Het ABS geeft geen probleem, alleen het werkt nu niet. Ik wil eerst graag proberen om het aan de gang te krijgen, dan kan ik daarna altijd nog kijken of ik er een remdrukverdeler tussen zet of hetr helemaal weg haal.
Martijn_bmw schreef:ik weet niet waar je woont?
ik heb een uitlees apparaat waarmee je alle storingen kan lezen en wissen.
als het een beetje in de buurt is kunnen we wel een keertje afspreken.
Auto staat in Alblasserdam. Indien dat ik de buurt is neem ik graag je aanbod aan.
Maar m.b.t. het slippertje. Ik ging gewoon te vroeg op het gas en was enorm traag met reageren. De concentratie was even weg. Meerdere ronden had ik daar het zelfde en ving ik hem gewoon op.
Vanreijmersdal schreef:
Maar m.b.t. het slippertje. Ik ging gewoon te vroeg op het gas en was enorm traag met reageren. De concentratie was even weg. Meerdere ronden had ik daar het zelfde en ving ik hem gewoon op.
Maar ik vind zulk soort beelden altijd wel mooi.
is ook interessant om te zien, dus wat te vroeg/hard op het gas en bv als reactie gas een moment helemaal los?
althans, daar kan je ook leuke tank-slappers van krijgen
ABS ingen verstopt/verroest? sensoren vies? of de ABS regelaar/zekering kapot? (naam van dat ding vergeten)
Ik zit nu wat foto's terug te kijken en ik denk dat ik in mijn enthousiasme met het uitdunnen van de kabelboom de stekker van de OBD verwijderd heb.
Ik heb een 2001 model en dan moet de stekker volgens mij links onder het dashboard zitten.
Onder de motorkap kan ik mij aan de rechterkant niks herinneren.
Zijn hier oplossingen voor?
Ik ga er vanuit dat deze stekker in connectie met de computer links onder de motorkap staat.
Vandaag op TT circuit Assen geweest om wat rondjes te maken.
Stonden er ook nog een aantal andere E46's bij mij in de buurt...
De grijze en de zwarte met kenteken zijn 330's en de andere zwarte is een M3.
Vooral de strijd met de M3 op baan was erg vermakelijk, zeker voor herhaling vatbaar.
Zo daar zijn ze dan.
Excuses voor het beeldmateriaal. De Gopro gaat niet zo goed om met het contrast van binnen en buiten, maar het is ruim voldoende om een beeld te krijgen van de verschillen.
Laten we elkaar niet voor de gek houden, de M3 is sneller.
Maar beide bestuurders vonden het verschil veel kleiner dan zij verwacht hadden.
De M3 heeft toch ruim 100pk meer en ik had daarmee verwacht dat de M3 op de rechte stukken veel makkelijker voorbij zou gaan.
De feiten:
Ik denk dat beide bestuurders de zelfde ervaring en ook wel redelijk de zelfde rijstijl hebben.
We zijn verre van perfect en maken onze foutjes.
In het 2e filmpje zelfs veel foutjes.
Dat krijg je als je elkaar zit op te naaien. Maakt niet uit, we hadden beide enorme fun.
Beide auto's zijn leeg, met kuipstoelen en rolkooi. M3 een schroefkooi en de 330 een laskooi
Beide auto's voorzien van semi slicks. M3 245/255 r888 en de 330 op 225 nankang.
Beide auto's voorzien van een vergelijkbare schroefset
In het 1e filmpje rijden we beide met een passagier en in het 2e filmpje rijdt alleen de M3 met een passagier.
De opnames zijn uit de M3 gemaakt. Ik had gisteren alleen lege batterijen in de gopro mee
Ik vind het leuk om te zien waar met deze verschillende combinaties van mens en machine de verschillen zitten.
Ja, de snelheid van de M3.
Nu ik een aantal keer het filmpje heb gekeken heb ik ook een beetje mijn twijfels.
Toch gebruikt hij wel het hele toeren bereik. Het is slecht te zien, maar je ziet de naald wel tot de 7k gaan.
De bestuurders gaf ook aan dat hij toch echt wel het pedaal op de vloer had.
Wat mij wel opvalt is dat hij vaak in hogere versnellingen blijft zitten, dan trek zo'n ding natuurlijk ook minder.
Maar misschien mist dit blok toch wat power.
De lijnen en inzet zijn prima. Jullie zitten alleen nog wel heel ver van de grens. Rondetijden van 2:10 met een 330ci en/of M3 op semi slicks zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Ik denk dat je je licentie er niet en net mee haalt.
Ik weet niet precies wat je verwacht als commentaar maar dit is gewoon lijnen rijden op redelijk tempo. Om te beoordelen of de auto goed ligt e.d. moet het tempo nog flink omhoog.
Je zou eigenlijk eens een ervaren coureur met je auto moeten laten rijden en er dan naast gaan zitten. Er gaat dan een wereld voor je open.
Reind schreef:Ik weet niet precies wat je verwacht als commentaar maar dit is gewoon lijnen rijden op redelijk tempo. Om te beoordelen of de auto goed ligt e.d. moet het tempo nog flink omhoog.
Om terug te komen op je vraag, ik heb eigenlijk geen verwachting. Ik wil gewoon laten zien wat ik meemaak.
Het verbreken van ronden records ben ik nu nog niet mee bezig.
Ik rij nu lekker het tempo waar ik mij lekker bij voel. Ik merk dat ik nog heel veel meters en tijd laten liggen bij het aan remmen. Dit komt vooral doordat ik niet het juiste gevoel en vertrouwen in de remmen heb.
Hiervoor heb ik nog een aantal upgrades op het oog. Maar hierdoor laten ik zeker nog een seconde of 2 a 3 liggen denk ik.
Ook de Nankang banden in 225 breed hebben het volgens mij wel zwaar. Dus hier moet om ten duur ook nog wat aan veranderd worden.
Voorlopig rijd ik volgens de laptimer een 2:08;07 en volgens mij reden jullie in de E36 cup op toyo's een 2:05. En ik denk dat daar beter auto's en beter coureurs rijden.
Dus dit jaar nog eens verder gaan met de verbetering aan de auto en dan volgend jaar eens rondjes van 2:03 gaan rijden.
Reind schreef:Ik weet niet precies wat je verwacht als commentaar maar dit is gewoon lijnen rijden op redelijk tempo. Om te beoordelen of de auto goed ligt e.d. moet het tempo nog flink omhoog.
Om terug te komen op je vraag, ik heb eigenlijk geen verwachting. Ik wil gewoon laten zien wat ik meemaak.
Het verbreken van ronden records ben ik nu nog niet mee bezig.
Ik rij nu lekker het tempo waar ik mij lekker bij voel. Ik merk dat ik nog heel veel meters en tijd laten liggen bij het aan remmen. Dit komt vooral doordat ik niet het juiste gevoel en vertrouwen in de remmen heb.
Hiervoor heb ik nog een aantal upgrades op het oog. Maar hierdoor laten ik zeker nog een seconde of 2 a 3 liggen denk ik.
Ook de Nankang banden in 225 breed hebben het volgens mij wel zwaar. Dus hier moet om ten duur ook nog wat aan veranderd worden.
Voorlopig rijd ik volgens de laptimer een 2:08;07 en volgens mij reden jullie in de E36 cup op toyo's een 2:05. En ik denk dat daar beter auto's en beter coureurs rijden.
Dus dit jaar nog eens verder gaan met de verbetering aan de auto en dan volgend jaar eens rondjes van 2:03 gaan rijden.
Mijn advies was gebaseerd op het uitgangspunt dat je snellere rondetijden wilt rijden. Dan zit de meeste winst in het simpelweg harder rijden en niet zozeer in de afstelling van de auto. Dat word pas een issue als je echt hard gaat rijden. Dat hele remmen verhaal begrijp ik niet helemaal. Functioneert je ABS nu wel of niet? Als ze wel werken kun je maar weinig verkeerd doen met remmen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de ABS in werking gaat en je de bocht niet helemaal haalt. Op Assen is dit geen probleem.
BMW Ooperon rijd overigens ook op Nankang (205) en wij rijden tijden van 2:02. De auto's wegen met rijder minimaal 1300kg en hebben 210pk. De Nankang banden moeten het zwaar hebben, anders doen ze het niet. Wel zorgen dat je bandspanning goed is.
Reind schreef:[De Nankang banden moeten het zwaar hebben, anders doen ze het niet. Wel zorgen dat je bandspanning goed is.
Dat is wel een interessante uitspraak. Als ik jou begrijp moet ik ze eigenlijk wat meer pushen?
Heeft dat met temperatuur te maken die er anders niet in komt?
Deze keer op Assen reed ik warm op 2.2 a 2.3. Wat is jouw advies qua banden spanning?
Qua bandenspanning zit je wel goed. Ga er wel vanuit dat als je harder gaat pushen de bandspanning verder oploopt. Dan zul je dus koud lager weg moeten gaan.
Mijn uitspraak was meer een algemene. Semi slicks onder Toerwagens (1100kg +) hebben het altijd zwaar, en dat mag ook. Wij rijden dus met 205 breed en een zwaardere auto en dat gaat prima. Mijn gevoel zegt dat wel breder mogen. Jij hebt een lichtere auto en breder rubber. Niks aan de hand dus. Gas erop
Ik vond het een toffe dag.
Ook lekker mijn auto leren kennen.
Heb ook een filmpje van uit de auto.
Op ongeveer 12:40 komt de racer van vanreijmersdal samen met de m3 voorbij.
En op 15:20 nog wel een close call door de inhaalactie van de meneer in de caterham achtige creatie.
qua rondetijden kom ik gemiddeld uit op 02.31.56.
Geen idee of het goed is voor een vrij standaard 320ci.
Ik heb eerlijk gezegd niet gelet op rondetijden maar gewoon lekker mijn rondjes gemaakt
Laatst gewijzigd door bartb op 11 mei 2016, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.