ook erg goed M-tech schijven icm Hawk HPS blokken.
En de nieuwe aanwinst niet perfect maar wel erg dik vind ik
Zoals misschien al bekend heb ik de Civic geruild met de 330i van Rody, tot nu nog geen spijt van al heb ik sinds de ruil er nog niet mee gereden.
De Corolla T-sport is af gelopen zaterdag ook verkocht staat nu om de hoek bij de buren. Hun oudste zoon had een andere auto nodig omdat zijn Starlet het op had gegeven. Ja blijkbaar kunnen Toyota's toch kapot
Nog een plaatje van de saaiste auto op DF
Iets van 2 weken terug heb ik de Yaris voorzien van een fris onderstel, Eibach veren icm Kayaba Ultra SR dempers.
Dat was ook hard nodig, de oude dempers waren niet lek maar deden niet veel meer. De auto rijd waanzinnig goed nu ben erg tevreden over de demper keus. Welke niet heel makkelijk is omdat er nu eenmaal niet heel veel voor te krijgen is.
Voor verlaging
Nieuwe spullen
Achterzijde
Voorpoot weer in elkaar
en gemonteerd
Eind resultaat na verlaging
Remmen bevallen ook erg goed M-tech schijven icm Hawk HPS blokken.
En de nieuwe aanwinst niet perfect maar wel erg dik vind ik
Laatst gewijzigd door MVB op 15 jul 2019, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Yaris T Sport , verbouw auto gekocht met Lotus hart
Zelfde trucje straks ook bij de E46 doen met Bilste in/eibach.. zag de b12 kit voor 780 op ebay staan.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 330i & Yaris T Sport met vers onderstel
Nog niet gereden... pff.. ik heb met de civic al bijna 400km gemaakt sinds gister middag. Heerlijk, weer wat anders, alles ontdekken... vanavond maar eens vsa uit en kijken of ie om wil
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: E46 330i & Yaris T Sport met vers onderstel
Ik vanavond even een blokje om nu al zin in.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
E46 330i Bilstein B8 onderweg & Yaris T Sport
Afgelopen maandagmiddag bij Gerrit Jonkers in Waardenburg langs gereden om het instrumentenpaneel in te laten leren. Deze is niet gekoppeld met de auto en er is daarom een DSC storing. De combinatie HiFly banden regen en de DSC storing is hartstikke leuk maar voor vrouwlief misschien iets minder
Het was voor hun ook de eerste keer dus waren wel benieuwd of het zou lukken. Helaas is dat niet gelukt, zij gebruiken originele BMW software en dat werkt blijkbaar niet als het geen nieuwe onderdelen zijn. De computer geeft wel aan dat het gelukt is maar in de praktijk is dat niet het geval.
Binnenkort een afspraak maken bij SPBA in Gravendeel, Rody is daar ook geweest voor codeerwerk dus die kunnen dat zonder probleem.
Rody had voor de ruil al aangeven dat de schokdempers hun beste tijd hadden gehad (klopt ook wel). Dus vorige week de BMW eens omhoog gezet om te kijken wat ik eventueel zou moeten bestellen. Het lijkt er op dat het originele M-Technik onderstel er nog onder zit.
Voorzijde Sachs dempers met artikelnummer dat overeenkomt met M-Technik S226 optie in combinatie zwarte veren met een rood merkteken kan het niet anders zijn dan origineel. Voor de achterzijde geld hetzelfde kon alleen geen merktekens vinden op de veren gewoon zwart dus waarschijnlijk een keer vervangen door after market veren met M-Technik specs. Wat wel opvalt is dat de auto erg laag ligt maar geen verlagingsveren heeft, mijn conclusie is dat de veren gewoon op en versleten zijn. De dempers vertonen allemaal lekkage dus vervangen die ouwe troep.
Nog even getwijfeld wat ik zou bestellen een Bilstein B12, B14, Eibach prostreet S schroefset, of weer nieuw origineel. Na wat lezen en vergelijken gekozen voor Bilstein B8 Performance Plus dempers in Combinatie met H&R verlagingsveren 35mm voor en 20mm achter.
Sommige zullen denken waarom geen Eibach...? Die vind ik persoonlijk net te zacht in combinatie met B8's en de stance is iets minder op een E46. Veerpoot lagers en rubbers ook maar mee besteld als het toch los is meteen vers erop wel voor originele Sachs delen gegaan.
Volgende week zou alles binnen moeten zijn dan nog even tijd vinden voor de montage.
Het was voor hun ook de eerste keer dus waren wel benieuwd of het zou lukken. Helaas is dat niet gelukt, zij gebruiken originele BMW software en dat werkt blijkbaar niet als het geen nieuwe onderdelen zijn. De computer geeft wel aan dat het gelukt is maar in de praktijk is dat niet het geval.
Binnenkort een afspraak maken bij SPBA in Gravendeel, Rody is daar ook geweest voor codeerwerk dus die kunnen dat zonder probleem.
Rody had voor de ruil al aangeven dat de schokdempers hun beste tijd hadden gehad (klopt ook wel). Dus vorige week de BMW eens omhoog gezet om te kijken wat ik eventueel zou moeten bestellen. Het lijkt er op dat het originele M-Technik onderstel er nog onder zit.
Voorzijde Sachs dempers met artikelnummer dat overeenkomt met M-Technik S226 optie in combinatie zwarte veren met een rood merkteken kan het niet anders zijn dan origineel. Voor de achterzijde geld hetzelfde kon alleen geen merktekens vinden op de veren gewoon zwart dus waarschijnlijk een keer vervangen door after market veren met M-Technik specs. Wat wel opvalt is dat de auto erg laag ligt maar geen verlagingsveren heeft, mijn conclusie is dat de veren gewoon op en versleten zijn. De dempers vertonen allemaal lekkage dus vervangen die ouwe troep.
Nog even getwijfeld wat ik zou bestellen een Bilstein B12, B14, Eibach prostreet S schroefset, of weer nieuw origineel. Na wat lezen en vergelijken gekozen voor Bilstein B8 Performance Plus dempers in Combinatie met H&R verlagingsveren 35mm voor en 20mm achter.
Sommige zullen denken waarom geen Eibach...? Die vind ik persoonlijk net te zacht in combinatie met B8's en de stance is iets minder op een E46. Veerpoot lagers en rubbers ook maar mee besteld als het toch los is meteen vers erop wel voor originele Sachs delen gegaan.
Volgende week zou alles binnen moeten zijn dan nog even tijd vinden voor de montage.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 330i Bilstein B8 onderweg & Yaris T Sport
Ben benieuwd, moet de auto echt flink van opknappen. Uitlijning zou ik vrij standaard houden zoals gezegd, hooguit -1 tot -1.5 voor en -0.5 tot -1 achter.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: E46 330i Bilstein B8 onderweg & Yaris T Sport
Ga ik wel vanuit wat betreft uitlijning neig ik naar de standaard ZHP / M-technik waardes die zijn volgens mij hetzelfde.
Wat mij dan opvalt is dat de achter wielen 2gr camber hebben dar lijkt mij dan weer veel voor een daily....?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 330i Bilstein B8 onderweg & Yaris T Sport
Dat lijkt mij raar.. hij staat nu op -2,5 en -1 ofzo... ik zou hem voor terugtrekken idd naar -1.5 en achter lekker -1 houden, zeker niet meer.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E46 330i Bilstein B8 onderweg & Yaris T Sport
Mooie upgrade, ben benieuwd hoe de B8’s gaan bevallen.
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: E46 330i Bilstein B8 onderweg & Yaris T Sport
Lijkt mij ook stevig maar zie die waarde vaak terug komen
Ik hoop goed, altijd beter als de versleten exemplaren die er nu onder zitten.
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: E46 330i Bilstein B8 onderweg & Yaris T Sport
standaard 3 serie (en Z4) heeft idd (te) veel achter camber af fabriek, en te weinig voor. de waardes van Rody zijn wat dat betreft beter. voor is er weinig aan te veranderen zonder andere onderdelen te monteren (camber pin scheelt max 0,5 graad) dus dan moet je al gauw naar andere draagarmen e.d. kijken, maar achter heeft wel wat meer stelbereik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BartMS, Dimitri, Jan-BMW-Suzuki, Kadett, Rogerb en 112 gasten