Ja precies!
Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer / inrijden...p27
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
-
OnlineRolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Thanks! Heb er al teveel aan de muur hangen
Je ziet vaak op deze foto's dat auto's nog hoger van de grond komen. Mijn auto veert onwijs uit, waardoor ik niet ver van de grond kom.
Bijvoorbeeld:
Lijkt hoog te vliegen, maar veert totaal niet uit.
Je ziet vaak op deze foto's dat auto's nog hoger van de grond komen. Mijn auto veert onwijs uit, waardoor ik niet ver van de grond kom.
Bijvoorbeeld:
Lijkt hoog te vliegen, maar veert totaal niet uit.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Is dat philip? Die gebruikt ook de curb om hoger te gaan. Mijn foto was ook de keer dat het bijna fout ging met een abs die te goed zijn werk probeerde te doen..
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Nee, dat is Gott. Rijdt nu op duitse platen.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Nieuw jaar, nieuw seizoen. De grootste verbetering van vorig jaar was de overstap naar de Yokohama A052. Wat een geweldige band. Alleen maar voordelen; prima mee te rijden op straat, in de regen, geen herrie en op droog schuurt ie tegen de Nankang AR1 aan.
De band is alleen net iets breder, klinkt gek, maar banden zijn blijkbaar nooit precies 195mm haha. Meer band is meer grip, maar het zorgde er ook voor dat de auto flink aanliep op Foxhole. Na een weekend zag je al een extra groef in de band van het aanlopen. In het ergste geval klapt je band en als je daar gaat, dan ga je met een flinke snelheid de muur in.
Eind vorig jaar de schokdempers achter vervangen. De Bilstein's waren inmiddels 5 seizoenen oud. Merkte wel gelijk verschil, maar op Foxhole liep ie nog steeds aan. Ik zou de achteras kunnen laten verhogen, maar gekozen voor een ander alternatief.
Ik rij achter nog met de standaard torsiebar van 19mm. Daardoor beweegt het achterkant wel veel, maar maakt het ook wel speels. Vorige week deze laten vervangen voor een 21mm. Wat een geld trouwens, 500 euro voor twee metalen staven
Het rijbedrag zal hierdoor behoorlijk veranderen in positieve zin. Ik wilde dit niet op de Ring testen, omdat je geen ruimte hebt, dus vorige week vrijdag naar Assen gegaan. Assen vind ik een heerlijke baan om je auto goed te testen, lekker veel asfalt, soms extra hard door de bocht gaan om te kijken wat je auto doet. We begonnen de dag met sneeuw...
Wat een verschil, de achterkant is veel stabieler en lijk zelfs minder onderstuur te hebben. Mijn snelste ronde op Assen was 2:09 met mijn 140pk 106je. Dat was nog met de andere banden. Nu reed ik een 2:05min. Superblij mee, want is een best verschil.
Aankomend paasweekend ben ik weer bij de Ring. Ik verwacht wel dat het retedruk wordt, de kans dat ik kan timen zal klein zijn, maar verwacht dat ik hier ook weer een paar secondes kan pakken op mijn snelste ronde.. Ultieme doel is nog steeds een sub8 met de 106.
Na Assen weer netjes gewassen. Ik ben trouwens afgestapt van Carbon Lorraine remblokken. Ik heb 2x een setje remblokken kunnen weggooien, omdat de voering van de plaat brokkelt. Zeer slechte kwaliteit. Dit zal wel bij meerdere personen gebeuren. Ik rij nu met de Ferodo DS1.11 blokken. Deze zijn nog wel iets meer hardcore, de bite is hard en ze piepen behoorlijk
De band is alleen net iets breder, klinkt gek, maar banden zijn blijkbaar nooit precies 195mm haha. Meer band is meer grip, maar het zorgde er ook voor dat de auto flink aanliep op Foxhole. Na een weekend zag je al een extra groef in de band van het aanlopen. In het ergste geval klapt je band en als je daar gaat, dan ga je met een flinke snelheid de muur in.
Eind vorig jaar de schokdempers achter vervangen. De Bilstein's waren inmiddels 5 seizoenen oud. Merkte wel gelijk verschil, maar op Foxhole liep ie nog steeds aan. Ik zou de achteras kunnen laten verhogen, maar gekozen voor een ander alternatief.
Ik rij achter nog met de standaard torsiebar van 19mm. Daardoor beweegt het achterkant wel veel, maar maakt het ook wel speels. Vorige week deze laten vervangen voor een 21mm. Wat een geld trouwens, 500 euro voor twee metalen staven
Het rijbedrag zal hierdoor behoorlijk veranderen in positieve zin. Ik wilde dit niet op de Ring testen, omdat je geen ruimte hebt, dus vorige week vrijdag naar Assen gegaan. Assen vind ik een heerlijke baan om je auto goed te testen, lekker veel asfalt, soms extra hard door de bocht gaan om te kijken wat je auto doet. We begonnen de dag met sneeuw...
Wat een verschil, de achterkant is veel stabieler en lijk zelfs minder onderstuur te hebben. Mijn snelste ronde op Assen was 2:09 met mijn 140pk 106je. Dat was nog met de andere banden. Nu reed ik een 2:05min. Superblij mee, want is een best verschil.
Aankomend paasweekend ben ik weer bij de Ring. Ik verwacht wel dat het retedruk wordt, de kans dat ik kan timen zal klein zijn, maar verwacht dat ik hier ook weer een paar secondes kan pakken op mijn snelste ronde.. Ultieme doel is nog steeds een sub8 met de 106.
Na Assen weer netjes gewassen. Ik ben trouwens afgestapt van Carbon Lorraine remblokken. Ik heb 2x een setje remblokken kunnen weggooien, omdat de voering van de plaat brokkelt. Zeer slechte kwaliteit. Dit zal wel bij meerdere personen gebeuren. Ik rij nu met de Ferodo DS1.11 blokken. Deze zijn nog wel iets meer hardcore, de bite is hard en ze piepen behoorlijk
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Ik had het al gezegd op Insta, maar echt een serieus knappe tijd heb je daar neergezet!
Mooi is dat, wanneer upgrades de rondetijd laten zakken!
Afbrokkelen van remblokken zie je wel vaker...zowel gesinterd als organisch. Ik rij nu op de DS3000, maar kreeg van Kay Hesse (met die veuls te snelle Integra) de tip om als volgende remblok ook de DS1.11 te nemen...vooral omdat deze qua frictie een mooie vlakke lijn hebben over het temperatuurgebied...dus voorspelbaarder dan een blok die steeds harder bijt naarmate hij heter wordt.
Blijft een mooi karretje, jouw 106!
Mooi is dat, wanneer upgrades de rondetijd laten zakken!
Afbrokkelen van remblokken zie je wel vaker...zowel gesinterd als organisch. Ik rij nu op de DS3000, maar kreeg van Kay Hesse (met die veuls te snelle Integra) de tip om als volgende remblok ook de DS1.11 te nemen...vooral omdat deze qua frictie een mooie vlakke lijn hebben over het temperatuurgebied...dus voorspelbaarder dan een blok die steeds harder bijt naarmate hij heter wordt.
Blijft een mooi karretje, jouw 106!
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Lekker bezig Stefan
Ik reed met de Clio ook altijd op DS1. 11 en heb me verbaasd waarom bijna niemand daarop rijdt. Op de Clio deden ze het perfect
Denk dat Sub8 met dit vermogen wel een flinke uitdaging is. Er nog een seconde of 15 afrijden is serieus veel. De te nemen risico's worden daarmee ook groter en of het dat waard is
Ik reed met de Clio ook altijd op DS1. 11 en heb me verbaasd waarom bijna niemand daarop rijdt. Op de Clio deden ze het perfect
Denk dat Sub8 met dit vermogen wel een flinke uitdaging is. Er nog een seconde of 15 afrijden is serieus veel. De te nemen risico's worden daarmee ook groter en of het dat waard is
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Supercharger erop? Eens met een VTS meegereden die een SC had en dat ging best af. Wel al jaar of 10 terug.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
@TurboClouseau: Thanks, ja dat klopt wat je zegt over de Ferodo blokken. Ik had ze ook besteld nav tip van Kay. Had eigenlijk Endless blokken besteld, maar hadden een levertijd van 4 maanden, waardoor ik overstapte op deze Ferdo's. Enige nadeel is dat ze mijn velgen wel gaan verpesten. De remstof is zo heftig, ik krijg het er niet vanaf. En dat is van 1 dagje Assen, laat staan 5 dagen Ring.
Maar ik heb al beetje opgegeven dat een circuit auto geen show auto kan zijn
@Pascal: het zal heel lastig worden om er 15 seconden eraf te rijden. Hoop hem richting de 8:10 te kunnen brengen. Maar grote risico's neem ik niet op de Ring. Ik rem daar echt een stuk eerder dan bijv op Assen.
@Kadett: ja, als ik de lotterij win, gaat er een SC op inderdaad. Ben geen turbo man. Al jaren denk ik om het vermogen op te krikken naar 170pk, maar ik vind het gewoon te prijzig. Je tikt zo de 7k aan voor die 30pk.
Maar ik heb al beetje opgegeven dat een circuit auto geen show auto kan zijn
@Pascal: het zal heel lastig worden om er 15 seconden eraf te rijden. Hoop hem richting de 8:10 te kunnen brengen. Maar grote risico's neem ik niet op de Ring. Ik rem daar echt een stuk eerder dan bijv op Assen.
@Kadett: ja, als ik de lotterij win, gaat er een SC op inderdaad. Ben geen turbo man. Al jaren denk ik om het vermogen op te krikken naar 170pk, maar ik vind het gewoon te prijzig. Je tikt zo de 7k aan voor die 30pk.
- Opa
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Ik reed in het verleden met PFC blokken op de Impreza(ook regelmatig op het circuit) en die bevielen mij prima, misschien iets om ook een keer uit te proberen als dit ook niet bevalt.
-
OnlineRolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Dat zijn echt nette rondetijden! Ik rij met redelijk gelijke spec en heb 2:10 op de klok weten te zetten (was ook nog met standaard torsies).
Toevallig heb ik nu 21mm torsies en ook D1.11 blokken op de plank liggen (nu PFC z-rated), aangezien die het op de Clio's ook goed schijnen te doen.
Erg tof om een on-board op Assen te zien; ik zie al 2 bochten waar ik het het laat liggen...
Toevallig heb ik nu 21mm torsies en ook D1.11 blokken op de plank liggen (nu PFC z-rated), aangezien die het op de Clio's ook goed schijnen te doen.
Erg tof om een on-board op Assen te zien; ik zie al 2 bochten waar ik het het laat liggen...
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Hier had ik ook last van met Endless blokken, wat ik deed is een laagje wax op de velgen doen voor een trackday. Dan spoel/was je het er zo weer af.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Ja ik heb ze destijds behandeld met glasscoating, maar dat is ook alweer een paar jaar terug. De blanke lak is ook al van de velgen door de hitte van de remmen. Maar denk wel dat het gaat helpen als ik weer een frisse laag coating aanbreng.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Er zijn zat speciale velgen coatings ed te koop. Ik heb op mijn Compomotives Dodo Juice Wheeler Sealer aangebracht en die worden echt wel heel makkelijk schoon, ondanks EBC Yellowstuff blokken die best stevig stoffen. Maar het is natuurlijk niet bepaald circuitgebruik in mijn geval…
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Het stof van de ebc's is minder aggressief als dat van echte race remblokken volgens mij.
Op één of andere manier verlies ik op de ring ook altijd mijn hubcaps van mijn ats'jes
Op één of andere manier verlies ik op de ring ook altijd mijn hubcaps van mijn ats'jes
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Maar bij de 130i kun je prima clubsport gaan toch? Als dit onderstel (wat al de tussenweg zou zijn) niet comfortabel is kun je ook gewoon wat heftigers gaan en een rolkooi er in. achterbank is er toch al uit.
Mijn bilstein b16 bevallen ook prima als daily en de ohlins road and track van Theo waren nog comfortabeler zonder in te leveren op het circuit.
Mijn bilstein b16 bevallen ook prima als daily en de ohlins road and track van Theo waren nog comfortabeler zonder in te leveren op het circuit.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Verkeerde topic JanJan Terwolde schreef: ↑11 apr 2022, 15:32 Maar bij de 130i kun je prima clubsport gaan toch? Als dit onderstel (wat al de tussenweg zou zijn) niet comfortabel is kun je ook gewoon wat heftigers gaan en een rolkooi er in. achterbank is er toch al uit.
Mijn bilstein b16 bevallen ook prima als daily en de ohlins road and track van Theo waren nog comfortabeler zonder in te leveren op het circuit.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Beetje remstof ben ik wel gewend, maar het remstof van de Ferodo blokken lijkt wel kauwgom. Wat een troep. Met kleien werd het wel iets beter. Kreeg al de tip van een detailer om teer reiniger te halen. Ik had dit al geprobeerd; wielen reiniger, dasty, remmen reiniger, rubber reiniger (werkt overigens geniaal om rubber van je lak te halen), maar kreeg het niet weg. Zelfs het vet van een gescheurde aandrijfas is nog makkelijk te reinigen dan deze remstof rommel.Godspeed schreef: ↑11 apr 2022, 15:21 Er zijn zat speciale velgen coatings ed te koop. Ik heb op mijn Compomotives Dodo Juice Wheeler Sealer aangebracht en die worden echt wel heel makkelijk schoon, ondanks EBC Yellowstuff blokken die best stevig stoffen. Maar het is natuurlijk niet bepaald circuitgebruik in mijn geval…
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Naast klei had ik teerreiniger ook genoemd in de Rallye groepsapp volgens mij. En elbow grease!
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05 nov 2021, 21:26
- Auto: Batavus Merida
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Je zou deze iron remover eens kunnen proberen, werkt ook super voor remstofStefanW schreef: ↑11 apr 2022, 15:44Beetje remstof ben ik wel gewend, maar het remstof van de Ferodo blokken lijkt wel kauwgom. Wat een troep. Met kleien werd het wel iets beter. Kreeg al de tip van een detailer om teer reiniger te halen. Ik had dit al geprobeerd; wielen reiniger, dasty, remmen reiniger, rubber reiniger (werkt overigens geniaal om rubber van je lak te halen), maar kreeg het niet weg. Zelfs het vet van een gescheurde aandrijfas is nog makkelijk te reinigen dan deze remstof rommel.Godspeed schreef: ↑11 apr 2022, 15:21 Er zijn zat speciale velgen coatings ed te koop. Ik heb op mijn Compomotives Dodo Juice Wheeler Sealer aangebracht en die worden echt wel heel makkelijk schoon, ondanks EBC Yellowstuff blokken die best stevig stoffen. Maar het is natuurlijk niet bepaald circuitgebruik in mijn geval…
https://rijdersautoperformance.nl/products/iron-remover
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Oh was ik vergeten, die had ik uiteraard ook geprobeerd
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Bedoel echt een laagje vettigheid wat je dan op de velg aanbrengt. Dan blijft het stof aan die vettigheid kleven en dat spoel je er zo af.
-
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 10 mei 2020, 11:47
- Auto: Megane RS Tracktool
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Ik denk dat het ontbreken van de blanke laklaag het probleem is. Boel vreet dan direct in de lak (waar blanke lak normaal beschermt). Wordt ook flink warm natuurlijk.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Stefan's 106 Rallye S2 / Ringracer
Met Pasen een lang weekend naar de Ring geweest. Op Assen had ik mooi even de auto kunnen testen, dus met volle verwachting naar de Ring. We vertrokken op donderdagochtend al, carfreitag is gekkenhuis natuurlijk. Helaas verliep het minder mooi. Tijdens de tussenstop bij Nettetal was er nog niks aan de hand. In Barweiler stoppen we altijd nog even op de auto vol te gooien met 102. Ik kijk naar mijn rechtervelg en bingo! Aandrijfas weer gescheurd! Derde keer in 3000km ofzo....
Het was donderdagmiddag 15:00uur. Gelijk naar verschillende garages gereden voor een eventuele quickfix. Nou, tip van de dag. Koop gewoon een BMW of Porsche, dan kunnen verschillende garages je wel helpen. Een 106 is een exoot bij de Ring
Uiteindelijk uitgekomen bij Ringtoys. Hij wilde wel even kijken of het te fixen is.
Er zat echt een klein gaatje in de hoes. Bizar dat zo'n klein gaatje zoveel troep kan veroorzaken.
Hij ging kijken of hij nog aan een hoes kon komen. Ik kwam natuurlijk op de slechtste dag van 't jaar. Een dag voor Pasen. Tijdens het wachten viel me op dat de auto motorolie lekte en de versnellingsbak zat ook te zweten. Dat beviel mij eigenlijk helemaal niet.
Vanwege de feestdagen kon hij niet garanderen dat ie op vrijdag een nieuwe hoes zou hebben, maar ik had al besloten om niet op de baan te gaan rijden. Lekkende motorolie en ring zijn geen goede combinatie. Shoutout naar RingToys, superaardige gast, bereid om te helpen en supermooie garage!
Het was donderdagavond en we zaten er minimaal t/m maandag. Vier dagen langs de baan gaan kijken? Als ik 10min bij Brunnchen sta te kijken, dan ren ik al naar mijn auto voor een rondje, laat staan dagen....dus besloten om donderdagavond weer naar huis te rijden en de auto te wisselen voor de 130i. Vrijdagochtend weer terug naar de ring gereden.
Zal in het 130i draadje verder gaan over de auto en de Ring. Uiteindelijk nog een geweldig weekend gehad.
Na het weekend viel me op dat de auto toch wel behoorlijk lekte. Had vrijdagochtend een stuk karton eronder gelegd en dit was dinsdagochtend.
De auto weer gewassen. Inmiddels genoeg ervaring met aandrijfas vet van de auto/velg halen. Dasty werkt geweldig!
Uiteindelijk was het geluk bij een ongeluk voor mij. Doordat de aandrijfas hoes weer kapot ging wist ik dat de auto lekte. Beter dit dan dat je op de baan echt gaat lekken en dat auto's achter je de muur in gaan. Het was wel erg jammer. Ik had het zo goed voorbereid. Beurtje laten uitvoeren, auto laten checken, sessies op Assen gedaan en dan toch pech. Hoort er wel een beetje bij, maar toch erg jammer. Met een 130i op de Ring ben je 1 van de 300 BMW's, met de 106 is het leuker rijden en krijg je veel meer leuke reacties.
Ik heb de auto weer naar de stalling gebracht. Eerst kijken of ik betere aandrijfassen kan vinden. Het rubber van de after market aandrijfassen is gewoon ruk. Ze komen helaas allemaal uit dezelfde fabriek. Nieuw te bestellen is niet meer mogelijk. Grote kans dat het assen van Satchell Engineering worden. 4x zo duur, maar ben hier helemaal klaar mee. Verder zal ik moeten laten nakijken waar de olie vandaan komt. Lijkt van het onderblok te komen, krukaskering? Is het een quick fix of moet het hele blok eruit? Voorlopig ben ik er ff klaar mee. Misschien laat ik hem dit jaar er wel staan en laat ik alles in de winter fixen, nieuw opgebouwd blok met meer pk's en stand alone computer....wees niet bang, verkopen zal nooit gebeuren, de beleving blijft priceless!
Het was donderdagmiddag 15:00uur. Gelijk naar verschillende garages gereden voor een eventuele quickfix. Nou, tip van de dag. Koop gewoon een BMW of Porsche, dan kunnen verschillende garages je wel helpen. Een 106 is een exoot bij de Ring
Uiteindelijk uitgekomen bij Ringtoys. Hij wilde wel even kijken of het te fixen is.
Er zat echt een klein gaatje in de hoes. Bizar dat zo'n klein gaatje zoveel troep kan veroorzaken.
Hij ging kijken of hij nog aan een hoes kon komen. Ik kwam natuurlijk op de slechtste dag van 't jaar. Een dag voor Pasen. Tijdens het wachten viel me op dat de auto motorolie lekte en de versnellingsbak zat ook te zweten. Dat beviel mij eigenlijk helemaal niet.
Vanwege de feestdagen kon hij niet garanderen dat ie op vrijdag een nieuwe hoes zou hebben, maar ik had al besloten om niet op de baan te gaan rijden. Lekkende motorolie en ring zijn geen goede combinatie. Shoutout naar RingToys, superaardige gast, bereid om te helpen en supermooie garage!
Het was donderdagavond en we zaten er minimaal t/m maandag. Vier dagen langs de baan gaan kijken? Als ik 10min bij Brunnchen sta te kijken, dan ren ik al naar mijn auto voor een rondje, laat staan dagen....dus besloten om donderdagavond weer naar huis te rijden en de auto te wisselen voor de 130i. Vrijdagochtend weer terug naar de ring gereden.
Zal in het 130i draadje verder gaan over de auto en de Ring. Uiteindelijk nog een geweldig weekend gehad.
Na het weekend viel me op dat de auto toch wel behoorlijk lekte. Had vrijdagochtend een stuk karton eronder gelegd en dit was dinsdagochtend.
De auto weer gewassen. Inmiddels genoeg ervaring met aandrijfas vet van de auto/velg halen. Dasty werkt geweldig!
Uiteindelijk was het geluk bij een ongeluk voor mij. Doordat de aandrijfas hoes weer kapot ging wist ik dat de auto lekte. Beter dit dan dat je op de baan echt gaat lekken en dat auto's achter je de muur in gaan. Het was wel erg jammer. Ik had het zo goed voorbereid. Beurtje laten uitvoeren, auto laten checken, sessies op Assen gedaan en dan toch pech. Hoort er wel een beetje bij, maar toch erg jammer. Met een 130i op de Ring ben je 1 van de 300 BMW's, met de 106 is het leuker rijden en krijg je veel meer leuke reacties.
Ik heb de auto weer naar de stalling gebracht. Eerst kijken of ik betere aandrijfassen kan vinden. Het rubber van de after market aandrijfassen is gewoon ruk. Ze komen helaas allemaal uit dezelfde fabriek. Nieuw te bestellen is niet meer mogelijk. Grote kans dat het assen van Satchell Engineering worden. 4x zo duur, maar ben hier helemaal klaar mee. Verder zal ik moeten laten nakijken waar de olie vandaan komt. Lijkt van het onderblok te komen, krukaskering? Is het een quick fix of moet het hele blok eruit? Voorlopig ben ik er ff klaar mee. Misschien laat ik hem dit jaar er wel staan en laat ik alles in de winter fixen, nieuw opgebouwd blok met meer pk's en stand alone computer....wees niet bang, verkopen zal nooit gebeuren, de beleving blijft priceless!