BMW E90 330d Msport
- Danish
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39
Re: BMW E90 320d M
Specs zijn
Met een euro4 mag je steeds minder steden in.. dat is mijns inziens het enige nadeel van de pre-lci (diesel) modellen..
Met een euro4 mag je steeds minder steden in.. dat is mijns inziens het enige nadeel van de pre-lci (diesel) modellen..
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M
De vervanger voor de 320d is binnen! Het is een Duitse 330d van 2010 met precies 100.000 km op de teller geworden, in Le Mans blauw met dezelfde wielen als de 320d, dus het lijkt net alsof ik mijn vorige gekloond heb.
Helaas geen alcantara en ook de flippers voor de automaat ontbreken, maar verder voldoet hij helemaal aan het lijstje! De motor met automaat trekt er heerlijk aan als je de bak in sport zet! Ik ben wel erg benieuwd hoe dat aan zou voelen als hij gechipt is. Verder klinkt de 6 cilinder diesel wel echt een stuk beter dan de 4 cilinder, zeker met het gas op de bodem. Al haalt ie het natuurlijk bij lange na niet vergeleken met een lekkere benzine motor. Ik vind het overigens wel opvallend dat hij volledig M uitgevoerd is maar wel een standaard onderstel heeft.
Het spec lijstje:
Type 330d
Series E90 (3 Series)
Body Type -
Steering Left Hand Drive
Engine N57
Displacement 0
Power 0kw / 0hp
Drive -
Transmission Automatic
Colour le-mans-blau
Upholstery Leather "Dakota"/schwarz
Editions And Packages
S337 M Sports Package
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package
S7HE Connectivity Package
S7R7 Innovation Package
S7RS Package Comfort
Comfort And Interior Equipment
S403 Glass Roof, Electrical
S415 Sun-Blind, Rear
S423 Floor Mats Velours
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S464 Ski Bag
S465 Through-Loading System
S481 Sports Seat
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S497 Centre Armrest, Rear
S4AE Armrest Front, Retractable
S4MG Int. Mouldings Aluminium Glacier-Silver
S4UA Partially Electric Seat Adjustment
Multimedia
S609 Navigation System Professional
S612 BMW Assist
S614 Internet Preparation
S615 Extended BMW Online Information
S616 BMW Online
S620 Voice Control
S633 Preparation, Mobile Phone, Business
S676 HiFi Speaker System
S698 Area-Code 2 For DVD
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control, Teleservices
S6FL USB/Audio Interface
S6NF Music Interface For Smartphone
S7SP Navi Professional/M.-Ph.Prep. Bluetooth
Driver Assistance And Lightning
S502 Headlight Cleaning System
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic Air Conditioning
S544 Cruise Control With Brake Function
S548 Kilometre Speedo
S563 Light Package
S5AC High-Beam Assistant
Wheels And Drive
S205 Automatic Transmission
S216 Hydro Steering-Servotronic
S225 Standard Suspension
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S249 Multifunction F Steering Wheel
S258 Tyres With Runflat Properties
S2ME BMW Alloy Wheel, M Double Spoke 194
Environment And Safety
S302 Alarm System
S320 Deleted, Model Lettering
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S322 Comfort Access
S801 National Version Germany
S851 Language Version German
S863 Dealer List Europe
S879 On-Board Literature, German
S8SC Telematics Access Request,Country-Spec.
S8SP Control Unit COP
Individual Equipment
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite
Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1CB CO2 Equipment
S1CD Brake Energy Regeneration
SA090 90 Ah AGM Battery
Helaas geen alcantara en ook de flippers voor de automaat ontbreken, maar verder voldoet hij helemaal aan het lijstje! De motor met automaat trekt er heerlijk aan als je de bak in sport zet! Ik ben wel erg benieuwd hoe dat aan zou voelen als hij gechipt is. Verder klinkt de 6 cilinder diesel wel echt een stuk beter dan de 4 cilinder, zeker met het gas op de bodem. Al haalt ie het natuurlijk bij lange na niet vergeleken met een lekkere benzine motor. Ik vind het overigens wel opvallend dat hij volledig M uitgevoerd is maar wel een standaard onderstel heeft.
Het spec lijstje:
Type 330d
Series E90 (3 Series)
Body Type -
Steering Left Hand Drive
Engine N57
Displacement 0
Power 0kw / 0hp
Drive -
Transmission Automatic
Colour le-mans-blau
Upholstery Leather "Dakota"/schwarz
Editions And Packages
S337 M Sports Package
S710 M Leather Steering Wheel
S715 M Aerodynamics Package
S7HE Connectivity Package
S7R7 Innovation Package
S7RS Package Comfort
Comfort And Interior Equipment
S403 Glass Roof, Electrical
S415 Sun-Blind, Rear
S423 Floor Mats Velours
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S464 Ski Bag
S465 Through-Loading System
S481 Sports Seat
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S497 Centre Armrest, Rear
S4AE Armrest Front, Retractable
S4MG Int. Mouldings Aluminium Glacier-Silver
S4UA Partially Electric Seat Adjustment
Multimedia
S609 Navigation System Professional
S612 BMW Assist
S614 Internet Preparation
S615 Extended BMW Online Information
S616 BMW Online
S620 Voice Control
S633 Preparation, Mobile Phone, Business
S676 HiFi Speaker System
S698 Area-Code 2 For DVD
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control, Teleservices
S6FL USB/Audio Interface
S6NF Music Interface For Smartphone
S7SP Navi Professional/M.-Ph.Prep. Bluetooth
Driver Assistance And Lightning
S502 Headlight Cleaning System
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic Air Conditioning
S544 Cruise Control With Brake Function
S548 Kilometre Speedo
S563 Light Package
S5AC High-Beam Assistant
Wheels And Drive
S205 Automatic Transmission
S216 Hydro Steering-Servotronic
S225 Standard Suspension
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S249 Multifunction F Steering Wheel
S258 Tyres With Runflat Properties
S2ME BMW Alloy Wheel, M Double Spoke 194
Environment And Safety
S302 Alarm System
S320 Deleted, Model Lettering
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S322 Comfort Access
S801 National Version Germany
S851 Language Version German
S863 Dealer List Europe
S879 On-Board Literature, German
S8SC Telematics Access Request,Country-Spec.
S8SP Control Unit COP
Individual Equipment
S760 High Gloss Shadow Line
S775 Headlining Anthracite
Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1CB CO2 Equipment
S1CD Brake Energy Regeneration
SA090 90 Ah AGM Battery
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
Knap ding, veel plezier ermee!
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
mooie uitvoering. die flippers zijn wel te retrofitten (maar dat wist je waarschijnlijk al) en voor de automaat zelf kan ik xHP van harte aanbevelen, wordt het een andere auto van.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
Bedankt!
De flippers retrofitten heb ik inderdaad over gelezen. Het schijnt op zich niet zo moeilijk te zijn, maar je hebt geloof ik wel een stuur nodig waar het origineel op zit en die zijn vrij zeldzaam krijg ik het idee.
De xHP staat inderdaad op het lijstje met mods die ik wil doen. Ik merkte dat als je nu weg rijdt vanuit stilstand je vrij veel toeren (richting de 1500 a 2000) moet maken voordat hij ook echt gaat rijden. Moet zeggen dat ik dat best irritant vind. Gebrek aan koppel bij lagere toeren zal het probleem niet zijn. Is dit ook iets dat met xHP aangepast kan worden?
Verder vind ik de lederen bekleding wel echt een minpuntje. Het ziet er netjes uit, maar de alcantara/stoffen stoelen van mijn 320d vind ik toch veel fijner zitten. Ik zit een beetje te twijfelen om de stoelen, achterbank en deurpanelen om te wisselen, alleen zijn de lederen stoelen verwarmd en elektrisch verstelbaar. De elektrische verstelbaarheid boeit me niet zo veel, maar dat ze verwarmd zijn vind ik wel zonde om kwijt te raken. Zijn de sportstoelen in blue shadow/alcantara er eigenlijk wel met stoelverwarming of was stoelverwarming alleen leverbaar op lederen stoelen? Het mooiste zou zijn om het hele interieur te wisselen met iemand die nu verwarmd alcantara heeft en leder wil, maar die zullen er vast niet veel zijn.
De flippers retrofitten heb ik inderdaad over gelezen. Het schijnt op zich niet zo moeilijk te zijn, maar je hebt geloof ik wel een stuur nodig waar het origineel op zit en die zijn vrij zeldzaam krijg ik het idee.
De xHP staat inderdaad op het lijstje met mods die ik wil doen. Ik merkte dat als je nu weg rijdt vanuit stilstand je vrij veel toeren (richting de 1500 a 2000) moet maken voordat hij ook echt gaat rijden. Moet zeggen dat ik dat best irritant vind. Gebrek aan koppel bij lagere toeren zal het probleem niet zijn. Is dit ook iets dat met xHP aangepast kan worden?
Verder vind ik de lederen bekleding wel echt een minpuntje. Het ziet er netjes uit, maar de alcantara/stoffen stoelen van mijn 320d vind ik toch veel fijner zitten. Ik zit een beetje te twijfelen om de stoelen, achterbank en deurpanelen om te wisselen, alleen zijn de lederen stoelen verwarmd en elektrisch verstelbaar. De elektrische verstelbaarheid boeit me niet zo veel, maar dat ze verwarmd zijn vind ik wel zonde om kwijt te raken. Zijn de sportstoelen in blue shadow/alcantara er eigenlijk wel met stoelverwarming of was stoelverwarming alleen leverbaar op lederen stoelen? Het mooiste zou zijn om het hele interieur te wisselen met iemand die nu verwarmd alcantara heeft en leder wil, maar die zullen er vast niet veel zijn.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
Mooi hoor, goed gevonden met zo'n km.stand!
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
Alcantara stoelen kunnen ook uitgevoerd zijn met stoelverwarming, was gewoon een optie om aan te vinken. En die flippers, wat wil je daar precies mee? Ik vind ze ‘overrated’
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
ja, dat veranderd zekerMarc Sierra schreef: ↑26 apr 2021, 08:53 Bedankt!
De flippers retrofitten heb ik inderdaad over gelezen. Het schijnt op zich niet zo moeilijk te zijn, maar je hebt geloof ik wel een stuur nodig waar het origineel op zit en die zijn vrij zeldzaam krijg ik het idee.
De xHP staat inderdaad op het lijstje met mods die ik wil doen. Ik merkte dat als je nu weg rijdt vanuit stilstand je vrij veel toeren (richting de 1500 a 2000) moet maken voordat hij ook echt gaat rijden. Moet zeggen dat ik dat best irritant vind. Gebrek aan koppel bij lagere toeren zal het probleem niet zijn. Is dit ook iets dat met xHP aangepast kan worden?
Verder vind ik de lederen bekleding wel echt een minpuntje. Het ziet er netjes uit, maar de alcantara/stoffen stoelen van mijn 320d vind ik toch veel fijner zitten. Ik zit een beetje te twijfelen om de stoelen, achterbank en deurpanelen om te wisselen, alleen zijn de lederen stoelen verwarmd en elektrisch verstelbaar. De elektrische verstelbaarheid boeit me niet zo veel, maar dat ze verwarmd zijn vind ik wel zonde om kwijt te raken. Zijn de sportstoelen in blue shadow/alcantara er eigenlijk wel met stoelverwarming of was stoelverwarming alleen leverbaar op lederen stoelen? Het mooiste zou zijn om het hele interieur te wisselen met iemand die nu verwarmd alcantara heeft en leder wil, maar die zullen er vast niet veel zijn.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
Mooie auto zeg! Gefeliciteerd
6 cilinder diesel een van de weinige motoren die ik helaas nooit zelf eens heb gehad… die klinken echt top en super mooi koppel verloop.
6 cilinder diesel een van de weinige motoren die ik helaas nooit zelf eens heb gehad… die klinken echt top en super mooi koppel verloop.
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
In elk stuur zit onder het rubber aan de achterkant de schroefdraad voor het retrofitten van flippers. Ik heb in mijn E91 het standaardstuur zelf omgebouwd naar schakelflippers.Marc Sierra schreef: ↑26 apr 2021, 08:53
De flippers retrofitten heb ik inderdaad over gelezen. Het schijnt op zich niet zo moeilijk te zijn, maar je hebt geloof ik wel een stuur nodig waar het origineel op zit en die zijn vrij zeldzaam krijg ik het
Je moet wel heel precies de vorm uitsnijden, anders ziet het er natuurlijk niet uit..
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
Bedankt voor de reacties!
De flippers staan niet heel erg hoog op het lijstje om aan te passen. Wat dat betreft staat de xHP wel een stukje hoger. In de info die ik er over lees heb je een Thor of MHD OBD2 wifi dongel nodig. Nou heb ik al een Carly OBD2 dongel en is het niet mijn bedoeling om wifi dongels te gaan sparen. Werkt het ook met de Carly dongel?
De flippers staan niet heel erg hoog op het lijstje om aan te passen. Wat dat betreft staat de xHP wel een stukje hoger. In de info die ik er over lees heb je een Thor of MHD OBD2 wifi dongel nodig. Nou heb ik al een Carly OBD2 dongel en is het niet mijn bedoeling om wifi dongels te gaan sparen. Werkt het ook met de Carly dongel?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 330d Msport
Mooi ding.
Ik vind 6cyl diesel juist ruiger klinken dan benzine.
Apart dat ze het M onderstel weggevinkt hebben voor standaard.
Ik vind 6cyl diesel juist ruiger klinken dan benzine.
Apart dat ze het M onderstel weggevinkt hebben voor standaard.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
Nou gewoon 1 kopen Martijn! M57 klinkt echt heerlijk!Martijn_bmw schreef: ↑27 apr 2021, 08:40 Mooie auto zeg! Gefeliciteerd
6 cilinder diesel een van de weinige motoren die ik helaas nooit zelf eens heb gehad… die klinken echt top en super mooi koppel verloop.
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
geloof niet dat het met carly werkt. wellicht gewoon 1 malig laten flashen, tenzij je van plan bent vaak te wisselen. qua prijs is eenmalig flashen goedkoper dan zelf de licenties kopen en de dongles erbij.Marc Sierra schreef: ↑29 apr 2021, 16:35 Bedankt voor de reacties!
De flippers staan niet heel erg hoog op het lijstje om aan te passen. Wat dat betreft staat de xHP wel een stukje hoger. In de info die ik er over lees heb je een Thor of MHD OBD2 wifi dongel nodig. Nou heb ik al een Carly OBD2 dongel en is het niet mijn bedoeling om wifi dongels te gaan sparen. Werkt het ook met de Carly dongel?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 330d Msport
Carly was ik meteen klaar mee toen hij de G29 niet kon. 60 euro dongle en 60 abo en niet werken...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E90 320d M --> vervanger is binnen
Tja kan nu niet meer uit, ik "moet" vanaf dit jaar leasen en al zou ik die niet bijtellen en voor privé nog een daily ernaast zetten dan wordt het geen diesel met zon 10k-15k km per jaar privé.Riceaux schreef: ↑29 apr 2021, 22:35Nou gewoon 1 kopen Martijn! M57 klinkt echt heerlijk!Martijn_bmw schreef: ↑27 apr 2021, 08:40 Mooie auto zeg! Gefeliciteerd
6 cilinder diesel een van de weinige motoren die ik helaas nooit zelf eens heb gehad… die klinken echt top en super mooi koppel verloop.
Tot vorig jaar deed ik 35k km per jaar met de privé auto maar daarvan was dus dik 20k woon-werk+zakelijk die ik kon declareren, dan kon een diesel wel uit al deed ik het toch meestal met 6 cilinder benzines omdat dat zo aantrok
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Ondertussen is de eerste aanpassing gedaan, xHP is geinstalleerd! Wel een stuk fijner nu ik met wegrijden niet meer lijk op de 83-jarige overbuurvrouw die achteruit probeert te rijden. Op zich merk ik verder de verschillen niet eens zo heel goed, het schakelt nu eigenlijk gewoon meer zoals je dat origineel al zou verwachten. Verder heb ik de stage 3 er nu op staan, maar ik kan niet zeggen dat ik het schakelen nu zo extreem snel vind. Op zich hoeft dat ook niet, al mag het van mij in S zo snel mogelijk. Misschien nog eens met de hand de settings verder aanpassen als dat mogelijk is.
Verder is het nog steeds wel een beetje wennen aan de automaat. Laatst pakte ik een lange doordraaier de snelweg af en dacht nog even wat te versnellen in de bocht, maar toen schakelde de automaat in de bocht terug waardoor het ineens nogal lomp ging. Dat is nou niet het gedrag waar ik echt blij van wordt... Misschien had hij het niet gedaan als hij in S stond ipv in D, maar op deze manier is het wel iets om rekening mee te houden. Om nou bij elk sneller genomen bochtje de bak in M te moeten zetten is ook weer zo wat.
Verder is het nog steeds wel een beetje wennen aan de automaat. Laatst pakte ik een lange doordraaier de snelweg af en dacht nog even wat te versnellen in de bocht, maar toen schakelde de automaat in de bocht terug waardoor het ineens nogal lomp ging. Dat is nou niet het gedrag waar ik echt blij van wordt... Misschien had hij het niet gedaan als hij in S stond ipv in D, maar op deze manier is het wel iets om rekening mee te houden. Om nou bij elk sneller genomen bochtje de bak in M te moeten zetten is ook weer zo wat.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Ik herken dat gedrag niet van mijn 535d met xhp. Settings veranderen qua schakelmomenten, torque reductions en schakelsnelheid moet je zeker doen, scheelt nog een hoop!
-
Online
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: BMW E90 330d Msport
Daarom zijn die flippers wel prettig. Kan je zelf bepalen of er geschakeld moet worden, dat wil je niet in een sportieve bocht.Marc Sierra schreef: ↑20 mei 2021, 16:33 Verder is het nog steeds wel een beetje wennen aan de automaat. Laatst pakte ik een lange doordraaier de snelweg af en dacht nog even wat te versnellen in de bocht, maar toen schakelde de automaat in de bocht terug waardoor het ineens nogal lomp ging. Dat is nou niet het gedrag waar ik echt blij van wordt... Misschien had hij het niet gedaan als hij in S stond ipv in D, maar op deze manier is het wel iets om rekening mee te houden. Om nou bij elk sneller genomen bochtje de bak in M te moeten zetten is ook weer zo wat.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Welk gedrag herken je niet? Zijn de dingen die je noemt niet gewoon gekoppeld aan de stage 3 settings?matthyssie schreef: ↑20 mei 2021, 17:14 Ik herken dat gedrag niet van mijn 535d met xhp. Settings veranderen qua schakelmomenten, torque reductions en schakelsnelheid moet je zeker doen, scheelt nog een hoop!
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Onverwacht terugschakelen, in mijn beleving kun je met je gas goed ‘sturen’ wanneer hij wel of niet terugschakelt.
Die settings kun je nog aanpassen binnen stage 3. Ik heb bijv de schakelsnelheid in M modus nog sneller gezet, de torque reduction in M mode iets lager en heb in D mode veranderd dat hij iets eerder terugschakelt. Had in het verleden vaak dat hij terugschakelde halverwege een rotonde, nu doet ie dat netjes bij het aanremmen vd rotonde.
Die settings kun je nog aanpassen binnen stage 3. Ik heb bijv de schakelsnelheid in M modus nog sneller gezet, de torque reduction in M mode iets lager en heb in D mode veranderd dat hij iets eerder terugschakelt. Had in het verleden vaak dat hij terugschakelde halverwege een rotonde, nu doet ie dat netjes bij het aanremmen vd rotonde.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Maar dat zelf schakelen had ik dan dus ook al voor de bocht moeten doen, dus dan had ik hem alsnog eerst in S of M moeten zetten.
Misschien ben ik nog niet genoeg gewend aan de automaat om hier goed mee te kunnen 'sturen'. Maar over het algemeen houdt hij de toeren vrij laag in D, misschien had ik hem beter in S kunnen zetten.matthyssie schreef: ↑20 mei 2021, 22:36 Onverwacht terugschakelen, in mijn beleving kun je met je gas goed ‘sturen’ wanneer hij wel of niet terugschakelt.
Wat houdt de torque reduction precies in? Is dat hoeveel slip de koppelomvormer toestaat?matthyssie schreef: ↑20 mei 2021, 22:36 Die settings kun je nog aanpassen binnen stage 3. Ik heb bijv de schakelsnelheid in M modus nog sneller gezet, de torque reduction in M mode iets lager en heb in D mode veranderd dat hij iets eerder terugschakelt. Had in het verleden vaak dat hij terugschakelde halverwege een rotonde, nu doet ie dat netjes bij het aanremmen vd rotonde.
-
Online
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: BMW E90 330d Msport
Je kan ook in ‘d’ mode flipperen, maar dat vind ik niks omdat dan helemaal onduidelijk wordt wanneer het automatisch schakelen weer in werking treedt. Tenministe zo werkt het bij mn 335i en de Alpina. Maar idd als ik een sportief bochtje neem, dan eerst naar ‘m’ en zelf bepalen in welke versnelling dat gaat.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Nee dat houdt in hoeveel vermindering van koppel de versnellingsbak aan de ECU vraagt tijdens schakelen. Is deze reduction heel laag dan blijft de motor tijdens schakelen ook vol vermogen leveren en zullen de koppelingen dus een beetje slippen maar houdt de motor wel zn turbodruk vast. Zet je deze reductie omhoog dan schakelt de bak sneller met minder slip, maar moet de motor zijn turbodruk afblazen en dus weer opbouwen na de schakelactie.Marc Sierra schreef: ↑21 mei 2021, 09:32 Wat houdt de torque reduction precies in? Is dat hoeveel slip de koppelomvormer toestaat?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 330d Msport
Na 5 seconden lang zo goed als eenzelfde gasstand aan te houden gaat ie weer terug in D. Nadeel vind ik dat je m niet in de kickdown mag trappen als je m in D overflippert, dat vind ik zo fijn dat dat in de sportstanden in handmatig flipperen uitgeschakeld is.