E36 323ti Compact
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: E36 323ti Compact
Deze stond in EDIT: Amsterdam te koop toch? Ook nog over getwijfeld, maar wilde toch een e46!
Laatst gewijzigd door Sander-E46 op 12 okt 2017, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32
Re: E36 323ti Compact
Nope in Amsterdam.Sander-E46 schreef: ↑12 okt 2017, 16:22 Deze stond in Twello te koop toch? Ook nog over getwijfeld, maar wilde toch een e46!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E36 323ti Compact
Zal denk ik altijd wel een Compact-fan blijven..
Mooi voertuig!
Mooi voertuig!
- SanderZ
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
- Auto: Leon FR
- Locatie: Vld
- Contacteer:
- Tim N
- Berichten: 7748
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 323ti Compact
Ziet er geweldig uit bostongrun?
Met de stoel langs een bekleder gaan, als de wang te redden is enkel laten vullen, anders ook het wangetje laten vervangen.
(reken op 200,-/400,- en heb je geluk dat het zwart leder is)
ThomasK schreef: ↑11 okt 2017, 09:18 Twee vraagjes.
- De bestuurdersstoel heeft wel wat last van instapschade en ik ben bang dat dit erger wordt. Wat is hier aan te doen? Enkel de wang opnieuw laten bekleden een optie? Wat zijn hiervoor de kosten?
- Wat is ongeveer de waarde van de velgen? Styling 23 met rondom 225/45/17 Michelin banden (2 nog erg goed, andere 2 nog goed voor 1 jaar)? Zijn in werkelijk perfecte staat zonder krasjes oid.
Eerder 400,- met redelijk goede banden. (het is een winterset) Waarom in de verkoop veel beter passend krijg je het niet of ga je voor een breedset?
Met de stoel langs een bekleder gaan, als de wang te redden is enkel laten vullen, anders ook het wangetje laten vervangen.
(reken op 200,-/400,- en heb je geluk dat het zwart leder is)
Laatst gewijzigd door Tim N op 12 okt 2017, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: E36 323ti Compact
vind het ook wel een mooi setje en staat goed onder een compact.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32
Re: E36 323ti Compact
BMW ASCOT GRÜN volgens de optiecode
Vind de velgen best prima staan, maar zit te twijfelen of ik niet liever terug wil naar origineel 16 inch. Hij kwam ooit op styling 42 als deze:
De wielen die er nu onder liggen zijn ook nog helemaal perfect... nog...
Ben bang dat de hele wang opnieuw moet worden bekleed. Je voelt echt dat het leer dun aan het worden is. Een zelfde stoel vinden zal wellicht net zo duur zijn maar erg moeilijk te vinden.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E36 323ti Compact
Is het leer echt kapot dan?
Anders kan colorlock misschien helpen.
Leuk een 323ti ik heb met die van mij erg veel lol gehad!
Die velgen die er nu onder zitten staan super!
Ik had style 42 wielen er onder maar het zijn rot dingen om schoon te maken en 16inch is net te klein.
Anders kan colorlock misschien helpen.
Leuk een 323ti ik heb met die van mij erg veel lol gehad!
Die velgen die er nu onder zitten staan super!
Ik had style 42 wielen er onder maar het zijn rot dingen om schoon te maken en 16inch is net te klein.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 323ti Compact
Leuke auto zo!
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32
- Tim N
- Berichten: 7748
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 323ti Compact
Laten doen aangezien je dan gelijk het schuim (de veroorzaker van het "rare"ronde plekje) kunt vervangen.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E36 323ti Compact
Nu lijkt het een hoop geld. Maar als je het hebt laten doen en het ziet er weer goed uit zul je er erg blij mee zijn..
Elke keer als je nu instapt zal het je storen.. (en als dat nog niet zo was.. vanaf nu wel.. )
Elke keer als je nu instapt zal het je storen.. (en als dat nog niet zo was.. vanaf nu wel.. )
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: E36 323ti Compact
Zeker te doen. Zal binnenkort eens plaatjes laten zien can mijn stoelen.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32
Re: E36 323ti Compact
Ben benieuwd. Kan eventueel eerst dat proberen en mocht het niet het gewenste resultaat geven alsnog laten vernieuwen.
Iemand trouwens een idee hoe je met weinig geld aan meer vermogen kan komen? Voor zover ik begrijp (zit er niet heel diep in) zijn de blokken van de 323ti en een 325i het zelfde wat betreft cilinderinhoud.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: E36 323ti Compact
De goedkoopste manier voor meer vermogen is een ander blok.
Zonder dollen, het karakter van mijn M52B25TU vind ik juist heerlijk. Zeker voor daily gebruik en sporten op de openbare weg. Karakter is namelijk erg koppelijk en minder high-end power. Die 20pk extra bovenin en minder Nm in het middengebied maken het geen significant snellere auto op de openbare weg imho.
Zonder dollen, het karakter van mijn M52B25TU vind ik juist heerlijk. Zeker voor daily gebruik en sporten op de openbare weg. Karakter is namelijk erg koppelijk en minder high-end power. Die 20pk extra bovenin en minder Nm in het middengebied maken het geen significant snellere auto op de openbare weg imho.
Laatst gewijzigd door indobesar op 20 okt 2017, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E36 323ti Compact
Met colorlock krijg je dat wel weer netjes, wel het schuim vervangen anders zit er zo een gat in.
Zit ook direct een stuk beter.
Blijven leuke auto's ik heb erg veel lol met die van mij gehad vooral toen het 3.45 25% sperdiff er onder zat.
Met die M50B25 inlaat mod moet je ook de mapping aan laten passen hij gaat te arm lopen onder vollast.
En de uitlaatspruitstukken zijn ook geknepen, verder is de hele uitlaat een beperkende factor.
Ik vond het karakter ook heerlijk van de m52b25, onderin en het midden gebied loopt die erg lekker.
Tenzij je elke rit constand boven de 4750rpm zit heeft het naar mijn mening weinig zin.
Toch liep die van mij ook wel lekker door boven in.
Zit ook direct een stuk beter.
Blijven leuke auto's ik heb erg veel lol met die van mij gehad vooral toen het 3.45 25% sperdiff er onder zat.
Met die M50B25 inlaat mod moet je ook de mapping aan laten passen hij gaat te arm lopen onder vollast.
En de uitlaatspruitstukken zijn ook geknepen, verder is de hele uitlaat een beperkende factor.
Ik vond het karakter ook heerlijk van de m52b25, onderin en het midden gebied loopt die erg lekker.
Tenzij je elke rit constand boven de 4750rpm zit heeft het naar mijn mening weinig zin.
Toch liep die van mij ook wel lekker door boven in.
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32
Re: E36 323ti Compact
Heldere antwoorden. Ik laat het erbij. Vind zelf inderdaad dat 'ie genoeg power geeft voor normaal gebruik. Dacht wellicht met enkel een hele simpele mod er al meer vermogen uit te halen maar dat heeft dus weinig effect. Zeker als het ten koste gaat van Nm in het middengebied. Weer wat geleerd . Uitlaat is bij mij trouwens sowieso niet meer standaard, misschien heeft dit al iets teweeg gebracht.
Dat schuim vervangen houdt in het leer loshalen? Zie mezelf dit niet met naald en draad weer in ere herstellen to be honest...
Dat schuim vervangen houdt in het leer loshalen? Zie mezelf dit niet met naald en draad weer in ere herstellen to be honest...
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 323ti Compact
Je haalt geen stiknaden los. Leer zit vast met “hogrings” aan metalen stangen die door het schuim lopen.
Op zich niet moeilijk, alleen leer mooi strak krijgen is de kunst.
Aan de achterkant van frame zit het leer om metalen haakjes geklemd. Daar begin je met loshalen. De rest wijst zichzelf.
Op zich niet moeilijk, alleen leer mooi strak krijgen is de kunst.
Aan de achterkant van frame zit het leer om metalen haakjes geklemd. Daar begin je met loshalen. De rest wijst zichzelf.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 28 jun 2014, 20:33
Re: E36 323ti Compact
Echt een goede keus, een 323ti
Vond de compact vroeger eigenlijk niets maar sinds ikzelf een 316 compact heb ben ik ze steeds meer gaan waarderen.
Ik zou de style 23 lekker onder de auto laten zitten, staat goed.
Herstel van de stoel zoals Tim beschrijft is een absolute aanrader die ik ook bij mijn touring heb laten doen.
Als je dit gelijk laat doen heb je er eerst zelf het plezier van en mocht je de auto weer weg doen ziet die de auto er ook nog netjes uit.
Veel plezier ermee.
Vond de compact vroeger eigenlijk niets maar sinds ikzelf een 316 compact heb ben ik ze steeds meer gaan waarderen.
Ik zou de style 23 lekker onder de auto laten zitten, staat goed.
Herstel van de stoel zoals Tim beschrijft is een absolute aanrader die ik ook bij mijn touring heb laten doen.
Als je dit gelijk laat doen heb je er eerst zelf het plezier van en mocht je de auto weer weg doen ziet die de auto er ook nog netjes uit.
Veel plezier ermee.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 323ti Compact
M50B25 spruitstuk mod is absoluut geen mapping nodig. Misschien dat er wat winst mee te halen is, maar nodig niet.
Grotere gasklep(pen) kun je ook meepakken.
Grotere gasklep(pen) kun je ook meepakken.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 10:50
Re: E36 323ti Compact
M50 inlaat zonder ECU herschrijven is een PK winst van 4 a 5 Max en je koppelkromming is kompleet aan pauper. Ondertussen een kleine 5 dynorapporten gezien en allemaal de zelfde ellende. M52 staat bekend om het fijne koppel onderin. Gooi je daar een M50 inlaat op ben je dat kwijt en zit er halverwege een dip. Bovenin ademt hij iets beter, maar zonder aanpassing ECU gooi je onnodig PK's weg.
Verder is een 323i voorzien van een 2,93 diff. Onderin koppel en dan ook nog over een groot toerenbereik. M50 inlaat er op... Koppel om zeep, en voelt nog altijd niet als een 325i, want 325i heeft maar natuurlijk, een korter diff namelijk 3,15.
Allemaal dingen om rekening mee te houden. Als je het doet, doe het goed.
Verder is een 323i voorzien van een 2,93 diff. Onderin koppel en dan ook nog over een groot toerenbereik. M50 inlaat er op... Koppel om zeep, en voelt nog altijd niet als een 325i, want 325i heeft maar natuurlijk, een korter diff namelijk 3,15.
Allemaal dingen om rekening mee te houden. Als je het doet, doe het goed.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 323ti Compact
Cijfers op papier.
En de ene dyno spreekt de ander tegen.
En rest van de motor? Kan niet fris geweest zijn. Oftewel, zegt niks.
In real life, merk je er niks van. En 4 a 5 max is onzin.
Deze mod is al tig jaar bekend en het gaat eerder om 15-20pk winst.
En de ene dyno spreekt de ander tegen.
En rest van de motor? Kan niet fris geweest zijn. Oftewel, zegt niks.
In real life, merk je er niks van. En 4 a 5 max is onzin.
Deze mod is al tig jaar bekend en het gaat eerder om 15-20pk winst.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32
Re: E36 323ti Compact
Ja ik was eigenlijk ook nooit echt van het uiterlijk gecharmeerd. Sind dat ik een e36 318ti naar circuit auto aan het ombouwen ben ben ik pas gaan inzien dat het eigenlijke hele goed rijdende auto's zijn. Het liefst zou ik een onverprutste e36 Coupé rijden maar die zijn inmiddels zo zeldzaam of duur dat de compact wel een goed alternatief is. Ik ga de stoel eerst proberen met colourlock, als dat niks wordt kan ik het nog laten vervangen.lj328 schreef: ↑05 nov 2017, 19:37 Echt een goede keus, een 323ti
Vond de compact vroeger eigenlijk niets maar sinds ikzelf een 316 compact heb ben ik ze steeds meer gaan waarderen.
Ik zou de style 23 lekker onder de auto laten zitten, staat goed.
Herstel van de stoel zoals Tim beschrijft is een absolute aanrader die ik ook bij mijn touring heb laten doen.
Als je dit gelijk laat doen heb je er eerst zelf het plezier van en mocht je de auto weer weg doen ziet die de auto er ook nog netjes uit.
Veel plezier ermee.
Zit te twijfelen over wat ik ga doen met de bandjes. Er moeten binnenkort 2 nieuwe achterbanden op. Nu staat 'ie rondom op Michelin Pilot Sports 3. Fijne bandjes maar redelijk aan de prijs.
Twijfel tussen gewoon weer 2 michelins erop (verschil met PS4 en PS3? Gewoon de opvolger?) of rondom iets als Federal 595 R-SR (misschien wat to much ivm rolgeluid/grip in regen) of deze: https://www.topbanden.com/goedkope-band ... p6269.html
Of enkel de twee versleten Michelins vervangen met iets anders.
Het vermogen ga ik lekker zo laten. Ben inderdaad wel positief over het koppel onderin en de algehele vermogensopbouw.
- Tim N
- Berichten: 7748
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E36 323ti Compact
Ik rijd met de e36 op PS4 voor en PS3 achter. (vanmiddag PS4 rondom maargoed) Ik vind de PS4 echt stukken prettiger en vertrouwen geven dan dat de PS3's deden toen ik deze op de vooras had. Ook bij kletsnatte omstandigheden blijft de PS4 beter in contact.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten