Sierra Cosworth 4x4
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Sierra Cosworth 4x4
Ik zal ook eens een draadje aanmaken van mijn andere Sierra. Begin 2011 heb ik de Sierra waarmee ik toen driftte verkocht en toen was er nog maar 1 Sierra over (de 2.9 24v) en dat is toch maar een beetje weinig. Dus toen heb ik er weer een nieuwe Sierra bij gekocht. Bij deze wat fotootjes van hoe hij te koop stond.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Sierra Cosworth 4x4
Als kind van de jaren '80 kan ik dit alleen toejuichen natuurlijk!
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Sierra Cosworth 4x4
Gaaf!!
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Sierra Cosworth 4x4
Jaahhh daar is hij. (als kind van de jaren '80 stond er een zwarte whale tail drie blokken verderop.)
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Wat wel mooi was is dat er al wat mooie aanpassingen gedaan waren zoals Bosch groene injectoren, een 3 bar MAP sensor, een sterkere actuator en een bijpassende 320 pk chip van Motorsport Developments uit Engeland. Ook zat er een ombouw naar een verdelerloze ontsteking van Motorsport Developments in, wat wel erg fijn is omdat de standaard ontsteking met ouderwetse rotor een zwak punt is.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Sierra Cosworth 4x4
Gaaf! De eerste katalysator versie was dit toch met het groene kleppendeksel? Mooie originele
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Jep, met groen kleppendeksel had een katalysator en de Sierra's zonder kat hadden een rood kleppendeksel. De eerste Escort Cosworth (met grote turbo) had een blauw kleppendeksel en de latere Escort met kleinere turbo had een nieuwer type zwart/grijs kleppendeksel. Eerlijk gezegd vind ik de groene het minst mooi.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Sierra Cosworth 4x4
leuk
ik dacht hey, toch niet toevallig een oude van mij, maar toetste net dat oude kenteken in bij de rdw en staat daar niet meer in, dus dat is um niet
nu weet ik ook niet meer of die van mij nou alleen RWD was of ook 4x4? weet wel dat ie een enorm turbo gat had als je die niet op het juiste rpm had
ik dacht hey, toch niet toevallig een oude van mij, maar toetste net dat oude kenteken in bij de rdw en staat daar niet meer in, dus dat is um niet
nu weet ik ook niet meer of die van mij nou alleen RWD was of ook 4x4? weet wel dat ie een enorm turbo gat had als je die niet op het juiste rpm had
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Sierra Cosworth 4x4
Porno leren bekleding toen die nieuw was met al die plooien
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Sierra Cosworth 4x4
Gaaf!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Sierra Cosworth 4x4
Ik vind het prachtig vanwege de originaliteitMarc Sierra schreef:Jep, met groen kleppendeksel had een katalysator en de Sierra's zonder kat hadden een rood kleppendeksel. De eerste Escort Cosworth (met grote turbo) had een blauw kleppendeksel en de latere Escort met kleinere turbo had een nieuwer type zwart/grijs kleppendeksel. Eerlijk gezegd vind ik de groene het minst mooi.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Sierra Cosworth 4x4
I'm with Niels, heul mooi exemplaar zo!
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Sierra Cosworth 4x4
Schitterende auto. Zo zie je ze niet heel vaak meer helaas.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
En begonnen met de AFR meter in te bouwen. Eerst de bedrading voor de lambdasensor onder de motorkap gestopt en de bedrading door een van de gaten bij de motorkabelboom geduwd. Daarna de bedrading voor de lambdasensor in de Dynojet controller aangesloten.
De controller weer dichtgemaakt.
En de bedrading aangesloten.
Daarna het metertje in het dashboard geplaatst. Op deze plek zat al een gat, dus ik heb hem voorlopig maar even hier in gezet. Uiteindelijk moet er een net dashboard in komen en verplaatst de meter ook naar een plek waar hij beter in het zicht zit.
Moet nu nog de sensor in de uitlaat monteren en de stekker aansluiten. Verder moeten de signalen van de MAP sensor en het toerental nog aangesloten worden op de controller. Ook moet er nog een schakelaar aangesloten worden zodat je de logging functie aan kan zetten. En het ding moet ook nog geprogrammeerd worden. Nog genoeg te doen dus.
De controller weer dichtgemaakt.
En de bedrading aangesloten.
Daarna het metertje in het dashboard geplaatst. Op deze plek zat al een gat, dus ik heb hem voorlopig maar even hier in gezet. Uiteindelijk moet er een net dashboard in komen en verplaatst de meter ook naar een plek waar hij beter in het zicht zit.
Moet nu nog de sensor in de uitlaat monteren en de stekker aansluiten. Verder moeten de signalen van de MAP sensor en het toerental nog aangesloten worden op de controller. Ook moet er nog een schakelaar aangesloten worden zodat je de logging functie aan kan zetten. En het ding moet ook nog geprogrammeerd worden. Nog genoeg te doen dus.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Zo, weer even wat kleine vorderingen gemaakt met de Dynojet inbouwen. De Dynojet heeft ook een loggingsfunctie, maar die werkt pas nadat je een schakelaar omgezet hebt. Dus dan moet er ook een schakelaar ergens gemonteerd worden natuurlijk. De schakelaar zelf zit er nog niet in, maar de draadjes liggen klaar.
Heb ook de Dynojet op de toerenteller aangesloten, dus toerental kan ie ook meten nu. En als het goed is kan ie de inlaatdruk ook meten, want hij zit nu ook op de MAP sensor aangesloten.
Ik heb het kastje met dubbelzijdig tape aan het ene kastje van de AWS geplakt. Nu is alles netjes verdwenen achter het dashboard.
En de USB kabel om hem op de laptop aan te sluiten en zo in te kunnen stellen ligt in het dashboardkastje. :haha
Nu moet alleen de schakelaar en de lambdasensor nog ingebouwd worden, dus het einde is in zicht.
Heb ook de Dynojet op de toerenteller aangesloten, dus toerental kan ie ook meten nu. En als het goed is kan ie de inlaatdruk ook meten, want hij zit nu ook op de MAP sensor aangesloten.
Ik heb het kastje met dubbelzijdig tape aan het ene kastje van de AWS geplakt. Nu is alles netjes verdwenen achter het dashboard.
En de USB kabel om hem op de laptop aan te sluiten en zo in te kunnen stellen ligt in het dashboardkastje. :haha
Nu moet alleen de schakelaar en de lambdasensor nog ingebouwd worden, dus het einde is in zicht.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Een tijdje geleden een set gele Koni dempers op de kop getikt. Ook heb ik voor de Cosworth dezelfde set veren besteld als ik een al tijdje onder de 24v heb zitten, de fast road spec veren van Ahmed Bayjoo.
Aangezien de veren flink kort en stug zijn heb ik maar meteen een stuk slang om het uiteinde aan de onderkant gedaan. Dat had ik bij de veren van de 24v ook al gedaan omdat de APK keurmeester afgelopen jaar klaagde dat ze een beetje los zaten. En ook meteen de Koni dempers maar eventjes een beetje schoongemaakt.
En daarna nog even snel de voorste veren op de dempers gemonteerd.
Aangezien de veren flink kort en stug zijn heb ik maar meteen een stuk slang om het uiteinde aan de onderkant gedaan. Dat had ik bij de veren van de 24v ook al gedaan omdat de APK keurmeester afgelopen jaar klaagde dat ze een beetje los zaten. En ook meteen de Koni dempers maar eventjes een beetje schoongemaakt.
En daarna nog even snel de voorste veren op de dempers gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Vandaag weer ff aan het knutselen geweest, de Dynojet zit nu helemaal aangesloten en is ook redelijk afgesteld. Alle metingen lijken goed door te komen en ook de loggingsfunctie werkt.
Daarna nog even de olie en oliefilter ververst. Tjonge, wat is dat oliefilter slecht te bereiken bij een Cosworth 4x4. Op de brug zal het wel goed te doen zijn, maar zo op een setje assteunen is het een @%#* werk.
En aangezien ik nog tijd over had dacht ik maar ff de veerpoten aan de voorkant om te gaan wisselen. Er zaten coilovers van AVO onder, maar die zijn zelfs op de zachtste stand nog knalhard.
Nog wat foto's van de compression struts aan de voorkant.
Ik heb een tijdje op internet gezocht en kwam er toen achter dat het een upgrade setje was van Suhe Motorsport. Oorspronkelijk is mijn auto daar namelijk getuned, het Suhe typeplaatje zit nog onder de motorkap.
Onder andere vanwege die compression struts zat het wisselen van de dempers een beetje tegen, dus alleen de linkerkant is pas gedaan.
Daarna nog even de olie en oliefilter ververst. Tjonge, wat is dat oliefilter slecht te bereiken bij een Cosworth 4x4. Op de brug zal het wel goed te doen zijn, maar zo op een setje assteunen is het een @%#* werk.
En aangezien ik nog tijd over had dacht ik maar ff de veerpoten aan de voorkant om te gaan wisselen. Er zaten coilovers van AVO onder, maar die zijn zelfs op de zachtste stand nog knalhard.
Nog wat foto's van de compression struts aan de voorkant.
Ik heb een tijdje op internet gezocht en kwam er toen achter dat het een upgrade setje was van Suhe Motorsport. Oorspronkelijk is mijn auto daar namelijk getuned, het Suhe typeplaatje zit nog onder de motorkap.
Onder andere vanwege die compression struts zat het wisselen van de dempers een beetje tegen, dus alleen de linkerkant is pas gedaan.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Vandaag ook nog even de rechterkant gedaan. Het was weer net zo'n gekloot als gisteren, maar ze zitten er nu tenminste allebei onder.
Nu dus alleen de achterkant nog.
Ook maar meteen de andere wielen eronder gezet aan de voorkant, hij was nu tenslotte toch van de grond af.
Nu dus alleen de achterkant nog.
Ook maar meteen de andere wielen eronder gezet aan de voorkant, hij was nu tenslotte toch van de grond af.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Vanavond maar eventjes met de achterkant aan de slag gegaan. De AVO coilovers, zonder normale veren.
Daarna de nieuwe veren gemonteerd. De coilovers zaten er toen nog op, dus op de foto's tijdelijk met hulpveren.
Ondertussen zitten de andere dempers er ook onder, maar het was te donker om nog foto's te nemen. De wielen zitten er nog niet op omdat ik de remmen nog moet ontluchten. Altijd lastig met die RVS omvlochten remslangen, die kan je niet door het beugeltje duwen zoals de standaard remslangen. Dus is het elke keer de remslangen loshalen als je zoiets moet doen.
Daarna de nieuwe veren gemonteerd. De coilovers zaten er toen nog op, dus op de foto's tijdelijk met hulpveren.
Ondertussen zitten de andere dempers er ook onder, maar het was te donker om nog foto's te nemen. De wielen zitten er nog niet op omdat ik de remmen nog moet ontluchten. Altijd lastig met die RVS omvlochten remslangen, die kan je niet door het beugeltje duwen zoals de standaard remslangen. Dus is het elke keer de remslangen loshalen als je zoiets moet doen.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Nog een fotootje met de schokdemper gemonteerd.
Vanavond even de remmen ontlucht en daarna konden de wielen er op. Hij was weer net van de assteunen af, dus hij moet nog ietsje verder zakken.
Vanavond even de remmen ontlucht en daarna konden de wielen er op. Hij was weer net van de assteunen af, dus hij moet nog ietsje verder zakken.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Sierra Cosworth 4x4
Ook dat lelijke stuur vervangen door een origineel stuur. En meteen ook de turbo timer van het dashboard afgehaald.
En ook nog een fotootje van het knopje om de logging van de AFR meter aan te zetten. Ik heb een hekel aan rare knopjes waar je weer gaten voor moet maken, dus ik heb er een stoelverwarmingsschakelaar voor gebruikt. Als de logging aanstaat brandt ook het groene lampje in de schakelaar.
En ook nog een fotootje van het knopje om de logging van de AFR meter aan te zetten. Ik heb een hekel aan rare knopjes waar je weer gaten voor moet maken, dus ik heb er een stoelverwarmingsschakelaar voor gebruikt. Als de logging aanstaat brandt ook het groene lampje in de schakelaar.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 16 jul 2017, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Sierra Cosworth 4x4
Wat een cool ding. Ik zou de originele wielen plaatsen, dan is het echt een sleeper!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Sierra Cosworth 4x4
+1 voor de wielen, liever origineel
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Sierra Cosworth 4x4
Mooi projectje en super gave auto, nog altijd.
Ook in ben geen fan van de nieuwe wielen. Moet wel iets beter te vinden zijn.
Ook in ben geen fan van de nieuwe wielen. Moet wel iets beter te vinden zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 111 gasten