BMW e30 '85 325i restauratie en 320 Touring '88 daily
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
mooi dat je ook zo de ruimte hebt
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Daar heb ik inderdaad wel geluk mee. Momenteel staat alleen het restant van de neus nog een beetje in de weg. Deze gaat binnenkort ook weg. Dan heb ik weer volledig de ruimte om te knutselen.GTRene schreef:mooi dat je ook zo de ruimte hebt
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Van het weekend begonnen met het doorlassen van de body. Vorige week wat foto's bekeken van andere en via het forum tips gekregen waar en wat ik door zou moeten lassen.
Chassisbalk voor:
Achterzijde:
Mijn maatje heeft ondertussen verder opgeruimd. Het donorblok is een kwartslag gedraaid en hij heeft er een tafel overheen gemaakt.
Verder alleen nog wat opgeruimd en het donorneusje in een hoekje gezet. Deze bewaar ik nog een keertje voor de mogelijke paravan.
Nu ook weer lekker de ruimte om rond de auto te lopen. Binnenkort verder met opruimen en aan de wielkasten beginnen.
Chassisbalk voor:
Achterzijde:
Mijn maatje heeft ondertussen verder opgeruimd. Het donorblok is een kwartslag gedraaid en hij heeft er een tafel overheen gemaakt.
Verder alleen nog wat opgeruimd en het donorneusje in een hoekje gezet. Deze bewaar ik nog een keertje voor de mogelijke paravan.
Nu ook weer lekker de ruimte om rond de auto te lopen. Binnenkort verder met opruimen en aan de wielkasten beginnen.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Laatste weken minder kunnen doen dan ik graag had gewild.. Zo gaat het altijd bij mij geloof ik .
In ieder geval weer twee roestplekken eruit gewerkt vandaag. Tijdens het doorlassen voorin een plekje gevonden. Deze nu vervangen en achter op de reservewielbak zat een gat ter hoogte van de uitlaat steun. Deze in stappen verwijderd en dan krijg je dit:
Eerst de puntlassen van de oude steun opzoeken en uitboren:
Dan kijken hoever de roest zit en deze aftekenen:
Uitslijpen van de rotte plekken:
Hechten van het donorstukje nog van de touring. Deze had ik toen al bewaard voor de zekerheid:
En als laatste het aflassen:
Lassen gaat mij ook steeds beter af. Heb voor mij zelf ook nieuwe stukken binnendorpel besteld voor achter. Hierbij wil ik de draagpunten voor het subframe versterken en dat scheelt mij weer in het oplappen ervan. Onder het mom van: Als je iets doet, doen het dan goed .
Deze zijn al binnen bij Schmiedmann. Van de week maar even ophalen en aanstaand weekend hopelijk even tijd om er een begin aan te maken....
In ieder geval weer twee roestplekken eruit gewerkt vandaag. Tijdens het doorlassen voorin een plekje gevonden. Deze nu vervangen en achter op de reservewielbak zat een gat ter hoogte van de uitlaat steun. Deze in stappen verwijderd en dan krijg je dit:
Eerst de puntlassen van de oude steun opzoeken en uitboren:
Dan kijken hoever de roest zit en deze aftekenen:
Uitslijpen van de rotte plekken:
Hechten van het donorstukje nog van de touring. Deze had ik toen al bewaard voor de zekerheid:
En als laatste het aflassen:
Lassen gaat mij ook steeds beter af. Heb voor mij zelf ook nieuwe stukken binnendorpel besteld voor achter. Hierbij wil ik de draagpunten voor het subframe versterken en dat scheelt mij weer in het oplappen ervan. Onder het mom van: Als je iets doet, doen het dan goed .
Deze zijn al binnen bij Schmiedmann. Van de week maar even ophalen en aanstaand weekend hopelijk even tijd om er een begin aan te maken....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
ziet er idd goed uit voor zulk werk
je wordt er steeds handiger in.
je wordt er steeds handiger in.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Thanks doe mijn best . Voor dit werk wat onder de auto zit maakt het mij niet echt uit. Zolang het maar goed vast zit en dat zit het tot nu toe. Anders slijp ik het uit en doe ik het nog een keer. Binnenkort wordt wel spannend met die binnendorpel, buitendorpel en wielkasten. Dan ben ik bijna de hele buitenkant kwijt.... Binnenkort terugdraaien en maar weer op de assensteunen tegen het twisten en doorbuigen als ik daar aan ga beginnen..GTRene schreef:ziet er idd goed uit voor zulk werk
je wordt er steeds handiger in.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Goed bezig!
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Langzaam aan komen we steeds meer in de richting van een roestvrije body . Vandaag maar begonnen met de plek waar ik meest tegenop zag: De overgang wielkast linksvoor naar het schutbord. Deze hoek is zeer lastig te bereiken met een haakse slijper en ook het lassen vereist enige lenig- en handigheid .
Zo was het eerst:
en:
Heb ik omgetoverd naar dit:
Laswerk is een beetje van bak en braad niveau, maar in deze rot hoek vind ik het wel prima zo. Heeft me een middag gekost om het zo te krijgen. Het zit dicht en is roestvrij, dat is voor mij het belangrijkste .
Daarbij heb ik vanmorgen bij Schmiedmann wat nieuw plaatwerk voor achter opgehaald. Als de overige roestplekken zijn hersteld, gaat hij weer uit het kantelframe en ga ik beginnen aan de wielkasten en een klein stukje binnendorpel. Ben heel benieuwd wat voor ellende we daar gaan vinden .
Zo was het eerst:
en:
Heb ik omgetoverd naar dit:
Laswerk is een beetje van bak en braad niveau, maar in deze rot hoek vind ik het wel prima zo. Heeft me een middag gekost om het zo te krijgen. Het zit dicht en is roestvrij, dat is voor mij het belangrijkste .
Daarbij heb ik vanmorgen bij Schmiedmann wat nieuw plaatwerk voor achter opgehaald. Als de overige roestplekken zijn hersteld, gaat hij weer uit het kantelframe en ga ik beginnen aan de wielkasten en een klein stukje binnendorpel. Ben heel benieuwd wat voor ellende we daar gaan vinden .
Bedankt Marius. Ik doe mijn best. Telkens een stapje dichterbij naar weer een rijdende auto haha.Marius schreef:Goed bezig!
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Vanmiddag weer lekker kunnen rommelen aan de beamer totdat het gas van het lasapparaat op was. Boven mij auto hangen nu ook doeken om het zonlicht een beetje buiten te houden. Hier door is het ook veel beter te doen om overdag te rommelen aan mijn auto. Zal daar binnenkort een foto van maken. Vandaag begonnen aan de wielbak links achter. Deze hadden we voor de é30 summermeet van 2014 (bijna twee jaar geleden alweer ) even snel dicht gebakken. Vandaag die bewuste plekken weer open gezaagd om er nu nieuwe, nettere delen in te lassen:
Waarbij dit eruit kwam:
Vervolgens nog te veel roest en narigheid dus nog een keer de haakse slijper erin gezet:
Vervolgens het vervangde deel met hobbykarton pasgemaakt, daarbij de oude lijn zoveel mogelijk gevolgd. Daarna op metaal overgetrokken en in de primer gezet.
Volgende keer de rest van de ronding en buitenkant doen. Dan is dat ook weer netjes zoals het hoort .
Afgelopen week kreeg ik nog herinnering van Facebook. Inmiddels twee jaar in bezit en tot nu toe meer aan geknutseld, dan er mee gereden haha:
Waarbij dit eruit kwam:
Vervolgens nog te veel roest en narigheid dus nog een keer de haakse slijper erin gezet:
Vervolgens het vervangde deel met hobbykarton pasgemaakt, daarbij de oude lijn zoveel mogelijk gevolgd. Daarna op metaal overgetrokken en in de primer gezet.
Volgende keer de rest van de ronding en buitenkant doen. Dan is dat ook weer netjes zoals het hoort .
Afgelopen week kreeg ik nog herinnering van Facebook. Inmiddels twee jaar in bezit en tot nu toe meer aan geknutseld, dan er mee gereden haha:
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Afgelopen zaterdag de wielbak linksachter afgemaakt waar we de vorige keer geëindigd waren. Helaas door allerlei omstandigheden niet veel kunnen doen die dag...
Beelden zeggen meer dan 1000 woorden dus bij deze:
Men neme een stuk hobby karton (of stevig papier) en meten, tekenen en knippen wat, nemen dit over op een stukplaat staal en knippen dit uit:
Na een beetje passen en meten het lassen (dit keer met een volle fles )
Na een aanval van de haakse slijper met een schuurpad:
Om het uiteindelijk de primer te zetten
Ook aan de binnenkant zat nog een stukje roest. Ook hier een nieuw stukje voor kunnen maken met wat kunst en vliegwerk:
Helaas van de laatste geen foto's dat het af is. Links achter is dus nu ook roestvrij, ook wel weer fijn... Volgende keer de plek (goed) herstellen in de bodem van de kofferbak.
Beelden zeggen meer dan 1000 woorden dus bij deze:
Men neme een stuk hobby karton (of stevig papier) en meten, tekenen en knippen wat, nemen dit over op een stukplaat staal en knippen dit uit:
Na een beetje passen en meten het lassen (dit keer met een volle fles )
Na een aanval van de haakse slijper met een schuurpad:
Om het uiteindelijk de primer te zetten
Ook aan de binnenkant zat nog een stukje roest. Ook hier een nieuw stukje voor kunnen maken met wat kunst en vliegwerk:
Helaas van de laatste geen foto's dat het af is. Links achter is dus nu ook roestvrij, ook wel weer fijn... Volgende keer de plek (goed) herstellen in de bodem van de kofferbak.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Vandaag weer een lange dag kunnen maken, de tijd had ik ook weer hard nodig...
Op het programma stond het aanpakken van de wielkasten achter. Aangezien ik rechts de meeste werkruimte had, ben ik daar vandaag op het gemakje aan begonnen. Goed gekeken hoe het vast zat en goed kijken: Measure twice, cut once. Als eerste met een waterpomptang de velsrand weer recht gebogen. Vervolgens alle puntlassen een slag met een centerpons gegeven, waarna ik alles los kon boren. Vervolgens naar buiten gebogen:
Vervolgens gekeken hoe groot het nieuwe deel was en dit vervolgens uitgeslepen. Toen hielden we dit over:
Nu ik toch in die hoek bezig was, wilde ik ook gelijk een stuk dorpel meenemen, echter wist ik niet wat het zou doen met betrekking tot het doorhangen/buigen van de body. Zekere voor het onzekere genomen en van een paar balken een steun gemaakt waar normaal gesproken het subframe zit. Dat kwam er zo uit:
Het viel mij alles mee qua roest achter de dorpel. Ik had verwacht meer aan te treffen. Nu zit ik alleen met het probleem dat ik de binnendorpel achter niet kan vervangen door mijn mooie houten steuntje. Kan iemand mij vertellen of de body sterk genoeg is om dat kleine stukje dorpel te missen? Het moment lijkt mij vrij groot, gezien de bevestiging van het kantelframe voor en achterop de auto zit. Maar dit is ook niks .
Vervolgens had de auto nog een verassing in petto en moest ik een beetje creatief zijn met metaal (worden we steeds handiger in). Een ronding in een ronding van de wielkuip. Heeft een uurtje gekost en toen hadden we dit:
Toen ik dat eenmaal op zijn plek had zitten, kon ik door naar het weer dichtmaken van de body. Maten bleek toch niet helemaal te kloppen nog. Kan ook aan het feit liggen dat het eigenlijk een overzet stuk is en ik het op de originele plek heb gemaakt, desalniettemin ben ik zeer tevreden met het resultaat! :
Op het programma stond het aanpakken van de wielkasten achter. Aangezien ik rechts de meeste werkruimte had, ben ik daar vandaag op het gemakje aan begonnen. Goed gekeken hoe het vast zat en goed kijken: Measure twice, cut once. Als eerste met een waterpomptang de velsrand weer recht gebogen. Vervolgens alle puntlassen een slag met een centerpons gegeven, waarna ik alles los kon boren. Vervolgens naar buiten gebogen:
Vervolgens gekeken hoe groot het nieuwe deel was en dit vervolgens uitgeslepen. Toen hielden we dit over:
Nu ik toch in die hoek bezig was, wilde ik ook gelijk een stuk dorpel meenemen, echter wist ik niet wat het zou doen met betrekking tot het doorhangen/buigen van de body. Zekere voor het onzekere genomen en van een paar balken een steun gemaakt waar normaal gesproken het subframe zit. Dat kwam er zo uit:
Het viel mij alles mee qua roest achter de dorpel. Ik had verwacht meer aan te treffen. Nu zit ik alleen met het probleem dat ik de binnendorpel achter niet kan vervangen door mijn mooie houten steuntje. Kan iemand mij vertellen of de body sterk genoeg is om dat kleine stukje dorpel te missen? Het moment lijkt mij vrij groot, gezien de bevestiging van het kantelframe voor en achterop de auto zit. Maar dit is ook niks .
Vervolgens had de auto nog een verassing in petto en moest ik een beetje creatief zijn met metaal (worden we steeds handiger in). Een ronding in een ronding van de wielkuip. Heeft een uurtje gekost en toen hadden we dit:
Toen ik dat eenmaal op zijn plek had zitten, kon ik door naar het weer dichtmaken van de body. Maten bleek toch niet helemaal te kloppen nog. Kan ook aan het feit liggen dat het eigenlijk een overzet stuk is en ik het op de originele plek heb gemaakt, desalniettemin ben ik zeer tevreden met het resultaat! :
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Nog een paar detailfoto's voor de liefhebber. Ondanks dat het niet helemaal uitkwam zoals ik had gewild, heb ik het met rustig lassen en bruggetjes bouwen toch kunnen redden. Het zit vast en als je van voren kijkt op te schermen zie ik geen verschil tussen links en rechts. Missie volbracht .
Lasnaden vlak geslepen:
Roest en rommel dat eruit kwam:
En aan het einde van de dag alles netjes in de primer gezet:
Binnenkort staat links op te planning. De wielrand is daar mega slecht (kijk je zo naar binnen bij de dorpel). Echter lijkt het binnenscherm aan die kant wel weer beter te zijn. Kon in elk geval geen gelaste stukken vinden.
Lasnaden vlak geslepen:
Roest en rommel dat eruit kwam:
En aan het einde van de dag alles netjes in de primer gezet:
Binnenkort staat links op te planning. De wielrand is daar mega slecht (kijk je zo naar binnen bij de dorpel). Echter lijkt het binnenscherm aan die kant wel weer beter te zijn. Kon in elk geval geen gelaste stukken vinden.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Goed bezig, je hebt er al heel wat ,metaal en gasflesvulling doorheen gebakken
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Twee flessen inmiddels inderdaad. Derde nu net aan begonnen. Valt mee wat een fles kost, dus dat zijn voor mij de minste kosten. Na de zomer ben ik weer echt arm haha. (Rolkooi).Tim N schreef:Goed bezig, je hebt er al heel wat ,metaal en gasflesvulling doorheen gebakken
Gr. Casper
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Na twee maanden van stilte bij deze weer een update! Maandag en gisteren twee volle dagen bezig geweest.
Eerst de binnendorpel vervangen aan de rechterkant, zodat deze nu klaar is.
Puntlassen overgenomen van het uitgeslepen stuk en deze weer netjes opgevuld. De magneten zijn wel echt een uitkomst in dit soort hoeken.
Vervolgend links begonnen. Daar zakt echter de moed even mn schoenen in... Bleek een stuk slechter te zijn dan ik had gezien. even een voorbeeldje:
Hierdoor besloten maar te stoppen met lassen en slijpen en het laatste uurtje van de maandag terpetine te snuiven en de binnenkant ontdaan van zijn zeskantjes:
Gisteren heb ik uiteindelijk de binnenrand deels hersteld en daarna de nieuw buitenrand pas gemaakt en erin gelast. Lassen ging daar echt stukken beter dan de andere kant. Lange mooie rupsen met goede inbranding. Nog 'even' en al het laswerk is gedaan Volgende week heb ik nog een weekje vrij en hoop dan ook nog een paar dagen wat te kunnen.
Zojuist op het werk tussendoor wat punten opgeschreven dit nog wat laswerk vereisen:
- Gaten kentekenplaat dicht maken (zitten er 4 in de hoeken die niet meer gebruikt worden.
- Binnendorpel links.
- Dorpel rechts moet ik nog een stukje aanzetten. Deze is nog niet helemaal dicht nu..
- Plekje boven de benzine tank tegen het tussenschot
- Stuk in de kofferbak moet nog een keer opnieuw
- Rand van de kofferbak moet nog hersteld worden. Her en der zullen er nieuwe plekken in moeten
- Voorpoot rechts voor nog doorlassen net als de dempertorens achter
- Plek onder het achterraam (pas als de ruiten eruit gaan voor de kooienbouwer)
- plek onder het voorraam idem.
- Plek onder Zijruit rechts.
- Voorschermen moeten nieuwe stukken in onderin.
Leek aardig op te schieten, maar stiekem nog een paar nieuwe dingen erbij. Meeste en lastigste hebben we nu achter de rug!
Eerst de binnendorpel vervangen aan de rechterkant, zodat deze nu klaar is.
Puntlassen overgenomen van het uitgeslepen stuk en deze weer netjes opgevuld. De magneten zijn wel echt een uitkomst in dit soort hoeken.
Vervolgend links begonnen. Daar zakt echter de moed even mn schoenen in... Bleek een stuk slechter te zijn dan ik had gezien. even een voorbeeldje:
Hierdoor besloten maar te stoppen met lassen en slijpen en het laatste uurtje van de maandag terpetine te snuiven en de binnenkant ontdaan van zijn zeskantjes:
Gisteren heb ik uiteindelijk de binnenrand deels hersteld en daarna de nieuw buitenrand pas gemaakt en erin gelast. Lassen ging daar echt stukken beter dan de andere kant. Lange mooie rupsen met goede inbranding. Nog 'even' en al het laswerk is gedaan Volgende week heb ik nog een weekje vrij en hoop dan ook nog een paar dagen wat te kunnen.
Zojuist op het werk tussendoor wat punten opgeschreven dit nog wat laswerk vereisen:
- Gaten kentekenplaat dicht maken (zitten er 4 in de hoeken die niet meer gebruikt worden.
- Binnendorpel links.
- Dorpel rechts moet ik nog een stukje aanzetten. Deze is nog niet helemaal dicht nu..
- Plekje boven de benzine tank tegen het tussenschot
- Stuk in de kofferbak moet nog een keer opnieuw
- Rand van de kofferbak moet nog hersteld worden. Her en der zullen er nieuwe plekken in moeten
- Voorpoot rechts voor nog doorlassen net als de dempertorens achter
- Plek onder het achterraam (pas als de ruiten eruit gaan voor de kooienbouwer)
- plek onder het voorraam idem.
- Plek onder Zijruit rechts.
- Voorschermen moeten nieuwe stukken in onderin.
Leek aardig op te schieten, maar stiekem nog een paar nieuwe dingen erbij. Meeste en lastigste hebben we nu achter de rug!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
wat kun je dan wat tegen komen, respect voor je doorzettings vermogen
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Ik heb 9 e30's gehad maar nog nooit 1 die zo rot is als die van jou.
Ook meerdere gedemonteerd die veel minder rot waren.
Respect voor je doorzettings vermogen ik had al lang een andere body gekocht al worden goede wel lastiger te vinden.
Ook meerdere gedemonteerd die veel minder rot waren.
Respect voor je doorzettings vermogen ik had al lang een andere body gekocht al worden goede wel lastiger te vinden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Ik dacht precies hetzelfde! (zelf ook een stuk of 15 E30's gehad en nooit zo rot als deze) maar wel heel knap dat je zo doorzet, success met het helemaal strak makenJan-Willem schreef:Ik heb 9 e30's gehad maar nog nooit 1 die zo rot is als die van jou.
Ook meerdere gedemonteerd die veel minder rot waren.
Respect voor je doorzettings vermogen ik had al lang een andere body gekocht al worden goede wel lastiger te vinden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Dankjewel! Gaan gewoon door, ondanks dat er niet altijd even veel doorzettingsvermogen is .GTRene schreef:wat kun je dan wat tegen komen, respect voor je doorzettings vermogen
Helaas zijn goede exemplaren steeds lastiger te vinden, zonder gelijk de hoofdprijs te moeten betalen. Met dat in het achterhoofd is het al een stuk makkelijker om te gaan met het project.Jan-Willem schreef:Ik heb 9 e30's gehad maar nog nooit 1 die zo rot is als die van jou.
Ook meerdere gedemonteerd die veel minder rot waren.
Respect voor je doorzettings vermogen ik had al lang een andere body gekocht al worden goede wel lastiger te vinden.
We gaan gewoon door en volgende week proberen de glaswerk dingen zo goed als af te hebben, aangezien de studie over een paar weken weer begint....
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Vandaag weer wat kunnen doen. Plekje boven de tank is weer dicht, binnendorpel links laten we lekker zitten. Zat een klein gaatje, welke ik rustig aan heb dicht gelast.
Tevens de linker dorpel helemaal dicht gemaakt. Toch verder weg gehaald dan oorspronkelijk de bedoeling. Maar de rest van de dorpel laten we verder zo. Deze blijkt minder slecht te zijn dan gedacht. Toch een lichtpuntje!
Rond een uurtje of 3:
Verder heb ik de binnenkant even gestofzuigd en daarna de auto (als het goed is) voor de laatste keer op zijn zijkant gehangen. Morgen het stukje in de kofferbak even vlakslijpen en lassen waar nodig. Ook dat leek er slechter in te zitten dan ik dacht .
Morgenvroeg beginnen we weer en is het doel om minimaal een halve auto kaal te hebben aan het eind van de dag.
Tevens de linker dorpel helemaal dicht gemaakt. Toch verder weg gehaald dan oorspronkelijk de bedoeling. Maar de rest van de dorpel laten we verder zo. Deze blijkt minder slecht te zijn dan gedacht. Toch een lichtpuntje!
Rond een uurtje of 3:
Verder heb ik de binnenkant even gestofzuigd en daarna de auto (als het goed is) voor de laatste keer op zijn zijkant gehangen. Morgen het stukje in de kofferbak even vlakslijpen en lassen waar nodig. Ook dat leek er slechter in te zitten dan ik dacht .
Morgenvroeg beginnen we weer en is het doel om minimaal een halve auto kaal te hebben aan het eind van de dag.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
Het doel van vandaag is gelukt. Onderkant schiet aardig op en morgen moet het klaar zijn, zodat vrijdag laag 1 en misschien zaterdag laag 2 erop kan. We gaan het zien.
Vanmorgen achter begonnen en langzaamaan naar voren gewerkt.
Rond lunch tijd vond de staalborstel het welletjes en heb ik na het eten maar even een nieuwe gehaald bij de Gamma.
Daarna weer snel verder gegaan.
Aan het eind van de dag ben ik tot bij de voetenruimte gekomen van de bestuurder en passagier.
Morgen alle kleine hoekjes doen met een schroeftol en krabber. Helaas nog 2 klein plekje tegen gekomen waar ik doorheen ging. Morgen daar nog maar even een nieuw stukje in bakken.... Wordt vervolgd!
Vanmorgen achter begonnen en langzaamaan naar voren gewerkt.
Rond lunch tijd vond de staalborstel het welletjes en heb ik na het eten maar even een nieuwe gehaald bij de Gamma.
Daarna weer snel verder gegaan.
Aan het eind van de dag ben ik tot bij de voetenruimte gekomen van de bestuurder en passagier.
Morgen alle kleine hoekjes doen met een schroeftol en krabber. Helaas nog 2 klein plekje tegen gekomen waar ik doorheen ging. Morgen daar nog maar even een nieuw stukje in bakken.... Wordt vervolgd!
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 10 jun 2014, 11:54
Re: E30 325i weekend cruiser
Gisteren verder gegaan met de onderkant schoon krabben. Veel met kleine hoekjes bezig geweest dus weinig foto's. Wel heb ik de wielkasten gedaan. Met name aan de tank kant is een ..... werk. Allemaal hoekjes en steuntjes voor van alles. Hier was wel goed te zien waar ik bleef.
Voordat ik begon met de wielkast:
Uiteindelijk komt het er ongeveer zo uit te zien:
Daarbij kwam ik tot de ontdekking de de wielkast al genoeg keren is opgelapt in het verleden haha.
Bijna is hij zo goed als kaal. Tussen de reserve wielbak en de achterkant van de auto kom ik niet tussen. Echter zit het daar nog dik in de tectyl en lijkt nog de originele waslaag aanwezig te zijn. Dat laten we dan verder maar lekker zo.
Uiteindelijk ook besloten om mijn auto toch voor de openbare weg te gaan gebruiken en het rally idee in de ijskast te zetten. Deze gedachte gang ging al wel langer door mijn hoofd, maar was daar toch elke keer de twijfel. Na een bezoekje van een mede e30 forummer, heeft hij mij nieuwe inzichten gegeven en hebben we op een donderdagavond allerlei ideeën uitgewisseld. Toen ik van de week de onderkant kaal stond te halen wist ik het zeker... Ik ga opzoek naar een interieur voor deze en hem als weekend cruiser gebruiken straks in de zomer maanden. Mocht iemand nog een leuk interieur setje hebben, compleet voor een coupe/twee deurs, hoor ik het graag!
Voordat ik begon met de wielkast:
Uiteindelijk komt het er ongeveer zo uit te zien:
Daarbij kwam ik tot de ontdekking de de wielkast al genoeg keren is opgelapt in het verleden haha.
Bijna is hij zo goed als kaal. Tussen de reserve wielbak en de achterkant van de auto kom ik niet tussen. Echter zit het daar nog dik in de tectyl en lijkt nog de originele waslaag aanwezig te zijn. Dat laten we dan verder maar lekker zo.
Uiteindelijk ook besloten om mijn auto toch voor de openbare weg te gaan gebruiken en het rally idee in de ijskast te zetten. Deze gedachte gang ging al wel langer door mijn hoofd, maar was daar toch elke keer de twijfel. Na een bezoekje van een mede e30 forummer, heeft hij mij nieuwe inzichten gegeven en hebben we op een donderdagavond allerlei ideeën uitgewisseld. Toen ik van de week de onderkant kaal stond te halen wist ik het zeker... Ik ga opzoek naar een interieur voor deze en hem als weekend cruiser gebruiken straks in de zomer maanden. Mocht iemand nog een leuk interieur setje hebben, compleet voor een coupe/twee deurs, hoor ik het graag!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
wat een werk dat kaa lmaken
zou ik niet snel doen zo grondig, dan bracht ik zoiets bv naar zo'n bedrijf om de carros helemaal te stralen, niet grid maar anders spul, zodat het mooi glad blijft.
in de UK doen ze dat vrij veel en daarna bv dompelen oid
of natuurlijk meerdere lagen coaten daarna op een heel goede manier, zou anders veels te bang zijn dat de roest terug kwam na al dat werk
geen idee hoeveel lagen en of waarmee ze dat doen tegenwoordig, maar der schijnt goed spul op de markt te zijn voor een goede robuste behandeling, maja zal wat kosten, jullie zullen het zelf doen?
al een idee met wat en hoeveel lagen van alles?
zou ik niet snel doen zo grondig, dan bracht ik zoiets bv naar zo'n bedrijf om de carros helemaal te stralen, niet grid maar anders spul, zodat het mooi glad blijft.
in de UK doen ze dat vrij veel en daarna bv dompelen oid
of natuurlijk meerdere lagen coaten daarna op een heel goede manier, zou anders veels te bang zijn dat de roest terug kwam na al dat werk
geen idee hoeveel lagen en of waarmee ze dat doen tegenwoordig, maar der schijnt goed spul op de markt te zijn voor een goede robuste behandeling, maja zal wat kosten, jullie zullen het zelf doen?
al een idee met wat en hoeveel lagen van alles?
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: E30 325i challenge rally in opbouw
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.