Golf GTE
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Golf GTE
Ik ben Martijn ook niet en ik heb bij mijn VII achter ook 20mm per wiel. Voor had ik 15mm maar dat liep af en toe een klein beetje aan. Je kan dan een schroef verwijderen van de binnenbekleding van de wielkast, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik heb de 15mm tijdelijk (bij de wintervelgen) verwijderd. Zomers rij ik origineel 18" ET51
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Golf GTE
Ik ben Martijn ook niet.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Golf GTE
Wat een toeval, ik ben Martijn ook al niet.
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
-
Online
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Golf GTE
Je suis Martijn...
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Golf GTE
Hé, dat kan ik nou niet zeggen
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Golf GTE
Ik heb de juiste naam, en durf wel te stellen dat 15mm prima kan met de meeste standaardwielen.
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Golf GTE
Met deze tips komt het vastgoed....
- Martijn 327i
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: Golf GTE
Ik heb er achter 15mm tussen zitten en voor niets.
Plaats genoeg. Er zou voor ook wel 10mm tussen passen lijkt me en achter zou 20mm ook wel passen verwacht ik, maar dat heb ik niet getest.
Plaats genoeg. Er zou voor ook wel 10mm tussen passen lijkt me en achter zou 20mm ook wel passen verwacht ik, maar dat heb ik niet getest.
- Martijn 327i
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: Golf GTE
Even een post over de ervaring na 2 jaar rijden :
2 jaar oud nu en bijna 30k op de klok.
Nog steeds vol tevreden. Het is mijn 1e leasebak. Hiervoor altijd 6-cilinder BMW gereden en toch valt me deze nog steeds niet tegen.
Al moet ik wel zeggen dat ik de M3 nog heb voor fun kilometers in de zomer en die zou ik ook niet willen missen als echte auto liefhebber.
De auto doet het heel goed. Weinig tot geen problemen buiten een paar keer een nieuwe lader omdat die kapot was en een software update.
Ik ben nog steeds van mening dat het een schitterende auto is. Ook van binnen heel sportief en het infotainment systeem werkt super.
Het vermogen is nog steeds lekker. Woon werk rij ik vol electrisch en daarmee rij ik vlotter als 90% van het overig verkeer.
Langere afstanden en prive kilometers rij ik eigenlijk altijd in de GTE stand en met dat koppel en 204pk onder de kap is het zeker niet verkeerd rijden.
Ik ben wel heel blij dat ik hem meteen verlaagd besteld heb. Laatst heb ik een keer met een standaard GTE gereden maar dat vond ik niets.
In bochten en met remmen voelt een standaard GTE gewoon zwaar en lomp aan. Hij gaat hangen en doet allerlei dingen die je niet wil in een sportieve auto.
Mijn GTE stuurt gewoon echt strak, helt niet over in snelle bochten en met remmen duikt ie niet voorover.
Tuurlijk moet ik iets meer rekening houden met de verlaagde auto over drempels maar dat is echt niet heel vervelend.
Het is eigenlijk net een kart en met deze GTE merk je bijna niet dat hij veel zwaarder is als een gewone Golf.
Hij voelt best lichtvoetig aan en je kunt er gewoon mee hoeken als je wilt.
De ruimte was voor mij vooraf het grootste issue om de auto te leasen, maar toen ik de kosten van mijn ex Prive 530i Touring naast de kosten voor de lease GTE zag heb ik hem maar snel besteld met een trekhaak, een paar dakdragers en een grote thule skibox
2 jaar oud nu en bijna 30k op de klok.
Nog steeds vol tevreden. Het is mijn 1e leasebak. Hiervoor altijd 6-cilinder BMW gereden en toch valt me deze nog steeds niet tegen.
Al moet ik wel zeggen dat ik de M3 nog heb voor fun kilometers in de zomer en die zou ik ook niet willen missen als echte auto liefhebber.
De auto doet het heel goed. Weinig tot geen problemen buiten een paar keer een nieuwe lader omdat die kapot was en een software update.
Ik ben nog steeds van mening dat het een schitterende auto is. Ook van binnen heel sportief en het infotainment systeem werkt super.
Het vermogen is nog steeds lekker. Woon werk rij ik vol electrisch en daarmee rij ik vlotter als 90% van het overig verkeer.
Langere afstanden en prive kilometers rij ik eigenlijk altijd in de GTE stand en met dat koppel en 204pk onder de kap is het zeker niet verkeerd rijden.
Ik ben wel heel blij dat ik hem meteen verlaagd besteld heb. Laatst heb ik een keer met een standaard GTE gereden maar dat vond ik niets.
In bochten en met remmen voelt een standaard GTE gewoon zwaar en lomp aan. Hij gaat hangen en doet allerlei dingen die je niet wil in een sportieve auto.
Mijn GTE stuurt gewoon echt strak, helt niet over in snelle bochten en met remmen duikt ie niet voorover.
Tuurlijk moet ik iets meer rekening houden met de verlaagde auto over drempels maar dat is echt niet heel vervelend.
Het is eigenlijk net een kart en met deze GTE merk je bijna niet dat hij veel zwaarder is als een gewone Golf.
Hij voelt best lichtvoetig aan en je kunt er gewoon mee hoeken als je wilt.
De ruimte was voor mij vooraf het grootste issue om de auto te leasen, maar toen ik de kosten van mijn ex Prive 530i Touring naast de kosten voor de lease GTE zag heb ik hem maar snel besteld met een trekhaak, een paar dakdragers en een grote thule skibox
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Golf GTE
Welke schroef is dat? Heb je hier meer info over?JP schreef: ↑25 feb 2017, 19:23 Ik ben Martijn ook niet en ik heb bij mijn VII achter ook 20mm per wiel. Voor had ik 15mm maar dat liep af en toe een klein beetje aan. Je kan dan een schroef verwijderen van de binnenbekleding van de wielkast, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik heb de 15mm tijdelijk (bij de wintervelgen) verwijderd. Zomers rij ik origineel 18" ET51
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Golf GTE
Als leaser is zo'n ding onverslaanbaar als je nog in het gunstige tarief zit. Ik heb één keer in eentje gereden en dat is alles behalve vervelvelend. Achter de schermen blijkt de VW hybride niet bepaald probleemloos en gerelateerde onderdelen kosten kapitalen. Privé zonder garantie nooit aanschaffen imho!
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Golf GTE
Binnenkant wielkast zit aan de bovenkant een schroef die oa. je wielkuip vasthoudt. Met bepaalde ET waardes icm verlagen kan je wiel aan de buitenkant deze schroef raken. Nu variëren de adviezen nogal maar dat heeft weer met hoeveel je band die schroef raakt te maken. Bij een is het genoeg om alleen die schroef te verwijderen. Het is niet zo dat iets loskomt want er zitten nog schroeven genoeg die de kuip vasthouden. Ook kun je daarna de kunststof waar de schroef in zat ombuigen aan de binnenkant. Dat die op het metaal ligt waar eerst de schroef zat. Heb je dan nog (zeker bij een lage ET) last van aanlopen kun je dat stukje metaal waar die voorbeschreven schroef in zat ombuigen.Wouter81 schreef: ↑23 apr 2017, 08:53Welke schroef is dat? Heb je hier meer info over?JP schreef: ↑25 feb 2017, 19:23 Ik ben Martijn ook niet en ik heb bij mijn VII achter ook 20mm per wiel. Voor had ik 15mm maar dat liep af en toe een klein beetje aan. Je kan dan een schroef verwijderen van de binnenbekleding van de wielkast, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik heb de 15mm tijdelijk (bij de wintervelgen) verwijderd. Zomers rij ik origineel 18" ET51
http://www.golfvigti.com/topic.php?t=1251&page=18
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Golf GTE
Top JP, thanks. Net even gekeken bij mijn wielkast, dat moet inderdaad bij mij ook het probleem zijn. Die schroef zit inderdaad heel dicht op de band. Zal deze binnenkort weghalen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Golf GTE
Leuk om te lezen Martijn
Heb je er wat meer fotos bij ?
Heb je er wat meer fotos bij ?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 aug 2018, 10:36
- Auto: Golf 7 GTE
Re: Golf GTE
Hi Martijn, leuk dat je je ervaringen deelt op de forum. Kun jij mij aangeven voor welke Eibach set jijzelf gekozen hebt? Is dit de Eibach Pro Kit waarbij je voor- en achterkant verlaagd wordt met 35mm? Of is dit het setje waarbij de auto voor 35mm wordt verlaagd en achter 45mm waardoor de auto vlak komt te staan? Ik heb zelf de set gekocht waarbij de achterkant met 45mm wordt verlaagd. Heb deze nog niet onder de auto zitten maar vind 'm bij jou er onwijs strak uitzien. Dus was benieuwd welke set jijzelf gebruikt hebt.
Ik heb zelf niet gekozen voor de spoorverbreeders puur omdat vrouwtje er ook in rijdt en die vind het wel eens leuk om een stoeprand mee te nemen tijdens het inparkeren.
Ik heb zelf niet gekozen voor de spoorverbreeders puur omdat vrouwtje er ook in rijdt en die vind het wel eens leuk om een stoeprand mee te nemen tijdens het inparkeren.
Martijn 327i schreef: ↑23 apr 2017, 08:21 Even een post over de ervaring na 2 jaar rijden :
2 jaar oud nu en bijna 30k op de klok.
Nog steeds vol tevreden. Het is mijn 1e leasebak. Hiervoor altijd 6-cilinder BMW gereden en toch valt me deze nog steeds niet tegen.
Al moet ik wel zeggen dat ik de M3 nog heb voor fun kilometers in de zomer en die zou ik ook niet willen missen als echte auto liefhebber.
De auto doet het heel goed. Weinig tot geen problemen buiten een paar keer een nieuwe lader omdat die kapot was en een software update.
Ik ben nog steeds van mening dat het een schitterende auto is. Ook van binnen heel sportief en het infotainment systeem werkt super.
Het vermogen is nog steeds lekker. Woon werk rij ik vol electrisch en daarmee rij ik vlotter als 90% van het overig verkeer.
Langere afstanden en prive kilometers rij ik eigenlijk altijd in de GTE stand en met dat koppel en 204pk onder de kap is het zeker niet verkeerd rijden.
Ik ben wel heel blij dat ik hem meteen verlaagd besteld heb. Laatst heb ik een keer met een standaard GTE gereden maar dat vond ik niets.
In bochten en met remmen voelt een standaard GTE gewoon zwaar en lomp aan. Hij gaat hangen en doet allerlei dingen die je niet wil in een sportieve auto.
Mijn GTE stuurt gewoon echt strak, helt niet over in snelle bochten en met remmen duikt ie niet voorover.
Tuurlijk moet ik iets meer rekening houden met de verlaagde auto over drempels maar dat is echt niet heel vervelend.
Het is eigenlijk net een kart en met deze GTE merk je bijna niet dat hij veel zwaarder is als een gewone Golf.
Hij voelt best lichtvoetig aan en je kunt er gewoon mee hoeken als je wilt.
De ruimte was voor mij vooraf het grootste issue om de auto te leasen, maar toen ik de kosten van mijn ex Prive 530i Touring naast de kosten voor de lease GTE zag heb ik hem maar snel besteld met een trekhaak, een paar dakdragers en een grote thule skibox
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 220 gasten