Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Audi A6 Avant 1.8 TFSI [UPDATE]
- tomgtr
- Berichten: 10417
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW F10 535d (LCI) [UPDATE]
Ha nee, druk op werk / dikke vingers / k@t iphone
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Long time no update! Dus ook geen update van mijn overwegingen
De leeftijd van de 535d ging richting 5 jaar. Kilometerstand was een heel acceptabele 125k. Kortom; prima om nog een jaar of 2 door te karren. De auto beviel nog steeds uitstekend. Even wat TLC (goed poetsen, beetje steenslag spuiten), toch nog het gewenste sper monteren en eventueel nog wat tweaks van het onderstel. Dat was het plan. Want ik zou namelijk echt niet weten waarop ik hem op in zou moeten ruilen. Het liefst een M5. Maar als daily laat ik me toch een beetje leiden (of lijden) door mijn omgeving. Je zou denken, de daily die hier onder staat is toch geheel vergelijkbaar? Ja, dat klopt. Maar (veel) meer geaccepteerd... A strange world indeed...
Maar goed; eigenlijk geen inruilplannen. Maar wel aan het rondkijken. Toch nog een Tesla? Nah. Nieuwe 540i? €70k bijbetalen voor hetzelfde.. Nah. 540i met de kop eraf? €40k bijbetalen voor hetzelfde.. Nah. Maar dat 'met de kop eraf' gaf wel een aantal leuke resultaten.
Er kwam echter nog een variabele in het spel. Ik 'moest' van een S-klasse af op de zaak. Aan Jan de Handelaar verkopen levert natuurlijk erg weinig op. Dus AS24 weer aangeslingerd (dagelijks toch? ) en weer gaan bladeren door de 'met de kop eraf' sectie.
Eisen:
- Sedan (4-deurs)
- RWD
- Benzine
- Zakelijk representatief. En niet te opvallend.
Mijn blik was gevallen op een BMW 750i.
Zonder erin gereden te hebben was ik eigenlijk wel om.
- 'Maar' 50kg zwaarder dan de 535d.
- V8 (nu kan het nog)
- RWD
Kandidaat nummer 1 stond in Maastricht. Helaas geen M-pakket; wel een bijzondere kleur (Rolls Royce Saphire Blue) met Individual Tartufo interieur. En hele mooie styling 629 velgen. Voor mij te ver om 'even' voorbij te rijden. Dus eerst indicatief praten. Dat gaf helaas weinig aanleiding om écht een keer langs te gaan. Jammer maar helaas.
Een hele tijd maar niets gedaan. Ik vond geen geschikte auto. De S toch maar naar Jan de Handelaar en lekker doorrijden in de 535d. Verre van een straf. Tot in juli AS24 weer een ping gaf. Kandidaat nummer 2. M pakket aanwezig; helaas geen Individual interieur. En een kleurencombinatie die ik niet zo snel zou kiezen. Toch maar gaan praten. En toen waren we er heel snel uit! Zonder een meter gereden te hebben. Wat is het geworden:
BMW 750i
Singapur Grau, Shadow Line met Zwart nappa lederen bekleding en dashboard
En eigenlijk makkelijker te zeggen wat er niet op zit.. Namelijk Night Vision, Standkachel, Koelkast, Trekhaak en M-Sport remmen. Voor de rest Tutti Lampioni.
De auto is origineel NL en van de importeur geweest sinds Feb 2018. Ik rij hem sinds Aug 2018. In die tussentijd heeft die 3000 km gereden; aan de navigatie te zien vooral als 'taxi' tijdens de TEFAF. De afschrijving was bizar...
De eerste 12k zitten erop. En dacht ik dat er na de 535d geen betere daily zou zijn... How wrong I was. Comfy maar 'sportief' genoeg voor wat beschaafd boenderwerk. Bloedsnel. Alle tech werkt goed; zelfs de adaptieve troep. Ik was anti maar gebruik het erg veel. En de treat is eigenlijk één van de goedkopere opties die er op zit. De M-Sport uitlaat. Niks geen ASD. Gewoon een klep in de uitlaat. Die open staat bij een cold start en als je de automaat in de sportstand zet. En die cold start... elke ochtend genieten. Past eigenlijk niet bij de auto
Een andere optie die mij verbaasd is de remote parking. Ondanks dat je net te lang bezig bent om het op te starten gebruik ik het best regelmatig. De 7 blijft erg breed en met de versmalling van alle parkeerplekken komt die best vaak van pas. En werkt gewoon goed!
Als laatste noemenswaardig zijn de stoelen. BMW heeft toch echt een misser gemaakt met de LCI comfort stoelen in de F10 en F01. Ze waren zeker niet slecht maar de voorganger en de opvolger ervan (die dus nu in de G11 en G30 zitten zijn weer helemaal top.
Kortom; ik is blij again!
Maandag word ik nog blijer. Dan gaat de auto naar Hardeman. Sper moet er toch op! Na de winter kijken naar wat sjoemelsoftware. En een set 629 als zomerset.
Wat beeldmateriaal:
Het was ook tijd om de bijtellingschrapert (V60 D6) de deur uit te doen. Het fiscale feest houdt binnenkort op. Er staan een hoop V60's (vorig type) 2018 T4 te koop. Best veel auto voor dat geld. En ondanks het DF gehalte van dichtbij het 0 punt gewoon een prima 'gezinsauto'. Voor GF moest het een automaat zijn en mocht eigenlijk wel wat meer DF hebben. Voor de V60 reden we een Mini Clubman Cooper. Leuke (maar niet supersnelle) pocket rocket met binnenin verrassend veel ruimte. GF is ook niet de langste (1.64) dus een Mini past daar best bij.
AS24 dus weer aangeslingerd
Zoekend naar een F54 Clubman Cooper S uiteindelijk in Leeuwarden (BMW / Mini specialist) uitgekomen bij een Clubman JCW All4. Heeft z'n eerste paar maanden in Duitsland doorgebracht en is via BMW NL geïmporteerd door de garage. Helaas wel met (parkeer)schade welke goed gedocumenteerd en gerepareerd is. Van de week test gereden. Echt een leuk autootje is het! Goed geluid, pops & bangs, snel, veel grip en lekker strak in de opties. Panorama dak, HK audio, JCW pakket etc. Nieuwwaarde tegen de €60k aan.. pfff Gelukkig heeft dr. Afschrijving hier ook redelijk z'n werk gedaan.
Kortom; GF blij, ik blij! Volgend weekend ophalen.
Autopark kan er de komende 4 tot 5 jaar weer tegen aan!
Misschien dat de Mini in de tijd ook wat (cosmetische) upgrades krijgt. Gister wat gegoogled; best veel te krijgen zo!
De Porsche is still going strong. Van de zomer weer wat onderhoud gedaan met helaas nieuwe remblokken. Was weer kassa... Ik rij er vrij weinig in maar elke keer met een super grijns. They don't make them like that anymore.
De leeftijd van de 535d ging richting 5 jaar. Kilometerstand was een heel acceptabele 125k. Kortom; prima om nog een jaar of 2 door te karren. De auto beviel nog steeds uitstekend. Even wat TLC (goed poetsen, beetje steenslag spuiten), toch nog het gewenste sper monteren en eventueel nog wat tweaks van het onderstel. Dat was het plan. Want ik zou namelijk echt niet weten waarop ik hem op in zou moeten ruilen. Het liefst een M5. Maar als daily laat ik me toch een beetje leiden (of lijden) door mijn omgeving. Je zou denken, de daily die hier onder staat is toch geheel vergelijkbaar? Ja, dat klopt. Maar (veel) meer geaccepteerd... A strange world indeed...
Maar goed; eigenlijk geen inruilplannen. Maar wel aan het rondkijken. Toch nog een Tesla? Nah. Nieuwe 540i? €70k bijbetalen voor hetzelfde.. Nah. 540i met de kop eraf? €40k bijbetalen voor hetzelfde.. Nah. Maar dat 'met de kop eraf' gaf wel een aantal leuke resultaten.
Er kwam echter nog een variabele in het spel. Ik 'moest' van een S-klasse af op de zaak. Aan Jan de Handelaar verkopen levert natuurlijk erg weinig op. Dus AS24 weer aangeslingerd (dagelijks toch? ) en weer gaan bladeren door de 'met de kop eraf' sectie.
Eisen:
- Sedan (4-deurs)
- RWD
- Benzine
- Zakelijk representatief. En niet te opvallend.
Mijn blik was gevallen op een BMW 750i.
Zonder erin gereden te hebben was ik eigenlijk wel om.
- 'Maar' 50kg zwaarder dan de 535d.
- V8 (nu kan het nog)
- RWD
Kandidaat nummer 1 stond in Maastricht. Helaas geen M-pakket; wel een bijzondere kleur (Rolls Royce Saphire Blue) met Individual Tartufo interieur. En hele mooie styling 629 velgen. Voor mij te ver om 'even' voorbij te rijden. Dus eerst indicatief praten. Dat gaf helaas weinig aanleiding om écht een keer langs te gaan. Jammer maar helaas.
Een hele tijd maar niets gedaan. Ik vond geen geschikte auto. De S toch maar naar Jan de Handelaar en lekker doorrijden in de 535d. Verre van een straf. Tot in juli AS24 weer een ping gaf. Kandidaat nummer 2. M pakket aanwezig; helaas geen Individual interieur. En een kleurencombinatie die ik niet zo snel zou kiezen. Toch maar gaan praten. En toen waren we er heel snel uit! Zonder een meter gereden te hebben. Wat is het geworden:
BMW 750i
Singapur Grau, Shadow Line met Zwart nappa lederen bekleding en dashboard
En eigenlijk makkelijker te zeggen wat er niet op zit.. Namelijk Night Vision, Standkachel, Koelkast, Trekhaak en M-Sport remmen. Voor de rest Tutti Lampioni.
De auto is origineel NL en van de importeur geweest sinds Feb 2018. Ik rij hem sinds Aug 2018. In die tussentijd heeft die 3000 km gereden; aan de navigatie te zien vooral als 'taxi' tijdens de TEFAF. De afschrijving was bizar...
De eerste 12k zitten erop. En dacht ik dat er na de 535d geen betere daily zou zijn... How wrong I was. Comfy maar 'sportief' genoeg voor wat beschaafd boenderwerk. Bloedsnel. Alle tech werkt goed; zelfs de adaptieve troep. Ik was anti maar gebruik het erg veel. En de treat is eigenlijk één van de goedkopere opties die er op zit. De M-Sport uitlaat. Niks geen ASD. Gewoon een klep in de uitlaat. Die open staat bij een cold start en als je de automaat in de sportstand zet. En die cold start... elke ochtend genieten. Past eigenlijk niet bij de auto
Een andere optie die mij verbaasd is de remote parking. Ondanks dat je net te lang bezig bent om het op te starten gebruik ik het best regelmatig. De 7 blijft erg breed en met de versmalling van alle parkeerplekken komt die best vaak van pas. En werkt gewoon goed!
Als laatste noemenswaardig zijn de stoelen. BMW heeft toch echt een misser gemaakt met de LCI comfort stoelen in de F10 en F01. Ze waren zeker niet slecht maar de voorganger en de opvolger ervan (die dus nu in de G11 en G30 zitten zijn weer helemaal top.
Kortom; ik is blij again!
Maandag word ik nog blijer. Dan gaat de auto naar Hardeman. Sper moet er toch op! Na de winter kijken naar wat sjoemelsoftware. En een set 629 als zomerset.
Wat beeldmateriaal:
Het was ook tijd om de bijtellingschrapert (V60 D6) de deur uit te doen. Het fiscale feest houdt binnenkort op. Er staan een hoop V60's (vorig type) 2018 T4 te koop. Best veel auto voor dat geld. En ondanks het DF gehalte van dichtbij het 0 punt gewoon een prima 'gezinsauto'. Voor GF moest het een automaat zijn en mocht eigenlijk wel wat meer DF hebben. Voor de V60 reden we een Mini Clubman Cooper. Leuke (maar niet supersnelle) pocket rocket met binnenin verrassend veel ruimte. GF is ook niet de langste (1.64) dus een Mini past daar best bij.
AS24 dus weer aangeslingerd
Zoekend naar een F54 Clubman Cooper S uiteindelijk in Leeuwarden (BMW / Mini specialist) uitgekomen bij een Clubman JCW All4. Heeft z'n eerste paar maanden in Duitsland doorgebracht en is via BMW NL geïmporteerd door de garage. Helaas wel met (parkeer)schade welke goed gedocumenteerd en gerepareerd is. Van de week test gereden. Echt een leuk autootje is het! Goed geluid, pops & bangs, snel, veel grip en lekker strak in de opties. Panorama dak, HK audio, JCW pakket etc. Nieuwwaarde tegen de €60k aan.. pfff Gelukkig heeft dr. Afschrijving hier ook redelijk z'n werk gedaan.
Kortom; GF blij, ik blij! Volgend weekend ophalen.
Autopark kan er de komende 4 tot 5 jaar weer tegen aan!
Misschien dat de Mini in de tijd ook wat (cosmetische) upgrades krijgt. Gister wat gegoogled; best veel te krijgen zo!
De Porsche is still going strong. Van de zomer weer wat onderhoud gedaan met helaas nieuwe remblokken. Was weer kassa... Ik rij er vrij weinig in maar elke keer met een super grijns. They don't make them like that anymore.
-
OnlineWJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Leuk verhaal en mooie boot! (en mini boot)
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Mooi ding die 750 zeg, dikke entertainment erin, dikke audio, dakje... en van rechts die foto lijkt het wel een 3 man zo compact.
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Beide auto's erg gaaf. Wat ligt er tegenwoordig voor motor in een 750i?
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Nice Sjoerd! Ja deze klasse auto schrijft echt af....deze Tefaf-er heb ik volgens mij niet verkocht, maar de bedragen zijn mij niet onbekend. Met de kop (eh helft) eraf een super koop
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Mooie update zo! Prima reisbuffel, zo'n 7.
Wat is Tefaf? :S
Wat is Tefaf? :S
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Clubman JCW paar uur in gereden. Geweldig ding als je voluit over slingerende landweggetjes gaat. Veel leuker dan zo’n fwd cooper s imho. Verassende ruim vond ik dat ding ook.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
^antiekbeurs in Maastricht.
Gave update hoor. 7-serie zou mijn keuze niet zijn in deze klasse, maar als je iets sportievers wil uiteindelijk toch de beste keuze. De Clubman vind ik wel heel gaaf! Ik denk dat wat meer rode accenten (dak en spiegels) hem wat meer 'af' maken.
Gave update hoor. 7-serie zou mijn keuze niet zijn in deze klasse, maar als je iets sportievers wil uiteindelijk toch de beste keuze. De Clubman vind ik wel heel gaaf! Ik denk dat wat meer rode accenten (dak en spiegels) hem wat meer 'af' maken.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Wat een ontzettende dikke kar is dit exemplaar!
Zelf 7jr een e38 gereden en mis m elke dag. Geniet ervan, staat ook op mijn bucketlist....
Zelf 7jr een e38 gereden en mis m elke dag. Geniet ervan, staat ook op mijn bucketlist....
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Mooie update!
Ben wel benieuwd; keken ze bij Hardeman raar op toen je vroeg voor een sper voor een 750? Tof dat je dat doet
Ben wel benieuwd; keken ze bij Hardeman raar op toen je vroeg voor een sper voor een 750? Tof dat je dat doet
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
N63B44 - 4.4 V8 biturbo. Met potentieel
Soortgelijke kop ja.. bizar
Inderdaad verrassend ruim binnen. En tot op heden een korte testrit. Gaan we meemaken.
Ik heb alleen maar contact via e-mail. Altijd snel en netjes beantwoord. Ik kan helaas zelf maandag niet naar Hardeman gaan. Maar ik gok dat er niet zo veel G11 rijders zo 'gek' zijn als ik
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Wat een ding zeg . Hoe vindt je het ‘grote auto gevoel’ ten opzichte van de F10? Ik ben van een E39 naar F11 535D gegaan en dat bevalt goed, maar het voelt wel echt als een grote wagen.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Er zijn heel veel mods beschikbaar. Kijken of ik de verleiding kan weerstaan. Hoort misschien bij de auto. Denk dat ik dak en spiegels wel zwart laat. Moet wel opvallen tussen de aardbeienJoël D. schreef: ↑30 nov 2018, 22:15 ^antiekbeurs in Maastricht.
Gave update hoor. 7-serie zou mijn keuze niet zijn in deze klasse, maar als je iets sportievers wil uiteindelijk toch de beste keuze. De Clubman vind ik wel heel gaaf! Ik denk dat wat meer rode accenten (dak en spiegels) hem wat meer 'af' maken.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Qua rijden valt het mee. Temeer ook dat de 7 maar 50kg zwaarder is dan de 5. Mijn moeder's F11 535d x-drive is bijvoorbeeld 150kg zwaarder dan de 7!
Qua breedte en lengte merk je het wel. Vooral bij het inparkeren. En binnen merk ik het zeker in de breedte en dan met name bij de portiervakken. Zijn die bij de F10/11 bizar klein; nu kan ik er genoeg ik kwijt!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Beide nieuwe aanwinsten natuurlijk leuk, maar die 7 serie is wel echt zoals ik hem zelf ook zou willen. Mooi ding en lekker vol.
-
- Berichten: 51377
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Wat een kar joh Sjoerd, mooi van buiten en binnen, ziet er niet eens zo log uit als sommige 7er. En 'n 750RWD. Met lsd en mooie wielen: Congrats, skitterend ding!
En heb je de Elfer H7 nog ? Hoop ik..
En heb je de Elfer H7 nog ? Hoop ik..
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Elfer staat er zeker nog Robin. Wordt elke dag 1€ meer waard
-
OnlineJules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Lekkere wagen hoor zo'n 750i... en wat is er nou mooier dan iemand anders de afschijving te laten betalen
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Dikke slee! Heel gaaf!
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Heerlijk zo'n 7. Mooi model ook. Moest even 2x kijken ( dacht dat het een nieuwe 5 was ^^ )
-
OnlineJules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
In verhouding valt het reuze mee
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 911 S (H7) - BMW G11 750i - Mini F54 Clubman JCW All4 [UPDATE]
Nou, elke auto halveert ongeveer in 3 jaar tijd. Kost je zo EUR 1000 per maand afschrijving over die periode
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Beros, Gijzert, Marc Sierra, nickdoesburg, Philipoo, Tom V en 107 gasten