Wat een lekker middagje sleutelen had moeten zijn....
Klinkt somber niet? Nou ik ben er ook helemaal klaar mee.
Gister rond de klok van 2-en begonnen met wat een relatief simpele klus had moeten zijn.
Radiator was gaan lekken dus was het hoogtijd om een nieuwe te installeren.
En als je dan toch bezig bent het gehele zooitje preventief aanpakken.
-Radiator Behr
-Waterpomp SKF
-Thermostaat Behr
-Spanrollen SKF
-Beide riemen Conti
-MAF Bremi
Die laatste niet omdat ik problemen had maar hij was relatief goedkoop dus maar mee besteld. Oude was tenslotte nog de eerste.
(op de foto staat ook nog een visco daarover later meer)
Dus zo gepland zo gegaan, 14uur aan de slag en de oude radiator was vlotjes verwijderd uit het motorcompartiment.
Waarom hij niet meer kvs dicht was laat zeker niets te raden over.
Daarna verder met het thermostaathuis en de thermostaat te verwijderen, deze 1e zag er nog goed uit.
Ze willen wel eens broos worden schijnbaar en ik had een alu versie achter de hand van JW voor het geval dat.
Waarschijnlijk dus al eens vervangen icm thermostaat.
Door naar de waterpomp, dit was zo te zien wel de eerste nog, echter begonnen de tegenslagen hier.
De visco was met geen mogelijkheid van de waterpomp te krijgen.....
Dan maar incl visco eraf en hopen dat hij in de bankschroef los wil, tenslotte gebruik je de waterpomp niet weer dus die kan geofferd worden.
Met de waterpomp aan de visco is JW flink aan de slag geweest maar helaas helaas het wilde niet los.
Er was geen andere mogelijkheid om de poelie los te krijgen en aangezien de visco niet helemaal 100 meer leek te zijn besloten deze te offeren.
Daardoor gekozen de nieuwe waterpomp etc te plaatsen en een nieuwe visco te bestellen en een leenvisco als tussenoplossing te plaatsen. Ondertussen rustig de nieuwe waterpomp, thermostaathuis met nieuwe thermostaat en de spanrollen geplaatst.
Dat offeren ging overigens erg goed.
De poelie en riemen konden er daarna weer op en ik zou vandaag bij JW een leen visco oppikken om het werk rustig af te kunnen ronden aangezien het toch al donker werd.
Vanmorgen de leenvisco opgepikt en het zag ernaar uit dat ik vandaag rustig de tijd kon nemen om te ontluchten en relatief vlot weer mobiel zou zijn. KVS erop, fanbladen op de visco gemonteerd en zorgen dat alles al een beetje gevuld raakte voor überhaupt de auto te starten. Kappen teruggeplaatst MAF vervangen en afgebouw.
Bijna klaar
, front de lucht in op bokken en starten maar en even rustig laten lopen.
Drup drup drup
Ik zou toch de slangen goed aangedraaid hebben???...... nou was het dat maar, auto uit, luchtfilterkast er weer uit en het aanblik
Ben er goed klaar mee ouwe meuk...