E28 S62
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E28 S62
IK heb ook nog een 2 dus en het is handmatig aan/uit en even op gevoel de juiste hoek monteren/instellen maar ding doet het prima en het is "nothing to loose" op en om de auto.
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E28 S62
Ja het is dus echt hopeloos, met 3 GoPro's in de auto wil je op zo'n trackday niet hoeven babysitten op de accu's. Snap dat ook niet dat GoPro met zo'n product geen ondersteuning heeft voor externe stroom / semi-permanente bevestiging.
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E28 S62
Zoiets heet een dashcam
Iets wat ook in m'n E30 zat overigens, gewoon zodat je altijd beeld hebt, niet het meest interessante standpunt, maar het staat iig 100% van de tijd aan
Iets wat ook in m'n E30 zat overigens, gewoon zodat je altijd beeld hebt, niet het meest interessante standpunt, maar het staat iig 100% van de tijd aan
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E28 S62
Lampje is inderdaad gewoon te vervangen. Ik vind het carbon folie nog aardig gelukt. Het is altijd een priegel werkje zeker als je grote handen hebt.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E28 S62
Ik vind die houten pookknop storender dan de folie
Handig opgelost zo met de GoPro! Is het niet mogelijk om een condensator er tussen te knutselen zodat de spanning bij het starten niet volledig wegvalt?
Handig opgelost zo met de GoPro! Is het niet mogelijk om een condensator er tussen te knutselen zodat de spanning bij het starten niet volledig wegvalt?
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E28 S62
WBT die go pro.
Op welk circuit zit die aangesloten?
Veel spullen zoals AC en een hoop andere zaken zitten vaak verbonden met een 'unloader' relais. Die maakt contact tijdens starten en dan valt dus de stroom naar die accesoires weg. Misschien gewoon eens met en schakelaar direct op 12V zetten, als je dat al niet hebt.
Op welk circuit zit die aangesloten?
Veel spullen zoals AC en een hoop andere zaken zitten vaak verbonden met een 'unloader' relais. Die maakt contact tijdens starten en dan valt dus de stroom naar die accesoires weg. Misschien gewoon eens met en schakelaar direct op 12V zetten, als je dat al niet hebt.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E28 S62
Met Ferodo DS2500 heb ik met een e30 een keer fading gehad.
Trapte er ook opeens doorheen zonder waarschuwing.
Dingen piepten ook vreselijk, bite was wel goed met koud en warm.
EBC yellowstuff remt wel beter en piept bijna nooit ( heel licht getjiep als ze goed warm zijn maar niet storend )
Trapte er ook opeens doorheen zonder waarschuwing.
Dingen piepten ook vreselijk, bite was wel goed met koud en warm.
EBC yellowstuff remt wel beter en piept bijna nooit ( heel licht getjiep als ze goed warm zijn maar niet storend )
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: E28 S62
hele fijne blokken maar als ze bijna op zijn(laatste 3mm) dan kan je gewoon naar huis. Heb nu al een paar keer gehad dat juist dan de boel zo heet wordt dat ze helemaal uit elkaar brokkelen. En dan heb ik meestal ook gezeik met m'n schijven.Jan-Willem schreef: ↑21 mei 2018, 20:03 Met Ferodo DS2500 heb ik met een e30 een keer fading gehad.
Trapte er ook opeens doorheen zonder waarschuwing.
Dingen piepten ook vreselijk, bite was wel goed met koud en warm.
EBC yellowstuff remt wel beter en piept bijna nooit ( heel licht getjiep als ze goed warm zijn maar niet storend )
Mijn theorie is dat wanneer de blokken dikker zijn ze vanwege de grotere massa best wat hitte kunnen absorberen waardoor de schijven net iets minder warm worden en de blokken relatief ook wat minder. Wanneer ze dunner worden zijn ze sneller te heet en dan is het gewoon klaar.
Naast dat de yellowstuff blokken verder prima remmen bij warm koud nat etc. is het mij wel opgevallen dat wanneer je gegroefde of geperforeerde schijven hebt de schijven meestal wel gaan scheuren vanuit de gaatjes.
Ik sprak laatst iemand die met Hawk blokken reed en daarmee zou dat minder zijn. Hij wist alleen neit welke speciefieke blokken het waren en aangezien ze bij Hawk een beetje veel hebben vind ik het lastig kiezen.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E28 S62
E36 M3 en de E36 328i... DS2500 erop.... 500km later nieuwe schijven EN nieuwe/andere blokken
EBC Yellow op de E39 M5 gehad, remde prima maar vielen idd stukjes vanaf. Je kon er wel vanaf de rotonde volle pijp mee richting de Gouden Wok bij Boskoop en als je de kok zag met bijna 280 in de ankers om nog precies met 60 de rotonde te nemen
Voor nu alleen nog maar Hawk eigenlijk, HPS voor de daily/sportief en HP+ voor driftauto's/licht trackday gebruik.
EBC Yellow op de E39 M5 gehad, remde prima maar vielen idd stukjes vanaf. Je kon er wel vanaf de rotonde volle pijp mee richting de Gouden Wok bij Boskoop en als je de kok zag met bijna 280 in de ankers om nog precies met 60 de rotonde te nemen
Voor nu alleen nog maar Hawk eigenlijk, HPS voor de daily/sportief en HP+ voor driftauto's/licht trackday gebruik.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: E28 S62
Hij zet wel stappen zeg!! Laat je bewust zo vroeg je gas los op CPZ? Ik zou zeggen rij nog ff door en rem wat harder
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: E28 S62
Wat remblokken betreft vind ik DS2500 en EBC eerlijk gezegd allebei troep.
Probeer eens Carbone Loraine RC6 of Performance Friction. Ja, die zijn duurder, maar ze remmen veel en veel beter en gaan bij goed gebruik ook ongeveer 3x zo lang mee, dus onder de streep zijn ze eigenlijk juist voordeliger. En je hoeft niet steeds blokjes te wisselen en steeds weer te controleren of je nog wel een dag erop kunt rijden.
Let wel op: een RC6 waar nog 1 of 2mm voering op zit, kun je nog wel een hele circuitdag op rijden, dus niet te vroeg weggooien.
Verder blijft het een megagave auto uiteraard!
Probeer eens Carbone Loraine RC6 of Performance Friction. Ja, die zijn duurder, maar ze remmen veel en veel beter en gaan bij goed gebruik ook ongeveer 3x zo lang mee, dus onder de streep zijn ze eigenlijk juist voordeliger. En je hoeft niet steeds blokjes te wisselen en steeds weer te controleren of je nog wel een dag erop kunt rijden.
Let wel op: een RC6 waar nog 1 of 2mm voering op zit, kun je nog wel een hele circuitdag op rijden, dus niet te vroeg weggooien.
Verder blijft het een megagave auto uiteraard!
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
Onlinejos_br
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: E28 S62
Toevallig nu met de CarbonLoraine RC6 twee middagjes Assen erop zitten i.p.v. Pagid geel. Nu geen last meer van trillingen en het remt voorbeeldig en goed doseerbaar!Peter Tunissen schreef: ↑17 nov 2019, 15:46 Wat remblokken betreft vind ik DS2500 en EBC eerlijk gezegd allebei troep.
Probeer eens Carbone Loraine RC6 of Performance Friction. Ja, die zijn duurder, maar ze remmen veel en veel beter en gaan bij goed gebruik ook ongeveer 3x zo lang mee, dus onder de streep zijn ze eigenlijk juist voordeliger. En je hoeft niet steeds blokjes te wisselen en steeds weer te controleren of je nog wel een dag erop kunt rijden.
Let wel op: een RC6 waar nog 1 of 2mm voering op zit, kun je nog wel een hele circuitdag op rijden, dus niet te vroeg weggooien.
Verder blijft het een megagave auto uiteraard!
Jos.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03