Sander zn Alfa 75

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 09 jan 2017, 19:15

Afbeelding

:hangloose:

Ook nog bezig geweest met de balk voor de stoel,meteen maar even de gordelogen eraan gelast,die komen nooit meer los. :whistle:

Afbeelding

customcarcenter
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jul 2014, 20:16

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door customcarcenter » 13 jan 2017, 14:40

hey sander geinig dat ik je topic hier tegen kom.

gaat de goede kant op.
heb je de gordel ogen ook door en door met een draad end en toen gelast ?

gr niels

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 15 jan 2017, 20:39

Vandaag weer een middagje aan de 75 besteed,nadat ik afgelopen week al een paar gaten in de bodem gerepareerd had.
2 3mm dikke verstevigingsplaten gemaakt,en die op de dorpel en de tunnel gelast.
Daarna de balk pas gemaakt,en aan de verstevigingsplaten gelast en alles in de zinkspray gezet.
Lassen lijken op de foto minder mooi dan in het echt trouwens,zit netjes en stevig aan de koets vast.
Afbeelding

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 16 jan 2017, 22:38

Andere strip er ook ff in gefrituurd vanavond,gaatjes geboord en de stoel gemonteerd.
Afbeelding

Normaal gesproken ben ik niet zo van de selfies,maar hier word ik toch wel blij van hoor :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
hans33sw
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door hans33sw » 16 jan 2017, 23:46

Lekker bezig Sander!

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 11 feb 2017, 13:35

Afgelopen tijd weer lekker gesleuteld aan de 75,turbo en spruitstuk gedemonteerd, spruitstuk weggebracht om afgebroken tapeinden uit te laten boren, hoofdremcilinder vervangen, alle remleidingen voor vervangen, leiding naar binnen getrokken naar mn remdrukverdeler, remklauwen opgefrist en gemonteerd met Rvs slangen, Cl blokken erin,achteras er onderuit, en dan ook nog begonnen met het monteren van de nieuwe achterschokdempers,loshalen is in je eentje een beetje een geklooi,dus alleen RA zit er nu onder.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik nog een leuk pakketje binnen gehad,kwam helemaal uit tsjechie,voor een bedrag waar je ze hier in NL niet voor koopt,als de 75 weer rijdbaar is ga ik aan de gang met de spatborden.
Afbeelding

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 11 feb 2017, 23:37

Vanmiddag met een handje(of 2) hulp van een maat de bak onder 75 uit getrokken,was achteraf minder eng als dat ik het in mn hoofd gemaakt had :roll:
Afbeelding

Uiteindelijk toch bijna 70.000km zelf met deze bak gereden,en totaal staat er toch al 220.000km op,ding was wel toe aan pensioen.

Vanavond nog even de laatste remleiding naar achteren toe gemaakt,was de vervelendste tot nog toe,blij dat dat nu klaar is.
Afbeelding

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 14 feb 2017, 15:13

Het was even werk,maar vanavond gaat de bak er dan toch echt onder.
Alle remleidingen zijn vervangen en hangen al op hun plek,het achterste stuk koppelingsleiding(hij is uit 2 delen) is ook vervangen,de originele brak af met demonteren.
Ook de brandstofslangen(lopen boven de bak langs) zijn vervangen,samen met het brandstoffilter,kon er nu toch lekker makkelijk bij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door Djessey » 14 feb 2017, 15:38

Tof!

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 26 feb 2017, 00:23

De bak zit er inmiddels onder,en ook de achteras hangt weer op zn plek,samen met 2 (voor mij)nieuwe intrax schokdempers.
Zoals op de foto te zien is,zijn die een stuk korter dan de bilstein B6 dempers die ik eerst had,wat betekend dat voor het eerst in de 9 jaar dat ik de 75 heb,ik geen loshangende veren heb,en dus zonder spanband om mn achteras apk keuren kan.
Afbeelding

Het is nu wachten op mn achterremklauwen,die onder garantie gerepareerd worden na een lekkage probleem,en mn spruitstuk,die ik komende week weer naar de reparateur breng om af te maken,nadat ik zelf 2 gaten heb dicht gelast die ontstaan zijn door het verwijderen/uitboren van de oude tapeinden.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door TurboClouseau » 26 feb 2017, 11:44

Lekker bezig hier! Waar zijn trouwens die mooie witte OZ`s gebleven?

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 26 feb 2017, 17:56

In mn bandenschuurtje,dit is een circuit setje met R888 ;)

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 23 apr 2017, 09:22

Afgelopen weekend heeft de 75 voor het eerst dit jaar weer op eigen kracht gereden 8)
Niet dat ik twijfel in m'n eigen sleutelkunsten,maar het was toch wel even spannend,het halve ding was tenslotte uit elkaar geweest voor het gevoel.
Nadat de accu een nachtje aan de lader gestaan had de auto gestart,en meteen mn eerste winst ontdekt,de uitlaat lekt niet meer tussen spruitstuk en turbo,met dank aan degene die de tapeinden uitgeboord heeft,het spruitstuk voorzien heeft van helicoils en gevlakt heeft aan 2 kanten.
Acculader uit de motorruimte weg gepakt,koppeling ingetrapt en de eerste versnelling ingeschakeld,dat lukte ook,stukje vooruit proberen,ook goed.
Achteruit ingelegd,zonder knarsen en ook gewoon werkend.
Nou stond de auto nog op slicks die ik een paar weken terug opgehaald had,maar ik kon niet wachten om te kijken hoe de auto het verder deed.
Dus,de garage uit en een klein rondje door het dorp,lage snelheden,maar wel even een paar versnellingen geprobeerd.
Bak schakeld prima en ook de remmen zijn goed.
Al met al na al het gedoe om de boel ontlucht te krijgen etc. toch erg tevreden met het resultaat.
Afbeelding

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 06 mei 2017, 09:35

Woensdag had ik een dagje vrij genomen,want hoewel ik zelf keurmeester ben,de 75 keur ik nooit zelf.
Mooi optijd de deur uit,even wat peut halen(met brandstofslangen wisselen was ik toch wel wat verloren,dus de meter hing er zielig dood bij) en door naar mn oude baas.
Om half 10 was ik binnen,om kwart over 10 reed ik gekeurd en wel weer de deur uit,na alleen even een kleine uitlaatlekkage dicht gesmeerd te hebben.
Buiten het kraantje van de rembekrachtiging dicht gedraaid en naar een maatje van me die ook een 75 heeft gereden,een bakkie gedaan en toen met 2 75s naar mijn huis voor wat sleutelwerk.
Eerst Jur zn 2,0 carbs even voorzien van een ansa einddemper,de omp group N die eronder zat werd toch wel wat te luid.
Daarna een krik onder mijn 75,voorlip er weer onder,17" er weer onder,oortjes weer aan de stoel.
Als dan vervolgens dit voor mn garage staat,dan word IK heel erg blij.
Afbeelding

Ik was zelfs zo blij,dat ik me meteen maar heb ingeschreven voor een avondsessie op 6 juli.
Er moeten voor die tijd nog wel wat dingen gebeuren,maar niets waardoor ik niet kan rijden.

Zondag heb ik met een vriendengroep een BBQ,en daar moet ik,natuurlijk, met de 75 naartoe,dus gisteravond eventjes naar alkmaar voor een tank competiton 102.
De 75 rijd nu zoveel beter met intrax achter schokdempers en de nieuwe CL remmen,hij is zo mooi gecontrolleerd te remmen zonder bekrachtiging,dit word echt een feest op het circuit.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door Martijn_bmw » 06 mei 2017, 11:11

Blijft idd heel gaaf zon 75!

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door Joël D. » 06 mei 2017, 16:47

Gaaf hoor!

Ik moet snel mijn 75 maar fixen, begin hem nu toch wel een beetje te missen. :?

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door Aernoudt » 07 mei 2017, 18:05

-
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 04 sep 2020, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door TurboClouseau » 07 mei 2017, 22:23

Staat er super bij....en die 17" blijven nog altijd het mooist eronder vind ik persoonlijk. Beetje DTM-achtig :)

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 13 mei 2017, 09:31

Afgelopen zondag ben ik gespot met de 75 :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door Martijn_bmw » 13 mei 2017, 09:41

Gave foto! Blijft super zon 75 :)

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door RS-Ron » 13 mei 2017, 09:59

Na 2 75's begint het altijd weer te kriebelen als ik zo'n mooie voorbij zie komen.... merk alleen dat het niet handig is om twee auto's te hebben waarmee je Rotterdam niet meer in mag ivm die milieumaatregelen. Had deze week belangrijke afspraak, dacht pak de Giulia...... dat was dan een serieus stuk lopen geworden. Dus maar met de Lexus. Maar wat een mooi apparaat is dit geworden zeg !

Gr Ron

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 13 mei 2017, 10:37

Bedankt voor de complimenten.
Klein detail,deze 75 is een 92er,en af fabriek een 1,8ie met een kat,op kenteken heb ik ook een groene milieusticker voor duitsland,dus zonder al te veel moeite denk ik dat ik wel ontheffing voor rotterdam etc. zou kunnen krijgen.
Dat die kat al ruim 5 jaar pleite is,is wat anders,92 is voor de apk namelijk niet kat(en lambda) plichtig,dus die zijn sinds de ombouw naar turbo op vakantie,de kat omdat ie vermogen kost,de lambda omdat een 75 turbo die gewoon niet heeft.

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 24 jun 2017, 02:42

Best een tijdje stil gedaan hier.
Niet stil gezeten,ook geen foto's gemaakt eigenlijk :sealed:

De originele bijrijders stoel is,samen met de bijbehorende bevestiging,uit de 75 verdwenen,en vervangen voor de oude bestuurdersstoel,mn Sparco evo L.
Ook de oude bestuurdersgordel zit nu aan de bijrijderskant,de bestuurderskant is nu voorzien van een zwarte L-tec 6punts geschikt voor gebruik met Hans(die ik helaas nog niet heb).
De poly voorschermen ben ik laatst aan begonnen,om al redelijk snel tot de conclusie te komen dat die echt voor geen meter passen,sluiten niet aan,nergens,niet op de skirts/dorpels,niet op de voorbumper,niet op de a-stijl,echt,wat een vormloze rommel,nu maar opnieuw sparen,en dan een setje hier in nederland kopen wat wél past.

Dit weekend nog even de boel gangbaar maken voor de uitlijner(stuurkogels zitten ramvast) en dan de uitlijning nog even naar mn smaak laten zetten,en nog even wat banden om velgen draaien.
Als dat allemaal gelukt is(waar ik vanuit ga) dan is de 75 in princiepe klaar voor de avondsessie van 6 juli op zandvoort.
Word voor mij de eerste keer met mn eigen auto meedoen,paar jaar terug al eens met mn toenmalige werkgever een volle dag gedaan met een lancia delta 2 turbo,doel is om nu met de 75 toch eens een snellere ronde te rijden dan toen met de delta,aangezien de 75 betere remmen,een beter onderstel,en vooral een wat oudere en wijzere bestuurder heeft,denk ik dat dat niet zon probleem mag zijn :hmmm:

brolli21
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 nov 2010, 20:59
Locatie: Obdam

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door brolli21 » 15 jul 2017, 09:11

Helaas heeft photobucket zijn voorwaarden aangepast,en is er dus geen foto meer te zien in mijn topic. :(
Er is ook positief nieuws trouwens.
Vorige week donderdag heb ik met de 75 een avondsessie gereden op zandvoort.
Ik was best nerveus,afgelopen winter zo veel verbouwd aan de auto,zou het allemaal goed uitpakken.
De nieuwe remmen zijn fantastisch,ik kan zo bizar laat in de ankers,het is ongekend.
Ook na al het misbruik van laat hard remmen,geen enkel teken van oververhitting,dat deel van de missie geslaagd.
De nieuwe bak,met sper,schakelde constant zonder enige hapering,en nog wel belangrijker,zonder kraken 8)
Het aangepaste onderstel,met andere achterschokdempers en voor het eerst in de 9 jaar dat ik de auto heb een keertje uitlijnen( :oops: ) heeft ook ongetwijfeld geholpen,de 75 stuurde fantastisch,ik kon vroeg op het gas zonder dat er rare dingen gebeurde.

Ik heb dus heerlijk gereden,enige jammere,er klapte eerst een turboslang los,en een tiental rondjes later dacht ik weer een lekkende turboslang te horen,dat bleek de turbo te zijn die weer los kwam van het spruitstuk :(
Ik hoef me dus nog niet te vervelen wat sleutelen betreft :^o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een filmpje van mn snelste rondje van de avond.
https://youtu.be/lDNmMSZ1TiE

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Sander zn Alfa 75

Bericht door Tim N » 15 jul 2017, 21:23

Jammer van de miserie, wel tof dat je over de overige zaken te spreken bent. Bevielen de semis's zoals verwacht?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, Jlijp, L5S1, Richardt., SlowCo en 174 gasten