Macboys opvolger draadje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten

Welke zou ik moeten kiezen ?

Mini Cooper S cabrio natuurlijk !
27
26%
Jaguar XE 2.0d 180pk natuurlijk !
76
74%
 
Totaal aantal stemmen: 103

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Macboys opvolger draadje

Bericht door Macboy » 21 apr 2016, 01:39

Inmiddels loop ik weer allerlei draadjes te bevuilen dus vandaar even dit nieuwe topic geopend.

Ik heb tot nu toe altijd maar één auto gereden waarmee ik veel kilometers maakte. Dat beperkte mij natuurlijk wel enigszins, ook vanwege de hoge leaseprijzen. In het draadje van de 718 kan je lezen dat ik een beetje aan het dromen ben geslagen over het zakelijk rijden van een Boxster 718. Een ultieme droom natuurlijk.

Die kilometers zullen niet minder worden, maar met een 718 zakelijk moet ik er wel iets naast kopen. En toen kreeg ik het idee om gewoon een tweede auto zakelijk in te zetten - ook weer lease aangezien ik veel kilometers ga maken en dus geen gedoe en gezeik wil. Voordeel daarbij is dat ik de andere auto dan minder kan inzetten hetgeen zijn uitwerking op de leaseprijs heeft.

Het zal voor mij een beetje spelen gaan worden met de kilometers. Dus 25/25 of 20/35 ? Maar goed dat kan je gaandeweg in het contract makkelijk aanpassen. Feit is wel dat beide autos goed bereden gaan worden en dan wil ik geen zorgen hebben, maar gewoon vaste en duidelijke bedragen.

Zo bezien kan je dan ook genoegen nemen met "minder luxe" wetende dat thuis een 718 op je staat te wachten. Waar je dus gewoon bijtelling over betaalt zodat je die ook af en toe prive kan inzetten en leuke ritten en vakanties mee kan doen. Maar als ik een zitting in Leeuwarden heb, kan ik dus gewoon de Up! laten staan en de 718 meenemen. Dus lange snelwegritten hoeven geen beperking te zijn, omdat ik dan gewoon de 718 kan inzetten. De Up! zal ik gebruiken op bepaalde ritten waar ik de 718 niet wil gebruiken, of ritten met slecht weer waar je wat minder plezier uit de 718 haalt. Dan bedoel ik niet de kou, maar echt regen.

Je moet er dan wel voor waken om niet alsnog altijd die 718 mee te nemen. Maar goed dat moet je dan doen met discipline en door jezelf te belonen als het ware. Ben het wel met je eens dat je dan een goede auto ernaast zou willen. Maar ik denk dat met een Up! dat prima te doen moet zijn omdat je thuis ook nog iets anders hebt staan en denk dat dit gevoelsmatig veel voldoening zal geven in een Up!. Maar dat moet ik gewoon uitproberen.

Dat gezegd hebbende kijk ik nu maar een paar autos, maar het wordt al snel veel duurder allemaal. Het liefst zou ik er een Skoda Fabia Combi naast willen, maar dan wordt het prijstechnisch allemaal minder interessant want bij elkaar (met de 718 dus) nog veel duurder dan 60.000km alleen in de Boxster 718. En dat was nou net niet de bedoeling. Een Fabia is al gauw €200 per maand duurder, daarnaast iets meer verbruik en ook wat meer bijtelling. Dan heb je het al snel over €350 extra per maand ten opzichte van een Up!.

Binnenkort maar eens even alles op een rijtje zetten, maar ik kijk nu eerst naar de VW Up! en Peugeot 108 en mocht het toch uitkomen de Skoda Fabia Combi, de VW Polo en de Ford Fiesta.

En als ik alles op een rijtje heb gezet kan het samenstellen van de autos natuurlijk beginnen. Reden dat ik er zo vroeg bij ben is omdat de 718 behoorlijk lange levertijden zal gaan krijgen. Nu al zeker 6 maanden maar dat gaat rap richting 8 maanden of meer en ook 2 maanden extra voor het afhalen in Zuffenhausen. Dat zou betekenen dat ik dus deze zomer al een definitieve keuze en bestelling zal moeten maken.

Kortom binnenkort maar eens gaan proefrijden in een 718 en de hier genoemde kleinere autootjes. Daarnaast de prijzen op een rijtje zetten en de boel door laten rekenen. Daarnaast natuurlijk altijd nog de optie om weer voor één auto te gaan zoals een dikke bomvolle 320d touring of misschien een kalere 330d. Of eindelijk die Jaguar XE een keer. Of toch gewoon weer een dikke 1-serie waar ik echt super tevreden over ben.

Maar op dit moment zit al mijn aandacht gefocust op de Boxster 718 met een kleine stadsauto ernaast. Als dat haalbaar is ga ik dat doen. Mocht dat niet lukken dan trek ik alles natuurlijk door naar volgend jaar.
Laatst gewijzigd door Macboy op 06 dec 2017, 02:17, 8 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door martll » 21 apr 2016, 07:52

Ik zie in dit verhaal geen een keer R26-R staan.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Metchu » 21 apr 2016, 07:55

lang verhaal is lang zonder plaatjes. niet nadenken, gewoon doen is het motto!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door JP » 21 apr 2016, 08:11

Ik zie in dit verhaal geen een keer GTD staan.

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 479
Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
Locatie: Nürburgring 1700+ laps

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Alexander » 21 apr 2016, 08:19

Ik zie in dit verhaal geen een keer MX5 staan.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door ErikS » 21 apr 2016, 08:22

Een Up! is een prima wagen om kilometers in te draaien.
De meeste die een Up! of een Polo hebben gereden kiezen blindelings voor de Up!

Ik zou het overigens zo weer doen, maarja, we hebben de Up! nog dus schiet er niet zo veel mee op. ;-)
Het grappige is dat ik juist de Up! ook vaak pakte voor de lange afstanden. Lachen man, uiteindelijk altijd 1 op 19 hoe hard het ook ging.

Toch, zou ik persoonlijk voor 1 wagen gaan. Die Porsche komt er bij jou evengoed wel, dat weet jij ook.
Persoonlijk zou ik ook eerder prive een Porsche kopen voor de leuke ritten. En dan een van een jaar of wat oud, niet te veel km's en lekker 2 jaar garantie ofzo.

(zoekt porschie occassie, man man, dat valt tegen tov de huidige nieuwprijzen?!)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Macboy » 21 apr 2016, 08:56

Het is inderdaad niet bepaald goedkoop Erik dat heb je goed bekeken ...

Mocht de Boxster 718 te duur worden dan is inderdaad een andere speelgoed auto die ik voor minder km inzet zeker wel een optie. Heb namelijk vorig jaar ook de MX-5 al overwogen. Maar vond het in veel omstandigheden niet echt ideaal alleen als daily. Jammer dat ik er toen niet aan gedacht heb deze optie te kunnen nemen.

Maar een Mazda MX-5 en een Skoda Fabia Combi moet natuurlijk wel heel goed kunnen financieel. Een Megane R26-R of iets gelijks is natuurlijk ook top, maar ben zelf echt cabrio liefhebber dus zou graag willen dat die cabrio er eindelijk een keer komt.

Audi TT, BMW Z4, Mazda MX-5 dat idee. Die laatste bevalt me dan wel het meeste en is verreweg het goedkoopste. De combinatie met een andere dure cabrio lijkt me eerlijk gezegd niet extreem veel verschillen van de Boxster 718, dus dan wordt het altijd die laatste.

Wordt het dus te duur dan kan ik inderdaad kijken naar een Mazda MX-5, goeie tip :thumbup:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Reind » 21 apr 2016, 09:20

Ik ga volgend jaar hoogstwaarschijnlijk voor de 330e. De leaseprijzen zijn opvallend aantrekkelijk. Lager dan bijvoorbeeld de 320d. En de bijtelling is ook laag door bijtelling en BPM.

Wellicht een optie.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door dvh » 21 apr 2016, 09:24

Waar moet ik aan denken bij een 330e ? Ik kijk eigenlijk nooit naar leaseauto's...

Bombadil
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Bombadil » 21 apr 2016, 09:43

Heb je al financiële cijfers erbij?

Gevoelsmatig is twee auto`s leasen en de km verdelen niet significant goedkoper dan één dure leasen.



En eventueel geen youngtimer BMW kopen op de zaak en dan over de dagwaarde bijtellen? Eventueel naast een leasedieseltje?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door dvh » 21 apr 2016, 09:44

Persoonlijk.

Up leasen voor de km's... Supercheap. Beetje reclame erop. Staat leuk en komt altijd goed over.
En gewoon prive een leuke auto kopen/sparen. Duurt wellicht wat langer voordat je 'm hebt maar is natuurlijk goedkoper en minder gezeur/geregel.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Macboy » 21 apr 2016, 11:24

Bombadil schreef:Gevoelsmatig is twee auto`s leasen en de km verdelen niet significant goedkoper dan één dure leasen.
Helemaal correct. Waar het echter om gaat is dat als ik voor de Boxster 718 ga met 50.000km of meer, dat ik er dan sowieso een auto privé naast moet gaan kopen. Want alleen een 2-deurs cabrio red ik het niet meer mee in mijn huishouding. Daarom is dus twee leaseautos met 25/25 wél veel goedkoper dan een Boxster 718 met daarnaast een privé auto.

En eigenlijk vind ik het wel een prettige gedachte om de tweede auto ook gewoon zorgeloos te kunnen rijden. Die zal immers ook vooral zakelijk ingezet worden. Stickers heb ik ook aan gedacht dat is erg leuke reclame, maar voor mij niet helemaal nodig. Maar ga ik nog overwegen dank voor de tip dvh !

En sowieso is het wel goedkoper, ook al is het niet veel. Nogmaals, zakelijk kopen ga ik gewoon niet doen. Het gaat mij ook om nieuwe auto's rijden en kunnen samenstellen. Dat vind ik leuk en dat is mij het geld waard. Die vaste maandelijkse zekerheid is voor mij een stabiele en prettige factor. En niet andere facturen erbij en onzekerheden en de auto moeten verkopen.

Daarnaast €50.000 privé sparen en dan aan een auto uitgeven is voor mij helaas geen realistische optie. Bovendien rijd ik dan ook echt wel met meer zorgen rond dan nu. Lekker alles prima verzekerd en geen moeite hebben de auto ergens te parkeren of een nachtje te laten staan. Met een uit privé geld betaalde auto - los dat ik er flink voor moet sparen - zou ik dat niet hebben.

En zeg nou zelf: als Porsche fapper is een nieuwe 718 samenstellen toch wel echt geweldig ! Ik bedoel auto's kosten gewoon geld. Echt goedkoop kan het nooit. Dan maar gewoon iets meer kwijt zijn en lekker zorgeloos kunnen leasen toch ? Heb ik altijd al gedaan. En helpt mij enorm om als eenpitter de kosten te drukken want andere grote kostenpost heb ik natuurlijk niet.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door ErikS » 21 apr 2016, 12:25

Dit zou ik doen

Dik in de opties, volle modellen, nieuw neusje.
Prima motor. Kan in de lease nooit heel duur zijn met zo'n aankoopsprijs.

Als je goed zoekt zijn ze te vinden voor dit geld.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door MarkS » 21 apr 2016, 13:01

De configurator van Porsche is idd leuk (in de zin van een lachertje) in vergelijking met bijvoorbeeld BMW, geen prijzen erbij. Dus ik stel ook altijd de dikste uitvoeringen samen. Ben alleen een beetje bang voor het moment dat ik met m'n configuratie naar de dealer ga ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Hielke » 21 apr 2016, 13:12

ErikS schreef:Dit zou ik doen

Dik in de opties, volle modellen, nieuw neusje.
Prima motor. Kan in de lease nooit heel duur zijn met zo'n aankoopsprijs.

Als je goed zoekt zijn ze te vinden voor dit geld.
Waarom zou ie dat doen als ie een Porsche wil hebben?

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door RutgerK » 21 apr 2016, 13:24

dvh schreef:Waar moet ik aan denken bij een 330e ? Ik kijk eigenlijk nooit naar leaseauto's...
Heet die hybride niet 340i?

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door S-J » 21 apr 2016, 13:25

Nee dat is echt de 330e, plug in hybrid.

Gewoon een sedan 3 serie.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Joy » 21 apr 2016, 13:29

Ik weet dat velen een Up! prima vinden rijden, maar ik zou er toch niet graag elke dag lange afstanden mee rijden. Je mist gewoon wat om je heen van luxe, vermogen en veiligheid. Dan maar geen nieuwe Porsche en een luxere wagen die alles kan. Privé bijvoorbeeld een 1e model Boxster aanschaffen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door RVV » 21 apr 2016, 13:32

Geen Up maar wel een Seat Mii..60 pk. Nu dik 3 jaar in bezit.. 2 keer een beurt gehad en een setje nieuwe bandjes. En 2 zijspiegels die er door een ander werden afgereden. Kilometerstand nu 82000 km. Ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. Gaat gewoon niks aan stuk. Verbruik zoals eerder vermeld altijd 1 op 19. Auto rijd gevoelsmatig nog als een nieuwe sterker nog hij ziet er nog als nieuw uit.
Zitpositie is ronduit goed. Net als het zicht rondom. Best vlot maar verwacht geen wonderen boven de 100/120 desalniettemin kun je probleemloos tussen de 140 en 160 kruisen. Auto voelt op die snelheden erg stabiel aan. Veel snelweg verkeer is geen belemmering en geeft mij geen onveilig gevoel. Van buiten is het een schoenendoos. Maar als ik er in rij heb ik het gevoel een klasse "hoger" te rijden. Stuurgevoel is gewoon dik in orde. Hij doet precies wat je verwacht. Navigatiesysteem/Bluetooth werkt prima. Muziek/geluid is ook gewoon dik in orde. Lekkere volle bas. Binnenbekleding (licht) is snel vies. Als de kinderen vochtige sportkleding aan hebben krijg je snel kringen. Maar het is ook heel makkelijk weer schoon te maken/te verwijderen. Het is dat deze het prima doet anders zou ik zo weer een nieuwe kopen. Een Up vind ik trouwens wel leuker smoelen. Maar verder is het een pot nat natuurlijk.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door MarkS » 21 apr 2016, 13:36

Of een tweede of derde model Boxster, vind eerlijk gezegd de 981 ook redelijk perfect, dan maar geen nieuwe.

Verder helemaal met Joy eens. Hoe leuk en fijn die Up ook is ik ging er niet zo veel in rijden om een nieuwe Boxster te kunnen verantwoorden.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door allen » 21 apr 2016, 13:43

Absoluut niet mijn soort wagen, maar MdV heeft een 500S en die is volgens mij nog wat kleiner zelfs. 82 Pk houdt niet over, maar heb hem eens mee naar Zeeuws Vlaanderen genomen voor m'n werk. Gaat verrassend comfortabel en de Up! zal dat denk alleen maar beter doen.
Veiligheid kan een puntje zijn, maar dat is iets dat me persoonlijk nooit heeft geboeid.
Iedere kleine wagen heeft tegenwoordig alle luxe die je nodig hebt. Airco, stuurbekrachtiging en elektrische ramen zodat je makkelijk een parkeerkaartje trekt. Hoeveel luxer moet het dan nog persee worden?

Mocht je dan echt een nieuwe Boxster willen hebben, waarom niet. Die zou ik dan gewoon voor alles gebruiken tenzij je een keer meer dan 1 passagier hebt. Daarvoor gewoon voor 5-6k een tweedehands Up! voor de deur parkeren.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door Wouter81 » 21 apr 2016, 13:46

RVV schreef:Geen Up maar wel een Seat Mii..60 pk. Nu dik 3 jaar in bezit.. 2 keer een beurt gehad en een setje nieuwe bandjes. En 2 zijspiegels die er door een ander werden afgereden. Kilometerstand nu 82000 km. Ding heeft me nog nooit in de steek gelaten. Gaat gewoon niks aan stuk. Verbruik zoals eerder vermeld altijd 1 op 19. Auto rijd gevoelsmatig nog als een nieuwe sterker nog hij ziet er nog als nieuw uit.
Zitpositie is ronduit goed. Net als het zicht rondom. Best vlot maar verwacht geen wonderen boven de 100/120 desalniettemin kun je probleemloos tussen de 140 en 160 kruisen. Auto voelt op die snelheden erg stabiel aan. Veel snelweg verkeer is geen belemmering en geeft mij geen onveilig gevoel. Van buiten is het een schoenendoos. Maar als ik er in rij heb ik het gevoel een klasse "hoger" te rijden. Stuurgevoel is gewoon dik in orde. Hij doet precies wat je verwacht. Navigatiesysteem/Bluetooth werkt prima. Muziek/geluid is ook gewoon dik in orde. Lekkere volle bas. Binnenbekleding (licht) is snel vies. Als de kinderen vochtige sportkleding aan hebben krijg je snel kringen. Maar het is ook heel makkelijk weer schoon te maken/te verwijderen. Het is dat deze het prima doet anders zou ik zo weer een nieuwe kopen. Een Up vind ik trouwens wel leuker smoelen. Maar verder is het een pot nat natuurlijk.
Wel mee eens, die kleine autootjes van tegenwoordig rijden gewoon prima. Ik heb op de zaak 9 Toyota Aygo's (nieuwste model) rijden, had er vorige week zelf weer één mee. Is niets mis mee. Stil, vlot genoeg (tot 100 dan), best luxe, super betrouwbaar en lekker zuinig. Het is geen straf (meer) om in zo'n klein ding te rijden.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door ErikS » 21 apr 2016, 13:48

Hielke schreef:
ErikS schreef:Dit zou ik doen

Dik in de opties, volle modellen, nieuw neusje.
Prima motor. Kan in de lease nooit heel duur zijn met zo'n aankoopsprijs.

Als je goed zoekt zijn ze te vinden voor dit geld.
Waarom zou ie dat doen als ie een Porsche wil hebben?
Heb je het hele topic gelezen?

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door tomgtr » 21 apr 2016, 14:14

ErikS schreef:
Hielke schreef:
ErikS schreef:Dit zou ik doen

Dik in de opties, volle modellen, nieuw neusje.
Prima motor. Kan in de lease nooit heel duur zijn met zo'n aankoopsprijs.

Als je goed zoekt zijn ze te vinden voor dit geld.
Waarom zou ie dat doen als ie een Porsche wil hebben?
Heb je het hele topic gelezen?
Zo'n kant en klaar ding tegen redelijke prijs uit showroom halen is ideaal voor mij. Geen gezeur, geen gewacht en geen keuze stress. Voor Ilja is het niks, het uitkiezen is voor hem minimaal 50 pct van ZIJN DF. Waarom zou hij dat opgeven?

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Macboys mogelijke opvolgers voor 2017 ?

Bericht door ErikS » 21 apr 2016, 14:15

Ow, dat bedoel ik ook niet.
Maar hij heeft t zelf over mx5, z4 etc.

Dan zou ik nu voor 'n z4 gaan gezien het huidige aanbod. :-)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, erwin20vt, nickdoesburg en 59 gasten