E55 AMG
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Beetje kort voor een rij-ontzegging
Nee, mocht niet van de chirurg, en ik zag ook niet echt veel..
Nee, mocht niet van de chirurg, en ik zag ook niet echt veel..
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Saai draadje dit..
Gisteren een lege brug dus maar eens kijken hoe het met de Renntaxi is gesteld, volgens het display is de koets toe aan een beurt.(klopt precies, 20 k na de reset)
Remblokken en schijven zijn nog lang niet versleten, meer dan de helft van "het vlees" is zowel voor als achter aanwezig.
Rubbers etc. zijn ook nog prima, geen speling oid.
Wel moet er een stofhoes van de aandrijfas LA vervangen worden ivm een scheurtje.
Inmiddels een ruime 20000 km gereden(bijna 21 ) sinds de aanschaf en de onderhoudskosten vallen mee voor een AMG, ondanks de onvoorziene extra oliewissel, het distributieriemgedoe , bougies etc.
De banden zijn nu echt op, vrijdag as gaat er bij Deni vers rubber gemonteerd worden.
Ik hoef geen aanbiedingen meer met productiecode 2013 of "ivm leveringsproblemen hebben wij deze band als alternatief".( alleen voor de achterbanden)
Het alarm is ook nog twee keer spontaan afgegaan in de afgelopen tijd, natuurlijk midden in de nacht.
Oorzaak ? Weer een spin
En een mistlamp voor met een foutmelding, stekker was wat vochtig, schoon en droog en het werkt weer zoals het hoort.
Ook niet geheel onbelangrijk is dat het olieverbruik slechts 0,2l/10000 km is, wat dat betreft is het geen F1 motor
Onderdelen voor de beurt( oliefilter en stofhoes) bij de dealer, bon staat zo leuk in de map.
Topding !
Gisteren een lege brug dus maar eens kijken hoe het met de Renntaxi is gesteld, volgens het display is de koets toe aan een beurt.(klopt precies, 20 k na de reset)
Remblokken en schijven zijn nog lang niet versleten, meer dan de helft van "het vlees" is zowel voor als achter aanwezig.
Rubbers etc. zijn ook nog prima, geen speling oid.
Wel moet er een stofhoes van de aandrijfas LA vervangen worden ivm een scheurtje.
Inmiddels een ruime 20000 km gereden(bijna 21 ) sinds de aanschaf en de onderhoudskosten vallen mee voor een AMG, ondanks de onvoorziene extra oliewissel, het distributieriemgedoe , bougies etc.
De banden zijn nu echt op, vrijdag as gaat er bij Deni vers rubber gemonteerd worden.
Ik hoef geen aanbiedingen meer met productiecode 2013 of "ivm leveringsproblemen hebben wij deze band als alternatief".( alleen voor de achterbanden)
Het alarm is ook nog twee keer spontaan afgegaan in de afgelopen tijd, natuurlijk midden in de nacht.
Oorzaak ? Weer een spin
En een mistlamp voor met een foutmelding, stekker was wat vochtig, schoon en droog en het werkt weer zoals het hoort.
Ook niet geheel onbelangrijk is dat het olieverbruik slechts 0,2l/10000 km is, wat dat betreft is het geen F1 motor
Onderdelen voor de beurt( oliefilter en stofhoes) bij de dealer, bon staat zo leuk in de map.
Topding !
Laatst gewijzigd door PeterB op 19 jan 2018, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E55 AMG
Netjes dus. Blijft 'ie nog lang?
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Zou zomaar kunnen.
In ieder geval tot het voorjaar
In ieder geval tot het voorjaar
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
En dat is het inmiddels
Ruim twee jaar de Renntaxi voor de deur, time flies...
Een week of wat geleden koelvloeistof, thermostaat en de remolie vervangen.
Teller staat inmiddels op 221k en het enige wat ie in redelijke hoeveelheden gebruikt is Euro 95.
Zomerset ook inmiddels weer gemonteerd met de nog redelijk verse Hankook Ventus S1 Evo2 97Y.
Is toch iets beter met de huidige temperaturen dan het setje Vredestein Quatrac5 .
Verleden jaar september de laatste roadtrip ( kleintje..) gemaakt. ( knipt en plakt wat uit het draadje bij de buren)
"M'n betere helft wilde een soort van trip down memory lane en wilde graag naar Königswinter(of all places...)
Nah, dat doe je dan he.
Vanmorgen om 06.00 weggereden richting Duitsland met een kwart tank Superplus, de rest van de vloeistoffen op peil en de Hankooks op spanning.
Volgegooid in Wesel bij de Shell met Racing100, €1,54/liter...(A3 afrit 6, 5 minuten rijden).
Het was in D relatief rustig, ruimte genoeg om weer eens te "spelen", beetje jagen he, het enige doel was Königswinter..
De koets ging steeds beter aan het gas hangen en de uitlaat klonk een stuk zwaarder.
Königswinter.... Hotel aan de Rijnoever werd gerenoveerd, geen koffie oid, gelukkig wel sanitair.
Verschrikkelijk gelachen, we wilden op een terras gaan zitten maar de kabelsloten door de stoelen werden demonstratief strakker getrokken.
Dan toch niet..
Nog een minuut of 10 langs de Rijn rondgelopen en vervolgens naar het Steigenberger Grand Hotel Petersberg gereden, dan daar maar koffie met gebak en genieten van het uitzicht op het Siebengebirge.
Mooie weg naar het hotel, knappe stijging icm hairpins, de E55 klonk fantastisch.
Genieten!
Tja, en dan tot de ontdekking komen dat het betreffende hotel ook verbouwd wordt.
Ach, de weg naar beneden is net zo leuk en vervolgens maar voor straf de provinciale wegen "misbruikt" en daarna binnendoor richting Bonn.
Wat neemt dat ding toch een grote stappen, in NL is er eigenlijk te weinig gelegenheid om echt het vermogen etc. te gebruiken. Drempels in de gloria he..
De Rijn over en via een mooie route(lekker een paar uur de E55 gebruiken waar ie voor gemaakt is.) richting Adenau, tank weer volgegooid, nu met Aral 102.
Werd nog aangesproken over de uitlaat(dreunde stationair idd behoorlijk, uitlaat was gek genoeg ook goed warm...)
Nog even verder bij de Ring gekeken, blijkbaar was er "iets"gebeurd, marshalls zaten op hun gemak de krant te lezen en een beetje te appen.
Aankomend weekend DTM, waren al behoorlijk wat campers in de regio.
De E55 weer met de neus richting NL, planning was binnendoor richting Aken, een route met de nodige omleidingen , uiteindelijk toch de 44 en de 61 richting Venlo.
En dan kom je via de 52 in Roermond he( we waren toch in de buurt volgens de bijrijdster).
Laatste stuk van de 52 nog even aan het "spelen"geweest met een R231 met een dikke motor, tot aan de parking van de Designer Outlet.
Maar Heini kon het spelen niet echt waarderen,(blijkbaar erg frustrerend dat ie de Renntaxi niet kon losrijden. ) getuige het volgas rechtsaf gaan en met het linkervoorwiel de verhoogde stoeprand te rammen bij de ingang. De passagier( lekker wijf) lachte nog wel vriendelijk, ben maar wijselijk doorgereden en verderop de auto geparkeerd.
Rondje gelopen, Gant van wat overhemden verlost en op ons gemak naar huis.
Lekker dagje, 14,5 uur later en bijna 900 kilometer gereden.
Omdat het kan..."
Met dat soort tripjes is het ding op z'n best, Jekyll and Hide op 4 wielen.
Binnenkort maar weer eens een dagje plannen.
Ruim twee jaar de Renntaxi voor de deur, time flies...
Een week of wat geleden koelvloeistof, thermostaat en de remolie vervangen.
Teller staat inmiddels op 221k en het enige wat ie in redelijke hoeveelheden gebruikt is Euro 95.
Zomerset ook inmiddels weer gemonteerd met de nog redelijk verse Hankook Ventus S1 Evo2 97Y.
Is toch iets beter met de huidige temperaturen dan het setje Vredestein Quatrac5 .
Verleden jaar september de laatste roadtrip ( kleintje..) gemaakt. ( knipt en plakt wat uit het draadje bij de buren)
"M'n betere helft wilde een soort van trip down memory lane en wilde graag naar Königswinter(of all places...)
Nah, dat doe je dan he.
Vanmorgen om 06.00 weggereden richting Duitsland met een kwart tank Superplus, de rest van de vloeistoffen op peil en de Hankooks op spanning.
Volgegooid in Wesel bij de Shell met Racing100, €1,54/liter...(A3 afrit 6, 5 minuten rijden).
Het was in D relatief rustig, ruimte genoeg om weer eens te "spelen", beetje jagen he, het enige doel was Königswinter..
De koets ging steeds beter aan het gas hangen en de uitlaat klonk een stuk zwaarder.
Königswinter.... Hotel aan de Rijnoever werd gerenoveerd, geen koffie oid, gelukkig wel sanitair.
Verschrikkelijk gelachen, we wilden op een terras gaan zitten maar de kabelsloten door de stoelen werden demonstratief strakker getrokken.
Dan toch niet..
Nog een minuut of 10 langs de Rijn rondgelopen en vervolgens naar het Steigenberger Grand Hotel Petersberg gereden, dan daar maar koffie met gebak en genieten van het uitzicht op het Siebengebirge.
Mooie weg naar het hotel, knappe stijging icm hairpins, de E55 klonk fantastisch.
Genieten!
Tja, en dan tot de ontdekking komen dat het betreffende hotel ook verbouwd wordt.
Ach, de weg naar beneden is net zo leuk en vervolgens maar voor straf de provinciale wegen "misbruikt" en daarna binnendoor richting Bonn.
Wat neemt dat ding toch een grote stappen, in NL is er eigenlijk te weinig gelegenheid om echt het vermogen etc. te gebruiken. Drempels in de gloria he..
De Rijn over en via een mooie route(lekker een paar uur de E55 gebruiken waar ie voor gemaakt is.) richting Adenau, tank weer volgegooid, nu met Aral 102.
Werd nog aangesproken over de uitlaat(dreunde stationair idd behoorlijk, uitlaat was gek genoeg ook goed warm...)
Nog even verder bij de Ring gekeken, blijkbaar was er "iets"gebeurd, marshalls zaten op hun gemak de krant te lezen en een beetje te appen.
Aankomend weekend DTM, waren al behoorlijk wat campers in de regio.
De E55 weer met de neus richting NL, planning was binnendoor richting Aken, een route met de nodige omleidingen , uiteindelijk toch de 44 en de 61 richting Venlo.
En dan kom je via de 52 in Roermond he( we waren toch in de buurt volgens de bijrijdster).
Laatste stuk van de 52 nog even aan het "spelen"geweest met een R231 met een dikke motor, tot aan de parking van de Designer Outlet.
Maar Heini kon het spelen niet echt waarderen,(blijkbaar erg frustrerend dat ie de Renntaxi niet kon losrijden. ) getuige het volgas rechtsaf gaan en met het linkervoorwiel de verhoogde stoeprand te rammen bij de ingang. De passagier( lekker wijf) lachte nog wel vriendelijk, ben maar wijselijk doorgereden en verderop de auto geparkeerd.
Rondje gelopen, Gant van wat overhemden verlost en op ons gemak naar huis.
Lekker dagje, 14,5 uur later en bijna 900 kilometer gereden.
Omdat het kan..."
Met dat soort tripjes is het ding op z'n best, Jekyll and Hide op 4 wielen.
Binnenkort maar weer eens een dagje plannen.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: E55 AMG
Leuk geschreven!
Nog plaatjes bij het verhaal?
Nog plaatjes bij het verhaal?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: E55 AMG
Plaatjes maken het verhaal wel compleet. Ga de E55 AMG steeds meer waarderen.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E55 AMG
Zal een lekker tripje geweest zijn. Altijd weer een feestje toch, even de V8 uit laten
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Slechts een foto van het lege parkeerterrein thv Pflanzgarten
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: E55 AMG
Gaaf verhaal !!! Jammer inderdaad geen foto’s...
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Ik had iets beters te doen dan foto's maken.
Sturen, gas geven en een beetje remmen
Sturen, gas geven en een beetje remmen
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Speciaal voor Macboy.
Goed weekend.
Goed weekend.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: E55 AMG
"Een bazenbak" erg mooi zo met die putdeksels.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: E55 AMG
Speciaal voor Macboy en dan geen interieurfoto's?
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Die staan al ergens in dit draadje
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: E55 AMG
+1.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Ehm, putdeksels/gullideckel
En Styling II AMG
Maar evengoed bedankt
En Styling II AMG
Maar evengoed bedankt
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: E55 AMG
www.afbeeldinguploaden.nl —> snel en simpel
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: E55 AMG
Heb je al een bod gedaan ??
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: E55 AMG
Lol ik wilde zelf al typen dat ik het heb gekocht maar dacht nee laat maar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Peter-Paul, smiley, Thomasss en 131 gasten