HJ terug naar het (on)verwachte (pag.14)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3675
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel of geen spoorverbreders (pics pag. 9)

Bericht door Paskal » 07 dec 2018, 12:09

Heb er bij mijn e70 verbreders van H&R achter onder zitten (30mm per kant) en merk geen trillingen oid. Oogt wel een stuk beter :thumbup:

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel of geen spoorverbreders (pics pag. 9)

Bericht door Henk Jan » 07 dec 2018, 13:22

Thanks Joost en Paskal! :thumbup:

Paskal, herinner me nu dat jij vorig jaar(?) hetzelfde gevraagd hebt :tooth:

Zal 1 dezer dagen nog eens gaan sleutelen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel of geen spoorverbreders (pics pag. 9)

Bericht door ///Joost » 07 dec 2018, 14:21

Let wel even op of de spoorverbreders op de binnenkant van de velg passen. Als het een OEM wiel is, zal dat wel goed komen (spoorverbreders zijn TUV gekeurd voor bepaalde velgen), maar ik had bij onze vorige Audi imitatie wintervelgen, en daar was de conische centerpassing anders. De velg lag dus iets 'los' van de verbreder. Ik merkte het direct met wielbouten aandraaien, want ik had het eerst niet gezien.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel of geen spoorverbreders (pics pag. 9)

Bericht door Henk Jan » 07 dec 2018, 14:44

Gaat om een origineel BMW-wiel, alleen het merk van de spacer weet ik niet meer. Hoop dat het nog ergens staat.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel of geen spoorverbreders (pics pag. 9)

Bericht door Henk Jan » 14 dec 2018, 10:34

Staat wel een stukje beter zo en trillingsvrij!

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel spoorverbreders (pics pag. 10)

Bericht door ///Joost » 14 dec 2018, 10:41

Jazeker! Prachtig. :D

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel spoorverbreders (pics pag. 10)

Bericht door Henk Jan » 07 jan 2019, 16:18

Onlangs een grote onderhoudsbeurt aan de X5 laten geven bij de dealer ad €€€ (o.a. kapotte veer, diff-olie, etc, etc.).
Daar kwam verder nog uitrollen dat het roetfilter op het einde begint te lopen en deze wordt, na wat tips in het topic van Paskal, aankomende maandag gedemonteerd en gereinigd voor een kwart van de kosten van een nieuwe.

Nu heb ik sinds kort nog een probleempje ;
Bij zware bepakking geeft het systeem 'Niveauregeling uitgevallen' aan. De auto zakt dan heel lichtjes in, maar blijft wel gewoon rijdbaar. Na een grondige check door de dealer blijft hoogstwaarschijnlijk alleen de compressor als mogelijke dader over. De Luchtbalgen zijn lekdicht en verder zijn er geen bijzonderheden waarneembaar.

De dealer wil uiteraard de compressor wel vervangen, maar die kosten zijn schrikbarend hoog.

Na wat Googlen kwam ik het volgende tegen ;

https://aerosus.nl/bmw/x5/e70/x5-e70-co ... ering.html

Kost een fractie van een nieuwe via de dealer en montage lijkt mij op zich wel meevallen.

Deze zou de trick moeten doen toch?
En is dat alles wat ik nodig heb, of is een nieuw magneetventiel ook aan te raden?
Laatst gewijzigd door Henk Jan op 07 jan 2019, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel spoorverbreders (pics pag. 10)

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 jan 2019, 16:22

Let wel dat de auto ingeleerd moet worden qua rijhoogte nadat je een en ander vervangen hebt.
En je relais vervangen.

En je moet helemaal niet meer bij de dealer komen natuurlijk :tooth: :wink:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel spoorverbreders (pics pag. 10)

Bericht door Henk Jan » 07 jan 2019, 16:30

Martin van der Zwaard schreef: 07 jan 2019, 16:22 Let wel dat de auto ingeleerd moet worden qua rijhoogte nadat je een en ander vervangen hebt.

En je moet helemaal niet meer bij de dealer komen natuurlijk :tooth: :wink:
Daar heb je een punt en ben er ook wel klaar mee zo onderhand. Voor de grotere reparaties is het inderdaad niet echt meer economisch te verantwoorden voor mezelf.

Wellicht mooi klusje voor Autocrew denk je? :angel:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3567
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door HJ2 » 07 jan 2019, 16:36

Ik heb diverse compressoren van airsus gehad, met wisselend resultaat.
Ook heb ik wel eens een compressor gereviseerd met zo'n revisiekitje, maar dat was helemaal huilen kwaliteit, of ik ben er een te grote prutser voor om het goed te doen (kan natuurlijk ook)
Het kan ook zo zijn dat je ventielenblok naar z'n grootje is en de compressor het nog prima doet. De compressor kun je los testen door er 12V op te zetten.
. Balgen heb ik ook voldoende versleten, waarvan 1 geploft :gek: Vergeet dus niet de zekering eruit te halen voordat je gaat prutsen :lol:
Niveau afstellen kan iig met INPA .

Let wel: bovenstaande was voor mijn E39's en E61. Ik ben iig geen fan meer van het systeem omdat het bij op leeftijd komen een grote storingsbron kan zijn

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel spoorverbreders (pics pag. 10)

Bericht door Booooh » 07 jan 2019, 18:12

Henk Jan schreef: 07 jan 2019, 16:30
Martin van der Zwaard schreef: 07 jan 2019, 16:22 Let wel dat de auto ingeleerd moet worden qua rijhoogte nadat je een en ander vervangen hebt.

En je moet helemaal niet meer bij de dealer komen natuurlijk :tooth: :wink:
Daar heb je een punt en ben er ook wel klaar mee zo onderhand. Voor de grotere reparaties is het inderdaad niet echt meer economisch te verantwoorden voor mezelf.

Wellicht mooi klusje voor Autocrew denk je? :angel:
Volgens mij kom jij toch ook uit de regio Rotterdam? Ik ga al jaren naar Tijmons in Capelle aan den IJssel ('s-Gravenland), eerlijke garage en een echte vakman ...

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door NSXRS » 07 jan 2019, 18:28

Henk Jan,

Ik kan je adviseren om je licht even op te steken bij Arnott NL in Den Bosch.
Arnott is wereldwijde leverancier van luchtvering systemen/ componenten, zij hebben ook alles voor je X5 tegen bijna zeker veel lagere prijzen dan de dealer.
Ik ben daar eens geweest met een MB ML en daar wisten ze alles van betreffende het luchtvering systeem en konden alles doen incl inleren en afregelen/calibreren van de wagenhoogte.
De onderdelen waren stuk betere prijzen dan de dealer en met langere garantie

De compressor
https://www.arnotteurope.com/products/b ... /2010.html
(er wordt aangegeven bij vervanging daarvan ook ALTIJD het stuurrelais te vervangen, juist een defect relais is vaak oorzaak van een kapotte compressor)

https://www.arnotteurope.com/
Adres: Docterskampstraat 1F
5222 AM 's-Hertogenbosch
Telefoon: 073 785 0580

erwin20vt
Berichten: 787
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door erwin20vt » 07 jan 2019, 18:40

Ik heb er ooit een vervangen van een Duitse leverancier. die hebben 2 type`s en worden geleverd inclusief relais.
http://www.air-suspension-shop.com/BMW- ... IGINAL-AMK

ik ben toen voor de bovenstaande gegaan,duurdere versie maar zelfde als oem. wanneer je compressor vervangt en zorgt dat de vering niet compleet in onderste of bovenste stand gaat dan blijft je calibratie hetzelfde. en kan je gewoon rijden. beste is wel even calibreren maar dat kunnen de meeste garage`s wel tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> wel spoorverbreders (pics pag. 10)

Bericht door Martin van der Zwaard » 07 jan 2019, 22:00

Henk Jan schreef: 07 jan 2019, 16:30
Wellicht mooi klusje voor Autocrew denk je? :angel:
Dat zeker!
Booooh schreef: 07 jan 2019, 18:12 Volgens mij kom jij toch ook uit de regio Rotterdam? Ik ga al jaren naar Tijmons in Capelle aan den IJssel ('s-Gravenland), eerlijke garage en een echte vakman ...
Hé....ga je nou aan m’n brood zitten rommelen :tooth:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door Henk Jan » 08 jan 2019, 09:42

Thanks heren!

Als ik het zo lees is het dus weer niet zo simpel als ik gedacht had (gehoopt). :coffee:

AMK is volgens mij inderdaad de fabrikant van de OE-compressor, maar ik lees verder ook overwegend goede berichten over de kwaliteit van Aerosus, die ook 'gewoon' 2 jaar garantie geven op hun produkten.

Ik zal allereerst mijn licht eens bij Martin opsteken, van wie ik er helemaal van uit ga dat ze dit bij hem op de zaak prima kunnen oplossen.
Mocht dit nu onverhoopt om wat voor reden dan ook niet lukken zal ik eens gaan informeren bij het adresje van René is Den Bosch.

:thumbup:

Tegen de 200K is wel een kantelmomentje gebleken, laatste jaar is er toch wel voor zo'n 3,5k aan onderhoud in gegaan.
Kosten stapelen zich momenteel aardig op, ondanks dat de X5 voor mij slechts 1 andere eigenaar gehad heeft en zowel hij als ik de auto uitsluitend bij dezelfde BMW-dealer in sluitende onderhoud gehad hebben. Dat is (was) ook de reden dat de X5 gedurende mijn bezit ook daar in onderhoud gebleven is. Tot op heden dus.

Maar goed, de X5 moet wel gewoon in topvorm blijven, want na wat wikken en wegen heb ik besloten de X5 toch door te willen rijden omdat het toch wel een fantastische reisauto is in alle luxe (en omdat ik er toch bar weinig voor terug ga krijgen door al die dieselshit :tooth: ).

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3675
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door Paskal » 08 jan 2019, 10:07

Balen dat de onderhoudskosten zo hoog op zijn gelopen: 3,5k in een jaar tijd is natuurlijk best veel.

Kan me voorstellen dat je voor het gevoel mogelijk hebt gekozen voor onderhoud bij de dealer, maar de prijzen daar gaan natuurlijk nergens meer over. De D1S-xenon-lampjes die recent elders voorbij kwamen en waarvoor de dealer 410€ voor alleen levering rekent (dus ex montage) terwijl je exact dezelfde exemplaren voor 140€ kunt kopen is daar wel weer een mooi voorbeeld van. Nog los van het uurtarief wat bijvoorbeeld bij mijn BMW-specialist op 50€ ex ligt.

Mijn ervaring is dat het bij de verkoop van een auto met die km.stand en die leeftijd niks uitmaakt of hij nu bij de dealer onderhouden is of bij een BMW-specialist of andere onafhankelijke garage. In mijn ogen ben je dus een dief van je eigen portemonnee als je terug blijft gaan naar die dealer mits je natuurlijk een goed alternatief in de buurt hebt.

Als ik eea zo lees mbt onderhoud is het ook wel een kwestie van toeval/geluk. Als je pech hebt sta je met een andere willekeurige BMW met die km.stand ook met een kapotte automaat en/of turbo waarmee je flink aan de beurt bent. In dit topic schreef ik al eens over de kosten die ik met mijn laatste E53 had:

In 3 jaar tijd reed ik hem van 212 naar 294k en had buiten het normale onderhoud deze kosten:
- homokineet
- gloeispiralen
- remklauw
- airco-pomp
- schijven en blokken rondom
- één luchtbalg
Inclusief beurten bracht me dat op 4.000€ onderhoud in 3 jr / 80k. Dat viel me eerlijk gezegd best mee.

De E53 daarvoor reed ik in 2,5 jaar van 180 naar 260k en had ik buiten de beurten om:
- draagarmrubbers voor
- draagarm ra
- achterasrubbers
- thermostaat (preventief)
Inclusief beurten bracht me dat op 2.000€ onderhoud in 3 jr / 80k. Dat was pas echt goedkoop rijden :thumbup:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jan 2019, 10:24

Henk Jan schreef: 08 jan 2019, 09:42 Ik zal allereerst mijn licht eens bij Martin opsteken, van wie ik er helemaal van uit ga dat ze dit bij hem op de zaak prima kunnen oplossen.
Koffie staat klaar hoor :wink: :coffee:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door Henk Jan » 17 jan 2019, 13:57

Roetfilter van de X5 is inmiddels gereinigd en de eerste ritjes naderhand zijn achter de rug.
Het zal wellicht tussen de oren zitten, maar hij lijkt gevoelsmatig iets makkelijker op te pakken en in de toeren te klimmen (lees ; sneller). Ook als het niet zo is laat ik mezelf lekker in die waan zodat ik nog iets terug gekregen heb voor de vele knaken :dood:

A.s. maandag hopelijk voorlopig de laatste 'upgrade' in de vorm van een nieuwe compressor voor de luchtvering @Martincrew.
Hopelijk dan weer voorlopig zorgeloos de 200k voorbij sturen. :df:

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door e30touring1990 » 17 jan 2019, 14:19

mooi zo! roetfilter leeg laten branden neem ik aan? kan prima dat die wat beter oppakt, een verstopt roetfilter belemmert immers alleen maar.

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door D20VT » 17 jan 2019, 17:42

De opbrengst van de compressor zou toch te meten moeten zijn door de dealer. Heb wel eens een schade gehad door een kapotte balg aan een MB ML. Die was er te lang mee doorgereden waardoor de compressor teveel had moeten werken en ook naar zijn grootje was. Die was gewoon uit te lezen en de drukken te controleren zelfs door een niet dealer met de juiste uitleesapparatuur

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 jan 2019, 18:31

De nieuwe ligt al te wachten HJ :thumbup:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> Luchtvering probs (pag. 10)

Bericht door Henk Jan » 06 mar 2019, 08:59

Afgelopen weekend een persoonlijke mijlpaal bereikt ; de X5 de 200K laten passeren! De eerste auto in mijn bezit die deze eer ten deel valt, wat overigens dus genoeg zegt hoe deze mij bevalt qua rij-eigenschappen.

Afgelopen jaar natuurlijk al een flinke zonvakantie aan €€€ in het hok geïnvesteerd om deze goed rijdend te houden.
Een kleine opsomming uit het hoofd ;

- Compressor luchtvering
- Roetfilter
- Gebroken veer
- Diagnose airco om storing te bepalen (fluor)
- Kondensator airco + leidingen
- Gloeibougies + relais vervangen
- Wiellager
- Versnellingsbak geflushed
- 200K beurt (= grooooot)

Dit nog buiten het stukje tuning en 2 sets andere wielen + bandjes.

Maar goed, het is nou eenmaal een dure auto om te rijden en als ik dan voorlopig zorgeloos kan rijden verzacht dat de pijn weer een beetje.

Echter, alsof deze dikke dame een eigen leven leidt (lijdt?) begon ze net na 200K weer nukken te vertonen... rond de 2.000rpm gebeurde er niks meer totdat de kickdown ingetrapt werd.... uiteindelijk melding op het dashboard 'uitstoot te hoog' en oranje motormanagement lampje wat is gaan branden.

Omdat ik wel klaar ben met de gepeperde rekeningen van de dealer (overigens wel altijd topservice, maar dat terzijde), logeert ze op dit moment bij Martin en, na uitvoerig testen en uitsluiten, lijkt de LMM een eigen leventje te zijn gaan leiden.
Over topservice gesproken, kon meteen terecht en bij Martin houden ze duidelijk niet van half werk, echter dan wel tegen wat vriendelijker tarieven. :thumbup:

Hopelijk vandaag weer klaar, want hoe fijn de leen108 ook rijdt, mis ik de forse body van de dikke dame wel.

Samenvattend, de X5 is echt de fijnste daily die ik ooit gehad heb, maar tevens ook de duurste. Ik kocht de X5 2,5 jaar geleden van de eerste eigenaar bij de BMW-dealer om op 'safe' te spelen en voor mijn bezit is er door de vorige eigenaar ook al aardig wat TLC ingestoken en ik ga er dus vrolijk mee verder. Inruilen is natuurlijk geen optie, maar hoop wel dat ik de komende tijd even zorgeloos te kunnen rijden nu...

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3675
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> mijlpaal bereikt! weer probs...

Bericht door Paskal » 06 mar 2019, 12:37

Het lijkt je niet mee te zitten met je E70 of ik heb geluk met mijn exemplaar. Inmiddels zo'n 40k met mijn X5 onderweg waarbij de teller nu op 187 staat. Ik durf bijna niet de 200 over als ik eea van jou zo lees :wink:

Zoals elders ook al te lezen was, zijn buiten het reguliere beurtje uitsluitend de remblokken achter, een pendelsteun en de gloeibougies + relais voorbij gekomen. Da's bij elkaar inclusief de beurt 1.200€ aan onderhoud in die 40k. Paar weken geleden laatste reparatie (gloeibougies) uitstekend kunnen testen in Ellmau en dat het effect had was duidelijk want hij startte bij -15 alsof het +20 was :thumbup:

Kopen bij de BMW-dealer van eerste eigenaar is dus ook geen garantie dat hij probleemloos zijn leven doorzet. Ik heb mijn exemplaar bij een handelaar gekocht (vd Beld in Lieren), 2 vorige eigenaren, maar wel volledig dealer-onderhouden. Voor aankoop inzage in alle onderhoud gehad bij de dealer in Apeldoorn.

Begrijpelijk dat je de dealer voor onderhoud inmiddels vaarwel hebt gezegd, want de bedragen die ze daar rekenen is nou niet iets om heel vrolijk van te worden. Wat is er bij de 200k-beurt allemaal gedaan omdat je over groooot sprak?

Binnenkort hier wel aan nieuw zomerrubber toe dus dat wordt even investeren. Ook hier geen intentie om hem in te ruilen omdat hij probleemloos is en gewoon geweldig bevalt voor hetgeen ik hem gebruik zoals meerdere keren wintersporten, veelvuldig met de sleurhut op pad en dit jaar ook weer Ringwaarts met de Clio.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> mijlpaal bereikt! weer probs...

Bericht door Henk Jan » 06 mar 2019, 13:19

187K?? Snel inruilen Paskal voor het te laat is! :roflol:

Ik heb de factuur even niet bij de hand, maar was ca. € 1.200, wel inclusief voorveer en alle vloeistoffen ververst.

Of ik echt pech heb weet ik niet, heb er inmiddels wel ruim 80k bijgezet (van 140 naar 200), maar alles valt het laatste jaar een beetje tegelijk (uiteraard buiten de garantie). Ik hoop gewoon maar dat dit voorlopig het laatste zal zijn en ik weer een jaartje zorgeloos kan sturen.

Net als bij jou bevalt de X5 mij meer dan prima voor mijn gebruik en ben ik ook van plan nog even door te tuffen.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: e36 M3 / BoxsterS / e70 X5 --> mijlpaal bereikt! weer probs...

Bericht door Henk Jan » 07 mar 2019, 14:30

Omdat ik wel klaar ben met de gepeperde rekeningen van de dealer (overigens wel altijd topservice, maar dat terzijde), logeert ze op dit moment bij Martin en, na uitvoerig testen en uitsluiten, lijkt de LMM een eigen leventje te zijn gaan leiden.
Over topservice gesproken, kon meteen terecht en bij Martin houden ze duidelijk niet van half werk, echter dan wel tegen wat vriendelijker tarieven. :thumbup:
De storing lijkt te zijn verholpen.
Boosdoener ; pop-off ventiel van de turbo werkte niet meer naar behoren en veroorzaakte storingen. Ze rijdt nu weer top!

Weer een ergernis rijker en wat (coulante) €€€'s armer kan ik hopelijk weer even sturen.

Met dank nogmaals aan Martin voor het geduld en de service :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bokkepoot, EvdP, jvb en 230 gasten