Sacrilege
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Sacrilege - schade bij garage, en nu?
Nu ben ik wel nieuwsgierig
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Sacrilege - schade bij garage, en nu?
Jij ziet de Pitbox niet? Ik snap dat de verwachtingen hoog gespannen is maar meer is het idd (nog) niet
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Sacrilege - schade bij garage, en nu?
*zeker gelijktijdig d'r uit geflikkerd met de wijzigingen..
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Geneuzel met de deuk allang weer vergeten gelukkig. Kwam ik van de week de nieuwe GBC tegen en hé bekend voertuig erin.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Sacrilege
Leuk! Ik ken het hele blad niet trouwens.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Sacrilege
Zo heb je toch al in diverse bladen gedaan met Frankenstein
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Ik reed al een hele tijd met een losgekoppelde MAF rond (motor bokte flink met oude MAF aangesloten) en de M60 deed het zo prima, behalve dat ie bij optrekken vanuit de eerste versnelling weleens wat minder soepel uit de startblokken kwam.
Toch maar eens gekeken wat zo'n dingetje voor een M60 kost en dat bleek erg mee te vallen dus maar besteld. Vandaag gemonteerd en tijd tussen de buien was vandaag voldoende voor een droge weg dus meteen even rondje gemaakt. Loopt weer heerlijk soepel nu.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Toch maar eens gekeken wat zo'n dingetje voor een M60 kost en dat bleek erg mee te vallen dus maar besteld. Vandaag gemonteerd en tijd tussen de buien was vandaag voldoende voor een droge weg dus meteen even rondje gemaakt. Loopt weer heerlijk soepel nu.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Sacrilege
Is het nog te meten of de maf stuk is ik had begrepen dat de dme niet snel een foutcode geeft en dat de diagnose moeilijk te vinden is.
Blijft een geweldige ombouw!
Is die M60 nu superieur aan de jag V12?
Blijft een geweldige ombouw!
Is die M60 nu superieur aan de jag V12?
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Foutcode zal je inderdaad niet snel krijgen. Je kunt met bijv. INPA wel kijken naar fuel trim. Maar bij mij was de auto bijna niet te rijden met de stekker erop. Losgekoppeld geen enkel probleem. Wel duidelijk dan.
De 5,3l Jaguar V12 die in de XJ werd geleverd:
295 pk @ 5500 rpm
432 Nm @ 3250 rpm
De M60B40:
286 pk @ 5800 rpm
400 Nm @ 4500 rpm
Nu zijn bij mijn M60 de kats verdwenen en zit er een handbak achter, zal ook wat schelen wellicht.
De 5,3l Jaguar V12 die in de XJ werd geleverd:
295 pk @ 5500 rpm
432 Nm @ 3250 rpm
De M60B40:
286 pk @ 5800 rpm
400 Nm @ 4500 rpm
Nu zijn bij mijn M60 de kats verdwenen en zit er een handbak achter, zal ook wat schelen wellicht.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Sacrilege
BMW is altijd wat conservatief met het opgeven van het vermogen., denk dat de 286 bijna aan de wielen te vinden zijn (kan mij nog wel wat problemen herinneren( in 1999)met een 740iLnon-Vanos die op de rollenbank zijn opgelost en waarbij het vermogen tegen de 300 pk aantikte en redelijk recent een 740i 4.4 waarbij het vermogen op ruim 300+ uitkwam, volkomen standaard)
En de Britten ? Ach
En de Britten ? Ach
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Sacrilege
Zal dus niet zo heel veel schelen en toch 4 man minder aan het schap
Dus ook iets minder dorstig.
Het verschil tussen de BMW V8 en de V12 is ook niet enorm groot kwa vermogen en koppel.
laufkultur en geluid is natuurlijk wel een ander verhaal.
M60B40
286 pk @ 5800 rpm
400 Nm @ 4500 rpm
M70B50
299pk @ 5200rpm
450nm @ 4100rpm
Dus ook iets minder dorstig.
Het verschil tussen de BMW V8 en de V12 is ook niet enorm groot kwa vermogen en koppel.
laufkultur en geluid is natuurlijk wel een ander verhaal.
M60B40
286 pk @ 5800 rpm
400 Nm @ 4500 rpm
M70B50
299pk @ 5200rpm
450nm @ 4100rpm
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Sacrilege
Eindelijk deze zalige heiligschennis eens in het echt kunnen bekijken, heerlijke auto zo!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Sacrilege
Mooie ombouw! Die auto klinkt ook erg gaaf
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Dankjulliewel, was leuk!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Sacrilege
Idd wat een gaaf geluid!! En mooie ombouw
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Je blijf ermee bezig he. Week of twee terug tijdens een ritje van het werk naar huis ineens een zoete lucht in de auto. Meteen mijn hand naar de tunnel en jawel...nattigheid = kachelradiateur lek.
Even lezen en bleek al snel dat de officiële methode het volledig verwijderen van het dashboard benodigd. Dat komt omdat de pijpjes aan de kachelradiateur gesoldeerd zitten. Vaak zit dit met een schroefverbinding, dan kan je de pijpjes los halen. Hier niet, British Engineering
Om ruimte te maken even de stuurkolom eruit...
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Hier zie je de koperen pijpjes al zitten. Maar eerst moet er nog een zooitje stangetjes en kabeltjes meuk aan de kant.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Hup, zaag erin. Stuk is het toch al.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
En jawel daar is die etterbak.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Ja die is lek.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Bij nieuwe kachelradiateur ook de pijpjes eraf gehakt. Goed passende slang en klemmen gehaald.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Troep weer op zijn plek. Slangen goed ver over de pijpjes krijgen was even een gepriegel maar gelukt.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Ook al ontlucht en even goed op temperatuur laten komen, geen lekkage. Stuurkolom zit er ook alweer in, morgen nog even de laatste kapjes erop meubelen en dan....kan de auto de winterstalling in
Even lezen en bleek al snel dat de officiële methode het volledig verwijderen van het dashboard benodigd. Dat komt omdat de pijpjes aan de kachelradiateur gesoldeerd zitten. Vaak zit dit met een schroefverbinding, dan kan je de pijpjes los halen. Hier niet, British Engineering
Om ruimte te maken even de stuurkolom eruit...
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Hier zie je de koperen pijpjes al zitten. Maar eerst moet er nog een zooitje stangetjes en kabeltjes meuk aan de kant.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Hup, zaag erin. Stuk is het toch al.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
En jawel daar is die etterbak.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Ja die is lek.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Bij nieuwe kachelradiateur ook de pijpjes eraf gehakt. Goed passende slang en klemmen gehaald.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Troep weer op zijn plek. Slangen goed ver over de pijpjes krijgen was even een gepriegel maar gelukt.
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Ook al ontlucht en even goed op temperatuur laten komen, geen lekkage. Stuurkolom zit er ook alweer in, morgen nog even de laatste kapjes erop meubelen en dan....kan de auto de winterstalling in
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Sacrilege
Lekker klusje! Goed opgelost zo, niet te doen anders...
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Sacrilege
Knap gedaan weer!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Sacrilege
idd weer knap gedaan! blijft leuk dat oude spul maar je moet ook wel echt ruimte hebben om zelf te klussen anders wordt je gek als er elke keer iets stuk gaat.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Sacrilege
Slim opgelost zo met die slang ertussen. Reparaties met koelsvloeistof zijn altijd zooooo vervelend. Wel leuk om te lezen en om de foto's erbij te zien.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Sacrilege
Goed dat je m gemaakt hebt, en niet handig dat design zeg...
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Sacrilege
Klopt, is nul haast bij. Heb op zich wel zin in een nieuw project maar ik ga deze niet weggeven.
http://link.marktplaats.nl/m1200325345
Laatst gewijzigd door RJK op 31 okt 2017, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Sacrilege
linkje werkt niet?