BMW E90 330d Msport
- matthyssie
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 320d M
Ketting is het enige iets zwakkere punt van de N57, maar niet in de hoeveelheid aanwezig als bij de N47. M57 is praktisch bulletproof, op wat kleine dingetjes zoals de thermostaten na.
Ik zou persoonlijk niet het roetfilter eruit halen. Als je ziet hoeveel er nu om die diesels te doen is zou ik t risico niet nemen. Je kunt ze tegenwoordig wel laten schoonmaken als ze vol zitten. Maargoed, vind maar eens een knappe 330 of 335d met het hele boekje erop en weinig kms.
Ik zou persoonlijk niet het roetfilter eruit halen. Als je ziet hoeveel er nu om die diesels te doen is zou ik t risico niet nemen. Je kunt ze tegenwoordig wel laten schoonmaken als ze vol zitten. Maargoed, vind maar eens een knappe 330 of 335d met het hele boekje erop en weinig kms.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E90 320d M
Dit en dan kun je de laatste twee “eisen” al weg laten alvorens je een mega zoektocht tegemoet gaat. Zoek maar eens een knappe frisse niet afgebeulde en liefst niet gechipte 330/335d.....matthyssie schreef: ↑15 dec 2020, 16:12 Maargoed, vind maar eens een knappe 330 of 335d met het hele boekje erop en weinig kms.
- matthyssie
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 320d M
Haha ja indd!
In het geval van een E60: Zoek niet verder, ticks all the boxes!
In het geval van een E60: Zoek niet verder, ticks all the boxes!
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW E90 320d M
Ik zou ook het roetfilter er niet uit halen. Heb ik destijds wel gedaan bij mijn E90 330xd, maar al snel spijt van gekregen. Rookwolken als je gas geeft en stinken dat dat ding deed. Hele garage op mijn werk stonk naar dat ding als ik wegreed. Roetfilter was eruit gehaald en EGR dichtgezet met een plaatje.
-
OnlineJan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW E90 320d M
Ze lopen wel beter, en je kan de turbo ook beter horen. Met mijn ibiza's vond ik het heel erg meevallen het gestink en de rook.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M
Tja, het zal misschien best een zoektocht worden. Al zijn de 'lage km's' natuurlijk wel relatief. Ik heb mijn huidige 320d ook gekocht met 150.000 op de teller en nu 5 jaar verder staat er 200.000 extra op. Ik ben dus ook niet op zoek naar een auto met onder de 150.000 km, dan vind ik de prijs te hoog in verhouding met hoe snel ik hem zelf afschrijf. Maar zo tussen de 150.000 en (liefst) 200.000 zijn er nog wel een aantal auto's te vinden. Maar als je dan ook een M-pakket, sportstoelen, automaat, schuifdak en nog wat andere opties wil hebben wordt het wel al moeilijker... Gelukkig heb ik geen haast.
Het valt me trouwens al wel op dat 9 van de 10 auto's zwart zijn. Nou is dat op zich niet zo'n probleem, afgezien van dat je hem toch wat vaker moet wassen. De kleur blauw zoals ik nu heb vind ik nog steeds erg mooi, maar die zijn volgens mij toch best zeldzaam...
Het valt me trouwens al wel op dat 9 van de 10 auto's zwart zijn. Nou is dat op zich niet zo'n probleem, afgezien van dat je hem toch wat vaker moet wassen. De kleur blauw zoals ik nu heb vind ik nog steeds erg mooi, maar die zijn volgens mij toch best zeldzaam...
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M
Ik zag deze auto in Duitsland staan: https://www.reinhardt-dressman-automobi ... in/954080/
Lijkt me een erg nette prijs, alleen jammer dat er geen M pakket op zit en hij geen schuifdak heeft. Vond ook het interieur er fraai uitzien met de bekleding op de stoelen en midden console. Is dat origineel? Heb dat nooit eerder gezien zo.
Lijkt me een erg nette prijs, alleen jammer dat er geen M pakket op zit en hij geen schuifdak heeft. Vond ook het interieur er fraai uitzien met de bekleding op de stoelen en midden console. Is dat origineel? Heb dat nooit eerder gezien zo.
- Arthur
- Berichten: 39728
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E90 320d M
Mooi ding idd. Mis op deze niet gelijk het M pakket eigenlijk.
-
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E90 320d M
stoelen lijken origineel half stof half leder.
de interieurlijsten zijn gewrapt. zie het wel vaker op Facebook voorbij komen, maar dan meestal carbon
volgens de optielijst zitten er satijnzilver trim onder origineel.
de interieurlijsten zijn gewrapt. zie het wel vaker op Facebook voorbij komen, maar dan meestal carbon
volgens de optielijst zitten er satijnzilver trim onder origineel.
Transmission Automatic
Colour black-sapphire metallic
Upholstery Cloth/leather "Impuls/anthrazit"
Editions And Packages
S704 M Sports Suspension
S710 M Leather Steering Wheel
S7RS Package Comfort
Comfort And Interior Equipment
S423 Floor Mats Velours
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S431 Interior Mirror With Automatic-Dip
S464 Ski Bag
S465 Through-Loading System
S488 Lumbar Support, Driver And Passenger
S493 Storage Compartment Package
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4AE Armrest Front, Retractable
S4CG Interior Trim Strips "Satin-Silber" Matt
Multimedia
S633 Preparation, Mobile Phone, Business
S663 Radio BMW Professional
S688 Harman/Kardon Surround Sound System
S698 Area-Code 2 For DVD
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control, Teleservices
S6FL USB/Audio Interface
S6VC Control, Combox
Driver Assistance And Lightning
S502 Headlight Cleaning System
S507 Park Distance Control (PDC), Rear
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S544 Cruise Control With Brake Function
S548 Kilometre Speedo
S563 Light Package
S5DC Rear-Seat Headrests, Folding
Wheels And Drive
S205 Automatic Transmission
S216 Hydro Steering-Servotronic
S230 Extra Package, EU-Speciifc
S249 Multifunction F Steering Wheel
S258 Tyres With Runflat Properties
S2BZ BMW Alloy Wheel, Double Spoke 161
Environment And Safety
S320 Deleted, Model Lettering
S321 Exterior Parts In Vehicle Colour
S346 Chrome Line Exterieur
S3AP Windscreen With Grey Wedge
S801 National Version Germany
S851 Language Version German
S879 On-Board Literature, German
S8SC Telematics Access Request,Country-Spec.
S8SP Control Unit COP
S8TL Dummy-SALAPA
S8TN Daytime Driv.lights Adjus.via Light Menu
Individual Equipment
S761 Individual Sunshade Glazing
Other Equipment
S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles
S1CB CO2 Equipment
S1CD Brake Energy Regeneration
SA090 90 Ah AGM Battery
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de stuurbekrachtiging op de nieuwere E90’s? Sommigen hebben hydraulische en andere elektrische, en de elektrische schijnt niet bepaald veel feedback te geven. Van wat ik heb kunnen vinden zou de 335d (en ook i) altijd hydraulische hebben. Maar van de 325 en 330d met N57 motor kan ik er niet echt iets over vinden. Ik kon bij een aantal verkoopadvertenties in ieder geval geen reservoir voor de stuurbekrachtiging zien zitten, want ik dacht dat die naast het koelvloeistoftankje zou moeten zitten. Of is het gewoon zo simpel dat de M57 hydraulische heeft en de N57 elektrisch?
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW E90 320d M
Volgens mij heeft de elektrische stuurbekrachtiging zijn intrede gedaan vanaf modeljaar 2007
- matthyssie
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
-
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E90 320d M
en dan heb je ook nog verschil met “active steering” of niet... beste is onder de motorkap kijken voor het reservoir (rond potje met dop bovenop). plaatsing is bij de meeste motoren zo te zien aan de bestuurderszijde, maar kom m ook aan de andere kant tegen bij sommige motoruutvoeringen
- matthyssie
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 320d M
Active steering is altijd hydraulisch bekrachtigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M
Afgelopen vrijdagavond hoorde ik op de snelweg een wat schurend geluid dat ik niet thuis kon brengen. Eerst dacht ik dat met meeging met het toerental, dus af en toe even de koppeling ingetrapt en door laten rollen met stationair toerental, dan veranderde het geluid wel wat maar toch niet heel erg. Uiteindelijk duurde het niet heel lang voordat het duidelijk was wat er aan de hand was, aangezien ik een harde knal hoorde en mezelf een paar centimeter naar beneden voelde zakken. Moet zeggen dat een klapband met 120 km/u in de praktijk nog wel meevalt hoe erg schrikken het was. Langzaam afgeremd en bij een toevallige afrit in de berm geparkeerd, dat voelt toch wat veiliger dan op de vluchtstrook net naast de rijbaan. De linker voorband stond plat en door de velg kon ik zien dat de veer langs de schokdemper naar beneden geschoten was. Iets van 2 jaar geleden had ik rechtsvoor al een gebroken veer en nu was de linkerkant blijkbaar aan de beurt. Destijds heb ik dat opgemerkt toen de auto op de oprit een beetje scheef stond, nu had ik helaas wat minder geluk.
Dus maar de ANWB gebeld en het verhaal van de gebroken veer en de klapband uitgelegd. Helaas kon er niet meteen een autoambulance komen, dat moest de wegenwacht eerst bepalen of het wel echt nodig was. Dus nog zo'n 20 minuten staan wachten en toen was de wegenwacht ter plaatse. Dus wiel eraf gehaald en eens gekeken wat er precies aan de hand was. De E90 heeft veren die aan het onderste uiteinde een stukje naar binnen gedraaid zijn en daarmee op een smalle veerschotel op de schokdemper steunen. Het ingedraaide stukje van de veer was afgebroken en daardoor was de hele veer langs de demper naar beneden geschoten, precies zoals dat aan de rechterkant toen ook gebeurd was. Vervolgens was de veer langs de band geschuurd tot deze klapte.
Meneer de wegenwacht had vervolgens het plan het stuk van de veer dat onder de veerschotel uitstak af te slijpen zodat het bredere stuk van de veer toch nog een beetje op de smalle veerschotel zou steunen en mij op die manier weer de weg op te sturen om vervolgens iets van 80 km naar huis mee te moeten rijden. Daar ben ik echter niet mee akkoord gegaan. In dat geval was de helft van de veer nog maar over die bij de minste hobbel waarschijnlijk opnieuw los zou komen. Dus uiteindelijk toch de autoambulance laten komen en met een huurauto verder gereden.
Nog maar een 'leuk' plaatje geschoten voor in het plakboek...
En de auto maandag weer thuisbezorgd gekregen.
Als je nagaat dat hij links voor nergens op steunt, afgezien van de stabilisatorstang en de gasdruk van de schokdemper valt het erg mee hoe scheef hij staat, en dat nog wel terwijl de band lek is.
Omdat het toch wel fijn is om een rijdende auto voor de deur te hebben ben ik maar gelijk even aan de slag gegaan. Ik moest hem wel eerst eventjes met het linker voorwiel op een tegel rijden omdat anders de (extra lage) krik er niet eens onder wilde. Daarna het wiel eraf gehaald en eens gekeken hoe het er bij stond.
Op de foto is goed te zien waar de wegenwacht dacht de veer door te slijpen, precies bij de veerschotel dus. Op de foto is het niet heel goed te zien, maar de bovenkant van de veer zit niet eens meer tegen de bovenste veerschotel aan. Ik vind het toch maar vreemd om zo iemand opnieuw de snelweg op te willen sturen.
Ook nog even de band bekeken, daar is een mooi slijtspoor en scheur in te zien.
Vervolgens de hele veerpoot onder auto vandaan gehaald.
En als geluk bij een ongeluk had ik nog een compleet nieuwe set verlagingsveren in de garage liggen. Dus vast maar 1 van die veren veer er onder gezet zodat ik in ieder geval weer kan rijden. Voor deze veer had ik niet eens een veerspanner nodig om hem te monteren, het stukje schroefdraad op de schokdemper zorgt voor alle voorspanning.
En de kapotte band vervangen door een zomerband. Als ik wat meer tijd heb de rest van de veren en wielen ook maar even wisselen.
Dus maar de ANWB gebeld en het verhaal van de gebroken veer en de klapband uitgelegd. Helaas kon er niet meteen een autoambulance komen, dat moest de wegenwacht eerst bepalen of het wel echt nodig was. Dus nog zo'n 20 minuten staan wachten en toen was de wegenwacht ter plaatse. Dus wiel eraf gehaald en eens gekeken wat er precies aan de hand was. De E90 heeft veren die aan het onderste uiteinde een stukje naar binnen gedraaid zijn en daarmee op een smalle veerschotel op de schokdemper steunen. Het ingedraaide stukje van de veer was afgebroken en daardoor was de hele veer langs de demper naar beneden geschoten, precies zoals dat aan de rechterkant toen ook gebeurd was. Vervolgens was de veer langs de band geschuurd tot deze klapte.
Meneer de wegenwacht had vervolgens het plan het stuk van de veer dat onder de veerschotel uitstak af te slijpen zodat het bredere stuk van de veer toch nog een beetje op de smalle veerschotel zou steunen en mij op die manier weer de weg op te sturen om vervolgens iets van 80 km naar huis mee te moeten rijden. Daar ben ik echter niet mee akkoord gegaan. In dat geval was de helft van de veer nog maar over die bij de minste hobbel waarschijnlijk opnieuw los zou komen. Dus uiteindelijk toch de autoambulance laten komen en met een huurauto verder gereden.
Nog maar een 'leuk' plaatje geschoten voor in het plakboek...
En de auto maandag weer thuisbezorgd gekregen.
Als je nagaat dat hij links voor nergens op steunt, afgezien van de stabilisatorstang en de gasdruk van de schokdemper valt het erg mee hoe scheef hij staat, en dat nog wel terwijl de band lek is.
Omdat het toch wel fijn is om een rijdende auto voor de deur te hebben ben ik maar gelijk even aan de slag gegaan. Ik moest hem wel eerst eventjes met het linker voorwiel op een tegel rijden omdat anders de (extra lage) krik er niet eens onder wilde. Daarna het wiel eraf gehaald en eens gekeken hoe het er bij stond.
Op de foto is goed te zien waar de wegenwacht dacht de veer door te slijpen, precies bij de veerschotel dus. Op de foto is het niet heel goed te zien, maar de bovenkant van de veer zit niet eens meer tegen de bovenste veerschotel aan. Ik vind het toch maar vreemd om zo iemand opnieuw de snelweg op te willen sturen.
Ook nog even de band bekeken, daar is een mooi slijtspoor en scheur in te zien.
Vervolgens de hele veerpoot onder auto vandaan gehaald.
En als geluk bij een ongeluk had ik nog een compleet nieuwe set verlagingsveren in de garage liggen. Dus vast maar 1 van die veren veer er onder gezet zodat ik in ieder geval weer kan rijden. Voor deze veer had ik niet eens een veerspanner nodig om hem te monteren, het stukje schroefdraad op de schokdemper zorgt voor alle voorspanning.
En de kapotte band vervangen door een zomerband. Als ik wat meer tijd heb de rest van de veren en wielen ook maar even wisselen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E90 320d M
Arme band.... Te gek voor woorden eigenlijk om je met een knutsel oplossing weer op pad te sturen.
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW E90 320d M
Heb je destijds dan maar 1veer vervangen?
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M
Ja, destijds alleen de gebroken veer vervangen aangezien ik dacht gewoon pech te hebben met die ene veer. Een half jaar later heb ik toen de schokdempers vervangen en er is me toen aan de linker veer ook niets opgevallen. Maar het lijkt toch een zwak punt te zijn nu ze allebei gebroken zijn.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M
Sinds december zit ik een beetje in de gaten te houden wat er aan E90's te koop staat. Sindsdien is er vanalles door m'n hoofd gegaan. Normaal gesproken maak ik genoeg km's om diesel te rijden, maar op het moment staat de auto toch veel stil. Dus heb ik ook zitten denken over de leukere benzine E90's, zoals een 330i, 335i of zelfs M3. De M3 is natuurlijk wel het allergaafst, maar toch niet zo geschikt als daily en dat was toch juist de bedoeling. En naast 2 andere hobby auto's is een derde wel wat overdreven. Al lijkt het me wel mooi om in de toekomst nog eens een E90/92 M3 te hebben. Verder vielen de prijzen van een 330i en 335i me nog best tegen, vooral na eerst de prijzen van de diesels een tijdje in de gaten gehouden te hebben. Ook is het aanbod toch niet zo groot als je op zoek bent naar beperkte kleuren en specifieke opties. Het idee van een benzine uitvoering zou zijn om nog een paar maanden 'goedkoper' te rijden voordat ik weer terug zou gaan naar een diesel. Maar eigenlijk ben ik helemaal niet iemand die er van houdt om vaak van auto te wisselen, dus uiteindelijk toch maar weer verder gezocht naar een 6 cilinder diesel.
Het aanbod van de 6 cilinder diesels in Nederland is wel echt beperkt. Eigenlijk zitten ze allemaal boven de 200.000 km, met de meeste al richting de 300.000 km of meer en vervolgens zijn de prijzen ook nog vrij hoog. Eerst had ik bedacht dat een km stand van rond de 250.000 nog wel acceptabel is, maar dat is maar 100.000 minder dan waar de mijne nu op staat en dus ook niet echt een goede start om nog heel lang mee te doen. Dus uiteindelijk besloten om toch buiten Nederland verder te zoeken naar eentje met een km stand van max 175.000.
En daarnaast nog een must have wensenlijstje om de zoektocht nog wat lastiger te maken:
- N57 motor (325d of 330d)
- M pakket
- schuifdak
- sportstoelen
- donkere kleur, liefst weer Le Mans blauw, maar zwart of donker grijs is ook oke
- neerklapbare achterbank met skiluik (bizar dat zoiets een optie is)
En nog een paar nice to haves:
- alcantara bekleding
- prof navigatie
- flippers in het geval van een automaat (ben er nog steeds niet over uit qua automaat/handbak )
- trekhaak
Het aanbod van de 6 cilinder diesels in Nederland is wel echt beperkt. Eigenlijk zitten ze allemaal boven de 200.000 km, met de meeste al richting de 300.000 km of meer en vervolgens zijn de prijzen ook nog vrij hoog. Eerst had ik bedacht dat een km stand van rond de 250.000 nog wel acceptabel is, maar dat is maar 100.000 minder dan waar de mijne nu op staat en dus ook niet echt een goede start om nog heel lang mee te doen. Dus uiteindelijk besloten om toch buiten Nederland verder te zoeken naar eentje met een km stand van max 175.000.
En daarnaast nog een must have wensenlijstje om de zoektocht nog wat lastiger te maken:
- N57 motor (325d of 330d)
- M pakket
- schuifdak
- sportstoelen
- donkere kleur, liefst weer Le Mans blauw, maar zwart of donker grijs is ook oke
- neerklapbare achterbank met skiluik (bizar dat zoiets een optie is)
En nog een paar nice to haves:
- alcantara bekleding
- prof navigatie
- flippers in het geval van een automaat (ben er nog steeds niet over uit qua automaat/handbak )
- trekhaak
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW E90 320d M
Marc Sierra schreef: ↑13 apr 2021, 12:16 Sinds december zit ik een beetje in de gaten te houden wat er aan E90's te koop staat. Sindsdien is er vanalles door m'n hoofd gegaan. Normaal gesproken maak ik genoeg km's om diesel te rijden, maar op het moment staat de auto toch veel stil. Dus heb ik ook zitten denken over de leukere benzine E90's, zoals een 330i, 335i of zelfs M3. De M3 is natuurlijk wel het allergaafst, maar toch niet zo geschikt als daily en dat was toch juist de bedoeling. En naast 2 andere hobby auto's is een derde wel wat overdreven. Al lijkt het me wel mooi om in de toekomst nog eens een E90/92 M3 te hebben. Verder vielen de prijzen van een 330i en 335i me nog best tegen, vooral na eerst de prijzen van de diesels een tijdje in de gaten gehouden te hebben. Ook is het aanbod toch niet zo groot als je op zoek bent naar beperkte kleuren en specifieke opties. Het idee van een benzine uitvoering zou zijn om nog een paar maanden 'goedkoper' te rijden voordat ik weer terug zou gaan naar een diesel. Maar eigenlijk ben ik helemaal niet iemand die er van houdt om vaak van auto te wisselen, dus uiteindelijk toch maar weer verder gezocht naar een 6 cilinder diesel.
Het aanbod van de 6 cilinder diesels in Nederland is wel echt beperkt. Eigenlijk zitten ze allemaal boven de 200.000 km, met de meeste al richting de 300.000 km of meer en vervolgens zijn de prijzen ook nog vrij hoog. Eerst had ik bedacht dat een km stand van rond de 250.000 nog wel acceptabel is, maar dat is maar 100.000 minder dan waar de mijne nu op staat en dus ook niet echt een goede start om nog heel lang mee te doen. Dus uiteindelijk besloten om toch buiten Nederland verder te zoeken naar eentje met een km stand van max 175.000.
En daarnaast nog een must have wensenlijstje om de zoektocht nog wat lastiger te maken:
- N57 motor (325d of 330d)
- M pakket
- schuifdak
- sportstoelen
- donkere kleur, liefst weer Le Mans blauw, maar zwart of donker grijs is ook oke
- neerklapbare achterbank met skiluik (bizar dat zoiets een optie is)
En nog een paar nice to haves:
- alcantara bekleding
- prof navigatie
- flippers in het geval van een automaat (ben er nog steeds niet over uit qua automaat/handbak )
- trekhaak
- Bijlagen
-
- EACFBFEC-6416-42A6-A334-B90DAF0C4A88.jpeg (295.22 KiB) 2335 keer bekeken
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW E90 320d M
Voila, 330d, handbak, 90dkm, 2e eigenaar, M-pakket, xenon, alcantara sportstoelen, navi pro, logic 7, dakje, M57, sper, bilstein B12, powerflex, alles vervangen wat je maar kan bedenken.
Nadeel: ik wil er nog niet vanaf
Nadeel: ik wil er nog niet vanaf
- Danish
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39
Re: BMW E90 320d M
Nice!! Wat voor sper heb je?
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 320d M
Mooi ding! Niet helemaal volgens mij wensenlijstje, aangezien ik een N57, en dus een LCI zoek , maar zeker een mooie auto met mooie specs! Zijn jouw alcantara sportstoelen ook verwarmd, of zit dat alleen in lederen stoelen? Trouwens een bijzonder lage km stand voor een diesel! Ik moet wel zeggen dat ik de blackline achterlichten zoals op m'n 320d zitten er echt een stuk beter uit vind zien dan de originele pre-LCI achterlichten. Om precies te zijn vind ik ze ook mooier dan die van de LCI, maar voor de LCI is zoiets niet te krijgen dacht ik?
Welke rubbers heb je vervangen door powerflex? En is een sper een beetje de moeite met een diesel? Om een sper te monteren moet je toch van plan zijn hem regelmatig dwars te laten gaan lijkt me. Is dat nog een beetje goed te doseren met een diesel?
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW E90 320d M
M57 is top, betrouwbaar, snel, zuinig.Marc Sierra schreef: ↑14 apr 2021, 16:30Mooi ding! Niet helemaal volgens mij wensenlijstje, aangezien ik een N57, en dus een LCI zoek , maar zeker een mooie auto met mooie specs! Zijn jouw alcantara sportstoelen ook verwarmd, of zit dat alleen in lederen stoelen? Trouwens een bijzonder lage km stand voor een diesel! Ik moet wel zeggen dat ik de blackline achterlichten zoals op m'n 320d zitten er echt een stuk beter uit vind zien dan de originele pre-LCI achterlichten. Om precies te zijn vind ik ze ook mooier dan die van de LCI, maar voor de LCI is zoiets niet te krijgen dacht ik?
Welke rubbers heb je vervangen door powerflex? En is een sper een beetje de moeite met een diesel? Om een sper te monteren moet je toch van plan zijn hem regelmatig dwars te laten gaan lijkt me. Is dat nog een beetje goed te doseren met een diesel?
zou een knappe niet niet laten staan omdat het geen N57 is.
Ik rijd deze PFL 330d omdat deze in de YT regeling valt, Nov 2020 tenaam gesteld met 72dkm, gekocht van de 1e Duitse eigenaar.
Ieder zijn smaak over de achterlichten, ik vind de smoke achterlichten geen potlood
Powerflex zitten in het subframe op de 4 hoeken en de complete differentieel bevestigingen.
Verder alle draagarmen vervangen voor de M3 versie daar waar mogelijk of nieuwe standaard draagarmen. Ook gelijk het subframe gepoedercoat.
Ik rijd er geen circuit mee maar als je met een gechipte 330d een beetje aanzet vallen de standaard rubbers en het open diff snel door mand.
Driften gaat nu prima en vooral de bocht uit kun je heel vroeg op het gas en wordt je de bocht uitgeschoten.
Met open diff denk je soms dat de koppeling slipt echter blijk je dan 1 zwarte streep van 50 meter te hebben getrokken, dat trek ik dus niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ErikS, Kasteel, krentenbol, Majestic-12 [Bot], Wimo en 99 gasten