E36/8 Z3M / E38 728iAg / E36 325i 5MT LSD
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Genieten om door dit draadje te scrollen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Wat een heerlijke update zeg
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
heel erg gaaf! echt vakwerk wat jullie leveren.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 sep 2010, 17:35
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Die laatste foto: porno!
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Nog wat plaatjes:
Ondertussen steekt heel de achteras in de zwarte powerflex => good stuff
Ik heb er gelijk 4 nieuwe banden laten monteren ook, Yokohama Ad08.
Nu nog uitlijnen, airco fixen en toch een remupdate, remmen van 200 kmh+ is van de eerste keer al trillen geblazen.
Misschien is dat normaal omdat het zwevende schijven zijn? lijkt me bizar, na wat afkoeling en remmen bij normale snelheden zijn de trillingen wel weg. De volgende stap is PFC schijven monteren, als dat niet werkt 4 pots AP, maar die zitten niet meer in het gamma op hun website.
Ondertussen steekt heel de achteras in de zwarte powerflex => good stuff
Ik heb er gelijk 4 nieuwe banden laten monteren ook, Yokohama Ad08.
Nu nog uitlijnen, airco fixen en toch een remupdate, remmen van 200 kmh+ is van de eerste keer al trillen geblazen.
Misschien is dat normaal omdat het zwevende schijven zijn? lijkt me bizar, na wat afkoeling en remmen bij normale snelheden zijn de trillingen wel weg. De volgende stap is PFC schijven monteren, als dat niet werkt 4 pots AP, maar die zitten niet meer in het gamma op hun website.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Wat een prachtig apparaat blijft het toch! In andere draadjes is wel te vinden dat het remprobleem voor op de weg vooral in de blokken zit die gaan smeren waardoor de boel gaat trillen. De mijne heeft dat ook....
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Ik heb ebc blauw, zou circuitgerict moeten zijn. Nu als ze smeren en je hebt afzetting dan zouden ze toch ook nog moeten trillen als ze zijn afgekoeld ?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Vaak wel maar ik heb geen idee hoe snel je het er weer af remt. Bij mijn vorige Audi duurde dat een eeuwigheid, daarvan trilden de remmen de helft van de tijd zo'n beetje...
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Performance friction schijven besteld, 5 weken levertijd Mijn EBC blauw blokjes hebben nog veel vlees erop zitten dus die ga ik nog niet wissellen denk ik.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Vroeger vond ik dit zulke lelijke auto's maar nu zo ongelooflijke porno.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Persoonlijk zou ik geen gebruikte blokken op nieuwe schijven gebruiken.
Beter gewoon alles nieuw, desnoods de oude als een set met de schijven verkopen.
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Fair pointJan-Willem schreef: ↑10 jun 2018, 10:59Persoonlijk zou ik geen gebruikte blokken op nieuwe schijven gebruiken.
Beter gewoon alles nieuw, desnoods de oude als een set met de schijven verkopen.
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Heeft iemand hier ervaring mee?
Vervangt de rubber/kunststofgeleiders voor het remzadel.
http://www.bimmerworld.com/Brakes/Brake ... ipers.html
Vervangt de rubber/kunststofgeleiders voor het remzadel.
http://www.bimmerworld.com/Brakes/Brake ... ipers.html
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Tomj wat een prachtige auto!!!!! Ik word wel een beetje jaloers als ik hier doorheen scroll.
Je kunt je mooie bolide echt wel toevertrouwen aan de heren van TEG
Je kunt je mooie bolide echt wel toevertrouwen aan de heren van TEG
-
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
geen ervaring mee, wel op ingelezen en voor (Daily) straatgebruik niet geschikt. moet goed en veel schoongehouden worden anders gaat het vrij gauw vast zitten. op circuit wel veel fijner qua pedaalgevoel (minder flex).
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : pensioengerechtigde leeftijd
Sinds ik op deze mooie zomerdagen (mede dankzij kapotte airco) veel met de raampjes open rij hoor ik de laatste dagen licht gekraak van de achteras als ik vanuit stilstand vertrek, meerbepaald rechtsachter. Ineens is er ook veel speling op de achteras. Gisteren heb ik het wiel vanachter rechts er even af gehaald. Ik zag niets spannend, alle achterasrubbers zijn recentelijk vervangen door zwarte powerflex, dus het lijkt me straf dat het dat is. De droplinks van de stabi's zouden misschien wel eens vervangen mogen worden maar rampzalig was het zeker niet. Toen nam ik de cardan vast en terwijl ik die vasthield kon ik de remschijf een milimeter of 3 heen en weer bewegen. Is dat normaal ?
Ik kon dat kraken wel niet nabootsen met de hand, maar achter mijn hand zit ook geen 300 NM koppel. De stofhoezen zien er nog goed uit.
Nu ben ik een beetje in dubio, zou dat gekraak van die cardan kunnen komen?
Het zijn nog de originele cardanassen die er al 200 000 km opzitten, waarvan een paar 10 000 km met een versleten vliegwiel, dan krijgen ze wellicht nog meer schokken te verduren? Nieuwe kosten een arm en een been, als het moet vervangen worden dan is het maar zo maar liever toch wat meer zekerheid vooraleer ik weer met duizendjes begin te gooien.
Wat ik misschien best doe is het linkerachterwiel eraf nemen en voelen of de speling daar hetzelfde is ?
Verder kon ik het wiel ook vrij gemakkelijk met de hand verdraaien toen ik de auto had opgekrikt, er zat nog wel weerstand op maar ik vond dat ik niet teveel moeite moest doen. Ik heb geen idee hoe gemakkelijk dat zou moeten kunnen gaan met een sper. Wellicht is het ook aan revisie toe, mij lijkt het onwaarschijnlijk dat dat gaat kraken?
Ik kon dat kraken wel niet nabootsen met de hand, maar achter mijn hand zit ook geen 300 NM koppel. De stofhoezen zien er nog goed uit.
Nu ben ik een beetje in dubio, zou dat gekraak van die cardan kunnen komen?
Het zijn nog de originele cardanassen die er al 200 000 km opzitten, waarvan een paar 10 000 km met een versleten vliegwiel, dan krijgen ze wellicht nog meer schokken te verduren? Nieuwe kosten een arm en een been, als het moet vervangen worden dan is het maar zo maar liever toch wat meer zekerheid vooraleer ik weer met duizendjes begin te gooien.
Wat ik misschien best doe is het linkerachterwiel eraf nemen en voelen of de speling daar hetzelfde is ?
Verder kon ik het wiel ook vrij gemakkelijk met de hand verdraaien toen ik de auto had opgekrikt, er zat nog wel weerstand op maar ik vond dat ik niet teveel moeite moest doen. Ik heb geen idee hoe gemakkelijk dat zou moeten kunnen gaan met een sper. Wellicht is het ook aan revisie toe, mij lijkt het onwaarschijnlijk dat dat gaat kraken?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : troubles in paradise
Check je bodem (bevestiging diff aan auto) ook even, veel voorkomend probleem dat je bodemplaat uitscheurt......
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : troubles in paradise
Mooi verslag, prachtige hoes ook op de laatste foto!
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : troubles in paradise
Versleten aandrijfassen of cardan as resulteert niet in krakende geluiden. Ik denk dan meer aan droge rubbers oid. Een versleten cardan resulteert in een trilling in de aandrijflijn onder belasting is mijn ervaring. De kruiskoppelingen zijn prima te vervangen door een revisie bedrijf, voor een cardan as van een E46 was ik destijds 400,- kwijt geloof ik. Maar nogmaals, ik denk niet dat dat het is.
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : troubles in paradise
709 EUR per kant is het nu.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : troubles in paradise
Is het geluid harder als je sneller optrekt? Als je heeeeel zachtjes optrekt, hoor je het dan nog? Zo kun je testen of het inveren van de achteras gerelateerd is aan het geluid (en dus ophangrubbers).
Probeer ook een wat felle linker en rechter bochten te nemen. Wellicht kun je zo een patroon ontdekken.
Probeer ook een wat felle linker en rechter bochten te nemen. Wellicht kun je zo een patroon ontdekken.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : troubles in paradise
Bij Ekris zijn ze goedkoper dan https://bmwshop.ekris.nl
Niettemin, de kruiskoppelingen van je cardan as zijn veel fragieler dan de homokineten van je aandrijfassen. Als er ergens speling op komt dan is het op je cardan. Die 3mm speling die je voelt, komt dat niet uit het differentieel?
Niettemin, de kruiskoppelingen van je cardan as zijn veel fragieler dan de homokineten van je aandrijfassen. Als er ergens speling op komt dan is het op je cardan. Die 3mm speling die je voelt, komt dat niet uit het differentieel?