E36 323ti Compact

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door ErikS » 22 mei 2015, 12:21

GTRene schreef:waarschijnlijk zitten er sport blokjes in je remklauwen, die beginnen vaak ook te piepen bij het laatste stukje remweg en als ze heet worden.
maar een beetje koper-vet of beter nog keramisch-vet kan geen kwaad, keramisch-vet kan veel hogere temperturen aan en is ook veiliger voor alu klauwen.
Sportblokken piepen toch vooral als ze koud zijn? :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door GTRene » 22 mei 2015, 12:36

dat zou je kunnen denken, maar heb verscheidene keren met verschillende sportblokken gereden, als je bv hard afremt zijn sommige stil (niet RC6) maar de laatste paar meters beginnen nog ze wat te piepen en bij warm weer heb je er nog wat eerder/meer last van.

dus nee, niet alle sport remblokjes piepen als ze koud zijn.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door Joël D. » 22 mei 2015, 13:56

Het is een Alfa, dan moet je niet gaan klagen dat je auto piept of kraakt. :coffee:

ThomasK
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door ThomasK » 22 mei 2015, 14:54

Joël D. schreef:Het is een Alfa, dan moet je niet gaan klagen dat je auto piept of kraakt. :coffee:
Hahaha, ja normaal gesproken moet ik je gelijk geven (het lichte kreunen van de draagarmen achter bijvoorbeeld), maar dit geluid gaat wel echt door merg en been.

Ik ga me eens aan het keramisch vet wagen. Lees trouwens dat het wel een veel voorkomend dingetje is bij vooral de 330mm remmen. Kan ik ook mooi de klauwen voorzien van een laagje nieuwe rode lak.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door GTRene » 22 mei 2015, 16:04

als je de blokjes eruit haalt kijk dan ook ff achterop wat voor merk en type het is, ben wel benieuwd :D

Gebruikersavatar
SanderGTi
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 dec 2011, 19:34

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door SanderGTi » 22 mei 2015, 21:26

Ik heb ook de 330mm set-up. Met de standaard blokken nergens last van, maar rijd nu met Ferodo DS2500 en dat piept koud als een gek. Ik moet ze behoorlijk op temperatuur stoken om dit weg te krijgen wat met de woon-werk ritjes niet eens lukt eigenlijk.

Ik speel ook met de gedachte om de blokken er eens uit te vissen en wat vers kopervet op de achterkant van het blok te doen maar nog geen tijd voor gehad. Mocht het bij jou opgelost zijn met keramisch vet laat het dan ff hier weten, dan ga ik me er ook eens aan wagen :)

Edit:
Standaard zijn de blokken volgens mij ook van Ferodo, alleen dan (natuurlijk) geen DS2500 oid.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door Joopieboy » 24 mei 2015, 21:20

Dat is mede ook de reden dat ik voor straatgebruik en toch wat meer bite wilde, ben overgestapt naar Hawk HPS blokken toendertijd. :) Kantjes afschuinen van de blokken wilt ook wel eens helpen trouwens.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door frankie » 02 jun 2015, 14:22

Mooie GT. Het auditieve van de Busso mis ik nog wel eens nu met mijn turbotorretje.

Ik heb in de 330mm set op mijn Giulietta (zelfde klauwen als GTA/GT) SP2000 van Falco Motorsport (zijn ge-rebrande blokken, weet niet welk merk oorspronkelijk). Gematigd tevreden, piept niet maar bite is ook niet wat ik er van had verwacht. Ga nu Carbon Lorraine RC5+ proberen. Ken wat GTA rijders die daar super positief over zijn.

Gebruikersavatar
SanderGTi
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 dec 2011, 19:34

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door SanderGTi » 02 jun 2015, 21:37

frankie schreef:Mooie GT. Het auditieve van de Busso mis ik nog wel eens nu met mijn turbotorretje.

Ik heb in de 330mm set op mijn Giulietta (zelfde klauwen als GTA/GT) SP2000 van Falco Motorsport (zijn ge-rebrande blokken, weet niet welk merk oorspronkelijk). Gematigd tevreden, piept niet maar bite is ook niet wat ik er van had verwacht. Ga nu Carbon Lorraine RC5+ proberen. Ken wat GTA rijders die daar super positief over zijn.
Ben benieuwd wat je van de RC5+ vind, ben bang dat die zich ook wel laten horen. RC6 is niet stil iig als je een beetje op youtube zoekt.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door frankie » 03 jun 2015, 11:55

Ongetwijfeld. Blokken schijnen ook net wat ruimte in de klauw te hebben, waardoor een klakkend geluid is bij de eerste keer remmen na voor of achteruit rijden :D

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8000
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door MParallel » 03 jun 2015, 12:39

Erg chique! Veel :df:

ThomasK
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door ThomasK » 24 jul 2015, 11:31

Zo, eindelijk tijd gehad om eens naar de remmen te kijken. Blokjes eruit gehad en een beetje vet achterop gedaan. Blokken en schijven waren nog prima. Het lijkt nu wel minder te zijn maar het is niet helemaal weg. Dat is niet erg, ze mogen best een beetje piepen. Het echt enorm harde bij bijna stilstand is nu gelukkig wel weg.

Gelijk tijd gehad om de vervaagde rode klauwen van een nieuw laagje verf te voorzien en nieuwe stickertjes te plakken. Oogt gelijk weer een stuk frisser :).

Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

Heb (heel erg) tijdelijk een Alfa 33 1.4 gehad voor de dagelijkse kilometers maar vond het toch te zonde om niet met de lekkere V6 te rijden. Die dus weer verkocht en ik rij nu dagelijks in de GT. Echt een heerlijke auto en dat blok is gewoon te verslavend (vooral het geluid, kom 2 keer per dag in parkeergarages en dan kan ik het meestal niet laten om de raampjes open te draaien en even gas te geven... wat een geluid :) ). De auto geeft verder geen krimp, loopt ontzettend rustig en is super comfortabel. Voornamelijk de stoelen zitten voortreffelijk, hadden alleen ietsje lager in de auto gemonteerd mogen zitten.

Enige blijft het verbruik. beter dan 1 op 9,2 heb ik nog niet gehaald, en dit was echt alleen maar hele lange snelwegritten. Ga je het een beetje combineren met wat stad dan moet je enorm je best doen om de 1 op 8 te halen. Gelukkig hoef ik niet té veel kilometers te maken.

Plan is om er eind augustus mee richting noord Italië te gaan voor een road-trip, de perfecte auto daarvoor lijkt me.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6

Bericht door Petrolhead Tom » 24 jul 2015, 13:06

Lijkt me zeker geen straf! Echt een plaatje van een auto! :D

ThomasK
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door ThomasK » 12 aug 2015, 16:48

In de laatste week van augustus gaan ik en mijn broertje een roadtrip doen richting het noorden van Italië met de GT, iets waar deze auto uitermate geschikt voor zou moeten zijn. Tijdens deze rit willen we zo veel mogelijk mooie wegen pakken en leuke plaatsten aandoen.

De planning ziet er voorlopig als volgt uit (zal in totaal 6/7 dagen van huis zijn, gaan rijden op zondag 23 augustus, is dit verstandig?). Onderweg stoppen om niet te lang achter elkaar in de auto to zitten. Plan is om de eerste stop nog iets voor de Stelvio-pas of evt. in Duitsland te doen zodat we de Stelvio-pas in de ochtend aan kunnen doen.

Afbeelding

Vervolgens via het Comomeer richting Modena, Cinque terre en Arese (Alfa museum) weer terug.

Iemand nog tips, must-sees, goedkope slaapplekken, prachtige stukjes weg, juist wegen die we moeten vermijden etc.?

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door Metchu » 12 aug 2015, 17:59

pak in duitsland het zwarte woud , vervolgens in zwitserland de grimselpass en de furkapass en bij de grimsel lekker nog even de gletsjer van de rhone in! Dat is snel de tip en de must-go route die ik je geef imho :ken ik jou:

dit was (min of meer) mijn route twee jaar geleden: http://goo.gl/maps/l13Ob" onclick="window.open(this.href);return false;
en mijn verslag van die route: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=28810" onclick="window.open(this.href);return false;

zeker aanrader!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door Petrolhead Tom » 12 aug 2015, 19:06

Toffe route! Veel plezier! :D

Online
Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door Vanreijmersdal » 12 aug 2015, 20:29

Hey dat is toevallig, volgende week zaterdag ga ik ook richting de Stelviopass en de dag daarna ook over de Stelviopass richting Modena. Goede keuze dus.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door sitechris » 12 aug 2015, 20:48

Metchu schreef:pak in duitsland het zwarte woud , vervolgens in zwitserland de grimselpass en de furkapass en bij de grimsel lekker nog even de gletsjer van de rhone in! Dat is snel de tip en de must-go route die ik je geef imho :ken ik jou:

dit was (min of meer) mijn route twee jaar geleden: http://goo.gl/maps/l13Ob" onclick="window.open(this.href);return false;
en mijn verslag van die route: http://driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=28810" onclick="window.open(this.href);return false;

zeker aanrader!
Ik zou in Zwitserland de Grimsel en daarna de Nufenenpas doen ipv de Furka. De Nufenen komt uit in Airolo en dan kom je direct na de Gotthardpas weer de snelweg op. Scheelt je misschien een file. Meer over de Nufenen (en ook over de Furka) vind je hier.

http://www.driving-fun.com/3380/the-kno ... ezier.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

ThomasK
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door ThomasK » 13 aug 2015, 17:08

Super tips. Keep them comming!
Iemand nog ideeen over slaapplekken? Moet goedkoop zijn :)

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door Metchu » 13 aug 2015, 18:21

gewoon onderweg op booking kijken op het moment dat je ergens bent... dat is altijd mijn trucje... niet altijd goedkoopste, maar wel meest relaxed. WEllicht vind je een mooie route en wil je een andere kant op... of wil je ergens langer blijven. Lekker niets vastleggen

Beros
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door Beros » 14 aug 2015, 00:59

Ik heb een week of 6 geleden ook een trip gedaan naar dezelfde bestemming die in het teken stond van driving fun. Reed via Frankrijk heen i.p.v. Zwitserland of Oostenrijk vanwege het weer. Beviel eigenlijk heel goed. Terug wel door de Dolomieten en Oostenrijk. Zal morgen wel even de route wat uitgebreider opschrijven. Ik ken veel passen in Zwitserland ook, zou zelf niet heel ver gaan omrijden voor de Stelvio. Een mooie pas maar zeker niet het meest geschikt voor df (te smal en te druk).

Rijd trouwens zelf ook in een GT V6 :df: Ben wel benieuwd hoe die Novatec klinkt.

ThomasK
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 mei 2012, 15:32

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door ThomasK » 14 aug 2015, 11:59

Metchu schreef:gewoon onderweg op booking kijken op het moment dat je ergens bent... dat is altijd mijn trucje... niet altijd goedkoopste, maar wel meest relaxed. WEllicht vind je een mooie route en wil je een andere kant op... of wil je ergens langer blijven. Lekker niets vastleggen
Ja was niet van plan om alles al te boeken. Enkel de eerste nacht. Wil niet in Zwitserland overnachten (benzine wordt al duur genoeg) dus plan de eerste stop ergens in Duitsland.
Beros schreef:Ik heb een week of 6 geleden ook een trip gedaan naar dezelfde bestemming die in het teken stond van driving fun. Reed via Frankrijk heen i.p.v. Zwitserland of Oostenrijk vanwege het weer. Beviel eigenlijk heel goed. Terug wel door de Dolomieten en Oostenrijk. Zal morgen wel even de route wat uitgebreider opschrijven. Ik ken veel passen in Zwitserland ook, zou zelf niet heel ver gaan omrijden voor de Stelvio. Een mooie pas maar zeker niet het meest geschikt voor df (te smal en te druk).

Rijd trouwens zelf ook in een GT V6 :df: Ben wel benieuwd hoe die Novatec klinkt.
Zou super zijn.
Hoe beviel de GT tijdens de rit en op de bochtige weggetjes? En wat voor verbruik had je?
Ik zal na de trip eens een soundclipje plaatsen. Het geluid is denk ik hetgeen me het meest bevalt van de Alfa

Beros
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door Beros » 15 aug 2015, 15:17

ThomasK schreef: Zou super zijn.
Hoe beviel de GT tijdens de rit en op de bochtige weggetjes? En wat voor verbruik had je?
Ik zal na de trip eens een soundclipje plaatsen. Het geluid is denk ik hetgeen me het meest bevalt van de Alfa
De trip was niet met de GT maar met een M3. Allesbehalve een straf :lol: Mijn GT is voorlopig een beetje een zorgenkindje, na problemen met de accu en (daaruit voortvloeiend?) LPG computer. Daarnaast een waslijst aan onvolkomenheden zoals haperende ruitensproeiers, elektrische ramen, defecte koplampstelmotor, koplamp zelf (waarvoor de LPG leidingen los moesten), parkeersensoren, leiding stuurbekrachtiging. Zit nu al €2500,- aan onderhoud in sinds oktober (8.000km). Hij staat zo vaak stil dat ik het omslagpunt voor LPG niet eens haal. :? De auto mag zich eerst even een paar maanden betrouwbaar tonen voordat-ie mee gaat op vakantie.

Omdat ik op dit forum naar ideeen voor de route had gevraagd, leek het me wel zo leuk om daar ook nog even een reactie op te geven. Zie deze post. Mocht je nog info nodig hebben, laat maar weten!

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door frankie » 15 aug 2015, 21:45

Schrijf de Süstenpas ook maar op. Die vond ik mooier en leuker dan de Grimsel.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Alfa Romeo GT 3.2 V6 Italië road-trip planning?

Bericht door sitechris » 16 aug 2015, 19:00

Absoluut. Waanzinnig mooie pas. Ook om te rijden een feestje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, EvdP, Godspeed, Jeroen89, Jlijp, R728i, TurboPatrick, Zed240 en 86 gasten