E36/8 Z3M / E38 728iAg / E36 325i 5MT LSD
-
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Wat een werk weer zeg, en mooie verslaglegging. Chapeau!
Het oog voor detail en de precisie is wel echt een usp van jullie volgens mij.
Het oog voor detail en de precisie is wel echt een usp van jullie volgens mij.
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
De auto is sinds gisteren terug thuis, holy f*cking shit dat was effe aanpssen als je van een E36 316i op gas komt.
Spijtig genoeg heb ik wel ergens een plat vlak in een band ( of meer) dus dat moet ik nog oplossen, en de tonrubbers vanachter moeten ook uitgewisseld worden. Verder kan ik wel zeggen dat TEG echt een aanrader is, ik ben niet de gemakkelijkste als het op auto's aankomt en ik kan over kleine details doorbomen, daar hadden Wout en Nick veel geduld mee , de kwaliteit van het geleverde werk is super, over alles is tot in de puntjes nagedacht, ze zorgen ervoor dat het een ware belevenis is en houden je ook constant op de hoogte met vorderingen en foto's. Tot zover mijn korte feedback
Spijtig genoeg heb ik wel ergens een plat vlak in een band ( of meer) dus dat moet ik nog oplossen, en de tonrubbers vanachter moeten ook uitgewisseld worden. Verder kan ik wel zeggen dat TEG echt een aanrader is, ik ben niet de gemakkelijkste als het op auto's aankomt en ik kan over kleine details doorbomen, daar hadden Wout en Nick veel geduld mee , de kwaliteit van het geleverde werk is super, over alles is tot in de puntjes nagedacht, ze zorgen ervoor dat het een ware belevenis is en houden je ook constant op de hoogte met vorderingen en foto's. Tot zover mijn korte feedback
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Ik ben al benieuwd naar het uitgebreide verslag van de mannen van TEG.
Bookmark ik die even, zodat ik die tijdens mijn 14 uur durende vlucht van volgende week mooi kan doornemen.
Mag dus lekker lang
Bookmark ik die even, zodat ik die tijdens mijn 14 uur durende vlucht van volgende week mooi kan doornemen.
Mag dus lekker lang
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Understatement.ik ben niet de gemakkelijkste als het op auto's aankomt en ik kan over kleine details doorbomen
Ga je de tonrubbers bij PSG laten aanpakken? Dan doe je ineens maar omweg langs Antwerpen.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Betreffende TEG kan ik me alleen maar aansluiten. Een abslolute aanrader!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
prachtige Z3M
Dat maakt echt een wereld van verschil, rijd zoveel strakker
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Thanks voor de reactie's nog van vorige keer! Was even stil omdat we lekker druk waren maar inmiddels is de Z3M weer terug bij Tom en heb ik nu weer even tijd een verslagje
Waren gebleven bij de koppeling en bak die inmiddels weer gemonteerd zaten.
Zoals jullie hebben gezien was de baksteun gebroken, dus in de tussentijd daar een nieuwe voor geregeld;
Helaas had de gebroken baksteun ook wat gevolgen voor de bevestigingspunten in het chassis waarin wat scheurvorming was ontstaan door de vreemde belasting;
Ziet er spannend uit maar gelukkig niks wat we niet netjes op kunnen lossen. Eerst maar de eindpunten van de scheuren uitboren zodat deze na het lassen niet verder kunnen scheuren;
Daarna de scheur voorzichtig inslijpen zodat de las er goed in kan en niet "erbovenop" komt te liggen. Lange bout in het schroefgat om te zorgen dat de richting weer correct staat;
Na het lassen, alsof er niks gebeurd is
Daarna de boel weer behandeld tegen roest en weer in elkaar;
Onderkant zover klaar, dus weer tijd om verder te gaan in de motorruimte aangezien de Vanos en gaskleppen inmiddels weer klaarliggen voor montage. Eerst maar verder met de vanos weer monteren. S50 op timing zetten is niet echt een sinecure, stuk lastiger dan bij de S54 vanwege een iets andere constructie.
Hubs weer erop met de S62 diafragmaveren er weer in:
Vanos er weer op met wat revisie data
Met de timing weer vast kan de motor weer gedraaid worden dus tijd om de klepspeling te checken, die gewoon nog netjes staat;
Meteen de shims gedocumenteerd
'
Throttlebodies weer klaar om er terug op te gaan:
Uiteraard ook deze weer gesynchroniseerd, S50 tool hadden we nog niet dus maar even getekend en geprint:
In actie, zat wederom behoorlijk verschil tussen.
Injectorservice gedaan:
Naast schoonmaken van de throttlebodies e.d. ook een groot deel van het vacuumsysteem en carterventilatie vervangen, dit was voor een groot deel echt op z'n eind, hoop delen in dezelfde staat als onderstaand dopje, waar de boel echt heel beroerd van gaat lopen:
Uiteraard ook olie wisselen, nieuwe filter altijd maar volgooien zodat ie die niet eerst vol hoeft te pompen:
In overleg met Tom gekozen voor de Ester core Motul 300V Chrono 10W40;
Kleppendeksel weer klaar om erop te gaan;
Bougietjes er weer in:
Paar frisse draagarmen erop, altijd lekker (die overigens zeer lastig te verkrijgen waren)
Oude rubbers nog uit '98:
Verder nog wat lekkende stuurbekrachtigingsdelen vervangen, inmiddels een dikke koek gevormd. Eerst maar goed schoonmaken voor we hier iets loshalen:
Nu de boel weer goed dicht zit is het tijd de motorruimte en omgeving goed te reinigen:
Meteen de rest van de auto ook gewassen om de laatste polijst residuen te verwijderen en meteen maar ff paar fototjes gemaakt met mn E93 die er toch ook stond
Bijna klaar! Heerlijk als alles weer zo schoon is
Nog even laatste keer checken op eventuele foutcodes:
Ready to deliver!
Waren gebleven bij de koppeling en bak die inmiddels weer gemonteerd zaten.
Zoals jullie hebben gezien was de baksteun gebroken, dus in de tussentijd daar een nieuwe voor geregeld;
Helaas had de gebroken baksteun ook wat gevolgen voor de bevestigingspunten in het chassis waarin wat scheurvorming was ontstaan door de vreemde belasting;
Ziet er spannend uit maar gelukkig niks wat we niet netjes op kunnen lossen. Eerst maar de eindpunten van de scheuren uitboren zodat deze na het lassen niet verder kunnen scheuren;
Daarna de scheur voorzichtig inslijpen zodat de las er goed in kan en niet "erbovenop" komt te liggen. Lange bout in het schroefgat om te zorgen dat de richting weer correct staat;
Na het lassen, alsof er niks gebeurd is
Daarna de boel weer behandeld tegen roest en weer in elkaar;
Onderkant zover klaar, dus weer tijd om verder te gaan in de motorruimte aangezien de Vanos en gaskleppen inmiddels weer klaarliggen voor montage. Eerst maar verder met de vanos weer monteren. S50 op timing zetten is niet echt een sinecure, stuk lastiger dan bij de S54 vanwege een iets andere constructie.
Hubs weer erop met de S62 diafragmaveren er weer in:
Vanos er weer op met wat revisie data
Met de timing weer vast kan de motor weer gedraaid worden dus tijd om de klepspeling te checken, die gewoon nog netjes staat;
Meteen de shims gedocumenteerd
'
Throttlebodies weer klaar om er terug op te gaan:
Uiteraard ook deze weer gesynchroniseerd, S50 tool hadden we nog niet dus maar even getekend en geprint:
In actie, zat wederom behoorlijk verschil tussen.
Injectorservice gedaan:
Naast schoonmaken van de throttlebodies e.d. ook een groot deel van het vacuumsysteem en carterventilatie vervangen, dit was voor een groot deel echt op z'n eind, hoop delen in dezelfde staat als onderstaand dopje, waar de boel echt heel beroerd van gaat lopen:
Uiteraard ook olie wisselen, nieuwe filter altijd maar volgooien zodat ie die niet eerst vol hoeft te pompen:
In overleg met Tom gekozen voor de Ester core Motul 300V Chrono 10W40;
Kleppendeksel weer klaar om erop te gaan;
Bougietjes er weer in:
Paar frisse draagarmen erop, altijd lekker (die overigens zeer lastig te verkrijgen waren)
Oude rubbers nog uit '98:
Verder nog wat lekkende stuurbekrachtigingsdelen vervangen, inmiddels een dikke koek gevormd. Eerst maar goed schoonmaken voor we hier iets loshalen:
Nu de boel weer goed dicht zit is het tijd de motorruimte en omgeving goed te reinigen:
Meteen de rest van de auto ook gewassen om de laatste polijst residuen te verwijderen en meteen maar ff paar fototjes gemaakt met mn E93 die er toch ook stond
Bijna klaar! Heerlijk als alles weer zo schoon is
Nog even laatste keer checken op eventuele foutcodes:
Ready to deliver!
Laatst gewijzigd door nickdoesburg op 26 apr 2018, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Wat een plaatje! En wat een mooi en schoon werk wordt daar geleverd! Perfect!
- Joop
- Berichten: 8890
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Ziet er top uit...
...en mooi gedocumenteerd. Leest en kijkt lekker weg, net als bij de Z3M bpvan Niels.
...en mooi gedocumenteerd. Leest en kijkt lekker weg, net als bij de Z3M bpvan Niels.
-
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Echt een mooie klus weer, en uitstekende verslaglegging! Blijft echt een knappe kar.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Wat een plaatje, complimenten!
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Weer smullen hoor die plaatjes!
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Heerlijk weer Wat een prachtige M-Coupe!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Heel mooi verslag weer heren!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Ziet er allemaal weer top uit!
Die baksteun was wel ernstig, dat zal wel een groot verschil maken met rijden.
Die baksteun was wel ernstig, dat zal wel een groot verschil maken met rijden.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Gaaf verslag Nick. Mooie foto's en uitleg van de werkzaamheden. Bedrijven uit de Automotive branche kunnen een voorbeeld aan jullie nemen.
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Om te kwijlen.. Ik kom nu mn 6cil nog brengen want die moet net zo netjes worden haha.
Hier kunnen inderdaad een hoop bedrijven een voorbeeld aan nemen. De auto is meteen een stuk meer waard. Als ik m'n e46 onderhoud moet geven weet ik zeker waar ik naartoe ga!
Hier kunnen inderdaad een hoop bedrijven een voorbeeld aan nemen. De auto is meteen een stuk meer waard. Als ik m'n e46 onderhoud moet geven weet ik zeker waar ik naartoe ga!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Geil verslag weer!!
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Mooi werk en mooie auto!!!!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Open mond...Dat zegt genoeg denk ik.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Vakwerk.
Gr Ron
Gr Ron
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Goed werk hoor!
En straks nog een Dyno sessie om te kijken of al het harde werk ook nog de juiste hoeveelheid power op heeft geleverd?
En straks nog een Dyno sessie om te kijken of al het harde werk ook nog de juiste hoeveelheid power op heeft geleverd?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kadett, Ti-Tourist (Erik) en 163 gasten