Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe, Clio 2 RS phase 1
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 27 dec 2020, 12:27
- Auto: CT200H, Yaris H
- Locatie: Boskoop
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Die gaat af zeg. Ik zou me zo vergissen in deze Kadett bij een sprintje, heerlijk
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Het verrassingseffect blijft inderdaad leuk.
Het scheelt dat de meeste mensen in snelle auto's ook liefhebbers zijn wat veelal resulteert in een duimpje onhoog.
Het scheelt dat de meeste mensen in snelle auto's ook liefhebbers zijn wat veelal resulteert in een duimpje onhoog.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Iemand trouwens een idee om de temperatuur onder de kap zo laag mogelijk te krijgen? Turbo genereert aanzienlijk wat warmte en deze zit praktisch tegen de radiateur aan. Dus stationair na laten draaien ivm met smerig turbo zorgt voor behoorlijk hoge temperaturen onder de kap.
Was aan het denken voor extra luchtsleuven in de kap maar hoor zelfs geluiden dat zelfs zonder de kap temperaturen hoog oplopen ivm de turbo.
Zit trouwens al extra oliekoeler met radiateur en thermostaat op.
Was aan het denken voor extra luchtsleuven in de kap maar hoor zelfs geluiden dat zelfs zonder de kap temperaturen hoog oplopen ivm de turbo.
Zit trouwens al extra oliekoeler met radiateur en thermostaat op.
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
heb je je uitlaatspruitstuk & downpipe al ingepakt met die titanium exhaust heat wrap? Dat helpt al enorm.. ook met de spooltijd van de turbo
Als een turbo blanket past scheelt dat ook al veel.
ik heb op mijn saab turbootje ook zo'n jas, turbohuis was 300'C ... buitenkant van de jas 32'C (omgeving 20'C ofzo) (mijn infrarood gaat niet verder dan 400 en het meet moment was op idle na een paar minuten... heb mijn saab blok nog niet goed op temp gehad dus weet niet hoe goed het werkt als het echt heet is.
Als een turbo blanket past scheelt dat ook al veel.
ik heb op mijn saab turbootje ook zo'n jas, turbohuis was 300'C ... buitenkant van de jas 32'C (omgeving 20'C ofzo) (mijn infrarood gaat niet verder dan 400 en het meet moment was op idle na een paar minuten... heb mijn saab blok nog niet goed op temp gehad dus weet niet hoe goed het werkt als het echt heet is.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Haha inderdaad. Zo ben ik eind jaren negentig een keer eruit gereden in m'n 964 Carrera 2. Was de grens over, op weg richting Hunxe, gangetje of 200 op de teller. Zit er echt redelijk uit het niets een Corsa type B, helemaal uitgebouwd en met dikke turbo) opeens te lichten achter me. Dus ik volgas naar rechts - kwam ie bij ongeveer 240 voorbij. We hebben een partij lopen lachen! Maar was wel gaaf om te zien en te horen hoe dat ding voorbij kwam. Helaas zagen we hem nog geen 2km later ploffen, flink rookspoor achter zich trekkend en naar de vluchtstrook gaand.
Ook zoiets gehad in de E60 M5 met een Peugeot 205 turbo die ik pas boven de 160 een beetje kon lossen.
Ik vind dit soort projecten altijd wel iets aparts, zeker omdat je het snelheidspotentieel vaak niet verwacht.
Loopt heerlijk door, Paul S!
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Dat zijn inderdaad wel grappige dingen.
Zelf met zo'n 'underdog" een keer 's nachts op gereden met een R8.
205 met 2 liter 16 klepper onder de kap en niet helemaal standaard meer. Allebei telkens wat meer gas geven om elkaar voorbij te gaan en hard gelachen om het gezicht van de R8 bestuurder toen ik bij de vmax keer 2 nog een laatste keer voorbij kwam.
Allebei duimpje en in normaler tempo de route vervolgd.
Zelf met zo'n 'underdog" een keer 's nachts op gereden met een R8.
205 met 2 liter 16 klepper onder de kap en niet helemaal standaard meer. Allebei telkens wat meer gas geven om elkaar voorbij te gaan en hard gelachen om het gezicht van de R8 bestuurder toen ik bij de vmax keer 2 nog een laatste keer voorbij kwam.
Allebei duimpje en in normaler tempo de route vervolgd.
- JdBn
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Nice.. die 2-liter peug blokken lopen hard ja, een vriend van me had een 306 GTI-6, zo'n pre-facelift (in bordeauxrood ook nog) die eruit zag als iets waar je oma in kan rijden. Die liep alleen wel vrolijk de teller uit bij -ik denk- 240Ferdi Gielen schreef: ↑22 jun 2021, 07:50 Dat zijn inderdaad wel grappige dingen.
Zelf met zo'n 'underdog" een keer 's nachts op gereden met een R8.
205 met 2 liter 16 klepper onder de kap en niet helemaal standaard meer. Allebei telkens wat meer gas geven om elkaar voorbij te gaan en hard gelachen om het gezicht van de R8 bestuurder toen ik bij de vmax keer 2 nog een laatste keer voorbij kwam.
Allebei duimpje en in normaler tempo de route vervolgd.
Dat blok is later nog in een 309 terecht gekomen, ook leuk..
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Ik heb een keer 240 op de TomTom gehad en gas over, maar dat is in een 205 van nog geen 900 kilo best spannend
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Jup, ik ook met de mi16.Ferdi Gielen schreef: ↑24 jun 2021, 22:19 Ik heb een keer 240 op de TomTom gehad en gas over, maar dat is in een 205 van nog geen 900 kilo best spannend
Bmw's opdrukken boven de 200. Levensgevaarlijk. 235 was het hardste wat ik met dat ding heb gereden......
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Downpipe is inderdaad een goede tip, enkel het spruitstuk is nogal een vierkante "homp" dus niet echt fatsoenlijk in te wikkelen.E36-italia schreef: ↑20 jun 2021, 08:03 heb je je uitlaatspruitstuk & downpipe al ingepakt met die titanium exhaust heat wrap? Dat helpt al enorm.. ook met de spooltijd van de turbo
Als een turbo blanket past scheelt dat ook al veel.
ik heb op mijn saab turbootje ook zo'n jas, turbohuis was 300'C ... buitenkant van de jas 32'C (omgeving 20'C ofzo) (mijn infrarood gaat niet verder dan 400 en het meet moment was op idle na een paar minuten... heb mijn saab blok nog niet goed op temp gehad dus weet niet hoe goed het werkt als het echt heet is.
Zo een turbo jas gaat niet passen aangezien de turbo al een lichte aftekening heeft gezet in de radiateur. Feit blijft natuurlijk dat een turbo goed heet wordt onder de kap. Maar zag van het weekend ook dat er koelvloeistof lekt langs de waterpomp. Dus gelijk maar even een nieuwe distributieriem met pomp erop.
Wil eigenlijk niet teveel gaan lopen "zagen en hakken" in de motorkap. Vind het sleepereffect wel leuk zo.
Dankje!! Het leuke is inderdaad dat niemand het verwacht. Vroeger was dit natuurlijk nog een stuk leuker aangezien tegenwoordig de auto's standaard al behoorlijk snel zijn, zeker nu met de EV's.535d schreef: ↑20 jun 2021, 13:59Haha inderdaad. Zo ben ik eind jaren negentig een keer eruit gereden in m'n 964 Carrera 2. Was de grens over, op weg richting Hunxe, gangetje of 200 op de teller. Zit er echt redelijk uit het niets een Corsa type B, helemaal uitgebouwd en met dikke turbo) opeens te lichten achter me. Dus ik volgas naar rechts - kwam ie bij ongeveer 240 voorbij. We hebben een partij lopen lachen! Maar was wel gaaf om te zien en te horen hoe dat ding voorbij kwam. Helaas zagen we hem nog geen 2km later ploffen, flink rookspoor achter zich trekkend en naar de vluchtstrook gaand.
Ook zoiets gehad in de E60 M5 met een Peugeot 205 turbo die ik pas boven de 160 een beetje kon lossen.
Ik vind dit soort projecten altijd wel iets aparts, zeker omdat je het snelheidspotentieel vaak niet verwacht.
Loopt heerlijk door, Paul S!
Maar wat ook al aangehaald wordt, boven de 200 km/h wel even opletten geblazen. Bij 230 staan de ruitenwissertjes in DTM-style bijna verticaal over de ruit heen Harder heb ik er nog niet met gereden. Door de langere overbrengingen van de dieselbak zal de top ergens liggen tussen de 240-250 km/h. Maar vanwege de stugheid van het onderstel is dit natuurlijk levensgevaarlijk om dit op de openbare weg te testen.
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Wat ze bij oude corsa's (volgens mij) met Saab blokken doen is de radiator wat verder naar voren plaatsen... maar dat vergt wel wat knutselwerk.Paul S schreef: ↑25 jun 2021, 10:34 Downpipe is inderdaad een goede tip, enkel het spruitstuk is nogal een vierkante "homp" dus niet echt fatsoenlijk in te wikkelen.
Zo een turbo jas gaat niet passen aangezien de turbo al een lichte aftekening heeft gezet in de radiateur. Feit blijft natuurlijk dat een turbo goed heet wordt onder de kap. Maar zag van het weekend ook dat er koelvloeistof lekt langs de waterpomp. Dus gelijk maar even een nieuwe distributieriem met pomp erop.
Wil eigenlijk niet teveel gaan lopen "zagen en hakken" in de motorkap. Vind het sleepereffect wel leuk zo.
Een corsa/nova A en een kadett zullen elkaar niet zo veel ontlopen qua bouw periode denk ik?
en zal mij niks verbazen als de motorruimte van die 2 heeeel erg op elkeaar lijken.
het spruitstuk van mijn Saab is ook niet gewrapt, zelfde probleem als jij hebt.. nogal een slecht te wrappen homp...
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
In de tijd dat de mcdonalds boiracers nog in oude civicjes reden.. hadden ze van die hood risers er op.. gewoon een alu blokje tussen de scharnieren van je motorkap en de motorkap zelf... daarmee laat je de motorkap een stukje openstaan bij de voorruit/schutbord.
dat is geen gat in je motorkap.. als in gezaagd.. maar echt opvallend is het ook niet.
-
OnlineRolf205
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Je zou eens naar keramische coating kunnen kijken. Schijnt ook een hoop te schelen, maar is niet goedkoop.E36-italia schreef: ↑25 jun 2021, 13:30 het spruitstuk van mijn Saab is ook niet gewrapt, zelfde probleem als jij hebt.. nogal een slecht te wrappen homp...
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Wat wil je bereiken?Paul S schreef: ↑18 jun 2021, 21:14 Iemand trouwens een idee om de temperatuur onder de kap zo laag mogelijk te krijgen? Turbo genereert aanzienlijk wat warmte en deze zit praktisch tegen de radiateur aan. Dus stationair na laten draaien ivm met smerig turbo zorgt voor behoorlijk hoge temperaturen onder de kap.
Bescherming van de componenten in de buurt van de turbo (ie smelten), of impacteert het je intake temperatuur als het onder de kap blijft hangen?
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Van die hoodrisers ook wel eens aan gedacht.
Nu met een paar sprintjes is het nog wel onder controle te houden.
Echter als ik het circuit op ga doe je niets anders dan vol gas en vol remmen.
Dat is toch een behoorlijke andere belasting als een paar sprints trekken.
Dan weet ik zeker dat ik binnen 10 minuten de boel oververhit heb.
Vandaar dat ik naar opties kijk voor een zo laag mogelijke temperatuur te bereiken onder belasting.
Wat betreft wat ik wil bereiken: beide.smiley schreef: ↑25 jun 2021, 14:21Wat wil je bereiken?Paul S schreef: ↑18 jun 2021, 21:14 Iemand trouwens een idee om de temperatuur onder de kap zo laag mogelijk te krijgen? Turbo genereert aanzienlijk wat warmte en deze zit praktisch tegen de radiateur aan. Dus stationair na laten draaien ivm met smerig turbo zorgt voor behoorlijk hoge temperaturen onder de kap.
Bescherming van de componenten in de buurt van de turbo (ie smelten), of impacteert het je intake temperatuur als het onder de kap blijft hangen?
Nu met een paar sprintjes is het nog wel onder controle te houden.
Echter als ik het circuit op ga doe je niets anders dan vol gas en vol remmen.
Dat is toch een behoorlijke andere belasting als een paar sprints trekken.
Dan weet ik zeker dat ik binnen 10 minuten de boel oververhit heb.
Vandaar dat ik naar opties kijk voor een zo laag mogelijke temperatuur te bereiken onder belasting.
Laatst gewijzigd door Paul S op 13 jun 2023, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- smiley
- Berichten: 9095
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Er zit geen foto in je topic (die nog werkt) van je motorruimte, dus wat slagen in de rondte:
- Er vanuit gaande dat je turbo zelf het kan hebben, is isoleren met een blanket stap 1.
Als je zo dicht bij radiator zit, straalt dat naar de motor koeling over, die het zwaarder gaat krijgen.
- Als het dan toch bloedheet wordt en je kunt de warme lucht niet kwijt, moet je je intake buis beschermen met hittewerend materiaal zodat de intake lucht zo koel mogelijk aankomt.
- Als je met die 2 nog ziet dat het te snel heet wordt (aan welke intake temp zit je na 10 min op het circuit?) moet je denk ik gaan denken aan water injectie.
Bij oem ecu's begint ie onsteking terug te nemen vanaf rond de 60 graden ter bescherming van de motor, dus dan begin je vermogen weg te gooien. Heb je een oem ecu of een aftermarket?
edit; een VEMS ecu lees ik nu. Heeft die een optie om ontsteking terug te nemen te veranderen bij hogere intake?
- Er vanuit gaande dat je turbo zelf het kan hebben, is isoleren met een blanket stap 1.
Als je zo dicht bij radiator zit, straalt dat naar de motor koeling over, die het zwaarder gaat krijgen.
- Als het dan toch bloedheet wordt en je kunt de warme lucht niet kwijt, moet je je intake buis beschermen met hittewerend materiaal zodat de intake lucht zo koel mogelijk aankomt.
- Als je met die 2 nog ziet dat het te snel heet wordt (aan welke intake temp zit je na 10 min op het circuit?) moet je denk ik gaan denken aan water injectie.
Bij oem ecu's begint ie onsteking terug te nemen vanaf rond de 60 graden ter bescherming van de motor, dus dan begin je vermogen weg te gooien. Heb je een oem ecu of een aftermarket?
edit; een VEMS ecu lees ik nu. Heeft die een optie om ontsteking terug te nemen te veranderen bij hogere intake?
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Inmiddels weer meer als een jaar verder. De Kadett is voorzien van een nieuwe distributieriem, spanrollen en waterpomp. Tevens vandaag ook weer APK gekeurd voor de periode van 2 jaar. Koeling blijft een aandachtspunt. Afgelopen weekend even op circuit Zolder geweest en na een kleine 15 minuten veiligheidshalve gestopt. Gelukkig was het een sessie van een half uur... Maar ik zag dat de temperaturen opliepen. Na een korte check in de pit bleek dit ook te kloppen. Je hoort het koelwater borrelen in het vat...
Ga in september keertje langs Biesheuvel en ga toch maar een turbo `jas` halen. Hoop hiermee al veel warmte weg te krijgen. Heb ook reeds een extra motorkap waarin ik extra koelsleuven ga maken. Van de ene kant jammer want dan verdwijnt het sleeper-effect wel een beetje. Maar van de andere kant, ik wil dat de auto probleemloos een half uurtje beulen op het circuit kan doorstaan. Verder weinig gebeurd aan de Kadett aangezien ik vorig jaar mijn tweede rugoperatie heb ondergaan en zodoende mijn lichaam fysiek heb gespaard. Wat ik wel waar heb kunnen maken is het maken van meer kilometers tussen de APK in (2-jaar interval). Namelijk 2400km, dat is in ieder geval al beter als de 350km tussen de vorige APK-beurt in.
Aankomende winter staan wel een aantal werkzaamheden op de planning:
- rolkooi plaatsen;
- remmenupgrade inclusief koeling;
- racekuipen;
- uitlaatspruitstuk+downpipe verwijderen + inwikkelen met hitteband;
- motorkap met koeling plaatsen.
Betreffende mijn dagelijkse auto rijd ik vanaf 11-2020 in een zaaddodende 4 cilinder diesel, namelijk een BMW E92 320d coupe.
Eind 2020 wel langs VVT geweest voor een aantal zaken:
- EGR afdoppen;
- downpipe;
- chippen;
- clutch delay valve verwijderen.
Het resultaat van dit alles was 220pk en 436nm koppel. Het rijdt prima en is ook nog eens verrassend zuinig. Dat laatste is als een echte Hollandse schraper toch wel lekker voor de portemonnee. Met de hedendaagse Hollandse snelheden op de snelweg zit ik bij woon-werk verkeer tussen de 1:20 en 1:21. Aangezien ik dit jaar wat meer kilometers maak voor het werk (in totaal een kleine 40.000km per jaar) is het voor mij op het moment nagenoeg de ideale auto. Vlot, zuinig en een mooie auto voor te zien (al zeg ik het zelf). Heb de auto voorzien van originele 19" Alpina Dynamic velgen, originele voor en achterspoiler van Alpina.
Tevens eind vorig jaar omgezet naar Belgisch kenteken aangezien ik daar woon sedert 11-2019. Op de wegenbelasting betekende dit een besparing van ongeveer 100 per maand.
Ga in september keertje langs Biesheuvel en ga toch maar een turbo `jas` halen. Hoop hiermee al veel warmte weg te krijgen. Heb ook reeds een extra motorkap waarin ik extra koelsleuven ga maken. Van de ene kant jammer want dan verdwijnt het sleeper-effect wel een beetje. Maar van de andere kant, ik wil dat de auto probleemloos een half uurtje beulen op het circuit kan doorstaan. Verder weinig gebeurd aan de Kadett aangezien ik vorig jaar mijn tweede rugoperatie heb ondergaan en zodoende mijn lichaam fysiek heb gespaard. Wat ik wel waar heb kunnen maken is het maken van meer kilometers tussen de APK in (2-jaar interval). Namelijk 2400km, dat is in ieder geval al beter als de 350km tussen de vorige APK-beurt in.
Aankomende winter staan wel een aantal werkzaamheden op de planning:
- rolkooi plaatsen;
- remmenupgrade inclusief koeling;
- racekuipen;
- uitlaatspruitstuk+downpipe verwijderen + inwikkelen met hitteband;
- motorkap met koeling plaatsen.
Betreffende mijn dagelijkse auto rijd ik vanaf 11-2020 in een zaaddodende 4 cilinder diesel, namelijk een BMW E92 320d coupe.
Eind 2020 wel langs VVT geweest voor een aantal zaken:
- EGR afdoppen;
- downpipe;
- chippen;
- clutch delay valve verwijderen.
Het resultaat van dit alles was 220pk en 436nm koppel. Het rijdt prima en is ook nog eens verrassend zuinig. Dat laatste is als een echte Hollandse schraper toch wel lekker voor de portemonnee. Met de hedendaagse Hollandse snelheden op de snelweg zit ik bij woon-werk verkeer tussen de 1:20 en 1:21. Aangezien ik dit jaar wat meer kilometers maak voor het werk (in totaal een kleine 40.000km per jaar) is het voor mij op het moment nagenoeg de ideale auto. Vlot, zuinig en een mooie auto voor te zien (al zeg ik het zelf). Heb de auto voorzien van originele 19" Alpina Dynamic velgen, originele voor en achterspoiler van Alpina.
Tevens eind vorig jaar omgezet naar Belgisch kenteken aangezien ik daar woon sedert 11-2019. Op de wegenbelasting betekende dit een besparing van ongeveer 100 per maand.
- Bijlagen
-
- 20220613_204316 (2).jpg (60.97 KiB) 1615 keer bekeken
-
- IMG-20220328-WA0001.jpg (304.12 KiB) 1615 keer bekeken
-
- IMG-20211101-WA0008.jpg (355.2 KiB) 1615 keer bekeken
-
- Screenshot_20220417-100912_Chrome (2).jpg (118.9 KiB) 1615 keer bekeken
-
- IMG-20220419-WA0004 (2).jpg (304.43 KiB) 1615 keer bekeken
- Martijn_bmw
- Berichten: 26692
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Staat hem idd erg mooi die wielen! En lekker verschil op mrb in België
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Kun je de hete lucht niet via je parafaan af laten voeren?
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Thanks Martijn, ik alleen de velgen en spoilers. Jij hebt ook nog de rest van de auto die erbij hoortMartijn_bmw schreef: ↑25 aug 2022, 17:04 Staat hem idd erg mooi die wielen! En lekker verschil op mrb in België
Alpina blijft voor mij ook altijd een guilty pleasure!
Heb hier al veel over gelezen. Dan is het handigst (alla Honda-gewoonte) hood risers te plaatsen zodat je motorkap aan de achterzijde wat open staat. Echter als je kijkt naar de luchtflow over de auto heen ontstaat de meeste trek ongeveer een halve meter van de voorkant van de motorkap af zowat (e.e.a. hangt natuurlijk af van de stroomlijn van de auto ansich). Weet niet meer zeker, maar volgens mij stond dit op het Mazda RX7 forum. Eerst maar eens kijken wat een turbo jas doet. Misschien (hopelijk) scheelt dat al genoeg. Feit blijft dat die turbo en spruitstuk een behoorlijke warmtestraling afgeven zodra de kap opengaat. Olietemperatuur blijft prima, het is enkel het koelcircuit. En dat is dan weer rechtstreeks terug te verklaren naar de hittestraling van de turbo tegen de radiateur aan.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26692
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Inderdaad blijft een geweldige guilty pleasure een AlpinaPaul S schreef: ↑25 aug 2022, 17:36Thanks Martijn, ik alleen de velgen en spoilers. Jij hebt ook nog de rest van de auto die erbij hoortMartijn_bmw schreef: ↑25 aug 2022, 17:04 Staat hem idd erg mooi die wielen! En lekker verschil op mrb in België
Alpina blijft voor mij ook altijd een guilty pleasure!
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk,BMW E92 320d 220pk
En wat doe je dan als je toch al tijd te kort komt voor de hobby auto´s, juist dan koop je er nog 1 bij.
In dit geval een vroege E36 320i coupe van het jaar 1992 in originele staat.
Originele radio zit er nog in evenals werkende climate control, een optie die je niet vaak ziet op een vroege E36.
Heb de auto reeds voorzien van verse olie, oliefilter, luchtfilter en bougies.
Plannen zijn voorlopig eerst een grondige polijstbeurt. Vanaf daar zien we wel verder. Gedachte spelen ook
om deze te voorzien van originele Alpina voorspoiler en velgen. Zo kan de auto (eventueel) weer makkelijk naar originele staat worden teruggebracht en het is weer eens wat anders als het m-pakket. Alleen de Alpina E36 velgen zijn tegenwoordig erg schaars.
In dit geval een vroege E36 320i coupe van het jaar 1992 in originele staat.
Originele radio zit er nog in evenals werkende climate control, een optie die je niet vaak ziet op een vroege E36.
Heb de auto reeds voorzien van verse olie, oliefilter, luchtfilter en bougies.
Plannen zijn voorlopig eerst een grondige polijstbeurt. Vanaf daar zien we wel verder. Gedachte spelen ook
om deze te voorzien van originele Alpina voorspoiler en velgen. Zo kan de auto (eventueel) weer makkelijk naar originele staat worden teruggebracht en het is weer eens wat anders als het m-pakket. Alleen de Alpina E36 velgen zijn tegenwoordig erg schaars.
- Bijlagen
-
- IMG-20220826-WA0012.jpg (438.36 KiB) 1233 keer bekeken
-
- IMG-20220826-WA0010.jpg (416.28 KiB) 1233 keer bekeken
-
- IMG-20220826-WA0008.jpg (252.13 KiB) 1233 keer bekeken
-
- IMG-20220826-WA0007.jpg (450.15 KiB) 1233 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Paul S op 27 aug 2022, 08:01, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
- Martijn_bmw
- Berichten: 26692
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Kadett E Turbo 285pk, Range Rover Vogue werkpaard
Oh is de e36 alweer verkocht? zag er goed uit op de foto’s van je vorige post
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
Nee nee... Al blijft een goed bod....Martijn_bmw schreef: ↑26 aug 2022, 18:30 Oh is de e36 alweer verkocht? zag er goed uit op de foto’s van je vorige post
Topic titel aanpassen lukte niet en heel handig ben ik dan weer niet op forums heb ik al gemerkt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arstey, Eric Z, Gijzert, Jeroen, Marc Sierra, Mark 320iS, Martijn M, maurizio, neklov, Philipoo en 77 gasten