Frank - VW R32 HGP Turbo
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 16:49
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Die witte velgen zijn inderdaad wel flink poetsen maar ik rijd er niet zo heel veel mee dus dat valt ook nog wel te overzien.
Hoop vaker tijd te vinden om naar trackdays te gaan. Gelukkig ben ik regelmatig doordeweeks vrij dus dat moet wel goed gaan komen
Hoop vaker tijd te vinden om naar trackdays te gaan. Gelukkig ben ik regelmatig doordeweeks vrij dus dat moet wel goed gaan komen
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Welkom. Fijn autootje
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:35
- Locatie: Den Haag
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Wat een supervette auto is het zo zeg.
Zo zag de R32 er in 2005 uit toen deze nog in mijn bezit was.
Zo zag de R32 er in 2005 uit toen deze nog in mijn bezit was.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Zonder HGP set dan.
Maar t blijft een dikke sjaak.
Maar t blijft een dikke sjaak.
- Johnny
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 21 jul 2012, 23:51
- Locatie: Winsum
- Contacteer:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
mooi ding hoor, beide setjes velgen staan hem en dat geluid is uber
zou niet snel een Golf kopen maar zoiets is wel leuk
zou niet snel een Golf kopen maar zoiets is wel leuk
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 16:49
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Paar updates, afgelopen 4 april de auto weer opgehaald bij Biesheuvel en we zijn weer een paar stapjes dichter bij een circuitwaardige auto. Uiteraard had ik al niks te klagen maar ik heb wat dingetjes toegevoegd en aangepast om het allemaal wat langer heel te houden
Het lijstje van dit bezoekje:
- olie verversen
- olie filter
- interieurfilter
- bougies
- luchtfilter schoonmaken
- remschijven gaatjes doorblazen
- gevlochten remleidingen voor + achter
- nieuwe DOT5.1 AP600 remvloeistof
- nieuwe koppelingsvloeistof
- Setrab 19 rijen oliekoeler
- olieretourleiding vervangen
- lek bij downpipe gerepareerd
- uitlaatdelen wisselen
- oliedruksensor
- turbodruksensor
- benzinedruksensor
- auto rondom circa 2,5cm hoger
- boutjes cardanas vervangen
En vervolgens gisteren weer dankzij Mark (Antera) een update erbij. Helaas nog wel een paar kinderziektes erin maar die gaan we zsm oplossen.
De dag begon al vroeg, wekkertje om 07:00 en om 07:30 Erick, welke zo vriendelijk was mij te vergezellen naar Dongen, op de stoep. Om 07:35 de auto ingestapt en op weg gegaan naar Dongen waar we zoals afgesproken 15 minuten te laat aankwamen en dus pas om 08:15 in plaats van 08:00 konden beginnen
De sensoren en de kabels waren bij Biesheuvel al geplaatst zodat Mark direct aan de slag kon met het trekken van de kabels, solderen, monteren en fabriceren van het geheel. Het was wat puzzelwerk voor Mark aangezien niet alle kabels kwa kleur klopte en ze her en der wat verstopt zaten maar na een paar uurtjes was het gelukt en kon hij beginnen met de software inleren. Makkelijk gezegd maar.. je raad het al. Elke keer als we de software erin hadden geladen gooide hij de codes er na een poosje gewoon weer uit naar de standaardwaardes waardoor hij niks meer zag kwa sensoren etc. Toch is het Mark gelukt na wat toverwerk en goed geluk dat hij de boel vasthield en we konden gaan kijken of alles het deed.
Helaas kwamen we tijdens het testen (en op de terugweg naar huis) achter een aantal zaken die nog wat aandacht nodig hebben. Zo geeft hij het GPS signaal niet door, werkt de uitlaatklep niet via de module en kloppen de pk en nm waardes niet. De eerste twee zaken zijn helder, werken gewoon totaal niet. De laatste twee zijn bijzonder. Zo gaat hij namelijk niet boven de 0.56bar. Lijkt me vrij stug dat ik momenteel op slechts 0.56bar rondrijd. En als laatste kloppen de ps en nm waardes niet. Ik heb niet goed op de nm gelet maar het systeem (wat volgens reviews redelijk accuraat is in zijn berekening) geeft aan dat de HGP maarliefst 160ps produceerd (shotgun anyone? ). Een paar zaken dus om nog aan te werken maar verder geeft hij alles voor zover ik nu kan zien prima weer.
Resultaat van de dag, een tevreden bijrijder
en een blije eigenaar
En zo ziet het er nu in de auto uit. Ik kan ook nog andere waardes weergeven (keuze uit 80 opties) maar heb nu deze standaard bij start-up in gebruik:
Het lijstje van dit bezoekje:
- olie verversen
- olie filter
- interieurfilter
- bougies
- luchtfilter schoonmaken
- remschijven gaatjes doorblazen
- gevlochten remleidingen voor + achter
- nieuwe DOT5.1 AP600 remvloeistof
- nieuwe koppelingsvloeistof
- Setrab 19 rijen oliekoeler
- olieretourleiding vervangen
- lek bij downpipe gerepareerd
- uitlaatdelen wisselen
- oliedruksensor
- turbodruksensor
- benzinedruksensor
- auto rondom circa 2,5cm hoger
- boutjes cardanas vervangen
En vervolgens gisteren weer dankzij Mark (Antera) een update erbij. Helaas nog wel een paar kinderziektes erin maar die gaan we zsm oplossen.
De dag begon al vroeg, wekkertje om 07:00 en om 07:30 Erick, welke zo vriendelijk was mij te vergezellen naar Dongen, op de stoep. Om 07:35 de auto ingestapt en op weg gegaan naar Dongen waar we zoals afgesproken 15 minuten te laat aankwamen en dus pas om 08:15 in plaats van 08:00 konden beginnen
De sensoren en de kabels waren bij Biesheuvel al geplaatst zodat Mark direct aan de slag kon met het trekken van de kabels, solderen, monteren en fabriceren van het geheel. Het was wat puzzelwerk voor Mark aangezien niet alle kabels kwa kleur klopte en ze her en der wat verstopt zaten maar na een paar uurtjes was het gelukt en kon hij beginnen met de software inleren. Makkelijk gezegd maar.. je raad het al. Elke keer als we de software erin hadden geladen gooide hij de codes er na een poosje gewoon weer uit naar de standaardwaardes waardoor hij niks meer zag kwa sensoren etc. Toch is het Mark gelukt na wat toverwerk en goed geluk dat hij de boel vasthield en we konden gaan kijken of alles het deed.
Helaas kwamen we tijdens het testen (en op de terugweg naar huis) achter een aantal zaken die nog wat aandacht nodig hebben. Zo geeft hij het GPS signaal niet door, werkt de uitlaatklep niet via de module en kloppen de pk en nm waardes niet. De eerste twee zaken zijn helder, werken gewoon totaal niet. De laatste twee zijn bijzonder. Zo gaat hij namelijk niet boven de 0.56bar. Lijkt me vrij stug dat ik momenteel op slechts 0.56bar rondrijd. En als laatste kloppen de ps en nm waardes niet. Ik heb niet goed op de nm gelet maar het systeem (wat volgens reviews redelijk accuraat is in zijn berekening) geeft aan dat de HGP maarliefst 160ps produceerd (shotgun anyone? ). Een paar zaken dus om nog aan te werken maar verder geeft hij alles voor zover ik nu kan zien prima weer.
Resultaat van de dag, een tevreden bijrijder
en een blije eigenaar
En zo ziet het er nu in de auto uit. Ik kan ook nog andere waardes weergeven (keuze uit 80 opties) maar heb nu deze standaard bij start-up in gebruik:
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Mooie mod Frank! handig voor oil temp.
- SanderGTi
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 19:34
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Dik apparaat zeg ! Klinkt ook ganz geil!
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Errug lekker dit zeg!
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 16:49
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Vandaag de HPA intercoolers gemonteerd. Echt een karwei om ze erop te krijgen maar het resultaat mag er zijn. De inlaatlucht is met 25 graden afgekoeld en dat is direct te voelen als je op het gas gaat. Weer een stapje dichter bij het 500+ pk doel
Op de eerste foto tevens de Setrab 19rijen oliekoeler te zien die ik pasgeleden gemonteerd heb :thumbs:
Op de eerste foto tevens de Setrab 19rijen oliekoeler te zien die ik pasgeleden gemonteerd heb :thumbs:
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Überdikke machine!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
idd, lekker dik zo
-
- Berichten: 3976
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Hpa motorsport heeft mooie spullen en al aardig wat dikke golfjes gebouwd.
Is waar je de laatste 2 fotos hebt genomen waar je woont? Zo ja dan moet ik eens opletten of ik de golf een keer tegenkom.
Is waar je de laatste 2 fotos hebt genomen waar je woont? Zo ja dan moet ik eens opletten of ik de golf een keer tegenkom.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Dat ziet er ook echt pasklaar uit! Mooi werk!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
gaaf zeg!! echt uber dikke machine
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 16:49
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Is wel vlak bij ja...Eric Z schreef:Hpa motorsport heeft mooie spullen en al aardig wat dikke golfjes gebouwd.
Is waar je de laatste 2 fotos hebt genomen waar je woont? Zo ja dan moet ik eens opletten of ik de golf een keer tegenkom.
- Joene
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 03 jan 2011, 11:11
- Locatie: Emmen
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Ziet er super uit Frank!
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Wat een kanon! gaaf hoor!
- Thijs van Wijk
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:09
- Locatie: Zaltbommel
- Contacteer:
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Zeg, ben jij dit niet ?
(respect voor de renault Scenic er voor trouwens)
https://www.youtube.com/watch?v=1SOxBF_nkl8&t=4m10s" onclick="window.open(this.href);return false;
(respect voor de renault Scenic er voor trouwens)
https://www.youtube.com/watch?v=1SOxBF_nkl8&t=4m10s" onclick="window.open(this.href);return false;
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Ja bij 4:24.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
die Renault
die gaat echt op het naadje
die gaat echt op het naadje
-
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Prachtig die renault, met je kinderzitjes door de bochten
Nette golf!
Nette golf!
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 16:49
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Klopt inderdaad. Was het eerste rondje van die dag en het had er vlak voor nog geregent dus even aftasten hoeveel grip de baan had.
Zal er gelijk een update van maken. Het eerste rondje helaas ook te maken gekregen met een storing bij het gasklephuis. Na het rondje gelijk op de parkeerplaats de storing gewist en nergens meer last van gehad. Althans.. het tweede rondje verliep perfect tot de twee na laatste bocht. Ik wilde doorschakelen naar me 4e versnelling maar toen ik de koppeling op wilde laten komen hoorde ik een hoop geratel... resultaat is een versnellingsbak waarbij de 4e en 6e versnelling kapot zijn (tandwielen gestript). Ik kon nog wel thuis komen met mijn 1-2-3-5 maar er is flink geratel hoorbaar in de versnellingsbak. Gelijk maar een nieuwe bak gekocht welke hopelijk over een paar weken binnen komt. Bekend probleem van de R32 zodra je er flink vermogen op los laat dus was een kwestie van tijd. De bak die nu dus kapot is ga ik opnieuw opbouwen met verstevigde onderdelen zodat ik een bak klaar heb liggen zodra de nieuwe op termijn ook weer kapot gaat.
Wel een paar fotos van het weekend:
Zal er gelijk een update van maken. Het eerste rondje helaas ook te maken gekregen met een storing bij het gasklephuis. Na het rondje gelijk op de parkeerplaats de storing gewist en nergens meer last van gehad. Althans.. het tweede rondje verliep perfect tot de twee na laatste bocht. Ik wilde doorschakelen naar me 4e versnelling maar toen ik de koppeling op wilde laten komen hoorde ik een hoop geratel... resultaat is een versnellingsbak waarbij de 4e en 6e versnelling kapot zijn (tandwielen gestript). Ik kon nog wel thuis komen met mijn 1-2-3-5 maar er is flink geratel hoorbaar in de versnellingsbak. Gelijk maar een nieuwe bak gekocht welke hopelijk over een paar weken binnen komt. Bekend probleem van de R32 zodra je er flink vermogen op los laat dus was een kwestie van tijd. De bak die nu dus kapot is ga ik opnieuw opbouwen met verstevigde onderdelen zodat ik een bak klaar heb liggen zodra de nieuwe op termijn ook weer kapot gaat.
Wel een paar fotos van het weekend:
- Thijs van Wijk
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:09
- Locatie: Zaltbommel
- Contacteer:
Re: Frank - VW R32 HGP Turbo
Echt een super brute wagen. 10x liever dit dan een stock "sport wagen".
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Kadett en 161 gasten