Z3 coupe S65 motorconversie 'stopt' ivm wijziging basis auto

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door WJ » 09 dec 2015, 21:02

Neeee, huidige staan schitterend. Je zou ze altijd nog kunnen laten coaten eventueel.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 09 dec 2015, 23:39

WJ schreef:Neeee, huidige staan schitterend. Je zou ze altijd nog kunnen laten coaten eventueel.
thanks, opzich staan ze wel netter als die meer brute in black chrome, voorlopig laat ik het ook zo en als ik de auto wegbreng op termijn dan zet ik tijdelijk weer de originele style 32 eronder, to keep the new ones safe :ongeveer als: voor die tijd dat die dan bij de dokter onder het 'mes' gaat :)

Hoppa
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door Hoppa » 10 dec 2015, 02:02

Ik vindt de wielen wat te braafjes lijken... zeker met een S65 in het vooronder straks mag ie ook wel wat stoerigheid uitstralen vindt ik.

Wanneer gaat ie naar de Dokter Rene?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 10 dec 2015, 11:02

Hoppa schreef:Ik vindt de wielen wat te braafjes lijken... zeker met een S65 in het vooronder straks mag ie ook wel wat stoerigheid uitstralen vindt ik.

Wanneer gaat ie naar de Dokter Rene?
Dat is nog niet bekend, maar zit er wel aan te komen, althans ze zijn al meer met voorbereiding bezig qua onderdelen ook, moest nog wat spullen bij komen als aircopomp e9x M3 en oliekoelers e.d. en die hebben ze nu ook, en een 3 row dikke radiateur, maar ik had er ook al 1 gekocht met aardig wat meer koeling en had dat destijds ook wel verteld, ach zeiden ze doen we die weer in de verkoop.
Maar ik zei, ja wacht eens ff, als die bv nog wat beter/mooier is dan die nwe wat ik heb gekocht, dan neem ik die van dat bedrijfje wel over en verkoop dan wel die wat ik heb. (begrijpen jullie het nog :mrgreen: )

Afijn, denk dat het nu niet zolang meer duurt, wellicht met een paar weken/begin volgend jaar?

Gister zelf ook nog weer heel wat klein spul gekocht en ook een duur (die krengen zijn prijzig) M coupe Z3 combi-instrumenten tellerbak gekocht, dat staat het beste en heb je meteen de 9k/rpm meter.
Moet ik alleen nog kijken of ik de olietemp meter in de console ga zetten, dan moet ik er wel een rond gat in
boren waar dat klokje in past, het kan daar wel :hmmm:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door Roy RS » 10 dec 2015, 13:55

ik weet niet of je er nog mee bezig bent, dat logo op de achterklep, maar ik heb net even bijgelezen en laat in godsnaam dat logo gewoon zitten...buiten dat het echt geen kont uitmaakt, is het een hoop moeite om het weer strak te krijgen en je krijgt er letterlijk niks voor terug...(of ligt het niet verzonken in de klep, maar dan nog)

dat alcantara vind ik wel erg cool, echter op de foto lijkt het of het niet óm het paneltje gevouwen is maar echt erop zit, alsof je nog randjes kunt zien van het panel eronder, ik hoop dat dat fotobedrog is, ben ik niet van je gewend dat je broddelwerk levert...

verder keep up the good work, wordt een leuk karretje met zo'n lekkere hoogtoerige knoepert erin :D :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 10 dec 2015, 14:16

Roy RS schreef:ik weet niet of je er nog mee bezig bent, dat logo op de achterklep, maar ik heb net even bijgelezen en laat in godsnaam dat logo gewoon zitten...buiten dat het echt geen kont uitmaakt, is het een hoop moeite om het weer strak te krijgen en je krijgt er letterlijk niks voor terug...(of ligt het niet verzonken in de klep, maar dan nog)

dat alcantara vind ik wel erg cool, echter op de foto lijkt het of het niet óm het paneltje gevouwen is maar echt erop zit, alsof je nog randjes kunt zien van het panel eronder, ik hoop dat dat fotobedrog is, ben ik niet van je gewend dat je broddelwerk levert...

verder keep up the good work, wordt een leuk karretje met zo'n lekkere hoogtoerige knoepert erin :D :df:
Ik laat dat embleem ook zitten, het zit iid verdiept en dus niet makkelijk ff kijken en in het echt staat het ook niet verkeerd met dat logo, nog een paar keer buiten bekeken van afstand, eigenlijk niks mis mee en zoals je al zegt, moet het dan wel perfect strak worden daarna, dus we laten die mooi zitten.

Het alcantara is op sommige plekken mooi omgevouwen, zelfs de schakelaars pasten dan nog in die toch vrij krappe behuizing merkte ik op bij het 2de deel...eerste deel is iets minder, toen moest ik nog wennen aan.

En goed gezien, de 2 paneel delen zijn er verder niet uit-geweest, helaas heb ik met het scherpe/rechte punt scalp mesje
de zijkant gesneden, maar dat raffelde soms wat (stug spul) :devil: later...toen alles klaar was moest ik nog
wat snijden, vlakje voor in het zonnebril opbergvlakje tussen de stoelen/console.
Daar heb ik zo'n halve maan scalpmesje voor gebruikt om te proberen, dat snijd veel mooier als je rechte lijnen moet snijden, zo het hoort ipv dat recht/scherpe mesje welke wel fijn is om een gat uit te prikken/snijden.
Dus meeste vlakken is het alcantara wel overmaats/gevouwen in de uitsparingen zeg maar, maar daar ik het
paneel er niet helemaal uit had, moest ik de zijkanten snijden, sommige stukjes gingen goed en andere wat minder. :devil: (maar eerlijk gezegd valt het niet echt op) had ik eerder dat meer ronde snijkant mesje gebruikt, dan werd het wel wat strakker, thats for sure, op die plekjes en met fotoflits schijnt dat zilver iets door zeg maar.
Mooiste is idd als je de hele console eruit haalt en die losse vlakken e.d. nu alleen klokjes/randjes en schakelaars en radio e.d. eruit gehaald, maar veel mooier dan het was.
Je hebt dus in elk geval 2 soorten mesjes nodig als je er mee aan het werk gaat.

Heb net ook maar een originele Z3M olie temp meter besteld, had wel een universeel olietemp meter gekocht,
maar origineel is toch mooier (ook duurder :) ) dan klopt de verlichting e.d. ook beter.

Hoppa
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door Hoppa » 10 dec 2015, 22:58

Rene, wat kostte de Z3M tacho bij de dealer?

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8002
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door MParallel » 10 dec 2015, 23:34

GTRene schreef:Verder niet zoveel nieuws, ja heb sinds vandaag een nieuwe tellerbak besteld voor een Z3 M coupe S54 die tot 9k/rpm gaat, das toch de mooiste oplossing, 2de hands niet te vinden of met code maar dan nog bijna niet te vinden in km/h EU , dus dan maar nieuw en duur...
My man! :clap:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 10 dec 2015, 23:55

Hoppa schreef:Rene, wat kostte de Z3M tacho bij de dealer?
hoezo :) kan jij ze goedkoop krijgen/kopen? gaat om nr: 62117893280
een aantal jaar terug kwamen de prijzen die bv bij die bmw onderdelen zoeksites zaten, redelijk overeen met de prijzen ex btw maar das niet meer zo bij veel onderdelen, die prijzen zijn van heel lang geleden, kan je zo een paar honderd bij op zetten.
waar kan jij zo'n tellerbak voor kopen dan?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door Macboy » 11 dec 2015, 02:53

"eerlijk gezegd valt het niet op" ----> het valt dus wel op daarom zegt Roy het ook :)

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8002
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door MParallel » 11 dec 2015, 10:24

http://www.online-teile.com/BMW" onclick="window.open(this.href);return false; voor prijzen.

Tellerbak €791. :dood:

http://www.online-teile.com/bmw-ersatzt ... coded.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 11 dec 2015, 11:17

Macboy schreef:"eerlijk gezegd valt het niet op" ----> het valt dus wel op daarom zegt Roy het ook :)
moet je het wel goed neerzetten wat ik schreef en niet een vrij belangrijk accent weglaten in de zin :P
maar eerlijk gezegd valt het niet echt op
daarmee laat ik merken dat het zou kunnen opvallen, licht er maar aan hoe, schreef namelijk ook in mijn tekst dat
het mede komt door de Flits van de camera, ondergrond is namelijk zilver wat meer oplicht helemaal met een Flits. :foto:
Normaal valt het dus bijna niet op, er zitten een paar kleine raffels, die zijkanten waren de laatste stukjes wat ik moest doen, in het begin van de snede, sneed het mesje bv nog aardig en dan plots wil die 'roppen' zeg maar, dan nog voorzichtiger te werk.

Ik gebruikte mesje uit voorbeelden op het web van hoe ze plakfolie op auto's monteerden en of een klein ding met alcantara folie, dus bestelde ook 5 extra mesjes van dat soort (zodat je ook kon wisselen), maar bij een rechte snede in alcantara folie althans, kan je dus beter andere mesjes gebruiken die een meer ronde snijkant hebben, dan snijd het meer ipv cutting.

heb trouwens voor de nwe koplampen ook chroom knipperlicht lampjes besteld, zodat je niet dat spiegelei effect krijgt, heb ook dat soort voor de zij knipperlichten besteld (goedgekeurde) staat net wat mooier in blanke knipperlichten.
orange vs chrome bulbs.jpg
orange vs chrome bulbs.jpg (580.15 KiB) 3448 keer bekeken
orange vs chrome bulbs 2.jpg
orange vs chrome bulbs 2.jpg (762.67 KiB) 3448 keer bekeken
Ik heb het wel eens eerder gezien, maar wat betekent die code sticker (groen) eigenlijk wat achter de nummerplaat
zit? en waarom zitten er 2 van die aparte gaten (rood) in?
achter kentekenplaat.JPG
achter kentekenplaat.JPG (745.61 KiB) 3448 keer bekeken

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door JeroenT » 11 dec 2015, 22:19

Bij mijn Z4 zat er ook zo'n barcode sticker op dezelfde plek. Daaronder stond ook het chassisnr.
Dus wellicht de barcode van het chassisnr?

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8002
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door MParallel » 11 dec 2015, 22:44

Label heet letterlijk "bar code".

71 21 2 122 696

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 11 dec 2015, 23:55

ah, idd, :thumbup: had nog een andere foto waar ik wat letters e.d. kon lezen, lijkt idd op het chassisnummer onder de barcode :) dacht er ook pas later aan, kon de code toen ik het eraf haalde ook beter bekijken maar drong
niet echt tot me door, pas later kwam he pas goed door (nadeel van hoe mijn brein de laatste jaren werkt)

maar dan die andere, die met rood omcirkeld, daar kom ik echt niet uit :D
of zou dat voor iets zijn in een ander land oid of voor 1 of ander apparaat? vrij aparte uitsparingen, achja verder
ook niet belangrijk, maar vroeg me dat zo af, bij de M coupe heb je zoiets namelijk niet (dat met rood omcirkeld)

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8002
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door MParallel » 12 dec 2015, 11:07

Nooit eerder gezien. Maar als ik er geld op moet zetten, dan zou ik gokken iets van US plaathouder geval.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8002
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door MParallel » 12 dec 2015, 11:21

Jep, 28/29 zou ik zeggen.

http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Co ... 8411032_29" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 12 dec 2015, 12:12

MParallel schreef:Jep, 28/29 zou ik zeggen.

http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Co ... 8411032_29" onclick="window.open(this.href);return false;
idd zoiets, dan zou het meer deze zijn, immers Z3 3.0 coupe, nr: 4 zo'n cover is dan voor Japan (USA ook)

http://bmwfans.info/parts-catalog/Z3-Co ... #9069539_4" onclick="window.open(this.href);return false;

en hier foto's van zo'n plaat, dan blijf ik het nog wat raar/apart vinden, maar zou kunnen, gezien bv 2 van die pootjes wat hoger/dieper liggen en in die uitsparingen zou kunnen passen :) maar dan nog wat onnodig, gezien die plaat ook al met 4 parkers gemonteerd wordt aan de bumper, afijn, dat zal het wel zijn. :D

https://www.ecstuning.com/ES76898/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Hoppa
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door Hoppa » 23 dec 2015, 12:39

Hoe staat het ermee Rene al een datum dat ie naar de dokter kan?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 23 dec 2015, 13:24

Er is nog geen datum gezet, zal dan denk ik in January 2016 worden, zag wel dat ze er weer wat tussendoor bij namen, magoed, we horen het wel, heb ook niet zo'n haast, de 3.0 bevalt ook goed :D
en vind het ook wel een beetje 'stress' voor mijn brains allemaal...maar daar moet ik doorheen. :)

Heb al wel de nieuwe originele S54 Z3M cockpit/dash/tellerbak binnen en de originele Z3M S50 olietemp, wilde zwarte achtergrond daar ivm de rest en die S50 olietemp heeft een meer 'logische' aansluiting dan die van de S54 die anders werkt.

Weet nu trouwens ook wat het betekent een tellerbak zonder code (uncoded) of met code is, zonder code begin je weer
op nul oid en je kan dan bv de code chip uit de oude tellerbak halen en daar in zetten, dan resetten en ga je
verder met je oude stand en nummer oid.
Maar laat het uncoded, neem aan dat je dan gewoon bij nul/nieuw begint en alles gewoon werkt?
Der komt immers een andere motor in met nwe delen e.d. bewaar dan de oude tellerbak wel.

Kan ik trouwens die nwe tellerbak er bv nu al in zetten? in theorie passen al die 3 stekkers achterop, of moeten ze daar weer bij? neem aan dat het inregelen e.d. gewoon via de computer gaat en in theory ik die nwe tellerbak er in kan zetten? magoed dat zal ik ze nog eens vragen.

De olietemp doe ik ook wel later (moet dan een rond gat zagen/boren in de console rechts naast de digi klok/temp e.d. meter), heb alleen een voeding nodig van de sensor in het blok, de rest kan ik achter de console weg halen (licht/stroom/aarde) wellicht liggen er nog een paar extra losse aansluitingen/stekkers achter de console van de Z3 3.0? of laat dat door hen doen als ze bv, toch de console eruit moeten halen ivm?
1 tellerbak S54 M coupe.JPG
1 tellerbak S54 M coupe.JPG (592.62 KiB) 2964 keer bekeken
2 tellerbak S54 M coupe.JPG
2 tellerbak S54 M coupe.JPG (753.11 KiB) 2964 keer bekeken
3 olietemp Z3M.JPG
3 olietemp Z3M.JPG (434.7 KiB) 2964 keer bekeken
4 olietemp Z3M.JPG
4 olietemp Z3M.JPG (587.61 KiB) 2964 keer bekeken

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door Riceaux » 05 feb 2016, 13:54

Hoe staat het er nu mee?

Viel me trouwens op dat een Sjonnie Civic hier in de buurt op dezelfde velgen rijdt. :tooth:

Hoppa
Berichten: 259
Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door Hoppa » 07 feb 2016, 16:41

Ja hoe lijkt het ermee Reneetje

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door indobesar » 14 jul 2016, 11:25

Wielen staan geweldig Rene! :thumbup:

Hoe gaat het met de ombouw?
GTRene schreef:zo, heb een wat betere en iets makkelijkere point and shoot camera gekocht, ja ook wel heel veel instel standen waar ik weinig van snap :lol: maar de point and shoot simpele instelling werkt beter dan wat ik had.

nu ook wat beter te zien de andere nummerplaat houder, heb er toch maar een houder bij gekocht, maar dan
zonder reclame balkje wat beter staat, minder diep naar onder ook voor het effect.
bovendien de BMW naafkapjes erin gedrukt, zaten eerst de kapjes met het merk vd velgen in.
IMG_0012.JPG
IMG_0020.jpg
IMG_0021.JPG
Verder niet zoveel nieuws, ja heb sinds vandaag een nieuwe tellerbak besteld voor een Z3 M coupe S54
die tot 9k/rpm gaat, das toch de mooiste oplossing, 2de hands niet te vinden of met code maar dan nog bijna niet te vinden in km/h EU , dus dan maar nieuw en duur...

Heb ook vast een te koop draadje geopend waar ik alvast de motor en bak en aanbouwdelen e.d. aanbied
omdat bv de koper nu nog alles draaiend en rijdend kan checken, dat draadje, via onderstaande link.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 6#p1113236" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door GTRene » 14 jul 2016, 11:45

ow, ik dacht dat ik het hier destijds ook wel vermeld had dat ik het op die Z3 coupe niet door liet gaan...
was dus wat vaag in een ander draadje :D

anders was er nu ook nog niks aan gebeurd, want nog steeds niet aan de beurt, al zou dat wel binnenkort beginnen wellicht...hopen maar, maar op de Z3 coupe gaat niet door.

Ik moest zolang wachten...ipv 2 max 3 maand wat eind december zou zijn, dus zeg uiterlijk januari beginnen...
duurde dus veel langer.
Ondertussen de auto helemaal aangepakt zover ik zelf kon, allemaal nieuw spul er op enz enz...
na 5 of 6 maand wachten was de lol er een beetje af en begon ik het zonde te vinden die mooie en zeldzame
Z3 coupe 3.0 met handbak om te laten bouwen en daar neer te zetten enz...en zat met de datum wat meer ivm
tot 1998 en mijn kar 2001 enz enz...het enthousiasme werd enorm getempert.

Toen dacht ik, ja al die spullen staan daar allemaal, 6-bak en S65B40 en standalone enz enz.
Als ik nu een klassieker daar neer zet dan begint hij misschien eerder...toen op jacht naar een geschikte klassieker, liefst voor 1977 oid dan ook belastingvrij en apk langere periode e.d.

Dus een BMW 2002 ala turbo zou mooi zijn, een aantal bekeken, 1 best mooi maar toen bedacht ik me, als ik nu al zo lang moet wachten, wat dan met een auto waar nog veel meer aan moet gebeuren om de carros geschikt en sterker te maken voor zeker 440pk (na lichte tuning) ipv de meer 95<>110 pk van zo'n oudje en dan nog roest...dus nog meer werk/tijd, dan wordt dat me te gek qua wachten e.d.

Dus na wat bezichtigingen en denkwerk maar laten varen....en veilig voor een Z3 gegaan, die daar neer gezet een paar maanden geleden en nu maar afwachten...

De motor en bak van die Z3 zijn er al wel vast uitgehaald onlangs, zou namelijk iemand voor komen maar die bedacht zich later nadat hij daar bij die motorsport garage was geweest...want hij werd wat omgepraat door die eigenaar (no names) en enthousiast gemaakt voor wat dikkers in zijn e30 te lepelen...en dus staat het nog te koop, hiero>>

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 2#p1133421" onclick="window.open(this.href);return false;

en ow, de Z3 coupe 3.0 manueel staat ondertussen ook te koop, maar geen haast, dus alleen op gratis sites
zoals bv hier>>

http://www.autowereld.nl/bmw/z3-coupe/3 ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zo, weer een heel verhaal, het gaat dus wel door, maar ik ben afhankelijk van...
zodra die dan daar gereed is zover, kan ik hem daarna thuis verder wijzigen, wielen en interieur en onderstel enz enz.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Z3 coupe S65 met 6-handbak e.d.

Bericht door allen » 14 jul 2016, 12:01

Verwarrend allemaal Rene :tooth:
Je hebt een oude Z3 zonder dakje gekocht? Foto?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Darudevampire, Jlijp, PetervdH en 245 gasten