Van S60 T5 naar S80 T6.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Joopieboy » 07 sep 2015, 05:31

Dat onderstel vind ik wel heel erg bijzonder haha. :shock: En jammer van de andere S70 die gesneuveld is... Maar goed, succes! Lekker bezig. :blink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door MartijnGizmo » 07 sep 2015, 08:55

EmielS60 schreef:Denk dat apart het enige woord is waarmee ik dit kan omschrijven.
Euh, nogal ja! :tooth:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Niels » 07 sep 2015, 12:20

Lassen aan een schokdemper, lekker slim zeg!

Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Geertmans » 07 sep 2015, 13:29

Tsss, heeft die in Roemenië gereden of zo?
Ten eerste: waarom zou je zo'n ding gaan verhogen? En ten tweede: hoe kom je erop om dat te doen door de dempers op z'n JBF's te verlengen?

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 08 sep 2015, 18:45

Geertmans schreef:Tsss, heeft die in Roemenië gereden of zo?
Ten eerste: waarom zou je zo'n ding gaan verhogen? En ten tweede: hoe kom je erop om dat te doen door de dempers op z'n JBF's te verlengen?
Dat is een hele goede vraag. Ik heb geen idee. Ik kan herleiden dat de tweede of derde eigenaar dit onderstel er al onder had zitten. Zolang als dat ie in het Volvo fora/club circuit zit staat...of inmiddels stond ie zo hoog op z'n poten. Eigenlijk jarenlang mazzel gehad, ik kwam vandaag deze foto tegen van een verhoogde XC in de US;

Afbeelding

Zo kan het dus ook, aandrijfassen in zo'n hoek dat ze uit elkaar lopen. :blackeye:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26722
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2015, 19:58

Wat doen mensen toch bijzondere Dingen met auto's :shock:

Leuk om te zien hoe je er weer een nette originele auto van maakt!

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Tim N » 08 sep 2015, 19:59

Bah je zou het schoon moeten maken :lol:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 19 sep 2015, 10:58

Donderdagavond na een paar dagen stilstand de auto van slot gehaald. Tot zover ging het goed. :)
Trek de deur open...de meur van hond...een hele natte, en ik heb geen hond! Dus direct het interieur eruit gehaald. Uurtje later lag alles op straat, tot groot vermaak van de buurman.

Al een mooie voorbode;

Afbeelding

Te vies om aan te pakken. Misschien is het de neuroot in mij, maar ik vind dit gewoon smerig.

Gistermorgen om veels te vroeg een begin gemaakt en alles ingesopt op de wasplaats van mijn werkgever;

Afbeelding

Daarna...uitlekken...

Afbeelding

Afbeelding

En verder aan de binnenkant;

Afbeelding

Afbeelding

Hoe krijg je het voor elkaar;

Afbeelding

Totaalplaatje;

Afbeelding

Het is dus echt een dikke laag zand over de bodem. Bij de achterbank haalde ik nog een dikke dot zwarte hondenharen uit het achterbankframe. (ik hoop dat het hondenharen waren)

En dan het schoonmaken, veel mr. Proper, een luchtspuit, een normale stofzuiger en een waterzuiger. Eerst alles met de normale industriestofzuiger. Daarna deel voor deel ingespoten met allesreiniger, van boven naar beneden. En beneden wachtte de waterzuiger dus heel veel 'waterschade' is er niet. Niet dat ik daar bang voor ben maar liever kwijt dan rijk zeg maar. Totaal een 2 uur mee bezig geweest. Paar stukjes met de luchtspuit moeten doen ivm beperkte ruimte. Als laatst nog met een emmer allesreiniger en een doek alles afgenomen, wat dus drie keer opnieuw gedaan moest worden...

....maar het resultaat is er wel naar;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met de nieuwe voorstoelen in de auto naar huis gereden.

Afbeelding

Hoofdsteunen lagen nog thuis... :tooth:
Ik ben van twee vieze gescheurde leren voorstoelen terug naar de originele bekleding gegaan, half leer(nep natuurlijk)/half stof, glijd minder, zit beter. Grote wisseltruc gedaan met de zitkussens waardoor ik nu een rechterzitting in de linkerstoel heb zitten, die is vaak niet doorgezeten na 250K+ kilometers.

Stoelen zijn van hoofdsteun tot frame schoongemaakt. Eerst de bekleding eraf gehaald en toen de kussens. Frame met de hoge drukspuit afgespoten, bekleding de wasmachine in en de kussens met interieurreiniger en waterzuiger schoongemaakt. Ziet er weer prima uit zo. Het zijn een paar zinnen maar eigenlijk heb ik er gewoon een dikke week werk aan gehad. :)

Nu liggen alle interieurdelen (tapijt, isolatie) op het werk in het kachelhok, lekker warm uit te dampen. Ergens in de loop van volgende week zal dat wel droog zijn.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Walter » 19 sep 2015, 11:39

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Tim N » 21 sep 2015, 19:15

Ziet er weer als nieuw uit, ook al zie je er later niets meer van. Goed werk weer :bignews:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 21 sep 2015, 22:27

Walter schreef:Geen half werk!

Valt nog mee dat je alleen (honden)haren en zand bent tegengekomen. Altijd grappig wat je in tweedehands auto's aantreft :mrgreen:
Iig geen vastgeplakte zuurtjes, broodresten en restanten frisdrank.
Die haren zijn echt... :kotsen:
Tim N schreef:Ziet er weer als nieuw uit, ook al zie je er later niets meer van. Goed werk weer :bignews:
Dank u wel, al is het alleen maar voor m'n eigen gemoedsrust...het is onder de vloerbedekking iig lekker schoon. :D

Bekleding is mooi opgedroogd, vandeweek even lekker uitleven met de old skool mattenklopper. Nog veel zand in de bekleding. Stofzuiger krijgt het er niet allemaal uit.

Afbeelding

:crazy:

Precies de goede kleur (van de S60 :P ), als je de viezigheid wegdenkt.
Een RHD deur, met sleutelgat. Met veel mazzel gevonden bij een Volvo-sloop. Helaas geen RA deur op voorraad dus die moet gewoon herstelt worden. Deze deur zal ook gespoten moeten worden maar het scheelt veel qua oplap werk. Nu hoeft enkel het RA scherm en de RA deur herstelt te worden, voorscherm en RV deur heb ik al klaarliggen. Heel erg blij mee. Hoe leuk de AWD ook rijdt, de S60 is veel meer mijn ding.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Niels » 21 sep 2015, 23:05

Goed bezig Emiel! :D

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Tim N » 22 sep 2015, 23:05

net geen colormatch met de oliedrum :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door MartijnGizmo » 23 sep 2015, 09:00

Dat scheelt alweer een slok op een borrel! :thumbup:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 14 okt 2015, 23:19

Nee, ik heb niet drie weken zonder interieur rond gereden..druk met andere dingen geweest. :wink:

Ik was er na een paar dagen al verschrikkelijk klaar mee. Wat een bak herrie. Op de snelweg...oordopjes in bij 100... :wheelchair:

Bekleding was binnen een paar dagen mooi droog. Eerst met de isolatie erin rondgetuft...dat is iets makkelijker terug te monteren dan de complete vloerbedekking die onder stoelframes en consoles door moet.
Nog ff lekker uit wezen leven in de schuur;

Afbeelding

Old skool mattenkloppen. Ondanks dat het heel schoon was bleef er zand uit de bekleding komen;

Afbeelding

Dag erop in een verloren half uurtje de stoelen eruit getrokken en de bekleding terug geplaatst;

Afbeelding

Het totaalplaatje ontbreekt nog, ik wilde wachten tot ik de ontbrekende C stijl panelen had opgehaald, maar die waren inmiddels alweer doorverkocht, net als de rest van de onderdelen die ik gereserveerd had.
De gore hondenlucht is weg, missie geslaagd dus. Heel erg blij mee.

Eerste meeting gehad tussen het iets snellere spul;.

Afbeelding

Afbeelding

Achterin een stoffig hoekje stond nog iets roods;

Afbeelding

De RHD deur zit erin. Niet 100% maar ik ben er dan ook niet bepaald klaar mee. Ik kan hem pas afpassen als de andere plaatdelen goed zijn, en dingen als deurslot, kabelboom en speaker moeten overgezet worden. Het jeukt wel verschrikkelijk om hem af te maken. Heb de oude deur naar het werk meegenomen om daar alle bruikbare delen uit en af te halen zodat ik het straks maar 1 keer open hoef te maken.

De winterbanden van de S60 zitten inmiddels onder de S70;

Afbeelding

Lekker monstertrucken, maar ik kan er niet wakker van liggen, komen er een keer verlagingsveren langs voor weinig dan gaat ie wel naar beneden. Geen prioriteit.
De 16" 'zomerset' had ik van het werk geleend aangezien de auto op gladde 15" banden was aangeschaft. Het was een groot vraagteken of de Capella's zouden passen en dat doen ze dus. De AWD achterasconstructie laat niet heel veel toe qua grote wielen en hoge ET waardes, dus dit is mooi meegenomen.

S70 is nu al bijna een week mee met een goede klant, en die schijnt er wel schik mee te hebben.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Arthur » 15 okt 2015, 10:36

Goed bezig!
Ik vind die velgen niet mooi staan onder de witte. Onder de rode wel dikke prima :thumbup:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 27 okt 2015, 22:19

Arthur schreef:Goed bezig!
Ik vind die velgen niet mooi staan onder de witte. Onder de rode wel dikke prima :thumbup:
:peace:

Na een poos op het subframe gerammeld te hebben is de vulhals van de brandstoftank lek. Flinke walm na het tanken rondom de auto en altijd wel een paar tienden die er onder de auto uitloopt. AWD delen zijn anders dan de FWD delen dus dit was ook weer lastig te vinden. Dus eerst een mooie tiewrap ghettofix uitgevoerd om erger te voorkomen.
Er stond een sloper bij een Volvo en Saab demontagebedrijf Elferink in Enter, maar die stond met z'n assen op de grond, niet bij te komen dus. Paar weken later hadden ze alles wat onder de auto zat in de auto gelegd. Een hok van een R AWD, zag er niet meer uit...maar de vulhals was prima. :hosanna:

Leuke interesse van het personeel daar, lastig ter been maar toch meelopen naar de auto om te kijken wat het nou was, een S70 AWD hadden ze daar ook maar één keer eerder gezien. Moest er maar zuinig op zijn. :P

Nog een rondje over het terrein gelopen op zoek naar wat delen, nog zoveel dingen die ik kan gebruiken...
Heel veel was gewoon stuk, maar daar stond een hele geschikte '99 S70 N/A met een perfecte schopplaat voor boven de pedalen, en nette C stijl bekleding...iets wat beide niet aanwezig was in mijn S70. En dat irriteert, iedere keer instappen en je ziet kaal wit metaal in je spiegel ipv de bekleding.

Afbeelding

En een snufje ironie;

Afbeelding

Interieurdelen liggen alweer te drogen op zolder, net even netjes gemaakt. Voor de vulhals moet ik tijd vrij gaan maken, wil het combineren met nog een aantal andere zaken die ook aan die kant moet gebeuren.
Ik ga aanstaande vrijdag nog even terug naar Elferink, een originele grille ophalen uit die S70 en wellicht nog een voorscherm.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 12 nov 2015, 21:36

Weinig nieuws, interieurdelen inmiddels gemonteerd, andere grill gemonteerd (standaard chrome). Geen tijd gehad om de vulhals te monteren maar binnenkort moet het er maar even van komen. De ghettofix van tiewraps, slang en kit werkt iig prima. Tanken met droge voeten.. :ongeveer als:

Afgelopen maandag met goede vriend Johann en zijn nieuwe aanwinst naar Spa geweest voor de DF trackday, geweldig genoten. Was erg lang geleden. Laatste keer met DF was ergens in 2011 dacht ik.
Baan lag er prachtig bij, in de ochtend nog vochtig met een dik oliespoor in Pouhon, in de middag was het helemaal droog. Was voor mij ook weer de eerste keer sinds de crash op de Ring, en als het vochtig is dan ben ik toch veel voorzichtiger.
Spa was ook lang geleden, maar was een bazenbaan is het toch...Eau Rouge, wat een spektakel.
Een mooi aantal rondjes mogen rijden met een voor mij onbekende auto;

Afbeelding

Een V40 T5 Carbon Edition, 254 pk, 400NM.
Weinig aan geprepareerd, kofferbak leeg, GoPro gemonteerd, bandenspanning iets aangepast en dat was het wel. Stond ook op normale straatbanden, Bridgestone RE050A.
Dat gaat leuk rond, niet heel snel natuurlijk tov de wat meer geprepareerde deelnemers maar we hebben er grote lol mee gehad, en dat is het belangrijkste.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 24 mar 2016, 22:43

Hoi allemaal...tijd voor een update! :crazy:

De S70;

Gaat geweldig, fantastische cruiser. Inmiddels alweer 15000 km verder. Zelden zo ontspannen door NL gereden als met deze auto. Probleemloos was ie niet. Nieuwe achterremklauwen van een nieuwer type V70 (S60 is hetzelfde) nodig nadat ie al rokend tot stilstand was gekomen, wiellager links is onlangs vervangen en de voorruit mocht na 16 jaar ook de container in.

Het blijft spannend, een auto die jaren stil heeft gestaan...

Verder nog;

- Bouten van de fusees vervangen door OEM bouten en moeren.
- Ontluchting van kofferbak compleet gemaakt
- LPG vuller degelijk dicht gemaakt
- Recirculatie van de kachel vastgezet, mechanisme defect waardoor ie dicht bleef staan
- Groot vacuumlek in de inlaat gevonden en opgelost.
- Alle vacuumslangen van de turboregeling vervangen in verband met terugkerende motorlampje
- Alle olieniveaus van de aandrijving gecontroleerd, alles op peil.
- en...nog veel meer... :wink:

Druk geweest met bumperrandjes...pfff...
S70 AWD heeft enkel de uitlaat rechts (FWD enkel links), nu zit er bij mij een V70R AWD uitlaat onder, met links en rechts een sierstuk. S70 AWD heeft origineel links een dicht kapje. Bent u er nog?
Wilde dus links ook een bumper randje, want dat heeft ie rechts ook. V70R bumper gescoord, met randjes...randje links netjes gemaakt...is die hele bumper vlakker...neverniet passen. Had nog een S70 AWD bumper liggen en daar het dicht kapje gemodificeerd;

Boven V70R AWD, onder S70 AWD
Afbeelding

Van een dicht kapje naar;

Afbeelding

...en gespoten en gemonteerd;

Afbeelding

Klein detail wat de achterkant een heel ander gezicht geeft. :ken ik jou:

Het motorlampje bleef me ook achtervolgen. Uitlezen gaf een paar mogelijkheden. Ik ben ze allemaal gaan afstrepen, vacuumlekkage, turboregelklepjes...slangen. Op een gegeven moment kon het qua foutcode en logica niet meer...turbodruk te hoog...terwijl de fout er alleen in kwam met constante snelheid...

Afbeelding

Er heeft iemand in een ver verleden de turbo afgesteld, precies verkeerd om. De wastegate stond dus altijd open ipv met een beetje voorspanning dicht. Opnieuw -goed- afgesteld en het loopt nu alweer een maand foutcodeloos, ik blij! Het vermogen zit nu ook weer dichter bij de 193pk af fabriek.

Plaatje;

Afbeelding

En ik heb nog ergens een S60 staan...

Afbeelding

Hele dikke laag stof...accu erin en lopen. :crazy:
Nu al een volle dag aan het strippen geweest...en nog niet klaar.
Deuren moeten nog helemaal kaal worden gemaakt, want hij gaat volledig opnieuw in het rood gezet worden.

Ziet er nu heel zielig uit...

Afbeelding

Planning is om in juni weer in de S60 te gaan rijden. De S70 gaat dan wel het veld ruimen. Had hem er wel bij willen houden maar kreeg een 'offer i couldn't refuse'... :P

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Niels » 24 mar 2016, 22:47

Je verveelt je niet Emiel :lol:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 24 mar 2016, 22:49

Het houd je van de straat....soort van.... :tooth:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 12 apr 2016, 22:35

Offer I couldn't refuse gaat dus niet door... :blackeye:
Komt wel goed.

Rooie is inmiddels helemaal gestript en staat bij de spuiter;

Afbeelding

Wat een onderdelen komen er van zo'n auto af...
Zijruitjes achter zitten los in de sponningen en de voor en achterruit konden blijven zitten, verder is alles er wel vanaf.

Afbeelding

Afbeelding

En het bedrijfsbusje met onderdelen...

Afbeelding

Einde van de maand zal ie klaar zijn, ik heb geen haast...althans wel heel veel zin om op te gaan bouwen maar mijn agenda puilt uit... :peace:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door Tim N » 13 apr 2016, 08:25

Nogmaals, ik ben heeeeel benieuwd naar het eindresultaat. :headbang:

Gebruikersavatar
E36-italia
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
Auto: Laro Discovery TD5
Contacteer:

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door E36-italia » 25 apr 2016, 16:51

EmielS60 schreef: S70 AWD heeft enkel de uitlaat rechts (FWD enkel links), nu zit er bij mij een V70R AWD uitlaat onder, met links en rechts een sierstuk. S70 AWD heeft origineel links een dicht kapje. Bent u er nog?
Wilde dus links ook een bumper randje, want dat heeft ie rechts ook. V70R bumper gescoord, met randjes...randje links netjes gemaakt...is die hele bumper vlakker...neverniet passen. Had nog een S70 AWD bumper liggen en daar het dicht kapje gemodificeerd;
Volgens mij had alleen de MY2000 V70R AWD een pijp links+rechts.. origineel dan... nu rijd zo'n beetje elke R Awd met 2 pijpen rond :?
nu een beetje laat.. maar een S70R achterbumper was geen optie?

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1422
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60 & de witte S70 AWD

Bericht door EmielS60 » 26 jun 2016, 07:51

E36-italia schreef:
EmielS60 schreef: S70 AWD heeft enkel de uitlaat rechts (FWD enkel links), nu zit er bij mij een V70R AWD uitlaat onder, met links en rechts een sierstuk. S70 AWD heeft origineel links een dicht kapje. Bent u er nog?
Wilde dus links ook een bumper randje, want dat heeft ie rechts ook. V70R bumper gescoord, met randjes...randje links netjes gemaakt...is die hele bumper vlakker...neverniet passen. Had nog een S70 AWD bumper liggen en daar het dicht kapje gemodificeerd;
Volgens mij had alleen de MY2000 V70R AWD een pijp links+rechts.. origineel dan... nu rijd zo'n beetje elke R Awd met 2 pijpen rond :?
nu een beetje laat.. maar een S70R achterbumper was geen optie?
Idd beetje laat. :wink:
Er zaten al 2 gaten af fabriek in de S70 bumper, enkel het sierrandje links is niet leverbaar voor de S70, want...nooit leverbaar geweest. Stukje huisvlijt dus.

S70 gaat binnenkort weg, het is een geweldige auto geweest. Paar gekke dingen mee gehad maar dat kan je wel verwachten na zo'n historie en het lange stilstaan.

S60 is zo goed als klaar. Vorig weekend in ontvangst genomen van de spuiter en die heeft het erg netjes gedaan. Na alleen maar slechte ervaringen met spuiters is dit een verademing. Oké...het heeft een halve maand langer geduurd als afgesproken maar thuis was het ook erg druk met oa. verkoop van een woning dus ik was er toch niet aan toe gekomen. :wink:
Hij is nu dus helemaal strak getrokken, geen deukjes (heeft vorig jaar een hagelbui gezien) links en rechts zijkanten strak gemaakt en volledig gespoten en voorzien van 2K lak.

Morgen komt er weer APK op de S60 en daarna ontschors ik hem. Kunnen we weer rijden. :crazy:
Helaas staat ie nu weer op winterwielen, er bleek 1 band voorzien te zijn van een hele dikke scheur in de velgrand, tot in de koordlagen. Ik denk toch dat ik net een stuk buitenkant kerb of een asfaltrand op de Ring heb meegenomen. 1 velg heeft een schuurplek van de vangrail erop staan dus die gaat op reserve en 2 achterbanden zijn nog 3 mm, dat worden dus 4 nieuwe zomerbanden. :roll:
Daarna even uitlijnen bij Memo, mijn nieuwe uitlijnadres in Nijkerk, moderne uitlijnbrug, geen rare klemmen op de velgranden, en ze nemen de tijd, geen haastwerk daar.
Stuur staat nog iets scheef, stuurhuis is iets op het subframe verschoven en 1 camberplate is zijn afstelling kwijt. Wielvlucht laat ik iets minder agressief zetten.

Genoeg gepraat, plaatjes;

Afbeelding

Afbeelding

In ontvangst genomen;

Afbeelding

Stripjes, clipjes, dorpels etc etc;
Afbeelding

"klaar"
Afbeelding

het contrast is groot;
Afbeelding

Op transport terug naar Nijkerk;
Afbeelding

En zoals ie er nu bij staat;

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Erminio, Vanreijmersdal, WillemBoer en 107 gasten