E28 S62
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E28 S62
Oude ruiten vervangen is juist hel simpel. Zorg dat je een lang touw hebt, leg dat in het rubber. Leg de ruit op de carrosserie en trek 'm erin door het touw uit het rubber te trekken, dit wel IN de auto. Heel vaak gedaan, stelt niks voor.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E28 S62
edit: dubbel.
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 mei 2016, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E28 S62
dat trucje moet je dan wel kennen, nu je het zegt wel eens zoiets zien doen vroegah, maar weet niet of ik dat
zelf zou doen Hoe haal je zo'n ruit eruit dan? ook met touw?
nou zit ik zo te denken, bij bv wat oude TVR zit er ook zo'n in rubber gelegd achterraam in, daar kwam regelmatig bij voor, als je hoge snelheden ging rijden, dat de achterruit er dan uit kon waaien, cabine druk en kunstof carros wat iets meegeeft...en minder goede of geen cabine pressure relief valves denk...
dan zou ik denken, beetje zwarte ruitkit erbij voor je zoiets erin zet bij zo'n auto, maar ook al eens gelezen dat bij 1 zo'n kunstof TVR oudje, de halve achterkant er mee uitging, magoed die had wellicht al eens wat meegemaakt oid?
anyways, dan wordt je er mooi druk mee
zelf zou doen Hoe haal je zo'n ruit eruit dan? ook met touw?
nou zit ik zo te denken, bij bv wat oude TVR zit er ook zo'n in rubber gelegd achterraam in, daar kwam regelmatig bij voor, als je hoge snelheden ging rijden, dat de achterruit er dan uit kon waaien, cabine druk en kunstof carros wat iets meegeeft...en minder goede of geen cabine pressure relief valves denk...
dan zou ik denken, beetje zwarte ruitkit erbij voor je zoiets erin zet bij zo'n auto, maar ook al eens gelezen dat bij 1 zo'n kunstof TVR oudje, de halve achterkant er mee uitging, magoed die had wellicht al eens wat meegemaakt oid?
anyways, dan wordt je er mooi druk mee
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E28 S62
Hoe je de ruit er uit krijgt? Van binnen uit het rubber voorbij de sponning drukken. Stuk voor stukje. Dan komt op een gegeven moment de ruit er uit. Natuurlijk niet té veel kracht uitoefenen.
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: E28 S62
Volgende keer Skeleton cage bestellen, zitten de openingen als in + gaan ook beter met geluid om .Walter schreef:
Ook heb ik een gat in een gopro-behuizing gevijld zodat ik die continu van stroom kan voorzien.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E28 S62
huh, dat is wel heel apart die stabilisator stang eind eruit..
ben je door vreemde bochten oid gegaan? moet toch redelijk gewrikt hebben om dat eruit te krijgen
ben je door vreemde bochten oid gegaan? moet toch redelijk gewrikt hebben om dat eruit te krijgen
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E28 S62
ah, dat verklaart al wat
heb je verder standaard bussen in het onderstel?
als het weer gebeurd kan je bv op het einde stang een 3 mm oid gaat boren, dan een grote ring tegen de pendelsteun en een splitpen door dat gaatje, dan blijft ie wel zitten denk
heb je verder standaard bussen in het onderstel?
als het weer gebeurd kan je bv op het einde stang een 3 mm oid gaat boren, dan een grote ring tegen de pendelsteun en een splitpen door dat gaatje, dan blijft ie wel zitten denk
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E28 S62
Walter waren deze punten die je nu allemaal tegenkomt bekend bij aankoop?
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E28 S62
Als dit het enige is dan is het een harde E28. Ze zijn niet heel roestbestendig helaas.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E28 S62
De hydraulische klepstoters willen vrij snel leeglopen op een S62. Na een week stil staan is dit geluid bij veel eigenaren aanwezig. Alleen het verlies van vermogen kan ik niet plaatsen. Wellicht eens een reiniger aan de olie toevoegen en een stukje gaan rijden.
http://www.bardahl.nl/product/11035-hyd ... atment-nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bardahl.nl/product/11035-hyd ... atment-nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E28 S62
geen idee zo wat het kan zijn, kan iets 'kleins' zijn, zou zelf ook wel schrikken/balen als ik dat zou horen
hopelijk valt het mee, kan het ook wat zijn met de vanos? bv de hyraulische kettingspanner of de vanos zelf waar iets niet helemaal goed functioneert? en dat die dan in noodloop springt?
hopelijk valt het mee, kan het ook wat zijn met de vanos? bv de hyraulische kettingspanner of de vanos zelf waar iets niet helemaal goed functioneert? en dat die dan in noodloop springt?
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E28 S62
Het kan wel zijn dat je motor inhield en dat er een fout code in stond, maar dat die vanzelf gecleared is.
Eigenlijk zonde dat ze die foutcodes voor A-C enz niet gewoon disabled hebben, staat wat netter als je hem uitleest en er geen waslijst aan foutcodes uit komt.
Eigenlijk zonde dat ze die foutcodes voor A-C enz niet gewoon disabled hebben, staat wat netter als je hem uitleest en er geen waslijst aan foutcodes uit komt.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E28 S62
heb je de computer al gereset, ja soft reset en dan kijken of het zich vanzelf heeft opgelost?
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E28 S62
Kapotte sensor zou je wel moeten zien in de foutcodes. Maar het kan iets zijn als een luchtmassa meter die verkeerd leest oid. Als die vuil is gaat hij ook arm lopen omdat hij simpelweg de verkeerde hoeveelheid lucht doorgeeft aan de DME.
Ik weet niet of je live data kunt lezen met een scantool, maar je zou eens kunnen kijken of ze ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht meten op hogere toerentallen, tussen de linker en rechter bank indien mogelijk.
Het is alleen wel raar dat het zomaar ineens gebeurd, je verwacht namelijk dat ze na verloop van tijd steeds iets slechter worden.
Heb je in deellast wel een AFR rond de 14,7? Dan zijn je lambdasones in elk geval wel goed.
Ik weet niet of je live data kunt lezen met een scantool, maar je zou eens kunnen kijken of ze ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht meten op hogere toerentallen, tussen de linker en rechter bank indien mogelijk.
Het is alleen wel raar dat het zomaar ineens gebeurd, je verwacht namelijk dat ze na verloop van tijd steeds iets slechter worden.
Heb je in deellast wel een AFR rond de 14,7? Dan zijn je lambdasones in elk geval wel goed.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E28 S62
Nee, bedoel meer zoiets als deze, na dat plaatje >>Walter schreef:Stroom eraf? Ja, dat doe ik steeds als de auto even niet gebruikt wordt (hoofdschakelaar). Wellicht een sensor kapot? Ik denk dat ik de auto maar een keer naar Paul Vlasblom breng. Hopelijk gaat het niet in de papieren lopen, ik geef al veel te veel uit aan m'n auto's..
daarna leert ie weer vanzelf in, met hoe je daarna rijd e.d. zonder storingen met wat mazzel en het kost niks.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03