Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
02-08-2015
Nu de auto helemaal leeg is heb ik het tapijt er ook maar uitgehaald. Bij de bevestigingspunten van beide voorstoelen zit helaas toch weer roest, dat is toch wel de zwakste plek van de hele carrosserie.
Nu de auto helemaal leeg is ben ik ook begonnen met het schutbord aanpassen voor de airco verdamper.
De geluidsisolatie verwijderd.
Een beetje uitmeten wat er weg moet.
En toen de zaag er in om ruimte te maken voor de verdamper.
De verdamper past er weer in.
Daarna het gat er boven nog gemaakt. Dat is nodig zodat de aanjager ook lucht van buiten aan kan zuigen.
En een flink gat vanuit de motorruimte.
Nu de auto helemaal leeg is heb ik het tapijt er ook maar uitgehaald. Bij de bevestigingspunten van beide voorstoelen zit helaas toch weer roest, dat is toch wel de zwakste plek van de hele carrosserie.
Nu de auto helemaal leeg is ben ik ook begonnen met het schutbord aanpassen voor de airco verdamper.
De geluidsisolatie verwijderd.
Een beetje uitmeten wat er weg moet.
En toen de zaag er in om ruimte te maken voor de verdamper.
De verdamper past er weer in.
Daarna het gat er boven nog gemaakt. Dat is nodig zodat de aanjager ook lucht van buiten aan kan zuigen.
En een flink gat vanuit de motorruimte.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 17 jan 2019, 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
27-09-2015
Pas geleden weer even verder gegaan met de nieuwe carrosserie. Heb verder alle isolatie er even uitgehaald om te kijken of er geen verborgen ellende achter zat, maar gelukkig niets aan de hand. :DDB
En de bak van de airco zit er nu opgelast en is afgekit.
Ook heb ik eens goed gekeken naar de roestplekken bij de voorstoelen. Vreemd genoeg zit de roest precies op de plekken waar de rand van het voet van de stoel staat (groene lijntje). Eerst dacht ik dat de voet misschien over de bodem zou schuren, maar het tapijt zit op die plek er ook gewoon tussen.
Blijkbaar is er toch iets mis met het ontwerp, want ik heb zelden een Sierra gezien die op deze plekken geen roest had.
Pas geleden weer even verder gegaan met de nieuwe carrosserie. Heb verder alle isolatie er even uitgehaald om te kijken of er geen verborgen ellende achter zat, maar gelukkig niets aan de hand. :DDB
En de bak van de airco zit er nu opgelast en is afgekit.
Ook heb ik eens goed gekeken naar de roestplekken bij de voorstoelen. Vreemd genoeg zit de roest precies op de plekken waar de rand van het voet van de stoel staat (groene lijntje). Eerst dacht ik dat de voet misschien over de bodem zou schuren, maar het tapijt zit op die plek er ook gewoon tussen.
Blijkbaar is er toch iets mis met het ontwerp, want ik heb zelden een Sierra gezien die op deze plekken geen roest had.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 17 jan 2019, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Mooi werk allemaal
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Lekker bezig!
Ziet er ook goed uit verder, op dat roest plekje na dan.
Kan er vocht vanaf de onderkant bij komen?
Ziet er ook goed uit verder, op dat roest plekje na dan.
Kan er vocht vanaf de onderkant bij komen?
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Er zit daar aan de onderkant een verstevigingsplaat voor de stoelbevestiging. Die plaat zit precies in lijn met het voorwiel waardoor er in de regen constant water tegen aan en tussen komt. Op de lange termijn gaat het daardoor roesten.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
26-10-2015
Ondertussen weer wat verder met de auto.
De puntlassen van het plaatje onder de stoel uitgeboord en het plaatje verwijderd.
En van de onderkant.
En de bovenkant van het plaatje.
Op deze manier is wel te zien dat de roest ontstaat tussen de 2 plaatdelen.
En de andere kant.
En gerepareerd.
Ook is een roestplekje bij het achterlicht weg gehaald.
En de roest verwijderd van de chassisbalk die ontstaan was door lekkage van de hoofdremcilinder.
En hetzelfde geval bij de accubak door een lekkende accu.
Ondertussen weer wat verder met de auto.
De puntlassen van het plaatje onder de stoel uitgeboord en het plaatje verwijderd.
En van de onderkant.
En de bovenkant van het plaatje.
Op deze manier is wel te zien dat de roest ontstaat tussen de 2 plaatdelen.
En de andere kant.
En gerepareerd.
Ook is een roestplekje bij het achterlicht weg gehaald.
En de roest verwijderd van de chassisbalk die ontstaan was door lekkage van de hoofdremcilinder.
En hetzelfde geval bij de accubak door een lekkende accu.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 17 jan 2019, 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
25-02-2016
Heb eindelijk weer eens een beetje wat kunnen doen aan de carrosserie. Alle rubbers, sloten, handgrepen en dergelijke zijn allemaal verwijderd.
Ook heb ik de motorruimte eens schoongemaakt want dat was hard nodig.
Heb eindelijk weer eens een beetje wat kunnen doen aan de carrosserie. Alle rubbers, sloten, handgrepen en dergelijke zijn allemaal verwijderd.
Ook heb ik de motorruimte eens schoongemaakt want dat was hard nodig.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 17 jan 2019, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Mooi als je zelf plaatwerk kunt herstellen.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
09-04-2016, laatste update uit het verleden.
Weer wat kunnen doen aan de sierra. De rotte stoel bevestiging aan de bestuurderskant is eruit geslepen.
En een nieuw stuk er in gelast.
En de cosworth side skirts even gepast en alle gaten geboord.
En de andere kant.
Weer wat kunnen doen aan de sierra. De rotte stoel bevestiging aan de bestuurderskant is eruit geslepen.
En een nieuw stuk er in gelast.
En de cosworth side skirts even gepast en alle gaten geboord.
En de andere kant.
Laatst gewijzigd door Marc Sierra op 17 jan 2019, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Het is eindelijk weer tijd om dit topic eens af te stoffen.
Sinds ik 3 jaar geleden verhuisd ben heeft de Sierra alleen maar in een hoekje op de oprit gestaan. In die tijd is er ook een keer een grote tak op de auto gevallen waardoor de linker zijspiegel afgebroken is.
De laatste 2,5 jaar is er denk ik geen deur meer open geweest. In die tijd heeft hij ook een nieuwe bewoner gekregen, die ondertussen ook al overleden was.
Door het lange buiten staan is de auto er niet beter op geworden. De roest is nog een flink stuk erger geworden en ook is de auto flink vochtig van binnen. De motorkap open maken lukte niet meer met de hendel onder de stuurkolom. Het slotmechanisme was droog en roestig geworden waardoor er geen beweging in zat. Gelukkig zat de voorbumper los er op en heb ik de grill ook kunnen verwijderen met de motorkap dicht. Daarna kon ik de boutjes van het slotmechanisme losdraaien waarna de motorkap met slot en al een stukje open kon. Toen kon ik met een tang het slot open knijpen waarna de motorkap weer normaal open kon.
Onder de motorkap is het er ook niet mooier op geworden.
Sinds ik 3 jaar geleden verhuisd ben heeft de Sierra alleen maar in een hoekje op de oprit gestaan. In die tijd is er ook een keer een grote tak op de auto gevallen waardoor de linker zijspiegel afgebroken is.
De laatste 2,5 jaar is er denk ik geen deur meer open geweest. In die tijd heeft hij ook een nieuwe bewoner gekregen, die ondertussen ook al overleden was.
Door het lange buiten staan is de auto er niet beter op geworden. De roest is nog een flink stuk erger geworden en ook is de auto flink vochtig van binnen. De motorkap open maken lukte niet meer met de hendel onder de stuurkolom. Het slotmechanisme was droog en roestig geworden waardoor er geen beweging in zat. Gelukkig zat de voorbumper los er op en heb ik de grill ook kunnen verwijderen met de motorkap dicht. Daarna kon ik de boutjes van het slotmechanisme losdraaien waarna de motorkap met slot en al een stukje open kon. Toen kon ik met een tang het slot open knijpen waarna de motorkap weer normaal open kon.
Onder de motorkap is het er ook niet mooier op geworden.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Zonde man, 2,5 jaar laten staan in een hoekje..
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Om het van de positieve kant te bekijken...Soort van barnfind! Dus nu is ie 2x zo veel waard.
Maar zonder gekheid, inderdaad zonde!
Maar zonder gekheid, inderdaad zonde!
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Aan de ene kant zonde, maar aan de andere kant was hij toch al niet erg goed meer. 3 jaar geleden kwam hij niet door de APK heen vanwege (te veel) roest. Dat was ook de reden dat ik alles om wilde gaan bouwen naar een andere carrosserie. Toch maar even voor de duidelijkheid.... dit is dus niet dezelfde carrosserie als die helemaal kaal in de foto's er boven staat! Ook die staat nog steeds even kaal op dezelfde plek als 3 jaar geleden. De bedoeling is nu om eindelijk alles over te gaan bouwen van de een naar de ander.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Nou, je pakt het in ieder geval goed aan. Van de ene kant is het zonde dat een originele Cosworth weg staat te rotten, maar wel mooi dat je van een andere dan weer een extra-goede maakt. Beter een hele nette, dan twee halve.
Wanneer ga je weer aan de slag om 'm af te maken?
Wanneer ga je weer aan de slag om 'm af te maken?
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Een originele Cosworth is het zeker niet, dan had er ook een 2.0 turbo motor in gezeten. Deze motor komt uit een Scorpio Cosworth.
De bedoeling is om de komende tijd langzaam ermee aan de slag te gaan. Het is genoeg werk, dus hij zal niet binnen een paar weken af zijn. Ik verwacht eerder een paar maanden bezig te zijn.
De bedoeling is om de komende tijd langzaam ermee aan de slag te gaan. Het is genoeg werk, dus hij zal niet binnen een paar weken af zijn. Ik verwacht eerder een paar maanden bezig te zijn.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Het plan voor het weekend was om de auto van de oprit te halen en binnen te zetten. Dus begonnen met alle banden op te pompen. Na 3 jaar staan was de accu natuurlijk wel leeg. Maar ik had de hoop dat de auto met een volle accu wel zou starten. Dus heb ik de accu van de andere Sierra volledig opgeladen en even in deze gezet. Met het omdraaien van de sleutel gingen alle lampjes normaal branden, dus dat zag er al goed uit. Toen de sleutel naar stand III gedraaid om de motor rond te laten gaan, en toen.....................helemaal niets. Geen motor die rond ging, geen klik van de startmotor, ook geen beetje dovende lampjes op het dashboard. Dus ik vermoed dat de bendix van de startmotor vastzit.
Na 3 jaar buiten staan maakte ik me ook wel een beetje zorgen over of de remmen niet volledig vast zouden zitten. Aan de linkerkant van de auto kon ik er gelukkig met de krik bij, dus de krik er linksvoor onder en eens testen hoe het zat met de rem. Gelukkig viel dat alles mee, na een klein beetje moeite ging het wiel redelijk soepel rond. Ook linksachter viel het erg mee. Aan de rechterkant kon ik er helaas niet bij met de krik, maar ik had de hoop dat die ook niet al te vast zouden zitten.
Tja, als hij niet rijdend naar binnen kan dan wordt het duwen... Dus een poging gedaan hem een stukje vooruit te duwen. Helaas zat er totaal geen beweging in. Dan maar wat harder aanpakken... De sleepkabel aan de BMW en aan de Sierra en het stuur vast een beetje draaien zodat hij de goede kant op zou gaan.
Het eerste stukje viel niet mee, maar na een metertje begon hij al wat minder zwaar te rollen. Na 3 jaar is hij eindelijk van zijn plek gekomen.
En eindelijk binnen.
Ik had vorig jaar al een keertje de hoge drukspuit over de auto gehaald omdat hij een beetje groen begon te zien, maar de rechterkant kon ik toen niet bij. Nou ja, hij gaat toch uit elkaar...
Maar eerst maar even alles open gezet zodat hij van binnen kan drogen en kan luchten want dat is hard nodig.
Na 3 jaar buiten staan maakte ik me ook wel een beetje zorgen over of de remmen niet volledig vast zouden zitten. Aan de linkerkant van de auto kon ik er gelukkig met de krik bij, dus de krik er linksvoor onder en eens testen hoe het zat met de rem. Gelukkig viel dat alles mee, na een klein beetje moeite ging het wiel redelijk soepel rond. Ook linksachter viel het erg mee. Aan de rechterkant kon ik er helaas niet bij met de krik, maar ik had de hoop dat die ook niet al te vast zouden zitten.
Tja, als hij niet rijdend naar binnen kan dan wordt het duwen... Dus een poging gedaan hem een stukje vooruit te duwen. Helaas zat er totaal geen beweging in. Dan maar wat harder aanpakken... De sleepkabel aan de BMW en aan de Sierra en het stuur vast een beetje draaien zodat hij de goede kant op zou gaan.
Het eerste stukje viel niet mee, maar na een metertje begon hij al wat minder zwaar te rollen. Na 3 jaar is hij eindelijk van zijn plek gekomen.
En eindelijk binnen.
Ik had vorig jaar al een keertje de hoge drukspuit over de auto gehaald omdat hij een beetje groen begon te zien, maar de rechterkant kon ik toen niet bij. Nou ja, hij gaat toch uit elkaar...
Maar eerst maar even alles open gezet zodat hij van binnen kan drogen en kan luchten want dat is hard nodig.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Zal wel een lekker muffe bende zijn inderdaad!
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
De 'nieuwe' carrosserie is ondertussen gespoten.
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Dacht al dat de locatie bekend voorkwam. Ziet er netjes uit, maar dat kunnen ze bij Reedijk wel.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Hebben ze die binnenschermen met een AK47 onder handen genomen ofzo?
Netjes voor elkaar zo, dat wordt lekker opbouwen.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Haha, alle gaten voor de verschillende motortypes en bijbehorende zaken zijn voorbereid, dus dan wordt het al snel een gatenkaas. Straks inderdaad lekker bouwen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mijn Sierra 2.9 24v Cosworth
Flinke lading gaten inderdaad... Altijd fijn om te zien, zo'n fris gelakte koets.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Kadett en 152 gasten