allen schreef: ↑19 mei 2017, 08:18
Doorzetter hoor. Is net alsof ik de verhalen en ervaringen van een Britse autoliefhebber lees in dit draadje...
Hahaha
Ik zie overeenkomsten.
"maar als ie rijdt is het echt een heerlijke auto"
Maargoed, 265K gelopen, 15 jaar oud. Een tik op een wiel gehad met het akkefietje op de Ring. Problemen met de lak hadden niks met de betrouwbaarheid van de auto te maken. Rammel des doods is ouderdom/weetikveelwat. Probeer het nu alleen ff goed te praten in m'n hoofd dat snappen jullie wel?
Paar weken geleden was er nog een leeg vat van kunststof en 200 liter (voor de beeldvorming, dat is groot) tegen de deur aan gevlogen tijdens een voorjaarsstorm. Op het werk gebeurd en ik zag de ton langzaam in beweging komen en ik zie hem zo richting de auto gaan...dikke buts van 15 centimeter onderin de deur.
Afgelopen zaterdag ondanks de hitte de auto - laten- poetsen. Ik mocht een beetje meehelpen, ik kan niet poetsen, koffie halen en uitpoetsen lukt nog wel.
Na afloop eerst uitpuffen in de tuin en 's avonds naar de oude wagenwerkplaats in Amersfoort gegaan.
Dik tevreden met het resultaat. Op de motorkap en achterklep zat nog spuitnevel dus dat was een doorn in het oog, nu is alles weer mooi glanzend rood. Enkel nog een keer uitleven op de ramen, daar zitten ingebakken sporen van een oplosmiddel oid in.
Voor het eerst in 8? jaar het uitlaatsierstuk gepoetst...
Moet zeggen, de bak die er nu onder zit doet het goed, toch ff 200 kilometer weggetikt deze week en het schakelt mooi soepel.
Dit is dezelfde locatie alleen dan 11 jaar geleden met mijn 850 T-5 en een T-5R van een vriend. Wagenwerkplaats van de NS heeft een poos een onzekere toekomst gehad, en toen was net een beetje het omslagpunt naar herinrichting. Toen was het ubercool om rond te struinen en enkel toegankelijk als je je gedroeg en knipoogde naar de beveiliging, nu is het vrij toegankelijk met hippe start-up's, restaurants en feestlokaties.
frank de jonge schreef: ↑29 mei 2017, 23:53
Blijft een gave wagen om te zien! Strak heur!
Thanks Frank, die van jou mag er straks ook weer zijn hé?
Nog even terugkomend op die foto's hierboven.
Restauranttip: 'DLC' op het wagenwerkplaatsterrein Amersfoort. Vorige week daar uit eten geweest en het water loopt uit m'n mond als ik eraan terugdenk. Sjongejonge, wat was dat lekker.
Ondertussen alweer een paar weken aan het werk na de huwelijksreis naar de Seychellen, meteen na het trouwfeest door naar Schiphol en daar brak in het vliegtuig gekropen richting Dubai. Holy sh*t Dubai is indrukwekkend en zo'n A380 ook.
Maar het gaat hier over auto's...;
Klein bescheiden rol als trouwauto voor de rooie. Ceremonie aan de Ijssel en een feest in het Havenkwartier Deventer (kan je overigens ook erg leuk en goed eten).
In april waren we nog op Spa, en ik heb eindelijk de tijd gevonden om wat te knippen en te plakken.
Waren mij eerste rondjes in de 4 cilinder Polestar S60 (het is niet mijn auto...helaas). Remmen zijn niet je van het. Er reed die dag nog een Polestar rond (die vaker trackdays deed) en die had zachtere non-OEM blokken. Standaard zijn ze veels te hard. Je trapt alles krom en 1 schijf is slechts 550€. Erg jammer.
Motorisch top, het gaat heel makkelijk hard, bak schakelt snel. Na verloop van de rondjes beginnen de banden gom te worden en dat merk je. Desalniettemin een gave ervaring rijker. Ik ken de 6 cilinder Polestar aardig goed, regelmatig mee gereden maar dat is in vergelijking met de 4 cilinder een heel andere auto. de 4 cilinder is veel speelser, minder gewicht op de neus en een prima flipperautomaat iit de bak die achter de 6 cilinder hangt, de 6 cilinder is veel meer een GT dan een auto die uitnodigt voor een dagje trappen. Alleen dat geluid he...de supercharger op de 4 hoor je wel een beetje maar die 6 cilinder huil...
Rondes zijn niet snel maar daar was het ook niet om te doen, gewoon weer een beetje de vibe van trackdays te pakken krijgen.
Spa, wat een verschrikkelijk mooie baan...