Van S60 T5 naar S80 T6.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: De rode S60.
Ik ben helemaal geen fan van dit model...
Maar wel van deze, fraai exemplaar!
Maar wel van deze, fraai exemplaar!
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: De rode S60.
Idd voorstad van Deventer slechts 100km enkele reis
frank de jonge schreef: ↑27 sep 2017, 09:21 Bij ons in het dorp is net een vrijstaande woning vrij gekomen met lap grond en garage.
Jaren 30 woning maar wel modern. Kost, 185.000€
- EmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Thanks all!
€185K is geen geld, daar koop je in Nijkerk en in Deventer niks voor.
Maargoed, je moet wel in die regio willen wonen.
€185K is geen geld, daar koop je in Nijkerk en in Deventer niks voor.
Maargoed, je moet wel in die regio willen wonen.
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: De rode S60.
Is mooi wonen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: De rode S60.
Leuk je korte verslag over trouwen en Dubai ! Wat een beauty verder zeg
Top velgen ook ! Lama komen die foto's
Top velgen ook ! Lama komen die foto's
- EmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Thanks
En nu wachten tot we het contract van ons nieuwe huis in Schalkhaar kunnen tekenen bij de makelaar, gisteren gekregen na de aankoopkeuring.
En nu wachten tot we het contract van ons nieuwe huis in Schalkhaar kunnen tekenen bij de makelaar, gisteren gekregen na de aankoopkeuring.
- EmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Na de gebruikelijke overspannenhuizenmarktbiedingen eigenaar geworden van een huis in Schalkhaar (gemeente Deventer), volgende maand overdracht. Voordat de vrije tijd overgenomen word door verf, laminaat en kleffe witte bolletjes met prefab kaas maar snel wat doen aan de rooie.
Vorig jaar de koplampglazen vervangen voor nieuwe exemplaren, maar er bleef maar vocht in de linker lamp komen. Ziet er niet uit en is ook heel slecht voor de elektronica die heel handig onderin de koplampunit gemonteerd zit. Nieuw afkitten dan maar. Bumper eraf...
Koplamp opgespannen in de bankschroef icm met speciaal hiervoor gemaakt gereedschap;
Het kit verwijderen is een %*#( klus maargoed...
Nieuw kit erin en dichtplakken. Al met al geen grote klus maar er gaat wel wat tijd inzitten. Hopelijk blijft ie nu droog van binnen.
Winterset moest er ook maar onder, we gaan binnenkort naar Duitsland en de lease Peugeot gaat dat niet redden, die voelt met 70.000km aan als een Volvo met 600.000km.
Maargoed...winterset erop, opnieuw gebalanceerd..
Toch die achterremblokken maar vervangen;
Ze stonden op de nominatie om vervangen te worden, maar zo slecht had ik ze niet verwacht.
Had nog een set blokken liggen dus die zitten er nu op, volgend jaar maar eens kijken naar een S60R upgrade (Brembo 4 pots)
Vorige week maandag mijn favoriete projectje afgemaakt. Een vriend (groot Volvo liefhebber) van mij heeft in 2007 een 850GLT omgebouwd naar trackday spec. Porsche BBK, KW var.3, blok omgebouwd naar 230 pk icm Jenvey throttlebodies (standaard 170pk).
Paar trackdays mee gedaan (2011 de laatste in Assen) en toen in een hoek gedrukt. Waren wat dingen die niet lekker waren, oa. de versnellingsbak. De verhoudingen waren veel te lang (850 turbo bak). Op Assen kwam je zelden in de 4. Veel potentieel maar weinig gang in de auto. Veenslang heb je net 2 seconden de 4 nodig anders druk je hem in de 3 op de limiter. Niet fijn rijden.
Vorig jaar kwam de mogelijkheid tot aanschaf van een Tractive versnellingsbak. Dus schakelen zonder koppelen, rechte tanden, sper. En goede bakverhoudingen! Na weer een paar maanden in de takels gehangen te hebben konden we maandag de sleutel omdraaien. Op 6 jaar oude peut naar buiten gereden met als resultaat dat de bougies inmiddels in de vuilnisbak liggen. Met nieuwe brandstof en bougies is het een heel gaaf ding geworden. Onwijs schreeuwen uit de 5 kelken. Voor 2018 moeten we echt terug naar een circuit, heel erg benieuwd naar het resultaat.
Eerste (geluids)impressie;
Vorig jaar de koplampglazen vervangen voor nieuwe exemplaren, maar er bleef maar vocht in de linker lamp komen. Ziet er niet uit en is ook heel slecht voor de elektronica die heel handig onderin de koplampunit gemonteerd zit. Nieuw afkitten dan maar. Bumper eraf...
Koplamp opgespannen in de bankschroef icm met speciaal hiervoor gemaakt gereedschap;
Het kit verwijderen is een %*#( klus maargoed...
Nieuw kit erin en dichtplakken. Al met al geen grote klus maar er gaat wel wat tijd inzitten. Hopelijk blijft ie nu droog van binnen.
Winterset moest er ook maar onder, we gaan binnenkort naar Duitsland en de lease Peugeot gaat dat niet redden, die voelt met 70.000km aan als een Volvo met 600.000km.
Maargoed...winterset erop, opnieuw gebalanceerd..
Toch die achterremblokken maar vervangen;
Ze stonden op de nominatie om vervangen te worden, maar zo slecht had ik ze niet verwacht.
Had nog een set blokken liggen dus die zitten er nu op, volgend jaar maar eens kijken naar een S60R upgrade (Brembo 4 pots)
Vorige week maandag mijn favoriete projectje afgemaakt. Een vriend (groot Volvo liefhebber) van mij heeft in 2007 een 850GLT omgebouwd naar trackday spec. Porsche BBK, KW var.3, blok omgebouwd naar 230 pk icm Jenvey throttlebodies (standaard 170pk).
Paar trackdays mee gedaan (2011 de laatste in Assen) en toen in een hoek gedrukt. Waren wat dingen die niet lekker waren, oa. de versnellingsbak. De verhoudingen waren veel te lang (850 turbo bak). Op Assen kwam je zelden in de 4. Veel potentieel maar weinig gang in de auto. Veenslang heb je net 2 seconden de 4 nodig anders druk je hem in de 3 op de limiter. Niet fijn rijden.
Vorig jaar kwam de mogelijkheid tot aanschaf van een Tractive versnellingsbak. Dus schakelen zonder koppelen, rechte tanden, sper. En goede bakverhoudingen! Na weer een paar maanden in de takels gehangen te hebben konden we maandag de sleutel omdraaien. Op 6 jaar oude peut naar buiten gereden met als resultaat dat de bougies inmiddels in de vuilnisbak liggen. Met nieuwe brandstof en bougies is het een heel gaaf ding geworden. Onwijs schreeuwen uit de 5 kelken. Voor 2018 moeten we echt terug naar een circuit, heel erg benieuwd naar het resultaat.
Eerste (geluids)impressie;
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: De rode S60.
Heel vet zo'n bak! Klinkt alsof er wel aardig gang in zit
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De rode S60.
Wat een sound!
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: De rode S60.
Gaaf!
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: De rode S60.
Weer lekker aan de klus Emiel, 854 ook gaaf project idd. Toch maar eens snel die kant op.
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: De rode S60.
Echte outsider op het circuit! En gaaf dat je de NA als basis pakt i.p.v. de (veel logischere) T5.
Komt die ook mee naar Schalkhaar??
Komt die ook mee naar Schalkhaar??
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: De rode S60.
NA is wel een mooiere opbouw van het vermogen (meer voorspelbaar) en reageert sneller, ik snap de keuze wel, zeker voor een auto waarmee je het circuit rond moet.
- EmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Hij staat op een half uurtje rijden van Schalkhaar. Daar staat ie lekker warm bij de eigenaar in de hal. De 850 komt wel een keer langs denk ik, als we volgend jaar een trackday gaan proberen. Paar kleine puntjes op de i en dan zou ie klaar moeten zijn voor een shakedown.
N/A is zo leuk op het circuit, kijk er naar uit...maar eerst het project huis gereed maken.
- EmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
We zijn er weer. Klein beetje meegelezen hier maar vooral erg drukke maand gehad.
15 december de sleutel gekregen van ons nieuwe huis in Deventer. Veel geklust en alles zelf gedaan (wel met hulp natuurlijk) resulteerde in totaal naar de knoppen in twee weken.
Maar het resultaat mag er zijn, we zijn erg blij met deze plek, het voelt al echt als thuis.
Natuurlijk een hoop verrassingen in een huis welke een paar jaar niet onderhouden is. Binnen kon het net zo hard waaien en regenen als buiten, CV ketel die kan sproeien, de meest vreemde elektra schakelingen etc etc.
uitzicht vanaf het dak:
Andere kant ligt het ziekenhuis van Deventer...en die had ik na 10 minuten klussen al nodig.
Plank geprobeerd terug te koppen. Plank won in eerste instantie.
S60 heeft het zwaar gehad. Na de eerste dag Deventer>Nijkerk voor het werk koelvloeistof melding. Bijgevuld en in de gaten gehouden. Slangen kneiterhard, echt bizar. Vloeistofpeil ging zijn eigen leven leiden. Werd er kriegel van. Koppakking of scheur in het blok. Helaas een bekend iets bij de 83mm bore 5 cilinders. Mazzel dat ik er nu achter kwam, het is onze vakantieauto en dit wil je niet op vakantie meemaken. Tevens wilde ik volgende maand de distributieriem gaan vervangen, zou zuur zijn als je eerst de complete distributie vervangt en vervolgens erachter komt dat je blok stuk is.
Halsoverkop een T5 motor opgehaald met 16T turbo. dus van low pressure turbo gaan we naar high pressure turbo. Leuke upgrade.
Door de hoge druk in het koelsysteem is mijn kachelradiateur wel gaan lekken, het zwakste punt. Die staat op het lijstje voor volgende maand.
Afgelopen weekend het blok gewisseld, was leuk en gezellig. Wel een bult werk maar vele handen maken licht werk.
Afspraak met de tuner is gemaakt, dat is heel toevallig in dezelfde plaats als waar ie nu staat voor schadeherstel...
Met de storm van afgelopen week is er bij de pallethandel naast m'n werk een stapel gaan schuiven. Zo over het hek de auto in.
Ruk, wat was ik er klaar mee toen ik dit zag. Blok stuk, deur stuk.
Maargoed, schade zal gerepareerd gaan worden, de tuning komt helemaal goed. Daar kijk ik wel naar uit. Jaren 240 pk gereden en nu gaan we toch even een sprongetje maken naar de 280/290pk.
15 december de sleutel gekregen van ons nieuwe huis in Deventer. Veel geklust en alles zelf gedaan (wel met hulp natuurlijk) resulteerde in totaal naar de knoppen in twee weken.
Maar het resultaat mag er zijn, we zijn erg blij met deze plek, het voelt al echt als thuis.
Natuurlijk een hoop verrassingen in een huis welke een paar jaar niet onderhouden is. Binnen kon het net zo hard waaien en regenen als buiten, CV ketel die kan sproeien, de meest vreemde elektra schakelingen etc etc.
uitzicht vanaf het dak:
Andere kant ligt het ziekenhuis van Deventer...en die had ik na 10 minuten klussen al nodig.
Plank geprobeerd terug te koppen. Plank won in eerste instantie.
S60 heeft het zwaar gehad. Na de eerste dag Deventer>Nijkerk voor het werk koelvloeistof melding. Bijgevuld en in de gaten gehouden. Slangen kneiterhard, echt bizar. Vloeistofpeil ging zijn eigen leven leiden. Werd er kriegel van. Koppakking of scheur in het blok. Helaas een bekend iets bij de 83mm bore 5 cilinders. Mazzel dat ik er nu achter kwam, het is onze vakantieauto en dit wil je niet op vakantie meemaken. Tevens wilde ik volgende maand de distributieriem gaan vervangen, zou zuur zijn als je eerst de complete distributie vervangt en vervolgens erachter komt dat je blok stuk is.
Halsoverkop een T5 motor opgehaald met 16T turbo. dus van low pressure turbo gaan we naar high pressure turbo. Leuke upgrade.
Door de hoge druk in het koelsysteem is mijn kachelradiateur wel gaan lekken, het zwakste punt. Die staat op het lijstje voor volgende maand.
Afgelopen weekend het blok gewisseld, was leuk en gezellig. Wel een bult werk maar vele handen maken licht werk.
Afspraak met de tuner is gemaakt, dat is heel toevallig in dezelfde plaats als waar ie nu staat voor schadeherstel...
Met de storm van afgelopen week is er bij de pallethandel naast m'n werk een stapel gaan schuiven. Zo over het hek de auto in.
Ruk, wat was ik er klaar mee toen ik dit zag. Blok stuk, deur stuk.
Maargoed, schade zal gerepareerd gaan worden, de tuning komt helemaal goed. Daar kijk ik wel naar uit. Jaren 240 pk gereden en nu gaan we toch even een sprongetje maken naar de 280/290pk.
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De rode S60.
Gaat lekker zeg, pfiuuuuu
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: De rode S60.
Zo, "even" een blokwissel tussendoor. Balen van de schade, maar komt hopelijk weer goed.
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: De rode S60.
Je hebt geen geluk....
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De rode S60.
Idd wat een ellende laatste tijd... maar de aanhouder wint! b
- lykel
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21
Re: De rode S60.
Respect hoe je elke keer weer de auto netjes maakt! Ook mooi om dan toch maar gelijk met een lekkere upgrade te komen. Het blijft een mooie auto hoor!
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: De rode S60.
Pfff wat een gedoe zeg. MAar respect hoe je dit allemaal oppakt!
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: De rode S60.
Ik dacht dat dit een kleine update zou zijn, maar er zit ineens een nieuwe blok in!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De rode S60.
Idd, even een blokwissel...WTF?
In ieder geval goed bezig. De auto is het waard om lekker te vertroetelen.
In ieder geval goed bezig. De auto is het waard om lekker te vertroetelen.
- EmielS60
- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Thanks All.
Even is het niet, twee dagen werk, anderhalf als ik niet een ringetje kapot gedrukt had achterop het blok.
Het zijn fijne motoren om aan te werken, het zit wel logisch in elkaar. En ik heb er inmiddels genoeg onderdelen van in m'n handen gehad in de 18 jaar dat ik werk doe.
Het is jammer dat dit nu allemaal gebeurd is, maar het is niet anders. Had de centen liever in een nieuwe cv ketel gestopt.
Even is het niet, twee dagen werk, anderhalf als ik niet een ringetje kapot gedrukt had achterop het blok.
Het zijn fijne motoren om aan te werken, het zit wel logisch in elkaar. En ik heb er inmiddels genoeg onderdelen van in m'n handen gehad in de 18 jaar dat ik werk doe.
Het is jammer dat dit nu allemaal gebeurd is, maar het is niet anders. Had de centen liever in een nieuwe cv ketel gestopt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten