E55 AMG

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E55 AMG

Bericht door GTRene » 21 jun 2016, 23:03

lijkt me ook wel prettig, na wat jaren zeg maar...krijg je ook geen corrosie onder de blanke lak, nu wel meer poetsen wellicht om het glimmend te houden?
maar toch liever zonder de blanke lak, erger me altijd ziek aan die bloemkolen corrosie onder de blanke lak :D

maja om dan de velgen weer te laten bewerken en spuiten e.d. a 50<>75 of meer euro per velg is ook zo wat.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 10 aug 2016, 19:29

Een week of drie geleden:
Rustig toeren, auto geparkeerd.
Auto starten, wegrijden en niets aan de hand.
Ik voeg in, tunneltje door.
"hee, dat klinkt als een lekke band"
grmblnh... "Nee, he.."

Das raar, auto staat stil en ik hoor het geluid nog.
Parkeervak in, motorkap open.

Is de helft van de multiriem losgescheurd en slaat fijn tegen de waterslangen, dynamo etc.
Gelukkig met m'n trouwe Opinel de resten netjes losgesneden en voorzichtig , naja niet als een daas, naar huis gereden. Inmiddels een verse multiriem, spanrol, geleiderol etc. gemonteerd.
Blijkbaar nooit vervangen sinds dat de auto op NL kenteken staat, slechts de vervanging van één geleiderol staat op de rekening van Smeets., ergens in 2009.

De E55 is altijd bij de dealer in onderhoud geweest, zowel in NL als in D.
Mooie verzameling facturen en TÜVrapporten in de map he :whistle:

Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik het nu in eigen beheer doe.
16 bougies waarvan er zeker 4 niet in 2009(laatste vervanging..)zijn vervangen, luchtfilters(wel origineel AMG) die niet op de NL facturen zijn terug te vinden(zijn ook door en door vuil), interieurfilters die lang, lang geleden zijn vervangen(of niet...). Oliefilter is wel redelijk recent vervangen.
Dat dan weer wel....

Naja, de auto rijdt nu nog beter... :D

Was het nodig? Mwah
​​​​​​
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (141.41 KiB) 2744 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (66.34 KiB) 2744 keer bekeken

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: E55 AMG

Bericht door Arthur » 10 aug 2016, 19:38

Ja, ik moest het Googlen...

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 10 aug 2016, 19:41

Arthur schreef:Ja, ik moest het Googlen...
Wat ?? Zakmes ? ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: E55 AMG

Bericht door Arthur » 10 aug 2016, 19:42

Yup :)

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: E55 AMG

Bericht door NSXRS » 10 aug 2016, 21:31

Ook ik heb de ervaring dat door dealer vol onderhouden niet betekent dat echt alles gedaan is.

En de geheimzinnigheid en weerstand bij veel merkdealers (in mijn geval bij 3 verschillende MB dealers zelf meegemaakt) om gegevens omtrent de digitale onderhoudshistorie te verstrekken..
De betreffende dealers (willen) niet snappen wat de onwetende klant daarmee moet, want ZIJ kunnen toch zien en dat is toch genoeg.. ze reageren alsof het topgeheim is, is ergerlijk.

Inmiddels is het bij mij (door ervaring wijs geworden) zover dat ik vrijwel geen enkele dealer/ monteur meer vertrouw, ik heb slechts 2 adressen die ik wel vertrouw en nog nooit op fouten betrapt heb, beide zijn uiteraard geen dealer.
Ik doe dan ook meestal zoveel mogelijk zelf.

In de zeldzame gevallen dat ik iets elders moest laten doen checkte ik achteraf altijd en vrijwel altijd vond ik wel iets wat niet goed was gedaan of niet naar mijn zin.
Triest!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6142
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: E55 AMG

Bericht door EvdP » 10 aug 2016, 21:33

Ik ook (de Opinel).
NSXRS schreef:Ook ik heb de ervaring dat door dealer vol onderhouden niet betekent dat echt alles gedaan is.
Brandstoffilters worden ook vaak "vergeten". Hoeveel reportages ik wel niet heb gezien van dealer onderhouden BMW's waar het originele filter nog onder zat. En alle Inspection I en II's waren gedaan door de dealer.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: E55 AMG

Bericht door Martijn_bmw » 10 aug 2016, 21:35

Grappig ik ken de opinel wel en moest juist even nadenken wát Arthur dan moest googlen :mrgreen:
Verder idd dealer onderhoud... Tja, ik ben er ook niet zo van. Alles wat ik kan doen zonder brug doe ik zelf, vind het leuk om te doen, ik weet zeker dat het gebeurd en tis nog goedkoper ook :)

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: E55 AMG

Bericht door Joopieboy » 11 aug 2016, 05:49

Zo herkenbaar, plus de belachelijke prijs voor bijvoorbeeld bougies bij de dealer, nee dan doe ik het wel zelf. Brandstoffilter is idd iets wat bij elke auto er oud of origineel onderuit kwam. Bij mijn Ignis Sport leek het bovenin de toeren wel of ie tekort kwam. Filter zat ook goed dicht.

En iedere auto bij de dealer gekocht. Iedere auto heeft een beurt bij aanschaf gehad ' volgens opgave', iedere auto had bij de beurt erna ineens allerlei onkosten. Heel typisch. Ik houd ook altijd erg streng bij wat er wanneer vervangen is bij welke stand, hadden ze nog nooit gezien toen Ik mijn huidige auto kocht ook weer bij de dealer.

Nee idd, lekker zelf doen, goed bezig!

Opinel ken ik wel trouwens, ik zelf met een Spyderco Manix 2 met een soort van Carbon custom scales. :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E55 AMG

Bericht door GTRene » 11 aug 2016, 11:22

idd zoveel mogelijk zelf doen, dan weet je zeker dat het gebeurt en met jou goedkeuring gedaan :wink:
andere wat lastige zaken, bv waar een brug heel handig is, dan alleen gerichte reparaties oid uit laten voeren bij een voor jou 'vertrouwde' garage.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: E55 AMG

Bericht door tomgtr » 11 aug 2016, 11:57

Ik doe tanken zelf. En als ik een handige dag heb ook nog wel ruitenwisservloeistof. Ik zou niet durven rijden in een auto waar ik meer dan dat aan gedaan heb zelf. :tooth:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: E55 AMG

Bericht door Robin Hartog » 11 aug 2016, 12:06

tomgtr schreef:Ik doe tanken zelf. En als ik een handige dag heb ook nog wel ruitenwisservloeistof. Ik zou niet durven rijden in een auto waar ik meer dan dat aan gedaan heb zelf. :tooth:
Haha +1. :tooth:

Oh nee wacht, vorige week nog de ruitenwisserbladen zelf vervangen. Tot nu toe blijven ze zitten. :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: E55 AMG

Bericht door allen » 11 aug 2016, 12:07

Die Morgan moet heerlijk zijn. Daar hoef je zelfs de ruitensproeiervloeistof niet bij te vullen! :tooth:

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 11 aug 2016, 19:44

tomgtr schreef:Ik doe tanken zelf. En als ik een handige dag heb ook nog wel ruitenwisservloeistof. Ik zou niet durven rijden in een auto waar ik meer dan dat aan gedaan heb zelf. :tooth:
Ach, deze auto's zijn net grote Tamiya bouwpakketten.
Geen exotische gereedschapsmaten, onderdelen normaal geprijsd bij de dealer verkrijgbaar, alle informatie is te vinden op het net inclusief filmpjes mocht je er niet zelf uitkomen.

En ik heb de tijd..
:whistle:

JoeyHamers
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jun 2015, 18:55

Re: E55 AMG

Bericht door JoeyHamers » 13 aug 2016, 15:46

Mooie bak, ziet er nog erg goed uit voor zn leeftijd. Vind alleen bij de W210 de kont zo saai.. Als je hem zo weet te houden gaat ie je nog het nodige opleveren. Blijkt toch een steeds zeldzamere auto te worden. :blink:

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 27 okt 2016, 11:00

In september was de Renntaxi een ietwat incontinent geworden, een druppeltje hier en daar op de oprit.
Nader onderzoek wees uit dat de oliekoeler(is tegen het oliefilterhuis gemonteerd) vermoedelijk de oorzaak was.
Drie pakkingen bij de dealer gehaald( A1121840261 €15,07, A1121840061 €1,99 en A3892670080 €13,85 /ex BTW) en €37,40 achtergelaten.
Uurtje werk om de rubbertjes van de oliekoeler voorzichtig te vervangen, de oude pakkingen waren na 18 jaar redelijk bros geworden, en klaar. ( de pakkingen zijn het formaat van een Euro munt.. )
Alles schoon onder de kap dus nu maar regelmatig controleren of het schoon blijft.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 27 okt 2016, 11:03

En eind september..
Kwaliteitje tegenwoordig...

Weer de multisnaar.
Beetje lullig was wel dat het ding de geest gaf midden in de bocht einde A8.
"kut, geen stuurbekrachtiging meer"

en geen waterpomp, en geen dynamo.

Goed...

Op kosten van de leverancier een verse multiriem en de resten gaan mee voor onderzoek.
Niet dat het veel zal opleveren, opvallend was wel dat de resten meer weg hebben van elastiek dan van een aandrijfriem..
Hoogstwaarschijnlijk een gevalletje multiriem van inferieure kwaliteit icm olielekkage .

Weer alles gecontroleerd op speling, uitlijning, spanning en soepel draaien.( ja, ook de krukas )
Extra goed schoongemaakt, ontvet en de riem gemonteerd.

Starten, lopen en de riem draait in een rechte lijn.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 27 okt 2016, 11:05

En verleden week..

Donderdagochtend 7 uur ging het alarm af, hee da's raar, niks te zien.
Naja, krom voltje ofzo..
Overdag niets meer gehoord.

Vrijdagnacht om 4 uur weer het alarm, niks te zien.
Om 6 uur weer, niks te zien.

Uitgelezen, geen melding wat betreft het alarm.
In de auto niets te zien, raar.
Nog wel gevraagd "wat kan het zijn? De alarmunit( nee, echt ?? ) .. Kost dat ? Pfoei, honderdje of wat.. Laat dan maar."



Vrijdagmiddag de auto maar op de oprit gezet met de gedachte om de accu dan maar los te koppelen.
De auto staat nog geen half uur en ja hoor, alarm...
Kijk gelijk in de auto en zie dat er een "lief klein spinnetje", lijfje van een centimeter of 2 en poten van formaat cocktailprikker op de sensor zit ( die op de middenstijl..) .
Denk dat die de veroorzaker is geweest..

En het was idd de veroorzaker, alles werkt weer zoals het hoort.


*klopt op ongelakt hout, alarm is niet meer gegaan.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: E55 AMG

Bericht door NSXRS » 27 okt 2016, 12:56

PeterB schreef:En eind september..
Kwaliteitje tegenwoordig...

Weer de multisnaar.
Beetje lullig was wel dat het ding de geest gaf midden in de bocht einde A8.
"kut, geen stuurbekrachtiging meer"

en geen waterpomp, en geen dynamo.

Goed...

Op kosten van de leverancier een verse multiriem en de resten gaan mee voor onderzoek.
Niet dat het veel zal opleveren, opvallend was wel dat de resten meer weg hebben van elastiek dan van een aandrijfriem..
Hoogstwaarschijnlijk een gevalletje multiriem van inferieure kwaliteit icm olielekkage .

Weer alles gecontroleerd op speling, uitlijning, spanning en soepel draaien.( ja, ook de krukas )
Extra goed schoongemaakt, ontvet en de riem gemonteerd.

Starten, lopen en de riem draait in een rechte lijn.
Inderdaad (b)lijkt de kwaliteit van vervangings materialen ook al slechter te worden.. :evil:
3 jaar geleden bij mijn trouwe Transit busje de multiriem met spanner en geleiderol vervangen omdat de spanner vastgerot zat en daardoor de riem bij nat weer af-en toe slipte, dus maar gelijk het hele setje gedaan, de riem was na 10 j/ 110 K Km nog steeds netjes....
Week geleden weer eens een algehele motorruimte inspectie gedaan en wat zie ik tot mijn niet geringe verbazing: de multiriem die er nu 3 j/ 20K Km op zit, zit aan de geribde kant vol met barstjes!! Dus moet op afzienbare termijn weer vv worden (K@# klus), want onder de auto moet daarvoor de zeer lastig bereikbare dynamo+ steun los, al gauw 2-3 uur werk op een brug. :wtf:
Wat gaat de kwaliteit van alles toch achteruit, oude riem dus ruim 10j goed, vervanger al na 3j slecht... :stom:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: E55 AMG

Bericht door Macboy » 28 okt 2016, 18:47

More pics please !

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 28 okt 2016, 19:07

voorlopig blijft de koets nog
Laatst gewijzigd door PeterB op 09 feb 2017, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 09 feb 2017, 13:54

Een maandje geleden..
Weinig nieuws.
Behalve dat de koets met de 10 cent per liter goedkopere benzine(95) van Fieten een stuk onzuiniger loopt.
62 liter , 372 km ...
Nu maar weer de 95 van de BP in de tank, 380 km op de dagteller en de tank is nog voor de helft vol.
Dezelfde rijstijl, dezelfde ritjes.

En da's een maandje verder nog steeds zo.
( met 100 km/u volgas geven en de kont voelen zwiepen blijft nog steeds leuk)

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: E55 AMG

Bericht door PeterB » 09 feb 2017, 13:56

En dan deze week ;)

"Heb jij van de week tijd om de E55 te bekijken wat er moet gebeuren voor de APK, dan heb ik nog genoeg tijd om de onderdelen te bestellen he"
Ja, is goed, zegt de vriendelijke garagist.


En van de week is vandaag..
Uitslag is dat de E55 nu voor 13,5 maand goedgekeurd is.
Een lampje van de kentekenplaatverlichting en een band met afwijkende bandenspanning waren de enige opmerkingen.
Nah, dat valt niet tegen ..

Inmiddels 18.000 km gereden en eigenlijk iedere kilometer met plezier.
Het ding werkt echt verslavend, mijn vrouw heeft mij 1,5 week rondgereden en die betrapte ik er ook op om in tunnels vol op het gas te gaan staan en rustig rijdend door het dorp/de stad voor de lol even extra gas te geven.

" Ja, het klinkt zo lekker he..." was haar reactie. :)
Heel herkenbaar.

En de koets mag nog even blijven.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: E55 AMG

Bericht door Riceaux » 09 feb 2017, 19:11

Blijft een dik ding! En dat zijn de leukere apk's met een 'oud hok'. Model blijft ook dik, lekker ingetogen. Lekker van blijven genieten! :df:

Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E55 AMG

Bericht door Eric Z » 09 feb 2017, 19:15

Rijbewijs kwijt geweest dat je gereden moest worden?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 158 gasten