E89 Z4+E34 M5+RAV4+C400X
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Ik zou ook even de massapunten/-kabels controleren op/rond het blok.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Helemaal uitvallen en niet meer starten lijkt me ook contactslot gerelateerd. Ik zou daar beginnen met doormeten. Het is alleen lastig dat het maar af en toe gebeurt. Kortom, als alles werkt kun je meten tot je een ons weegt, maar daar heb je weinig aan. Dan kun je beter permanente uitval hebben, want dan pas kun je beginnen met zoeken.
Je kunt wel de kabels nalopen op beschadigingen, te beginnen bij contactslot.
Je kunt wel de kabels nalopen op beschadigingen, te beginnen bij contactslot.
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Precies, dat is het. Lastig dus///Joost schreef: ↑13 mar 2019, 10:28 Helemaal uitvallen en niet meer starten lijkt me ook contactslot gerelateerd. Ik zou daar beginnen met doormeten. Het is alleen lastig dat het maar af en toe gebeurt. Kortom, als alles werkt kun je meten tot je een ons weegt, maar daar heb je weinig aan. Dan kun je beter permanente uitval hebben, want dan pas kun je beginnen met zoeken.
Je kunt wel de kabels nalopen op beschadigingen, te beginnen bij contactslot.
Daarom was ik ook zo blij toen het gebeurde bij stilstand met de motor uit. Ik dacht toen meteen aan contactslot, beetje frotten maar hielp niets. Tot ik 5 min later met mn voet tegen de kabels aanstootte: alles weer aan. Het zit overduidelijk daar, maar zal een slecht contact/kabelbreuk/slechte stekker etc zijn. Is gewoon wat lastig zoeken.
Dit weekend weer even wat tijd, dan alles daar nog eens goed nalopen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Dan maar de motor aanzwengelen, en elk draadje daar in de buurt wutteren en bewegen tot ie uitvalt.
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Lastige storingen zijn dat inderdaad en heel fijn is een uitval niet als je ergens met 200+ op een circuit in de bocht hangt. Zonder stuur- en rembekrachtiging wordt het dan wel heel spannend Hopelijk krijg je het snel gevonden
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Dit soort elektrische problemen zijn altijd erg vervelend. Zo heb ik een aantal jaren terug het probleem gehad dat de auto als het warm was in de zomer met warme motor niet wilde starten. Als ik de steutel draaide gingen alle lampjes wel aan, maar de startmotor gaf alleen een tik. De startmotor toen laten reviseren en een tijd geen problemen meer gehad. Maar of dat door de gereviseerde startmotor kwam betwijfel ik, een jaar later ofzo was het weer precies hetzelfde. Op den duur merkte ik ook dat mijn dashboardverlichting mee ging knipperen als ik de richtingaanwijzer aanzette. Na lang zitten puzzelen op de elektrische schema's kwam ik tot de conclusie dat er ergens een flinke elektrische weerstand in de bedrading vanaf het contact moest zitten. Toen heb ik de bedrading bij het contactslot eens goed bekeken en bleek er een AMP krimpcontact op de 12V naar het contact te zitten die een vorige eigenaar nooit goed aangeknepen had met de juiste tang. Toen ik hem beetpakte kon ik de draad er met de hand uittrekken. Na het fatsoenlijk gemaakt te hebben was het knipperen van de verlichting opgelost en ook de startproblemen heb ik nooit meer gehad. Blijkbaar was de weerstand van de warme startmotor in combinatie met de weerstand van het slechte contact soms te hoog om de startmotor aan de gang te krijgen.
Maar dit geval klinkt niet als heel ingewikkeld om uit te vinden. Ik zou de motor laten lopen en de bedrading gaan bewegen, als er ergens een draadbreuk of kortsluiting zit zal er vast wel iets merkbaar zijn als je de bedrading beweegt. Het lijkt me dat je de slechte plek op die manier toch vrij snel moet kunnen vinden.
Maar dit geval klinkt niet als heel ingewikkeld om uit te vinden. Ik zou de motor laten lopen en de bedrading gaan bewegen, als er ergens een draadbreuk of kortsluiting zit zal er vast wel iets merkbaar zijn als je de bedrading beweegt. Het lijkt me dat je de slechte plek op die manier toch vrij snel moet kunnen vinden.
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Drama die hoeveel elektriciteit in de auto's - er gaan werkelijke kilometers aan kabels in. Hoe moet je dit handig aanpakken?
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Misschien heb je er wat aan...jaren geleden hadden wij bij onze toenmalige E34 ook ineens elektronische problemen. Begon met kortstondig uitvallen en uiteindelijk deed ie niets meer. Nu ging het hier niet om een M5 maar misschien zit het daar hetzelfde. In de motorruimte zaten, ergens in de buurt van de veertoren (links of rechts weet ik niet zeker meer) een paar flinke hoofdzekeringen. Een soort metalen plaatjes die elk met twee M6 moertjes vast zitten. Ik zag er eerst weinig aan, totdat ik toch maar even de moertjes eraf haalde. Toen bleek één van de plaatjes gescheurd precies onder de moer. Ik heb toen even kort een brugje gemaakt en later nieuwe zekeringen geplaatst. Daarna geen problemen meer gehad.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Ah ja deze dus:
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Klopt, thnx voor de tip, maar daar was ik mee begonnen vorig jaar ergens tezamen net de diverse relais, maar zijn allemaal in orde.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Ah jammer dat het ‘m daar niet in zat. Succes met de zoektocht dan maar.
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Gisteren een geweldige dag op Spa gehad.
400km gemaakt op de baan, om 16:00 vond ik t wel mooi geweest en weer opgeladen om huiswaarts te gaan. We mochten tot 18:00 hoorden we ‘s-morgens....
Het draadjes-probleem deed 2x de kop op tijdens de warm-up lap, daarna weer alle draadjes vastgehad in de hoop dat hij af zou slaan. Nee dus. Maar de heel dag daarna ook niet meer, dus ja
Begonnen op de slicks, altijd lekker. Marge te over, remmen kan met de Movit’s dan ECHT laat. Tegen de middagpauze kwam eindelijk het draad door de 1 slick heen, dus die kunnen eindelijk vervangen worden door normaal rubber. In de pauze gewissed naar de Achilles bandjes, 235 rondom 18-inch. Wat een lol, heerlijk. Ja het gaat langzamer, maar de balans is zo leuk en voorspelbaar. En ze zijn niet kapot te krijgen gewoon.
Heb veel gefilmd, daar zal ik nog wat leuks van inelkaar edit-en. Dit even snel van de Gopro getrokken, 1e rondje met de Achilles-jes, even rustig aftasten waar de grens ligt
https://youtu.be/yJZi83f0lsU
400km gemaakt op de baan, om 16:00 vond ik t wel mooi geweest en weer opgeladen om huiswaarts te gaan. We mochten tot 18:00 hoorden we ‘s-morgens....
Het draadjes-probleem deed 2x de kop op tijdens de warm-up lap, daarna weer alle draadjes vastgehad in de hoop dat hij af zou slaan. Nee dus. Maar de heel dag daarna ook niet meer, dus ja
Begonnen op de slicks, altijd lekker. Marge te over, remmen kan met de Movit’s dan ECHT laat. Tegen de middagpauze kwam eindelijk het draad door de 1 slick heen, dus die kunnen eindelijk vervangen worden door normaal rubber. In de pauze gewissed naar de Achilles bandjes, 235 rondom 18-inch. Wat een lol, heerlijk. Ja het gaat langzamer, maar de balans is zo leuk en voorspelbaar. En ze zijn niet kapot te krijgen gewoon.
Heb veel gefilmd, daar zal ik nog wat leuks van inelkaar edit-en. Dit even snel van de Gopro getrokken, 1e rondje met de Achilles-jes, even rustig aftasten waar de grens ligt
https://youtu.be/yJZi83f0lsU
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Fijn dat ie niet ingehouden heeft en mooie afbouw toch eerst slicks en dan meuk rubber om de draak te steken!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Heerlijk man, zit hier te genieten van je onboard-filmpje!
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Dikke pret weer. Geven die Achilles nog íets van grip of is het alleen maar glijerij?
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Tof Fabian! Achilles is echt een feestje om mee te rijden als je niet voor de snelste rondetijd gaat.
-
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Lekkere onboard, moet een vermakelijke dag zijn geweest en wat blijft die oude M5 toch een heerlijke dikke en betrouwbare circuitwagen
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Zeker wel hoor. Maar het grensbereik is vooral heel smooth (daar helpt het onderstel van de m5 ook wel aan mee).FreudeamFahren schreef: ↑23 mar 2019, 09:44 Dikke pret weer. Geven die Achilles nog íets van grip of is het alleen maar glijerij?
Je kunt ze ook echt “overrijden”, maar kapot gaan ze niet.
Dit was een setje met Motec wielen die ik van Andre had overgenomen voor de 1M, maar ze passen perfect op de M5. Banden hadden al heel wat mishandeling van Andre gehad, maar ik kan er ng wel een dagje mee.....
Heb ook nog een 17-inch set met Achilles, ook goed maar daar merk je dat de wang iets meer flext, buitenkant slijt daar sneller van weg door het “doorhangen” van de wang daar.
Er stond een Belg naast me met een c63 combi, die had Goodyears waar achter aan de binnenzijde het hele loopvlak gewoon weg was. Voor begon het al los te laten, je kon het zo van het karkas trekken. Absurd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Gaaf hoor, Fabian. Leuk werken in zo'n M5.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
gaaf! je kunt in het filmpje inderdaad goed de balans zien van de auto en dat je 'em rustig aan voelt komen als die begint te glijden, mooi geleidelijk.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Leuk filmpje! Snap dat er fun mee gehad hebt
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Ik “stoorde” me al sinds ik de 1M heb aan de achterkant, en dan met name hoe de achterlichten afsteken tov de rest van de auto. Nu is de auto behoorlijk donker, dus Blackline achterlichten leken me net iets “te” worden. Dus maar zo gelaten. Totdat Joost hier een setje aanbood die van zijn 1M afkwamen...toch maar proberen dan
Afgelopen zondag hadden we toertochtje naar de Ring, Joost ging ook mee met z’n nieuwe Italiaanse volvloed en hij had zn bagageruimtje gevuld met lekkers voor mij!
Zojuist gemonteerd en ben er helemaal happy mee, wat maakt dit de achterkant af voor mij zeg!
Onderste foto is 50/50 voor het verschil.
Afgelopen zondag hadden we toertochtje naar de Ring, Joost ging ook mee met z’n nieuwe Italiaanse volvloed en hij had zn bagageruimtje gevuld met lekkers voor mij!
Zojuist gemonteerd en ben er helemaal happy mee, wat maakt dit de achterkant af voor mij zeg!
Onderste foto is 50/50 voor het verschil.
- Bijlagen
-
- D69327F3-062C-4B4C-B199-FDD5281341C1.jpeg (394.3 KiB) 1562 keer bekeken
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Allebei vervangen.
- Bijlagen
-
- FC84A951-6B18-4DC8-B337-3F3B2CD51659.jpeg (423.11 KiB) 1560 keer bekeken
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Allebei vervangen
- Bijlagen
-
- 3611F20E-E645-445E-B9E3-FA15E81EBDA6.jpeg (405.38 KiB) 1560 keer bekeken
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: Z3 QP 2.8+E89 Z4+Megane GT+E34 M5+1M Coupe
Veel beter inderdaad!
Mooi kleurtje trouwens in real life, ik word er een beetje hebberig van
Mooi kleurtje trouwens in real life, ik word er een beetje hebberig van
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 160 gasten