Oja update...
Eerste dagen van de vakantie der grune maar weer eens goed gewassen en gekuist, wakkerde de liefde gelijk weer goed aan.
Niets zo fijn dan met een schone en frisse auto de vakantie te beginnen.
Zoals omschreven 26juli gestand met de dennenboom te Utrecht.
Na 2 dealers gebeld te hebben, ineens de ingeving laat ik Bas Roos eens bellen.
Bas heeft de auto 30juli opgehaald bij mijn familie en aangezien ik het weekend erop voor 3 weken naar Azië vertrok heeft het beestje daar even mogen vertoeven.
Er was al een KW set naar mij onderweg, dus die gelijk maar door laten sturen naar Oss.
Ook het lijstje met zaken voor het najaar bij plaatsen onderstel maar naar voren gehaald:
Controle en zo nodig vervangen remleidingen achter. (over de tank willen wel eens slecht zijn bij E36, was niet het geval)
PU toplagers achter
2x Nieuwe draagarm (2 jaar terug een nieuwe kogel laten persen maar toch weer ruk dus 2x nieuw en we zijn weer bij)
PU lagers in de draagarm ophanging voor
KW V1 set plaatsen
Nieuwe stabi drop links
Uitlijnen
Toplagers voorzijde waren nog perfect dus niet vervangen, wel gesproken over het verwisselen voor 3.2 lagers en de L+R mod uitvoeren maar icm het gebruik (geen circuit oid) gewoon de normale lagers gebruikt.
Was er even daarvoor nog een onwelwillend logo dat bij 2x 100+ dacht zijn heil elders te gaan zoeken.
Dealer weet wel zijn prijzen, en jammer dat het geen oude versie is.
Nu zijn we ondertussen een goeie 1000km verder en ben zeer content met de eigenschappen. Bochtensnelheden kunnen echt drastisch omhoog. Enige is at ik achteraf misschien toch V2 of zelfs 3 had willen proberen. Nu is de auto op hele korte drempels en hogere snelheid wat springerig in de kont, zou wel interessant zijn om dit toch aan te kunnen passen. Het is niet extreem maar hij voelt dan wat licht aan. Verder stuurt de auto nu echt zoveel beter, icm sper een geheel andere auto.
Wel is de uitlijning een punt van aandacht, ik ben nog niet tevreden met de huidige rechtuit stabiliteit.
Op het moment trekt de auto naar mijn mening te snel een kant op bij minimale spoorvorming.
Voorwielen lijken meer toe-out te hebben, waar ik eerder met 0,06' reed en dit beter beviel.
Exacte waardes helaas niet bij de hand. Heb ik opgevraagd bij de garage, hopelijk nog voorhanden. Gaan we iig mee spelen komende tijd.
Verder een kleine trilling in het stuur op aan het lossen, oorzaak is de tijdelijk noodzakelijke 3mm ruk spacers.
Vandaag 10mm per zijde gestoken om te testen, rondje gereden en trillen was al 99% minder.
Voor en na dus nu op zoek naar een setje goeie kwaliteit 10mm spacers.
(zo is ook goed te zien dat rechts net iets meer camber heeft dan links het geval is.)
Nu verder met van het winter de hemel en A stijlen er toch eens uit te pakken en met alcantara oid te bekleden.
We genieten rustig verder van het ouwe beest