Van S60 T5 naar S80 T6.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS

Bericht door ///Joost » 06 mei 2019, 09:02

Erg gaaf zo'n trackday. Racen in een Porsche blijft iets magisch.

Ook mooi om te zien dat de S60 zich zo goed houdt. Je verzorgt 'm goed! :D

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS

Bericht door EmielS60 » 06 mei 2019, 10:36

Robin Hartog schreef: 06 mei 2019, 08:58 Gaaf! :D Is dat die van Daiko_sc toevallig?
Inderdaad!
///Joost schreef: 06 mei 2019, 09:02 Erg gaaf zo'n trackday. Racen in een Porsche blijft iets magisch.

Ook mooi om te zien dat de S60 zich zo goed houdt. Je verzorgt 'm goed! :D
Ja, het is voor mij echt iets bijzonders, en voor vele met mij denk ik. Het gemak waarmee het gaat en de respons van de auto. We hebben natuurlijk altijd met straatauto's op het circuit gereden, en die erop aangepast. De GT3RS is natuurlijk met een andere insteek gemaakt.

Probeer de S60 zo goed mogelijk te houden. We redden het prima met deze auto en de lease 308 ernaast. Ik weet wat ik heb (mag wel na 10 jaar). Beginnen wel wat ouderdomsverschijnselen naar boven te komen, weekmakers die vertrokken zijn uit het plastic en dat soort kleinigheden.

Wat betreft monstertruck rijhoogte:

Afbeelding

Niet de beste foto maar je krijgt wel een idee van de rijhoogte nu.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS

Bericht door MartijnGizmo » 06 mei 2019, 10:48

Ik vind het meevallen, minder gaaf natuurlijk, maar staat er alsnog strak bij!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS

Bericht door Estoque » 06 mei 2019, 11:00

Zo'n Porsche is toch wel echt heel erg gaaf! En gaaf dat hij het gewoon deelt!
Stiekem hoop ik dat hij z'n T5 242 een keer afmaakt! T5 met Sequentiele bak moet toch wel heel erg gaaf klinken <3

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: De rode S60.

Bericht door flieger » 06 mei 2019, 12:16

EmielS60 schreef: 06 mei 2019, 07:48 De eigenaar van de RS is een goede vriend van mij. Ooit begonnen met snelle 850’s over de Ring jagen, hij ging upgraden, ik bleef plakken bij Volvo...😂
Wat super vet! Swededemon ;-) Johann heeft nog wel een paar Volvo's, geloof ik?

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS

Bericht door Ferdi » 06 mei 2019, 12:20

MartijnGizmo schreef: 06 mei 2019, 10:48 Ik vind het meevallen, minder gaaf natuurlijk, maar staat er alsnog strak bij!
Eens.
Mijn S60 stond op dezelfde hoogte en nooit het idee gehad dat je echt hoog stond.
Ben jij natuurlijk lager gewend, maar toch.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS

Bericht door EmielS60 » 06 mei 2019, 21:46

Ferdi Gielen schreef: 06 mei 2019, 12:20
MartijnGizmo schreef: 06 mei 2019, 10:48 Ik vind het meevallen, minder gaaf natuurlijk, maar staat er alsnog strak bij!
Eens.
Mijn S60 stond op dezelfde hoogte en nooit het idee gehad dat je echt hoog stond.
Ben jij natuurlijk lager gewend, maar toch.
Hij stond erg goed, maar zo laag ga je denk ik niet komen met normale veerpoten en veren. Dan ga je waarschinlijk met inveren de spatborden raken. Ik ga wel even wennen okay? :)
flieger schreef: 06 mei 2019, 12:16 Wat super vet! Swededemon ;-) Johann heeft nog wel een paar Volvo's, geloof ik?
Stuk of 10? Ben de tel kwijt. SDM (de 850 N/A racer) is op kleinigheden na gereed. De 240 met Drenth bak is een multimeerjaren project. Hij heeft weinig zin meer in de Volvo's, snap ik ook wel als je een GT3RS hebt. :lollerdelol:


Voor volgende week een afspraak gemaakt voor een remap. Even finetunen na montage van de racekat.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS

Bericht door Estoque » 07 mei 2019, 08:43

Ik dacht nooit dat je teveel project-auto's kon hebben, tot ik bij hem in de loods een kijkje heb genomen :P

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60. VolvoDrive treffen

Bericht door EmielS60 » 17 jun 2019, 11:40

Paar drukke weken gehad, deel 1 van de verbouwing aan het huis gedaan en even een heerlijk weekje weg geweest naar de Ardennen. Trackday op Spa bezocht. Geen groot succes want Sjoerd kan het volgas flat six geluid nog niet echt waarderen. Ik moet even junior Peltor's aanschaffen, dit was een beetje zielig om te zien. :oops:

Gepoetst:

Afbeelding

Afbeelding

Laten doen, ik kan het wel een beetje maar de tijd en zin (vooral dat) ontbreekt. Dus een collega die het heel erg leuk vindt om te doen ingehuurd en die lekker zijn gang laten gaan. De auto was er ook wel aan toe.

Afbeelding

Er was ook dit jaar weer een Volvo Drive Treffen op Aqua Best. Weer 1600+ auto's. Het thema was 'sedan' dus dat kwam mooi uit, de rooie mocht op het showveld staan. Geen prijs gewonnen want is niet origineel. :gek:
Wel een leuke dag gehad en veel mensen gesproken.

Afbeelding

Aan het begin van de middag stonden de Volvo's tot aan de overkant. Indrukwekkende hoeveelheid en erg internationaal, de auto's kwamen vanuit heel Europa naar Best

Afbeelding

Kwam nog een oude bekende tegen:

Afbeelding

Zag er goed uit, beetje nieuwe lak doet wonderen. Eigenaar is er erg blij mee.

Oja, normale veren die ik eerder geplaatst had zijn er weer onder uit. De veren zaten niet mooi in de schotels en lagers van de schokdempers hadden een zwaar punt, heel irritant. Dus de BC er maar weer onder. Dat rijdt toch wel fijn eigenlijk. :lol:
Emiel gaat sparen voor een KW set, of nieuwe veren die wel laag willen....maar eerst deel 2 van de verbouwing (nieuwe kozijnen...)

De remap met downpipe aanpassing aan de ECM heeft in m'n vakantie plaats gevonden, het gaat er nu best aardig vandoor. De 300 pk halen we net denk ik (buttdyno). Drukopbouw is heel anders als voorheen, veel vlakker, maar wel erg gevoelig op het gaspedaal. Kleine tweak op de pedaalinput mag nog wel een keer. Het is nu een maand geleden dat ie aangepast is en ik heb er welgeteld 1 keer volgas mee gereden tot 200>km/h. Ik maak er nu zo weinig kilometers mee dat ie niet tot nauwelijks warm word als ik lokaal hier in de buurt rijd.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60

Bericht door EmielS60 » 22 sep 2019, 11:50

Na een paar hele rustige weken weer eens wat tijd moeten besteden aan de Volvo.
Na een maand stilstand moest ie even aan de kant. Vettigheid op de oprit... :duh:
Onder de auto gekropen en ja hoor...een heel vet subframe.
Op het werk even gekeken en een dikke scheur in de ashoes. Hoes was inmiddels zo goed als leeg (iets met autobahn).
Vorige wel zaterdag de ashoes vervangen en direct de andere hoes aan dezelfde as vervangen, die hoeft voorlopig niet meer los. Auto even uitgelijnd en dat was het weer voor die klus. Wel een beetje camber terug genomen want het reed erg gevoelig met de spoorvorming op de snelweg. Het zit nu zo op de halve graad negatief.

Na een uitje naar de Ring in augustus bleef er een wolk benzine rond de auto hangen, en dat werd steeds erger. Zo erg dat je met een raam open moest rijden. Op de brug bekeken maar niks te vinden, geen spoortje benzine onder de auto. Vulslang droog, injectoren droog. Dus achterbank eruit, isofix weg en de deksels in de vloer open. Linker tank droog...rechter not so much...

Afbeelding

Dit platform heeft twee tankhelften en een uitlaat die door het midden loopt, een zogenaamde zadeltank. Werkt goed, maar als je de pomp moet vervangen moeten beide kanten open en dat is niet fijn. De brandstofpomp zit rechts en heeft een lange slang met extra zuigslang voor de linkerkant. Die ligt dus in de tank en moet gemaakt worden van het linker pomphuis. Links zit enkel een vlotter en de bevestiging van de zuigslang. Grootste manco is dat je via het interieur de pomp los moet halen en zo altijd wel wat morst in het interieur.

Afbeelding

Pomp vervangen voor 1 die ik nog had liggen. Detailfoto van de scheurtjes...

Afbeelding

Had het nog niet eerder gezien bij dit type.

In augustus de uitlaat aan het aflassen geweest. De schuifflens van de downpipe afgelast en de demper erachter had een breuk in de las zitten. Daar kwam ik pas achter toen ik klaar dacht te zijn. :tooth:
Was ook bijna niet te zien...

Afbeelding

Uitlaat er maar compleet onder vandaan gehaald...

Afbeelding

Mocht het nou weer gaan lekken dan verdwijnt de middendemper, ben er dan wel klaar mee. Het is heel erg dun materiaal en niet mooi te lassen. Aftellen dus. :lol:

Zoals eerder vermeld een dagje ring gedaan. Stond voornamelijk in het teken van mijn currywurst verslaving. Dat was alweer te lang geleden. Laatste keer met ons groepje was in 2015. Niet gereden op de baan. Het kriebelde wel maar het risico is me te groot. Moet zeker een paar meter armco af kunnen tikken voordat ik me daar op de baan waag.
Currywursten waren prima, en de auto heeft het boven verwachting goed gedaan op de autobahn. Boven de 5000 tpm gaat ie nog even 2 tiende bar in de overboost en dan wandel je toch wel erg makkelijk over de 260. De remap en de racekat zijn een prima toevoeging aan de auto. Remap heeft een klein beetje schaafwerk nodig op het gasrepons maar met de kilometers die ik nu maak...geen haast.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60

Bericht door EmielS60 » 22 sep 2019, 11:53

EmielS60 schreef: 26 jul 2012, 13:28
Gekocht eind 2009 met 154000 kilometers op de klok, zo stond ie erbij in de advertentie;

Afbeelding
Bijna 10 jaar verder en we tikken bijna de 3 ton aan... :ken ik jou:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: De rode S60

Bericht door Tim N » 22 sep 2019, 14:27

Dat gaat weer hard, vooral dat ik nog weet dat je de 854 t5 had... we worden oud ;-)

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: De rode S60

Bericht door Jeffrey026 » 22 sep 2019, 14:47

EmielS60 schreef: 22 sep 2019, 11:53
EmielS60 schreef: 26 jul 2012, 13:28
Gekocht eind 2009 met 154000 kilometers op de klok, zo stond ie erbij in de advertentie;

Afbeelding
Bijna 10 jaar verder en we tikken bijna de 3 ton aan... :ken ik jou:
10 jaar met dezelfde auto ? respect :df:
aan een vervanger zit je dan vast nog lang niet te denken haha of wel?

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: De rode S60

Bericht door Eeuwe » 22 sep 2019, 22:18

Dat doen velen je niet na nee, 10 jaar met dezelfde auto :D

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26693
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: De rode S60

Bericht door Martijn_bmw » 23 sep 2019, 08:30

blijft een leuk topic! en mooi klusje weer :)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: De rode S60

Bericht door ///Joost » 23 sep 2019, 11:08

eBoonstra schreef: 22 sep 2019, 22:18 Dat doen velen je niet na nee, 10 jaar met dezelfde auto :D
Ik kan het me wel voorstellen. Als je heel je ziel en zaligheid erin stopt, en perfect weet hoe de auto technisch in elkaar steekt, dan is het moeilijk afscheid nemen.
Blijft een mooie wagen, zo in het rood.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60

Bericht door EmielS60 » 24 sep 2019, 12:44

Tim N schreef: 22 sep 2019, 14:27 Dat gaat weer hard, vooral dat ik nog weet dat je de 854 t5 had... we worden oud ;-)
Leuke tijd! Iedere maand naar de Ring, weekend erna altijd weer sleutelen.😬
///Joost schreef: 23 sep 2019, 11:08 [quote=eBoonstra post_id=<a href="tel:1372727">1372727</a> time=<a href="tel:1569183532">1569183532</a> user_id=14152]
Dat doen velen je niet na nee, 10 jaar met dezelfde auto :D
Ik kan het me wel voorstellen. Als je heel je ziel en zaligheid erin stopt, en perfect wueet hoe de auto technisch in elkaar steekt, dan is het moeilijk afscheid nemen.
Blijft een mooie wagen, zo in het rood.
[/quote]

Dat is het. Wat tevens mee speelt is dat ik niet weet wat ik anders zou moeten aanschaffen. Hij smoelt goed, rijd prima, kosten zijn prima te behappen.
Recente Volvo’s zijn vier cilinders en dat trekt mij niet. Dus dan kom je op een 6 cilinder (Polestar) of V8 uit (XC90 of S80 V8) uit....en die kosten dan wel weer behoorlijk wat in aanschaf en onderhoud.
Zolang we een leaseauto ernaast hebben en nog geen plannen hebben voor gezinsuitbreiding zie ik geen reden om iets anders te overwegen.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60

Bericht door EmielS60 » 28 okt 2019, 12:21

10 jaar eigendom gevierd met nieuwe radioknopjes... :hot:
Bleef er aan vast plakken...weekmakers gonna week

Afbeelding

en gemonteerd;

Afbeelding

Helaas zijn de drie kleine knopjes in het midden niet meer leverbaar.

Om de festiviteiten nog extra sfeer te geven kreeg ik nog wat in m'n handen gedrukt bij het opruimen van het magazijn;

Afbeelding

Een demontabel vuilnisbakje. altijd handig.

En om de upgrades af te sluiten;

Afbeelding

Een gloednieuwe knop voor de handrem...denk dat ik die al vier jaar klaar had liggen. :tooth:

Afbeelding

Hij drukt lekker. :thumbup:

De ECM is inmiddels ook aangepast. De springerige van het gaspedaal (halfgas voelde als volgas) is gelukkig weg. Ik had echt moeite met filerijden en wegrijden bij het stoplicht. Blijkbaar zit er toch een verschil in voltage afgifte van een 2.4T en T5 gaspedaal. Na aanpassing stukken fijner rijden, en bovenin beult ie er gewoon lekker op los.

Oja, bijna vergeten. We zijn weer eens op de Ring geweest. Voor het eerst sinds 2015. :goodnight:
Voorheen hadden we een kleine groep waarmee we gingen Ringen, eens per maand ongeveer. Veel currywurst en gesleutel. De ene verhuisde naar Rusland, ik drukte een auto in de vangrail en was er klaar mee, de ander ging af en toe eens een DF trackday af in NL.
Jan de Belgische Rus (JCviggen1 op YouTube, het bekijken waard) had zijn auto verscheept naar de Ring en dat was een mooi moment voor een reünie van het clubje. Zij hebben hun spelletje geupped met een Cayman, en Project 8....ik ben de enige nog met een oude Volvo. :mrgreen: Maar nog steeds allemaal liefhebbers, en dus currywurst eten en een trackday. Het was de BtG trackday van Dale Lomas. En de russische delegatie hadden voor een meerprijsje de T13 pits er maar bijgeboekt. :mrgreen:

Afbeelding

Weinig tracktijd, denk dat Jan over de hele dag 12 rondes heeft kunnen rijden, veel lange baansluitingen. Dat zijn dan wel dure rondjes.
2 rondes meegereden. Dat was wel weer even wennen. Een standaard Porsche stoel heeft nu ook niet echt de houvast wat je zou willen. Zal nog wel een deukje in het dak van binnenuit zitten van m'n helm.
Ik moet zelf maar weer eens een rondje gaan proberen, kijken of het gevoel er nog is.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: De rode S60

Bericht door Estoque » 28 okt 2019, 12:25

Kwam de Project 8 onlangs tegen op de binnenweggetjes van Twente. Zo'n bizar apparaat in die fel-groene verschijning!

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: De rode S60

Bericht door HSR » 28 okt 2019, 16:31

Jan ken ik ook nog wel van meer dan 10 jaar terug. Wat doet hij trouwens in Rusland? Computeren voor de KGB daar?

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60

Bericht door EmielS60 » 29 okt 2019, 13:15

HSR schreef: 28 okt 2019, 16:31 Jan ken ik ook nog wel van meer dan 10 jaar terug. Wat doet hij trouwens in Rusland? Computeren voor de KGB daar?
Onder andere.. :mrgreen:

Hij is autojournalist en tevens fotograaf voor een magazine.
(Jan Coomans op Instagram)

HSR
Berichten: 5277
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: De rode S60

Bericht door HSR » 29 okt 2019, 19:44

Haha mooi. Fijn om te horen dat alles goed met hem gaat!

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60

Bericht door EmielS60 » 30 dec 2019, 11:10

3 ton aangetikt op m'n favoriete stukje A1 :hot:

Afbeelding

Zo verschrikkelijk vaak in dit stuk stilgestaan, ben blij dat het werk nu op fietsafstand is.
We hebben de Peugeot 308 terug naar de lease gedaan, sinds deze maand werkt mijn vrouw op loopafstand van huis, voor die 250 meter hebben wij geen extra auto nodig. Het wel even wennen, een leaseauto met tankpas is toch erg makkelijk. :)

Weinig te melden verder. Auto doet het prima. Met dat koude weer loopt het vies hard.

Setje velgen geprobeerd voor volgende winter. De huidige set is niet veel meer, de velgen zijn lelijk en na montage bleek er ook nog 1 krom te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Met genoeg ruimte voor de klauw... :ken ik jou:

Afbeelding

Set zat op een verkoopauto op de zaak. Het is 17". Naast Pegasus (R wiel) het enige wiel dat past over de R klauwen. De huidige wielen hebben 10mm spacer nodig om vrij rond te kunnen draaien. All seasons of winterbanden ben ik nog niet uit. 18" zomerset blijft wel gewoon.

Verder wassen we hem braaf, en dat is dankbaar werk. :hot:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: De rode S60

Bericht door Mark 320iS » 30 dec 2019, 11:38

Tis ook wel een prachtige auto die wel een handwasje verdient! Wintervelgen staan hem trouwens goed.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: De rode S60

Bericht door EmielS60 » 17 jul 2020, 21:12

Wat is het toch een saaie auto. Nouja...te saai om er een blog maandelijks me te vullen.

Door dat woon/werk op de fiets maakt ie echt geen kilometers meer. Afgelopen jaar was dat 9000 km, van apk naar apk.
Maar toch ging dat niet vlekkeloos. De ashoes die vorig jaar vervangen is was weer lek. Ik had er toen al ruzie mee...
Verder nog een setje remslangen aan de voorzijde. Die waren wat krokant op de aansluiting van de slang. Een setje R Goodridge staalomvlochten slangen doen nu het werk. Nare bijkomstigheid is dat het een set is van voor en achter. Nu heb ik geen remklauwen van een R achter, maar gewone T5 klauwen. Dus R klauwen besteld. Zullen ergens in het najaar gemonteerd gaan worden.
Ik zit al een paar jaar tegen die upgrade aan te hikken maar nu mag het....de achterremmen zijn sowieso aan vervanging toe.

Afbeelding

Het blijft gewoon een plaatje. Opeens zat er wel een kras van een halve meter op de achterbumper, dag ziek van geweest maar wel goed weg kunnen krijgen met de föhn. Tevens ging er (eindelijk) het deurslot links voor echt stuk. Na 8 jaar rekken (deed het 355 dagen van het jaar wel op de AB). Vervangen stelt niks voor, helemaal niet als je de auto al een paar keer in onderdelen in de handen gehad hebt. :wink:

Re-map is ook weer een keer gedaan, ik had moeite met wegrijden. Alsof het gaspedaal met 30% gasgeven 100% doorgaf aan het gasklephuis. Binnen de bebouwde kom rustig optrekken was een uitdaging. Ging ten koste van de koppeling. Dus met de re-map is dat verleden tijd gelukkig. Wel kwam daar nog een rotte motorsteun uit, die is natuurlijk vervangen.

En toch kriebelt het na bijna 11 jaar...

Afbeelding

Afbeelding

V70R AWD in flash green en acatama, 247K gelopen.
Erg fijn rijdende auto, goede historie. M'n vrouw enthousiast. Proefrit prima. Verkoopprijs helemaal goed.
Erg lopen twijfelen, redelijk uniek ding, blahblah, een R, etcetc. Niet gedaan. Wel een upgrade op een aantal vlakken maar niet genoeg om er een klap op te geven en de S60 een duw te geven. Rren zijn nou niet de meest voordelige auto's voor de portomonnee.
Auto staat nog op m'n werk en iedere keer als ik hem zie dan kriebelt het toch weer. Hij is onlangs nog door Autovisie TV voor de camera gezet overigens.
De 17" wielen liggen nu wel hier in de schuur :peace: , ik heb er een nieuwe winterset van gemaakt, de V70R staat nu op graphite 18" Pegasus.

Als de S60 niet veel aandacht vraagt dan zijn het de projectjes hier en daar wel.

Afbeelding
C30 t5 M66 'beurtje' :tooth:

Afbeelding
850 T-5R, old faithfull die weer een apk, ashoezen en beurtje nodig had... Waanzinnig auto, echt een koppelbeul. Goed onderstel, goede remmen. Een plezier om mee te rijden.

Ons long term project hebben we ook weer opgelapt en afgestoft;

Afbeelding

De SAM carrier. Voorkant Volvo, achterkant oprijwagen. Bekend in Scandinavie, onbekend daarbuiten.
Straatlegaal, normaal laadvermogen, luchtvering, liftas, fancy aeropackage (deels op foto), side pipe. Het zit er allemaal op.

Afbeelding

Er is na invoeren vanuit Zweden eigenlijk niet meer aan gekeurd. Nadat de dorpels krokant bleken te zijn raakte ie in de vergetelheid. APK is een opgave bij deze auto. Hij is te laag voor een smeerput, te lang voor een vierkolommer, te breed etc etc. Uiteindelijk bij een APK1 bedrijf (vrachtwagens) terecht gekomen waar ie wel boven de smeerput pastte en op een knipperlichtlampje na was ie prima.
We hebben hem natuurlijk wel eerst even klaar gemaakt hoor. Remmen schoongemaakt en afgesteld. Voor de kenners...de achterremmen en handremmen bij Volvo 850's zijn k.u.t. Deze heeft er vier. Vier handremmen, vier waardeloze achterremklauwen. Joy. :lol:
Het rijdt overigens erg goed. die enorme wielbasis achter doet een hoop. :lol:
Het ziet er misschien een beetje hobby bob uit maar het is best over-engineerd. Chassis is fors en erg netjes gemaakt door SAM. Grote panelen missen nog aan de zijkanten omdat het glasfiber zwak is geworden na al die jaren. Die komen er nog wel op maar moeten herzien worden qua montage.

Afbeelding

Doel is Assen op 27 augustus, de 850 racer achterop en dan in stijl naar de DF trackday. De racer is een verhaal voor de volgende update, die heeft nog wat :ongeveer als: TLC nodig.

Verder loopt het heel aardig hier. Door Corona gewoon aan het werk gebleven. Midden in Corona enorm druk gehad in de werkplaats, pas in midden juni werd het een paar dagen goed rustig. En nu is het gewoon weer rennen en vliegen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KoenM, Pfhmulder, Vanreijmersdal, Zed240 en 82 gasten