E89 Z4+E34 M5+RAV4+C400X
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Netjes, gewoon een extra module ertussen?
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Jup, het is click-and-play.
Vandaag nog even een setje in de 1M gezet, omdat ik nu al wel wist hoe eea ging was het 1,5 uur werk max, op mn gemakje. Meeste tijd kost het zoeken naar een mooie route voor de kabels en een plekje voor de module.
Vandaag ook nog even terug geweest naar de Groot, 2 weken geleden eerste keer rijden met de nieuwe banden maar er zat een vervelende trilling in het stuur. Vandaag opnieuw gebalanceerd en nu is hij trillingsvrij.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Linkje? Dat lijkt mij wel wat.
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
https://a.aliexpress.com/_vkwJen
Ik had hem met een week in huis alle 2 de keren vanuit China. Er was geen EU voorraad voor de mijne. En geen btw en importheffing gehad….kan nog net voor 1 juli.
Zijn diverse modellen voor de diverse infotainment systemen.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Vanmorgen nog even de diff olie ververst van de M5. Klaar voor de trackday op de Ring 2 juli! Mag wel weer eens n bijna 2 jaar
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Afgelopen zaterdag met de 1M met een collega (Alpine) en vriend (205 GTI) gaan toeren richting Ring en wat leuke weggetjes daar. Lekker gespeeld, ik moest op tijd weer naar huis dus tegen uur of 3 de snelle route naar huis genomen. Heerlijk kunnen doorrijden, continu tussen de 180 en 240 zo’n beetje op de 1 en de 61. Net voor de grens: BOEM! Vermogen weg bij meer als 0,5cm gasstand…Wist binnen 1 seconde wat het was: de alom bekende chargepipe van de n54
Zat er gelukkig nog zo goed als tegenaan, hij liep nog prima, dus op dooie gemakje naar huis gehobbeld met gangetje slak. Bij Eindhoven motormangementlampje pas aan.
Dacht laatst nog onderweg naar huis toen ik de 1M ophaalde bij The Engineers van de inlaatreiniging: shit had de chargepipe meteen wel preventief kunnen vervangen/upgraden, alles lag toch los Dus ja…….
Maar ja, upgrade is besteld, even wachten dus nog en is in een paar tellen vervangen. Geen hogere wiskunde gelukkig.
Zat er gelukkig nog zo goed als tegenaan, hij liep nog prima, dus op dooie gemakje naar huis gehobbeld met gangetje slak. Bij Eindhoven motormangementlampje pas aan.
Dacht laatst nog onderweg naar huis toen ik de 1M ophaalde bij The Engineers van de inlaatreiniging: shit had de chargepipe meteen wel preventief kunnen vervangen/upgraden, alles lag toch los Dus ja…….
Maar ja, upgrade is besteld, even wachten dus nog en is in een paar tellen vervangen. Geen hogere wiskunde gelukkig.
- Bijlagen
-
- 91CCF539-99F0-4EC2-8CB1-662C9267A174.jpeg (107.51 KiB) 1442 keer bekeken
-
- DF38A108-1310-4797-891E-7E2A447E7A4D.jpeg (88.84 KiB) 1442 keer bekeken
-
- A3FC0239-FBC2-40C4-B303-08AFE2E6F580.jpeg (100.26 KiB) 1442 keer bekeken
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Superirritant en herkenbaar , maar na de upgrade ook weer 100% verleden tijd .
- Jaws
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
En voor welke chargepipe heb je gekozen als upgrade?
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Ik heb het ook gehad met dr m135i na een dagje driften.. toch constant bewegingen van de motor tegen een vast gemonteerde intercooler.. ik heb hem destijds vervangen voor een Masata.. had eerst een goedkopere maar die kregen we er niet fatsoenlijk onder.. masata was 15 min ofzo
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Vrsf zijn ook wel bekende onderdelen hoor. Je schrikt ff maar simpel op te lossen.
Fijn dat de fun ritjes er weer zijn!
Fijn dat de fun ritjes er weer zijn!
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Vond het toen vooral fijn dat mijn tuner vrolijk zei dat die chargepipe problemen internetfora bs was, toen ik het vooraf vroeg
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Maar Fabian, is jouw 1M dan getuned? Meestal hoor je deze issues alleen bij getunede motor.
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Nope, is standaard en altijd ook zo geweest. Volgens mij komt het ook bij standaard n54’s vaak voor hoor.matthyssie schreef: ↑29 jun 2021, 12:28 Maar Fabian, is jouw 1M dan getuned? Meestal hoor je deze issues alleen bij getunede motor.
Als het goed is dit weekend de nieuwe chargepipe uit de USA al binnen, dat schiet lekker op.
Vrijdag naar de Ring met de M5, trackday. Kan niet wachten, veeeeeeels te lang geleden alweer!
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Yes! Hopen dat het droog blijft!
- Philipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Komt standaard ook vaak voor. Stukje plastic wat 10 jaar lang heen en weer geschud wordt en heel veel heatcycles heeft wordt vanzelf broos. Knal er een beetje boost op en *poef*matthyssie schreef: ↑29 jun 2021, 12:28 Maar Fabian, is jouw 1M dan getuned? Meestal hoor je deze issues alleen bij getunede motor.
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Het internet staat vol met deze waarschuwing en toch blijven mensen eigenwijs doorrijden met de standaard chargepipe.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Iets met “don’t fix it if it aint broken” ik zou ook wachten tot ie los schiet en er dan een andere er op zetten.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Ik zou m alleen aanpakken icm tuning.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Ik zou ‘m preventief aanpakken, voor een paar 100 euro het risico lopen om tijdens een lange trip opeens zonder turbo verder te moeten, no thanks!
Preventief vervangen kan je plannen, wachten tot ie stuk gaat niet en komt altijd op een ongelegen moment.
Preventief vervangen kan je plannen, wachten tot ie stuk gaat niet en komt altijd op een ongelegen moment.
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Met het risico dat plastic deeltjes het blok, turbo etc beschadigen? Snap niet waarom mensen dat risico willen lopen voor die paar honderd euro.
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E89 Z4+E34 M5+1M Coupe+RAV4
Op het 'internet' lees je altijd de sh*t verhalen terwijl de meeste die ik ken met een 1M of M2 allemaal nog met OEM chargepipe rondrijden.
Ze scheuren meestal alleen bij de aansluiting (klem), dat betekend dat de kans dat er losse delen afbreken en in de turbo belanden nihil is. Vaker gaan ze stuk bij tuning aangezien de aansluiting de hogere druk niet aan kan. Mijne is nog niet getuned....
Ze scheuren meestal alleen bij de aansluiting (klem), dat betekend dat de kans dat er losse delen afbreken en in de turbo belanden nihil is. Vaker gaan ze stuk bij tuning aangezien de aansluiting de hogere druk niet aan kan. Mijne is nog niet getuned....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 202 gasten