Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / inrijden...p27
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Mooi om te zien dat deze echt goed en mooi is opgebouwd! Sowieso verbaas ik mij daarnaast er wel over dat er bij de Ring altijd wel veel aandacht is voor alles wat er rijdt, of dat nu een GT3 is, de zoveelste Megane 3 RS of een Rallye.
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3280
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Lekker rondje.
Snap alleen niet waarom je jezelf zo zit op te fokken... T is TF he, geen VLN...
Snap alleen niet waarom je jezelf zo zit op te fokken... T is TF he, geen VLN...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Je boendert er goed overheen, Stefan! Mooi!
"Lekkaaaaaahhh!!!..."
"Lekkaaaaaahhh!!!..."
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Gaaf Stefan!
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Thnx allemaal!
@martijn: rij eens een keer een rondje mee, dan kan je het wel beter begrijpen
@martijn: rij eens een keer een rondje mee, dan kan je het wel beter begrijpen
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Had je auto zien staan op de parking naast zum wilden schwein zaterdag. Zag er erg netjes uit. Mooi opgebouwd.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Rondje meerijden zou me trouwens wel mooi lijken!
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Op de Ring merkte ik toch met schakelen dat ik met uitkomen bij bepaalde bochten net te laag in toeren zat (4000 toeren). De auto begint echt te trekken van 5000 tm 7000 toeren. De orginele 106 GTi bak is toch wat aan de lange kant. Dus heb een kortere bak laten plaatsen. Deze bak komt onder een 106 1.4 xsi vandaan.
Verschil is echt goed merkbaar. Alleen al dat je een complete nieuwe bak hebt. Schakelt gelijk een stuk strakker, minder speling, dus schakelwegen lijken iets korter. Minder "herrie"/geruis van de bak. Ik heb geen isolatie meer achter het dashboard, dus hoor behoorlijk veel vanuit de motorruimte. En de kortere bak? Ja je merkt dat je sneller accelereert. Pakt beter op bij op schakelen.
Nadelen zijn er ook wel een beetje; op de snelweg draait ie meer toeren en je topsnelheid ligt lager. Op de snelweg draai ik nu 4000 toeren met 120km/h, voorheen reed ik 140km/h met dat toerental. Topsnelheid ligt nu op 210km/h op GPS (met 7000 toeren). Voorheen haalde ik 220-225km/h, maar dat haalde ik toch niet op het circuit.
De vijfde versnelling zou eventueel nog aangepast kunnen worden, maar eerst eens testen op het circuit.
(van 3e naar 4e versnelling, kilometerteller klopt niet meer, boven de 100 moet je 20km/h eraf halen voor werkelijke GPS kilometers)
Je zoekt een compromis tussen straat gebruik en circuit gebruik. Ik heb besloten om de auto nog iets meer richting circuitgebruik te duwen. Ik zit redelijk op mijn max met snelheid en bochtsnelheden. Ik rij bijvoorbeeld ook met "maar" -1.4 camber. Dat wil ik ook iets gaan verhogen. Volgende week ga ik Steverink in Apeldoorn om het camber aan te passen, uit te wegen en opnieuw uit te lijnen.
Nieuwe bandjes zijn ook binnen. Racen met een 106 is kwa standaard onderhoud echt low budget. Met de voorbanden doe ik bijvoorbeeld 80-90 rondjes Ring. De achterbanden hebben al 180 rondjes Ring en 3 trackdays erop zitten en hebben nog ruim de helft aan profiel.
Verschil is echt goed merkbaar. Alleen al dat je een complete nieuwe bak hebt. Schakelt gelijk een stuk strakker, minder speling, dus schakelwegen lijken iets korter. Minder "herrie"/geruis van de bak. Ik heb geen isolatie meer achter het dashboard, dus hoor behoorlijk veel vanuit de motorruimte. En de kortere bak? Ja je merkt dat je sneller accelereert. Pakt beter op bij op schakelen.
Nadelen zijn er ook wel een beetje; op de snelweg draait ie meer toeren en je topsnelheid ligt lager. Op de snelweg draai ik nu 4000 toeren met 120km/h, voorheen reed ik 140km/h met dat toerental. Topsnelheid ligt nu op 210km/h op GPS (met 7000 toeren). Voorheen haalde ik 220-225km/h, maar dat haalde ik toch niet op het circuit.
De vijfde versnelling zou eventueel nog aangepast kunnen worden, maar eerst eens testen op het circuit.
(van 3e naar 4e versnelling, kilometerteller klopt niet meer, boven de 100 moet je 20km/h eraf halen voor werkelijke GPS kilometers)
Je zoekt een compromis tussen straat gebruik en circuit gebruik. Ik heb besloten om de auto nog iets meer richting circuitgebruik te duwen. Ik zit redelijk op mijn max met snelheid en bochtsnelheden. Ik rij bijvoorbeeld ook met "maar" -1.4 camber. Dat wil ik ook iets gaan verhogen. Volgende week ga ik Steverink in Apeldoorn om het camber aan te passen, uit te wegen en opnieuw uit te lijnen.
Nieuwe bandjes zijn ook binnen. Racen met een 106 is kwa standaard onderhoud echt low budget. Met de voorbanden doe ik bijvoorbeeld 80-90 rondjes Ring. De achterbanden hebben al 180 rondjes Ring en 3 trackdays erop zitten en hebben nog ruim de helft aan profiel.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Mooie modificatie. Sowieso een top auto, nooit meer weg doen!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26693
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
lekker bezig man! echt gaaf hoe je hem steeds verder perfectioneert.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Vorige week bij Steverink geweest voor het uitlijnen van de auto. Op de AST schroefset zitten camber plates zodat ik het camber op de vooras kan aanpassen. Ik rijd nu met -1.4 graden. Helemaal niet veel, maar was puur een compromis tussen openbare weg en circuit. Ik wil nu voor 2-2,5 graad gaan.
Eerst gingen we de auto uitwegen om te kijken hoe de balans is. De hoogte hoeft niet aangepast te worden. Voor het mooie zou ie aan de voorkant nog lager kunnen, maar ik vind de rij-eigenschappen op dit moment perfect. Auto veert nog wel aardig in bij bochten, maar dat heeft te maken met de hardheid van de veren. Dat is wellicht nog iets voor later.
Hierboven de verdeling. Gewoon perfect en dat zonder iets aan te passen. Bizar dat de achteras gewoon gelijk zit. Dit is het gewicht met een halve tank en niemand in de auto. Hier hoef ik niks aan te passen. Leuk om te weten: 875kg.
Daarna ben ik in de auto gaan zitten.
950 kg inclusief ik.Gewicht rijklaar is volgens de RDW 968kg, zo zie je hoe moeilijk het is gewicht te verliezen.
Nu was het tijd voor de camber te verstellen. Normaal is dit 2 minuten werk, maar ik heb verstevigingen op de veerpoot zitten, dus de veerpoot moet even los en dan kun je er wel bij met het gereedschap. Het zijn simpele M16 schroefjes, dus zouden handvast gedraaid moeten zitten, maar ze zijn muurvast. De monteur was bang dat ie het spul kapot zou maken. Andere kant ook nog even geprobeerd, zelfde verhaal. Risico niet genomen en laten zitten. Wel jammer, want in basis kwam ik voor een negatiever camber.
De AST set had ik gebruikt gekocht, was net gereviseerd, maar met de camberplates lijkt toch iets gebeurd te zijn. Wellicht heeft het ook te maken dat het door de tijd gaat roesten...
Dus alles is weer vast gezet, de sporing heeft ie wel gewijzigd. Eigenlijk het tegenovergestelde. Van een plus getal naar een min getal. Hiermee moet het insturen bij een bocht een stuk beter gaan met minder onderstuur. Morgenavond ga ik de nieuwe "setup" testen op Zandvoort tijdens een sessie met DF. Dat is ook de redenen dat ik geen risico wilde lopen met de camberplates, omdat ik anders deze sessie mis kon lopen.
Ik heb drie jaar geleden voor het laatst gereden op Zandvoort. Dat was overigens ook de eerste keer met de 106. Dat was nog met 20pk minder en zonder AST schroefset. Toen reed ik een tijd van 2:15. Mijn doel is om onder de 2:10 uit te komen, verwacht wel dat dit haalbaar is.
Eerst gingen we de auto uitwegen om te kijken hoe de balans is. De hoogte hoeft niet aangepast te worden. Voor het mooie zou ie aan de voorkant nog lager kunnen, maar ik vind de rij-eigenschappen op dit moment perfect. Auto veert nog wel aardig in bij bochten, maar dat heeft te maken met de hardheid van de veren. Dat is wellicht nog iets voor later.
Hierboven de verdeling. Gewoon perfect en dat zonder iets aan te passen. Bizar dat de achteras gewoon gelijk zit. Dit is het gewicht met een halve tank en niemand in de auto. Hier hoef ik niks aan te passen. Leuk om te weten: 875kg.
Daarna ben ik in de auto gaan zitten.
950 kg inclusief ik.Gewicht rijklaar is volgens de RDW 968kg, zo zie je hoe moeilijk het is gewicht te verliezen.
Nu was het tijd voor de camber te verstellen. Normaal is dit 2 minuten werk, maar ik heb verstevigingen op de veerpoot zitten, dus de veerpoot moet even los en dan kun je er wel bij met het gereedschap. Het zijn simpele M16 schroefjes, dus zouden handvast gedraaid moeten zitten, maar ze zijn muurvast. De monteur was bang dat ie het spul kapot zou maken. Andere kant ook nog even geprobeerd, zelfde verhaal. Risico niet genomen en laten zitten. Wel jammer, want in basis kwam ik voor een negatiever camber.
De AST set had ik gebruikt gekocht, was net gereviseerd, maar met de camberplates lijkt toch iets gebeurd te zijn. Wellicht heeft het ook te maken dat het door de tijd gaat roesten...
Dus alles is weer vast gezet, de sporing heeft ie wel gewijzigd. Eigenlijk het tegenovergestelde. Van een plus getal naar een min getal. Hiermee moet het insturen bij een bocht een stuk beter gaan met minder onderstuur. Morgenavond ga ik de nieuwe "setup" testen op Zandvoort tijdens een sessie met DF. Dat is ook de redenen dat ik geen risico wilde lopen met de camberplates, omdat ik anders deze sessie mis kon lopen.
Ik heb drie jaar geleden voor het laatst gereden op Zandvoort. Dat was overigens ook de eerste keer met de 106. Dat was nog met 20pk minder en zonder AST schroefset. Toen reed ik een tijd van 2:15. Mijn doel is om onder de 2:10 uit te komen, verwacht wel dat dit haalbaar is.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
2:15 vind ik een zeer nette tijd voor de auto . Ben benieuwd of het gaat lukken er 5 seconden vanaf te snoepen.
Succes!
Succes!
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
als je 8.31 btg rijdt zou cpz onder de 2.10 wel moeten lukken schat ik zo in
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Eric kan dat wel dat afstellen! Zal wel lekker rijden nu.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Het ging helaas niet zoals gepland. Dinsdagavond 11 juni had ik een avondsessie op Zandvoort om de nieuwe bak en uitlijning te testen. In rondje 3 ging het helaas al mis. Bij de Marlborobocht schiet ik over curb bij het insturen en ineens staat mijn stuur compleet scheef. Rondje rustig uitgereden en in de paddock gekeken, maar kon niks vinden, dacht aan stuurstang of schokdemper. Dus om 17:15uur was ik al klaar
Dag later de auto weer in de stalling gezet en door vakanties twee maanden niet naar omgekeken. Twee weken geleden de auto bij mijn garage neergezet. Geen idee wat er aan de hand was, maar hield al rekening met wellicht een revisie van de AST set. Na twee dagen werd ik gebeld dat de auto al klaar was. Wat was er nou aan de hand? De camberplate zat niet goed vastgedraaid en de schokdemper was verschoven. De schroefjes van de camberplates waren niet geweldig meer, dus deze zijn allemaal vervangen. Gelijk de auto op maximale camber laten zetten. Gelukkig vielen de kosten mee, maar toch erg zuur. Maarja, iedereen kan een foutje maken.
Steverink weer gebeld voor een nieuwe afspraak en het verhaal uitgelegd. Merkte bij de eerste afspraak dat Steverink wel echt een uitlijn specialist is, zeker met circuitauto's, want de meeste uitlijners pakken de fabriekswaarden erbij, maar Eric kijkt echt naar de auto en het gebruik ervan. Uitlijning was voor rekening van Steverink, dus erg netjes opgelost!
Maximale camber
Ik ben van -1.4 naar - 2.5 gegaan
Gelijk de voorbandjes vervangen. Wederom voor de Yokohama AD08R gedaan. Nog even getwijfeld voor de nieuwe Nankang's, maar hoor dat deze in de regen weinig grip hebben. Zou met huidige voorbanden nog wel een trackday kunnen doen, maar over 3 weken ben ik een weekend op de Ring, dus wil geen risico nemen. 80 rondjes ring en nog aardig netjes
Millimeterwerk?
Gisteren de auto weer even gewassen. Nog even getwijfeld om morgenavond een sessie vrijrijden op Zandvoort mee te pakken. Zou me wel kunnen inschrijven voor de supersport sessie (vanwege mijn racelicentie), maar durf het toch niet aan, vanwege het publiek wat erop af komt. Vanochtend de auto weer naar de stalling gebracht en over 2,5 week weer naar de Ring. Heb er zin in!
Dag later de auto weer in de stalling gezet en door vakanties twee maanden niet naar omgekeken. Twee weken geleden de auto bij mijn garage neergezet. Geen idee wat er aan de hand was, maar hield al rekening met wellicht een revisie van de AST set. Na twee dagen werd ik gebeld dat de auto al klaar was. Wat was er nou aan de hand? De camberplate zat niet goed vastgedraaid en de schokdemper was verschoven. De schroefjes van de camberplates waren niet geweldig meer, dus deze zijn allemaal vervangen. Gelijk de auto op maximale camber laten zetten. Gelukkig vielen de kosten mee, maar toch erg zuur. Maarja, iedereen kan een foutje maken.
Steverink weer gebeld voor een nieuwe afspraak en het verhaal uitgelegd. Merkte bij de eerste afspraak dat Steverink wel echt een uitlijn specialist is, zeker met circuitauto's, want de meeste uitlijners pakken de fabriekswaarden erbij, maar Eric kijkt echt naar de auto en het gebruik ervan. Uitlijning was voor rekening van Steverink, dus erg netjes opgelost!
Maximale camber
Ik ben van -1.4 naar - 2.5 gegaan
Gelijk de voorbandjes vervangen. Wederom voor de Yokohama AD08R gedaan. Nog even getwijfeld voor de nieuwe Nankang's, maar hoor dat deze in de regen weinig grip hebben. Zou met huidige voorbanden nog wel een trackday kunnen doen, maar over 3 weken ben ik een weekend op de Ring, dus wil geen risico nemen. 80 rondjes ring en nog aardig netjes
Millimeterwerk?
Gisteren de auto weer even gewassen. Nog even getwijfeld om morgenavond een sessie vrijrijden op Zandvoort mee te pakken. Zou me wel kunnen inschrijven voor de supersport sessie (vanwege mijn racelicentie), maar durf het toch niet aan, vanwege het publiek wat erop af komt. Vanochtend de auto weer naar de stalling gebracht en over 2,5 week weer naar de Ring. Heb er zin in!
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
In mijn eerste volledige rond reed ik al 2:13, terwijl ik de bandenspanning nog moest afstellen en 2 jaar niet op Zandvoort had gereden. Met wat meer ronden in mijn handen was me dat makkelijk gelukt.
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Vreemde keuze om boutjes met verzonken kop in een sleufgat te gebruiken. Ik begrijp dat er dan vervorming van het sleufgat optreedt zodat het "vast" zou moeten blijven zitten maar fraai is anders...
Wel een erg vlot karretje (en bestuurder)!
Wel een erg vlot karretje (en bestuurder)!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26693
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Mooi dat ie weer helemaal klaar is! Blijft een leuke en snelle auto
- Lindsay155
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 01 okt 2018, 18:36
- Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO ST2+
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Knappe wagen! AST doet het super op het circuit.
Welke heb je er precies onder?
Welke heb je er precies onder?
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Thnx! AST 4100 schroefset
- Lindsay155
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 01 okt 2018, 18:36
- Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO ST2+
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Eind september nog een weekendje naar de Ring geweest. Op zaterdag was RCN en 's avonds zou de baan nog open gaan, maar paar dagen van tevoren werd al bekend dat dit niet meer ging gebeuren. Toch wel op zaterdag al gegaan, zodat we zondagochtend lekker vroeg de baan op konden gaan.
Zondagochtend om 8:15 waren we bij de baan, heb geen jaarkaart meer, dus rondjes kopen. Nou...bij de ticket office stond een rij naar buiten om een kaartje te kopen. Dit had ik nog nooit meegemaakt?! Ik denk...ik pak een weekend dat de baan maar 1 dag open is, maar blijkbaar dachten meerdere dat
Na 15 minuten in de rij gestaan te hebben in de auto gestapt om de baan op te gaan. Zelfde verhaal, lange rij. Eenmaal op de baan was het wel te doen, maar bij Swedenkreuz was het gelijk raak. Gigantische stofwolk en flinker klapper geweest. Mijn verwachting was dat de baan wel even dicht bij zou zijn.
Het werd natuurlijk alleen maar drukker gedurende de dag, dus besloten om voorlopig niet meer te rijden. Tot 16uur niet meer gereden, want het was echt gekkenhuis. Vanaf 16uur merkte je dat de eerste weer naar huis gingen, dus tot 19uur heb ik nog 7 rondjes kunnen rijden. Maar geen enkele ronde zonder een gele vlag of gecrashte auto langs de baan...hopeloos!
Ik kwam om 18:45 nog een keer bij het poortje (en ik bleek de laatste te zijn die nog een rondje mocht). Banden waren warm, een relatief rustige baan, dus ik ging ervoor zitten om te kijken of ik mijn PR kon verbeteren. Alles ging echt perfect, totdat ik bij Swedenkreuz wederom een gele vlag zag. De crash van de M4 was hard, maar deze was nog harder. Was ook net gebeurd, hele baan onder de rommel en nog steeds weet ik niet watvoor auto het was. Het was best heftig, want er zat nog iemand op de achterbank (wel met helm gelukkig).
Ik zit er nu toch sterk aan te denken om volgend jaar over te stappen op trackdays op de ring. Dit is gewoon niet leuk meer. Van de 8 gereden rondjes op de dag was mijn snelste virtuele tijd 8:28. Mijn doel was richting de 8:20 te gaan, maar op een zondag met TF gaat dit gewoon niet lukken.
Eerste weekend van november ga ik nog een keertje naar de Ring. Kijken of het dan beter is...
Zondagochtend om 8:15 waren we bij de baan, heb geen jaarkaart meer, dus rondjes kopen. Nou...bij de ticket office stond een rij naar buiten om een kaartje te kopen. Dit had ik nog nooit meegemaakt?! Ik denk...ik pak een weekend dat de baan maar 1 dag open is, maar blijkbaar dachten meerdere dat
Na 15 minuten in de rij gestaan te hebben in de auto gestapt om de baan op te gaan. Zelfde verhaal, lange rij. Eenmaal op de baan was het wel te doen, maar bij Swedenkreuz was het gelijk raak. Gigantische stofwolk en flinker klapper geweest. Mijn verwachting was dat de baan wel even dicht bij zou zijn.
Het werd natuurlijk alleen maar drukker gedurende de dag, dus besloten om voorlopig niet meer te rijden. Tot 16uur niet meer gereden, want het was echt gekkenhuis. Vanaf 16uur merkte je dat de eerste weer naar huis gingen, dus tot 19uur heb ik nog 7 rondjes kunnen rijden. Maar geen enkele ronde zonder een gele vlag of gecrashte auto langs de baan...hopeloos!
Ik kwam om 18:45 nog een keer bij het poortje (en ik bleek de laatste te zijn die nog een rondje mocht). Banden waren warm, een relatief rustige baan, dus ik ging ervoor zitten om te kijken of ik mijn PR kon verbeteren. Alles ging echt perfect, totdat ik bij Swedenkreuz wederom een gele vlag zag. De crash van de M4 was hard, maar deze was nog harder. Was ook net gebeurd, hele baan onder de rommel en nog steeds weet ik niet watvoor auto het was. Het was best heftig, want er zat nog iemand op de achterbank (wel met helm gelukkig).
Ik zit er nu toch sterk aan te denken om volgend jaar over te stappen op trackdays op de ring. Dit is gewoon niet leuk meer. Van de 8 gereden rondjes op de dag was mijn snelste virtuele tijd 8:28. Mijn doel was richting de 8:20 te gaan, maar op een zondag met TF gaat dit gewoon niet lukken.
Eerste weekend van november ga ik nog een keertje naar de Ring. Kijken of het dan beter is...
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Afgelopen woensdag heb ik een trackday meegepakt van DF op Assen. Weersvoorspellingen waren goed, het zou het grootste gedeelte droog blijven. Regen zou ik ook niet erg vinden, een combinatie leek mij wel leuk, paar uur droog en daarna regen. De sessie begon om 12:30 uur en om 16:27 (3min voor einde) begon het regenen.
Heb een hoop rondjes kunnen rijden. De auto deed het weer voortreffelijk. Vind Assen ook wel een leuk circuit.
Heb nog een 2:09 kunnen rijden
Heb een hoop rondjes kunnen rijden. De auto deed het weer voortreffelijk. Vind Assen ook wel een leuk circuit.
Heb nog een 2:09 kunnen rijden
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer/ 8:31 btg
Wat een klapper zeg. Zo te zien een Clio of Megane?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], daNpy, Google [Bot], Marc Sierra, MartijnGizmo, MVB, Ybo, Zed240 en 88 gasten